Міністерство соціальної політики працює над створенням служби соціальних інспекторів
Він зазначив, що цей крок має на меті удосконалити механізм надання державної соціальної допомоги працездатним громадянам із малозабезпечених сімей та надасть можливість припиняти виплату раніше призначеної соціальної допомоги у разі, якщо особа, яка перебуває на обліку в центрі зайнятості, порушує законодавство щодо свого працевлаштування.
«Крім того, існують непоодинокі випадки, коли працездатні непрацюючі громадяни з метою отримання державної соціальної допомоги обліковуються в центрі зайнятості та отримують відповідні довідки для надання до органів соціального захисту, а одразу після призначення державної допомоги знімаються з обліку в центрі зайнятості. І через шість місяців ситуація повторюється», – пояснив директор Департаменту.
Також, за його словами, з метою підвищення адресності надання соціальної підтримки розроблено та подано до Верховної Ради проект Закону України „Про забезпечення державного контролю під час надання соціальної підтримки”, яким запроваджується соціальний інспекторат.
Зазначеним законопроектом передбачається створити з 1 січня 2018 року соціальну інспекцію, як територіальний орган Мінсоцполітики в регіонах, що забезпечуватиме комплексний підхід щодо контролю за правильністю реалізації законодавства при наданні соціальної підтримки населенню.
«Сьогодні соціальні інспектори підпорядковані місцевим органам соціального захисту і не можуть неупереджено перевіряти їхню діяльність. Адже усі скарги від громадян повертаються на місця, фактично, до розгляду тими самими працівниками, на дії яких скаржаться люди», - зазначив Віталій Музиченко і додав, що створення ефективної системи контролю за наданням соціальної підтримки дозволить підвищити відповідальність державних службовців та дозволить надавати допомогу лише тим, хто її дійсно потребує.
Всі Реформи