Щоб брати участь у громадському обговоренні проектів потрібно авторизуватися!
Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення безбар’єрного середовища для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення
06.10.2016
ПОВІДОМЛЕННЯ про оприлюднення регуляторного акту
проекту Закону України ,,Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення безбар’єрного середовища для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення”.
З метою удосконалення механізму передбаченого статтею 392 Закону України “Про регулювання містобудівної діяльності”, відповідно до якого об’єкти будівництва прийняті в експлуатацію у встановленому законодавством порядку підлягають обстеженню, в порядку встановленому Кабінетом Міністрів України, з метою оцінки його відповідності основним вимогам до будівель і споруд, визначеним технічним регламентом, та вжиття обґрунтованих заходів щодо забезпечення надійності та безпеки під час його експлуатації.
Згідно із пунктом цієї статті - незабезпечення обстеження та паспортизації об’єкта, що підлягає обов’язковому обстеженню, порушення порядку проведення такого обстеження та нереалізація заходів щодо забезпечення надійності та безпеки під час його експлуатації тягне за собою відповідальність, передбачену законом.
Однак, чинним законодавством не передбачено такої відповідальності.
А тому, для реалізації в повній мірі зазначено механізму, проектом акта пропонується внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення та Закону України „Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності” в частині встановлення відповідальності за незабезпечення обстеження та паспортизації об’єкта, що підлягає обов’язковому обстеженню, порушення порядку проведення такого обстеження та нереалізація заходів щодо забезпечення надійності та безпеки під час його експлуатації.
Встановлення такої відповідальності повинно, зокрема, забезпечити й доступність для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення об'єктів громадського та цивільного призначення, які вже здані в експлуатацію.
Зауваження та пропозиції слід надсилати на адреси:
Міністерство соціальної політики України, 01601, м. Київ, вул. Еспланадна, 8/10; e-mail: socobsl@mlsp.gov.ua; факс/тел.: 289-87-43;
Проект регуляторного акта, пояснювальна записка, порівняльна таблиця та аналіз регуляторного впливу оприлюднені шляхом розміщення на офіційному веб-сайті Мінсоцполітки в мережі Інтернет.
Зауваження та пропозиції від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань приймаються до 10 листопада 2016 року у письмовому та/або електронному вигляді.
Міністерство соціальної
політики України
Проект
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про внесення змін до деяких законодавчих
актів України щодо забезпечення безбар’єрного середовища для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення
Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:
І. Внести зміни до таких законодавчих актів України:
1. У Кодексі України про адміністративні правопорушення (Відомості Верховної Ради УРСР, 1984 р., додаток до № 51, ст. 1122, із наступними змінами):
1) у статті 96:
назву викласти в такій редакції:
„Стаття 96. Порушення вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил під час будівництва, обстеження та експлуатації об’єктів”;
доповнити частинами такого змісту:
„Незабезпечення обстеження об’єкта, який підлягає обов’язковому обстеженню, щодо об’єктів ІІІ категорії складності (крім багатоквартирних житлових будинків, незалежно від класу наслідків (відповідальності), —тягне за собою накладення штрафу від п’ятисот до шестисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Дії, передбачені частиною дев’ятнадцятою цієї статті, вчинені щодо об’єктів IV категорії складності (крім багатоквартирних житлових будинків, незалежно від класу наслідків (відповідальності), —тягнуть за собою накладення штрафу від шестисот до семисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Дії, передбачені частиною дев’ятнадцятою цієї статті, вчинені щодо об’єктів V категорії складності (крім багатоквартирних житлових будинків, незалежно від класу наслідків (відповідальності), —тягнуть за собою накладення штрафу від семисот до восьмисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Нереалізація заходів щодо забезпечення надійності та безпеки під час експлуатації об’єкта (в т. ч. щодо його доступності для маломобільних груп населення) ІІІ категорії складності, прийнятого в експлуатацію у встановленому законодавством порядку (крім багатоквартирних житлових будинків, незалежно від класу наслідків (відповідальності), —тягне за собою накладення штрафу від п’ятисот до шестисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Дії, передбачені частиною двадцять другою цієї статті, вчинені щодо об’єктів IV категорії складності (крім багатоквартирних житлових будинків, незалежно від класу наслідків (відповідальності), —тягнуть за собою накладення штрафу від шестисот до семисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Дії, передбачені частиною двадцять другою цієї статті, вчинені щодо об’єктів V категорії складності (крім багатоквартирних житлових будинків, незалежно від класу наслідків (відповідальності), —тягнуть за собою накладення штрафу від семисот до восьмисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Дії, передбачені частинами дев’ятнадцятою – двадцять четвертою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі ж порушення, —тягнуть за собою накладення штрафу, визначеного у відповідному абзаці цієї статті, у подвійному розмірі.”;
2) статтю 96-1 доповнити частиною такого змісту:
Виконання робіт з обстеження об’єкта з порушенням порядку такого обстеження, –тягне за собою накладення штрафу на відповідального виконавця від дев’ятисот до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Дії, передбачені частиною дев’ятнадцятою цієї статті, вчинені відповідальним виконавцем, якого протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі самі порушення, –тягнуть за собою накладення штрафу на відповідального виконавця від однієї тисячі п’ятисот до однієї тисячі семисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
2. У статті 2 Закону України „Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності” (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1994 р., № 46, ст. 411, 2014 р., № 1, ст. 4):
частини 10–12 викласти в такій редакції:
10. На власників або управителів об’єктів, що підлягають обов’язковому обстеженню (крім багатоквартирних житлових будинків, незалежно від класу наслідків (відповідальності), накладаються штрафи за такі правопорушення:
незабезпечення обстеження об’єктів:
III категорії складності – у розмірі дев’яноста мінімальних заробітних плат;
IV категорії складності – у розмірі трьохсот семидесяти мінімальних заробітних плат;
V категорії складності – у розмірі дев’ятисот мінімальних заробітних плат;
нереалізація заходів щодо забезпечення надійності та безпеки під час експлуатації об’єкта (в т. ч. щодо його доступності для маломобільних груп населення);
III категорії складності – у розмірі дев’яноста мінімальних заробітних плат;
IV категорії складності – у розмірі трьохсот семидесяти мінімальних заробітних плат;
V категорії складності – у розмірі дев’ятисот мінімальних заробітних плат.
11. Дії, передбачені частиною 10 цієї статті, вчинені власниками або управителями об’єктів, яких протягом року було піддано стягненню за такі самі порушення, –тягнуть за собою накладення штрафу, визначеного у відповідному абзаці цієї статті, у подвійному розмірі.
12. На суб’єктів господарювання, які проводять обстеження та паспортизацію об’єктів, що підлягають обов’язковому обстеженню (крім багатоквартирних житлових будинків, незалежно від класу наслідків (відповідальності), накладається штраф за виконання робіт з обстеження об’єкта з порушенням порядку такого обстеження у розмірі вісімнадцяти мінімальних заробітних плат. ;
доповнити частинами тринадцятою-п’ятнадцятою такого змісту:
13. Притягнення суб’єктів містобудування до відповідальності не звільняє їх від відшкодування заподіяної внаслідок правопорушення шкоди.
14. Штраф може бути накладений на суб’єктів містобудування, власників або управителів об’єктів, що підлягають обов’язковому обстеженню, протягом шести місяців із дня виявлення правопорушення, але не пізніше як через три роки з дня його вчинення.
15. У разі вчинення суб’єктами містобудування, власниками або управителями об’єктів, що підлягають обов’язковому обстеженню, двох або більше правопорушень штрафи накладають за кожне вчинене правопорушення окремо.
ІІ. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його офіційного опублікування.
Голова
Верховної Ради України
Додаткові матеріали
Обговорення
Кількість користувачів, що приймають участь в обговорюванні проекту: | 0 |
Додано пропозицій: | 0 |
Підтримка проекту: | Так:0 Ні:0 |
Всі Обговорення проектів нормативно-правових актів