Перед використанням новоствореного облікового запису, ще необхідно підтвердити поштову адресу. На протязі кількох хвилин на вашу поштову скриньку повинно прийти повідомлення, яке містить посилання для активації облікового запису.

Як повідомити про корупційне правопорушенняКоманда уповноваженого підрозділу
Безбар’єрністьВивчення міжнародного досвіду
Децентралізація владиОрганізації надання соціальних послугОрганізації надання послуг сприяння зайнятості населенняКращі практикиОрганізація надання адміністративних послуг соціального характеру в умовах децентралізації
Контактні даніСоцпослугиСімейні форми вихованняПатронат над дитиноюМетодичні матеріали
УсиновленняПошук дитиниДопомогаПроектиПро насКонтакти
ДитинаПрава дітейСоцпослугиОздоровлення та відпочинок дітейПрофілактика соціального сирітстваУсиновлення
РішенняПротоколи засіданьПлани робітЗвіти
Публічна інформаціяЩо таке публічна інформація, порядок її отримання та оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформаціїГрафік прийому, контактиФорми для подання запиту на отримання інформаціїІнформація про систему обліку публічної інформації
Електронний кабінет особи з інвалідністюЯкщо людина НЕ ОБЛІКОВАНА у ЦБІЯкщо людина ВЖЕ ОБЛІКОВАНА у ЦБІВхід на портал ЦБІЗаповнення та подача заяви про потребу в забезпеченні допоміжними засобами реабілітації
Е-сервісиЄдиний реєстр отримувачів гуманітарної допомогиДопомога на дітей ФОПДопомога при народженні дитиниСубсидіїСистема розрахунку пенсійного забезпеченняЕлектронний кабінет особи з інвалідністюЄ-допомогаМуніципальна няняВідкриті дані України
Європейська та Євроатлантична інтеграціяУгода про асоціацію між Україною та ЄСПерелік директив ЄС та звіти Мінсоцполітики про їх виконанняПлан заходів Мінсоцполітики щодо імплементації Угоди про асоціаціюТехнічна допомога Європейської Комісії TWINNING, TAIEX TWINNINGЄвроатлантична інтеграція (НАТО)Міжнародні проектиЕкспертно-консультативна групаПроект ЄС - МОП "Зміцнення адміністрації праці з метою покращення умов праці і подолання незадекларованої праці"Презентації
Формування життєстійкостіГромади до участі в Програмі життєстійкостіПоширені запитання-відповіді
ГромадянамСоціальні послугиРеєстр надавачів соціальних послугМатеринство, сім'я, дітиЗвернення громадянПублічна інформаціяПротидія торгівлі людьмиЗапобігання домашнього насильстваГендерна політикаБезоплатна правнича допомогаСоціальні гарантіїСанаторно-курортное лікуванняДецентралізація владиІнформація для переміщених осібРеформа МіністерстваВідкриті даніПакунок малюкаОсобам з інвалідністюГуманітарна допомогаДовідник безбар'єрностіБезбар’єрністьДії населення в умовах надзвичайних ситуацій воєнного характеруєОздоровленняЯк отримати виплатиФормування життєстійкості
Гуманітарна допомогаНаціональний банк відкрив рахунок для гуманітарної допомоги українцям, постраждалим від російської агресіїNBU Opens Fundraising Account for Humanitarian Assistance to Ukrainians Affected by Russia’s AggressionІнтерактивна мапа благодійної допомоги
Інформація для переміщених осібНормативна базаВиплати на проживання для ВПОПитання- відповідіВізуальні матеріалиАлгоритм продовження виплат на проживання для ВПО з 1 березня 2024пункт 2До пункту 3Алгоритм продовження виплат на проживання для ВПО з 1 березня 2024 р. за Заявоюпункт 2.2пункт 2.7пункт 2.4Куди подати заяву про отримання допомоги для ВПО
Особам з інвалідністюРеабілітаціяРеалізація норм Конвенції про права осіб з інвалідністюДержавна підтримка діяльності громадських об’єднань осіб з інвалідністю та їх підприємствЗабезпечення допоміжними засобами реабілітації (технічними та іншими засобами реабілітаціями)Опіка та піклування над повнолітніми особамиПрацевлаштуванняДеякі питання соціального захисту осіб з інвалідністюКаталог 2019Програма придбання спеціально обладнаних автомобілівРеабілітація дітей з інвалідністюЕлектронний кабінет особи з інвалідністюЩодо придбання залізничних квитків
КомандаЖолнович Оксана ІванівнаМарчак Дарія МиколаївнаТокарєва Уляна ДмитрівнаКошеленко Костянтин БорисовичНенюченко Наталія ВікторівнаПостоловська Ірина Олександрівна
Нормативно-правова базаЗвітність та статистикаІнформація для здобувачів та ліцензіатівПерелік суб'єктів, які мають ліцензію з посередництва у працевлаштуванні за кордоном
Реєстр дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуДержавна атестація дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуМережа діючих закладів оздоровлення та відпочинку
Материнство, сім'я, дітиМатеринствоСім`яДитинаСлужби у справах дітей в ОТГСоціально-психологічна реабілітація дітейЗахист смі"ї та дітейРаннє втручання
Міжнародна діяльністьЄвропейська та Євроатлантична інтеграціяМіжнародне співробітництвоБезвізовий режим Україна-ЄС
Міжнародне співробітництвоДовідки про застосування законодавстваМіжнародні проектиСпівробітництво з ООНСпівробітництво з МОПСпівробітництво з Радою ЄвропиКомітет з економічних, політичних, соціальних та культурних прав ООН
єОздоровленняПро послугу та право на послугуПро кошти та банківську карткуПро заклади, що надають послугуПроблемні питання
Нормативна базаНормативні актиПроекти нормативних актівРегуляторна політика
ОрганізаціямВолонтерствоСоціальне страхуванняПублічні закупівлі
Оздоровлення та відпочинок дітейМережа дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуОздоровлення та відпочинок в ДП "УДЦ "Молода гвардія" та ДПУ "МДЦ"Артек"
Особам з інвалідністюПенсійне забезпечення внутрішньо переміщених осібВиди пенсійПенсії військовослужбовцямПенсії громадянам, що за кордономПерерахунки пенсійСпростовуємо міфи про пенсійну системуПенсійне забезпечення осіб, які перемістилися у зв"язку із воєнними діямиДержавна соціальна допомогаКорисні посилання
Прес-центрНовиниМедіа про насВідеогалереяКонтакти для медіаЛюдина для людини
Про міністерствоКомандаПоложення про Міністерство соціальної політикиСтруктура апарату МіністерстваЕнергоефективністьКонтактиВідомстваВакансіїОчищення владиГромадська радаКонсультації з громадськістюМіжнародна діяльністьПрофспілка
Реформа МіністерстваРезультати конкурсу на посади фахівців з питань реформПерелік тестових питань
Про міністерствоПрес-центрНормативна базаОрганізаціямГромадянамЕ-сервісиЕ-даніПочуй менеПрацюй ВІЛЬНО!
Соціальні гарантіїПільгиПрацівникамГромадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофиДітям війниВетеранам праціСоціальні стандартиЦентри захистуУчасникам революції гідності
Соціально-психологічна реабілітація дітейМетодичні ресурсиМережа закладів соціального захисту дітейСоціальні партнери
Установчі документиРегламентКерівництвоСтруктура
Установчі документиПоложення про Громадську раду
Відкриті даніПублічні закупівлі
Звернення громадянЗаконодавство щодо звернень громадянІнформація щодо звернень та прийому громадян
ДержбюджетЗакупівлі
ГоловнаСоціальні гарантіїАндрій Рева: Для підвищення мінімальної заробітної плати підстав було більше, ніж достатньо

Андрій Рева: Для підвищення мінімальної заробітної плати підстав було більше, ніж достатньо

9 Грудня 2016, 15:16

Для підвищення мінімальної заробітної плати підстав було більше, ніж достатньо. Про це заявив у Верховній Раді на годині запитань до Уряду Міністр соціальної політики України.

 

„Лунають окремі заяви про передчасність такого рішення (підвищення розміру мінімальної зарплати) з огляду на економічні можливості, - зазначив Андрій Рева. - Але для такої ініціативи підстав більше ніж достатньо. Якщо в січні 2014 року співвідношення мінімальної заробітної плати і розміру фактичного прожиткового мінімуму в Україні складало 88,5%, то в грудні 2016-го – воно не досягає і до 50%. Тобто на сьогодні людина, яка відпрацювала повний робочий місяць, отримуючи мінімальну заробітну плату, не має можливості забезпечити навіть свої мінімальні потреби на прожиття. При цьому, якщо індекс споживчих цін за 3 роки зріс на 200% або втричі, то розмір мінімальної заробітної плати – лише на 31%, що також переконливо свідчить про необхідність відновлення купівельної спроможності мінімальної заробітної плати”.

За словами Міністра, відповідні розрахунки, зроблені, щоб побачити можливість виходу на рівень 2014 року, показують, що мінімальна зарплата повинна складати 2442 гривні. Наявність економічних можливостей здійснення на даному етапі такого відновлення демонструє вкрай низьке співвідношення середньої зарплати і мінімального її розміру, що в жовтні становило лише 27% в Україні. А за рекомендаціями МОП воно має бути не менше 50%, а в країнах ЄС – 70%. Тобто, динаміка цих показників свідчить, що середня зарплата в Україні протягом січня 2014-го – жовтня 2016 років зросла на 69%, мінімальна зарплата – лише на 19%.

„Здавалося б, а про що тут можна взагалі сперечатися? Адже за рівнем заробітної плати Україна посідає ганебне останнє місце в Європі, куди ми всі так прагнемо, а серед країн колишнього СРСР ми випереджаємо лише Таджикистан – поки що. Але, як сказав класик, якби геометричні аксіоми зачіпали інтереси людей, то їх би теж спростовували. А коли мова йде про ключову гарантію в оплаті праці мільйонів українців, кількість бажаючих спростувати очевидні речі просто зашкалює, - сказав Андрій Рева. - Хочу вказати на об’єктивні факти застосування подібних міфів.

По-перше. Лунають необґрунтовані звинувачення щодо проблеми зрівнялівки в оплаті праці кваліфікованих та некваліфікованих працівників бюджетних установ після підвищення мінімальної зарплати до 3200 гривень. Урядом було озвучено, що при зростанні мінімальної зарплати одночасно пропонується підвищити розмір посадового окладу працівника першого тарифного розряду Єдиної тарифної сітки до 1600 гривень, тобто до розміру затвердженого прожиткового мінімуму для працездатних осіб. Тобто посадовий оклад працівника першого тарифного розряду ЄТС, порівняно з сьогоднішнім днем, з 1 січня 2017 року зросте на 44%. І таким чином буде ліквідовано розрив у 265 гривень, який існує між цим показником і затвердженим прожитковим мінімумом”.

 За словами Міністра соціальної політики, це сталося вперше за 20 років – після прийняття Закону про оплату праці в Україні. Нагадаємо, що все життя профспілки боролися за те, щоб перший тарифний розряд дорівнював мінімальній заробітній платі, яка в той час дорівнювала прожитковому мінімуму. Це стало можливим тільки зараз, завдяки рішенню Парламенту.

„Відповідно зростуть посадові оклади працівників бюджетної сфери, - обґрунтовує рішення Уряду Міністр. - У середньому зростання становитиме 50%. Оскільки посадові оклади працівників бюджетної сфери диференційовані, то рівень оплати праці працівників буде різним – в залежності від рівня кваліфікації та складності робіт.

Для підвищення заробітних плат працівникам бюджетної сфери в проект державного бюджету України на 2017 рік, який буде розглядатися найближчим часом, передбачені видаткові кошти порівняно з 2016 роком в сумі 40 мільярдів гривень, у тому числі для нарахування надбавок і стимулюючих виплат. І таким чином, середня заробітна плата дільничного лікаря, терапевта вищої категорії, віднесеного до 13 розряду Єдиної тарифної сітки, становитиме 4940 гривень, фельдшера вищої категорії – близько 3960 гривень, оскільки його посада віднесена до 10 тарифного розряду. А рівень зростання оплати праці вчителів буде додатково враховувати підвищення з 1 січня 2017 року на два тарифних розряди Єдиної тарифної сітки. Тобто мова йде не просто про підвищення зарплати, а про перенесення посадових окладів цих людей на два тарифних розряди вище. Отже, заробітна плата вчителя вищої категорії, який буде віднесено до 14 розряду, з 1 січня становитиме 5260 гривень, а вчителя без категорії - 3950 гривень”.

Другий закид, що його спростував Міністр Андрій Рева, це те, що зростання мінімальної зарплати зумовить високий рівень інфляції.

Напередодні Національний банк України виступив із заявою про зроблені розрахунки й визнав, що це рішення істотно не впливає на розмір інфляції в Україні.

„Стверджуємо, що в даних умовах таке підвищення заробітної плати не викличе зростання цін на споживчі товари та послуги, - переконаний Міністр соціальної політики. - Левова частина ресурсів – це зменшення тіньових, неофіційних заробітних плат. Ми всі знаємо, велика частина зарплат виплачується в конвертах, з них не сплачуються страхові внески. Близько 50% працівників отримують заробітну плату до 3000 гривень на папері. 47 тисяч керівників підприємств мають офіційну заробітну плату 1450 гривень. Це – керівників, а, відповідно, й головних бухгалтерів.

Також не погоджуємося з твердженням, що рішення про підвищення заробітних плат змусить підприємства переводити своїх працівників на скорочений робочий тиждень. Державою створені достатні умови для роботодавців, які мають змогу підвищувати заробітну плату для працівників.

 Завдяки вашому рішенню, шановні колеги, податкове навантаження на фонд оплати праці в минулому році було зменшено – з 38% до 22%. Мова йде про додатковий ресурс, який передали підприємцям, - 65 мільярдів гривень. Тобто гроші є. У тому числі, таким чином, ми хочемо системно підійти до вирішення проблеми забезпечення трудових прав громадян та їх прав на соціальний захист, зменшити частку неоформленої зайнятості, яка є поширеною і не відповідає європейським стандартам у сфері праці”.

 На думку Міністра, прийняте рішення потрібно виконувати й потрібно контролювати. Для цього необхідно вдосконалити державний контроль за дотриманням законодавства. Прийнятим законом надаються повноваження для здійснення контролю в сфері зайнятості та оплати праці виконавчим органам рад міст обласного значення та об’єднаних територіальних громад. Це там, де тіньова зайнятість найвища. Міський голова, міська рада, виконком прекрасно знають всіх керівників будівельних організацій, яким вони виділяють землю. Якщо в них на будівництві працюють неоформлені люди, то їм набагато легше знайти власників і змусити їх платити податки.

 „Що отримає держава від цього? При збільшенні кількості тих, хто буде працювати легально, зростуть внески – єдиний соціальний внесок – в Пенсійний фонд. Значить, зменшиться його дефіцит, і це поліпшить ситуацію для наших пенсіонерів, - пояснює Міністр. - Крім цього, хочу зазначити, що в законі, схваленому 6 грудня, відновлено перерахунок страхових виплат (це дуже важливо!) потерпілим на виробництві. Два роки ці люди – шахтарі, металурги, які втратили здоров’я на виробництві, - вимагали, щоб ми поновили ці виплати. Завдяки рішенню Парламенту 6 грудня ці виплати було поновлено. З 1 березня 2017 року буде поновлено такий перерахунок для 220 тисяч потерпілих на виробництві.

Крім того, з 1 січня 2017 року будуть підвищені розміри виплат для найбільш вразливої категорії потерпілих на виробництві – тим, що отримують невеликі страхові виплати. Вони одержать додатково від 100 до 400 гривень відповідно. Це – не багато, не мало – 65 тисяч потерпілих.

Схвалення цих змін дає можливість встановити в державному бюджеті на наступний рік основну соціальну гарантію в сфері праці на рівні 3200 гривень, що реально вплине на ситуацію з бідністю в країні, захистить працюючих громадян з низькими доходами і дасть змогу проводити інші важливі соціальні реформи. Ми продовжуємо працювати над тим, щоб підвищити рівень життя наших громадян, зокрема рівень пенсійного забезпечення, встановити справедливість при нарахуванні пенсій залежно від страхового стажу та сплачених внесків, осучаснити пенсії, нараховані в попередні роки. Проведена реформа в сфері оплати праці прискорить ці зміни та створить реальну можливість для подолання дефіциту Пенсійного фонду України.

Хочу ще раз подякувати за прийняте 6 грудня, я вважаю, історичне рішення”.

Також Міністр соціальної політики повідомив народних депутатів, що наразі в Міністерстві соціальної політики розробляється документ щодо забезпечення соціальними стипендіями студентів навчальних закладів.  

 

Презентація "Підвищення соціальних стандартів у 2017 році"



Всі Соціальні гарантії