Андрій Рева: Метою нашої роботи є поліпшення соціального самопочуття українців
17 травня 2018 року у місті Харкові за участі Прем’єр-міністра Володимира Гройсмана та Міністра соціальної політики Андрія Реви відбулось засідання колегії Мінсоцполітики „Про пріоритетні напрями реформування соціальної сфери: підсумки та перспективи”.
У вступному слові Андрій Рева акцентував увагу на участі Прем’єр-міністра України Володимира Гройсмана в засіданні, що є доказом надзвичайної важливості соціальної сфери в роботі Уряду.
Міністр також поінформував учасників заходу про поточний стан справ у системі соціального захисту та зазначив, що Мінсоцполітики протягом 2017-2018 років забезпечувало виконання завдань у соціальній сфері, визначених Програмою діяльності Кабінету Міністрів України.
За словами Міністра, головна увага Міністерства була зосереджена на реалізації завдань щодо: сприяння продуктивній зайнятості та реформі ринку праці; створенні справедливої системи пенсійного страхування; забезпеченні ефективної державної соціальної підтримки населення; розвитку соціальних та реабілітаційних послуг у територіальних громадах; забезпеченні захисту прав дітей.
Соціальні послуги
«Соціальні послуги мають бути доступними для всіх українців, а їхня якість не залежати від того де хто народився – в селі чи в місті», - заявив Андрій Рева розповідаючи про реформування системи надання соціальних послуг населенню.
Забезпечується реалізація пілотних проектів з відкриття центрів надання послуг соціального характеру у форматі „Прозорий офіс”, що дає змогу забезпечувати прийом заяв та документів для надання соціальної підтримки у належно організованих умовах. На сьогодні працюють Регіональний центр послуг „Прозорий офіс” та Центри надання послуг у Шевченківському і Київському районах міста Харків, Центр соціальних служб у Святошинському районі міста Києва та Центр інтегрованих послуг в місті Одеса.
У 2017 році з Державного бюджету України місцевим бюджетам міст Кам’янське, Київ, Львів, Одеса та Харків було виділено 52,4 млн грн на проведення робіт, пов’язаних із створенням та функціонуванням зазначених центрів. На 2018 рік у Державному бюджеті України передбачена відповідна субвенція 8 містам обласного значення (Бахмут, Дружківка, Кам’янське, Кропивницький, Мирноград, Новоград-Волинський, Рубіжне, Чернігів) та 8 об’єднаним територіальним громадам (Мереф’янській міській, Радивилівський міській, Гніздичівській селищній, Мельниця-Подільській селищній, Скала-Подільській селищній, Байківецькій сільській, Великодедеркальській сільській, Студенянській сільській) у сумі 142,7 млн гривень.
Продовжується робота щодо співробітництва з територіальними громадами із створення сучасних центрів надання послуг.
З 01 липня 2017 року на базі 39 об’єднаних територіальних громад (далі – ОТГ) розпочато впровадження моделі інтегрованої системи соціального захисту населення.
Станом на 02.05.2018 в ОТГ надання соціальних послуг вразливим категоріям населення здійснюють:
184 комунальних установи, засновниками яких стали ОТГ;
655 фахівців із соціальної роботи забезпечують надання соціальних послуг в 443 ОТГ;
276 фахівців із соціальної роботи районних центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді в 154 ОТГ, посади яких фінансуються за рахунок цільової субвенції районному бюджету з бюджету ОТГ.
4503 працівників 505 районних територіальних центрів соціального обслуговування (надання соціальних послуг).
У пілотних ОТГ запроваджено нові соціальні послуги: соціального таксі, прокату засобів реабілітації, обслуговування мешканців старостатів в режимі „мобільного соціального офісу”, підтримки молодої сім’ї та породіль, соціального перукаря, соціально-психологічної підтримки дітей з інвалідністю.
Забезпечується надання соціальних послуг вразливим верствам населення, зокрема громадянам похилого віку, особам з інвалідністю, бездомним особам. Так, протягом 2017 року майже 1 тис. установ надали соціальних послуг майже 1,5 млн таких громадян. Також у 8 регіонах за механізмом соціального замовлення закуплено у недержавних організацій соціальні послуги на загальну суму понад 2,5 млн грн; соціальні послуги отримали близько 2,4 тис. осіб.
Соціальні стандарти
Зберігається стабільна тенденція до зростання доходів населення. Номінальні доходи населення у 2017 році зросли на 24,4 відсотки порівняно з 2016 роком. Наявний дохід, який може бути використаний населенням на придбання товарів та послуг, зріс на 21,3 відсотки, а реальний наявний, визначений з урахуванням цінового фактору, збільшився на 6 відсотків.
Забезпечено підвищення державних соціальних стандартів та гарантій. Зокрема, у січні 2018 року розмір прожиткового мінімуму підвищився порівняно з січнем 2017 року на 10,1 відсотки, розмір мінімальної заробітної плати – на 16,3 відсотки, розмір мінімальної пенсії – на 16,4 відсотки.
Середньомісячна заробітна плата у 2017 році порівняно з попереднім роком зросла на 37,1 відсотки і становила 7 104 грн, реальна заробітна плата зросла на 19,1 відсотки. У 2018 році середньомісячна заробітна плата за січень-березень становила 7 974 грн, що на 26,1 відсотки більше порівняно з відповідним періодом 2017 року, реальна заробітна плата за цей час збільшилась на 10,7 відсотки.
Підвищення рівня доходів усіх верств населення сприяло покращенню ситуації з бідністю. Вперше з 2013 року зафіксовано суттєве зменшення рівня абсолютної бідності. Рівень бідності за доходами нижче фактичного прожиткового мінімуму (за даними 9 місяців 2017 року) зменшився на 15,4 відс. пункти (з 53,6 відсотки у 2016 році до 38,2 відсотки у 2017 році). Серед працюючих рівень абсолютної бідності зменшився на 18,9 відс. пункти (з 44,2 відсотки до 25,3 відсотки).
Ринок праці
Чисельність зайнятого населення у віці 15-70 років у 2017 році становила 16,16 млн осіб, що на 120,5 тис. менше ніж у відповідному періоді минулого року. Рівень зайнятості склав 56,1 %, рівень безробіття населення становив 9,5 відсотки.
Завдяки активізації співпраці державної служби зайнятості з роботодавцями кількість роботодавців, які інформували центри зайнятості про наявність вакансій, у 2017 році збільшилася на 11 % та становила 183 тисячі. Кількість вакансій у базі даних державної служби зайнятості збільшилася на 10 % до 1 012 тис. одиниць. Протягом січня-квітня 2018 року кількість роботодавців, які інформували центри зайнятості про наявність вакансій, становила 98 тисяч, кількість вакансій у базі даних державної служби зайнятості становила 436 тис. одиниць.
Для активізації політики на ринку праці державною службою зайнятості запроваджувались нові форми та методи роботи, в результаті чого кількість працевлаштованих осіб зросла на 37 тис. (або на 5 %) та становила 783 тис. осіб. При цьому, 45 % з них були працевлаштовані оперативно до надання статусу безробітного. Протягом 4 місяців 2018 року кількість працевлаштованих становила 280 тис. осіб, з них 46 % працевлаштовані до набуття статусу безробітного.
Забезпечено виконання Генеральної угоди про регулювання основних принципів і норм реалізації соціально-економічної політики і трудових відносин в Україні, укладеної на 2016–2017 роки. Проводяться колективні переговори з укладення Генеральної угоди на 2018–2020 роки.
Страхові виплати
Завершено реорганізацію фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з серпня 2017 року Фонд соціального страхування України року функціонує у повному обсязі.
За ініціативи Уряду протягом січня-березня 2017 року здійснено осучаснення страхових виплат майже для 39 тис. потерпілих на виробництві, а також для 209,6 тис. потерпілих на виробництві перераховано страхові виплати на коефіцієнт зростання номінальної заробітної плати.
На другому етапі – у 2018 році – здійснено два етапи перерахунків страхових виплат (постанова Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 № 1053):
- з 01.01.2018 осучаснено страхові виплати для майже 169,0 тис. потерпілих на виробництві (82 % від усіх отримувачів страхових виплат), які були призначені у період 2008-2011 років. Розмір страхових виплат збільшився в середньому на 464,23 грн;
- з 01.03.2018 перераховано страхові виплати для 207 тис. потерпілих на виробництві. Розмір страхових виплат збільшився в середньому на 514 гривень.
При цьому для 4,2 тис. осіб, у яких після перерахунку відкоригований розмір середньої заробітної плати складав менше 3 200 грн, встановлено новий підвищений розмір страхових виплат. Середній розмір щомісячних страхових виплат у таких потерпілих додатково збільшено на 369 гривень.
В цілому на збільшення страхових виплат у 2018 році спрямовано близько 2 мільярди гривень.
Запроваджено адресний механізм „гроші ходять за людиною” в питаннях санаторно-курортного лікування потерпілих на виробництві та медичної реабілітації, що надається за рахунок коштів Фонду соціального страхування України.
Пенсійна система
З метою розвитку системи пенсійного забезпечення та створення справедливої системи пенсійного страхування прийнято Закон України „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій” від 03.10.2017 № 2148-VIII, згідно з яким, зокрема проведено осучаснення та перерахунок раніше призначених пенсій для 10,2 млн пенсіонерів з жовтня 2017 року; запроваджено єдині правила визначення розмірів пенсійних виплат; скасовано особливий порядок виплати пенсій працюючим пенсіонерам; збережено діючий пенсійний вік та встановлено гнучкі умови виходу на пенсію залежно від тривалості страхового стажу; визначено механізм щорічної індексації (перерахунку) пенсій; визначено дату перерахування страхових внесків до накопичувальної системи пенсійного страхування – 01 січня 2019 року.
Середній розмір пенсії на 01.04.2018 становив 2 517,83 грн, що на 37,4 % більше порівняно з аналогічним періодом 2017 року.
З метою забезпечення підвищення пенсій військовослужбовцям прийнято постанову Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 103 „Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб”, якою визначено умови, порядок та розмір перерахунку військових пенсій з 01.01.2018. Розмір пенсійної виплати зріс для майже 500 тис. осіб, середній розмір підвищення становить 1,5 тис. гривень.
Внаслідок реалізації заходів з реформування системи пенсійного забезпечення з жовтня 2017 року відновилась диференціація в розмірах пенсій. Так, якщо на 1 квітня 2017 року пенсію у розмірі 1 500 гривень отримувала половина від загальної чисельності пенсіонерів або 6 млн осіб, то вже на 1 квітня 2018 року пенсію у розмірі 1 500 грн отримали 2,6 млн осіб або 23 % від загальної чисельності пенсіонерів (11,7 млн пенсіонерів).
При цьому, у вказаний період чисельність пенсіонерів, які отримують пенсію у розмірі від 1 500 до 5 000 грн, збільшилась з 5,5 млн осіб до
8 млн пенсіонерів або на 45 %.
Затвердженим бюджетом Пенсійного фонду України на 2018 рік передбачено, що власні надходження Пенсійного фонду України у 2018 році порівняно з 2017 роком зростуть на 51,5 млрд грн або на 32 %. Обсяг коштів Державного бюджету України, що спрямовуватиметься до бюджету Пенсійного фонду, в тому числі на покриття його дефіциту, визначений на рівні 139,3 млрд грн, що на 5,8 млрд гривень більше порівняно з 2017 роком.
Станом на 01.04.2018 чисельність застрахованих осіб становила 12 930 тис. осіб, що на 17,9 тисяч більше порівняно з аналогічним періодом минулого року.
Житлові субсидії
Протягом 2017-2018 років Урядом приймались рішення щодо підвищення ефективності та адресності у реалізації Програми житлових субсидій. Зокрема, у 2017 році було запроваджено проведення монетизації залишків невикористаних сум житлових субсидій на індивідуальне опалення; упорядковано механізм врахування доходів домогосподарств для призначення житлових субсидій; створено та запроваджено реєстр отримувачів субсидій. Субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг в опалювальний період 2017–2018 років отримували 6 920,7 тис. сімей.
З метою подальшого удосконалення Програми та за результатами опалювального періоду 2017 / 2018 років Урядом прийнято нову редакцію порядку призначення житлових субсидій (постанова Кабінету Міністрів України від 27.04.2018 № 329), реалізація якого дасть змогу:
- забезпечити мотивацію зайнятого населення до легалізації відносин у сфері оплати праці та зайнятості населення;
- встановити справедливий механізм врахування доходів домогосподарства, у тому числі з урахуванням його майнового стану;
- покращити доступ внутрішньо переміщених осіб до отримання субсидій шляхом надання права її призначення без наявності договору найму / оренди.
В рамках роботи із запровадження надання окремих видів соціальних пільг у грошовій формі за принципом „гроші ходять за людиною”, зокрема надання пільг з оплати проїзду, а також встановлення державних соціальних нормативів у сфері транспортного обслуговування прийнято постанови Кабінету Міністрів України від 14.03.2018 № 197 „Деякі питання надання пільг у готівковій формі з оплати проїзду усіма видами транспорту загального користування на міських, приміських та міжміських маршрутах” та № 196 „Про встановлення державних соціальних нормативів у сфері транспортного обслуговування”.
Захист прав дітей
Забезпечується соціальна підтримка сімей з дітьми на рівні громади шляхом охоплення їх соціальними послугами. Зокрема, протягом 2017 року виявлено біля 600 тис. сімей найуразливіших категорій населення, в яких виховується 627 тис. дітей, які отримали різні види соціальних послуг.
Запроваджено послугу альтернативного догляду за дітьми, які з певних причин не можуть проживати з біологічними батьками – патронат над дитиною. Протягом 2017 року створено 24 сім’ї патронатних вихователів, до яких влаштовано 52 дитини. На даний час функціонує 30 патронатних сімей, до яких влаштовано 71 дитина.
Зроблено суттєві кроки для зміни системи інституційного догляду дітей на систему, яка забезпечує їх догляд і виховання в сімейному або наближеному до сімейного середовищі. Затверджено Національну стратегію реформування системи інституційного догляду та виховання дітей на 2017–2026 роки та план заходів з реалізації її І етапу (розпорядження Кабінету Міністрів України від 09.08.2017 № 526-р). Схвалено Концепцію Державної соціальної програми „Національний план дій щодо реалізації Конвенції ООН про права дитини” на період до 2021 року” (розпорядження Кабінету Міністрів України від 05.04.2017 № 230-р).
В рамках децентралізації кожній ОТГ надано право утворювати службу у справах дітей. Загалом на 02.05.2018 в 51 ОТГ діють служби у справах дітей і ще 348 посадових осіб з захисту прав дітей введено до виконавчих органів ОТГ.
Протягом 2017 року загальна кількість дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, зменшилася на 1 274 і станом на 01.01.2018 становила 71 566 дітей (станом на 01.01.2017 – 72 840 дітей).
Зростає перевага національного усиновлення над міждержавним, за результатами 2017 року в сім’ї усиновлено громадянами України – 1 518 дітей-сиріт, дітей позбавлених батьківського піклування (на 28 дітей більше ніж у 2016 році), іноземцями – 323 такі дитини.
Активізовано роботу щодо влаштування дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, під опіку, піклування у дитячі будинки сімейного типу, прийомні сім’ї. Протягом 2017 року в дитячі будинки сімейного типу та прийомні сім’ї влаштовано 1 652 дитини, що на 230 дітей більше ніж у минулому році. Також на 46 збільшилася кількість дитячих будинків сімейного типу.
Загалом сімейними формами виховання охоплено 65 393 дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, що становить 91,3 % від загальної кількості таких дітей.
У 2017 році місцевим бюджетам було спрямовано субвенцію у сумі 277,7 млн грн на будівництво / капітальний ремонт / реконструкцію малих групових будинків для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування. За кошти субвенції придбано 54 будинки для дитячих будинків сімейного типу, куди влаштовано 334 дитини та 468 квартир для соціального житла для 579 осіб з числа дітей-сиріт та позбавлених батьківського піклування.
Оздоровленням та відпочинком у 2017 році забезпечено 2 135 494 дитини (54,4 % від загальної чисельності дітей шкільного віку), що на 47 801 дитину більше, ніж у 2016 році, з них оздоровленням – 727 540 дітей (18,5 % від загальної чисельності дітей шкільного віку), що на 33 718 дітей більше, ніж у 2016 році.
Для забезпечення виконання реформи системи інституційного догляду та виховання дітей наказами Мінсоцполітики від 31.08.2017 № 1385, від 04.09.2017 № 1398, від 05.09.2017 № 1409, від 09.08.2017 № 1293 затверджено Типові положення: про відділення (групу) підтриманого проживання осіб похилого віку та осіб з інвалідністю; про відділення (групу) транзитного перебування; про відділення (групу) п’ятиденного стаціонарного догляду; про відділення паліативного догляду громадян похилого віку, осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю відповідно. За оперативними даними на кінець 2017 року функціонувало 66 відділень денного догляду, які обслуговували понад 2,2 тис. осіб.
Забезпечення людей з інвалідністю засобами реабілітації
У 2017 році вперше в повному обсязі було забезпечено осіб з інвалідністю засобами технічної реабілітації (видано понад 400,2 тис. одиниць технічних засобів реабілітації, зокрема 13,8 тис. крісел колісних, 73,4 тис. протезно-ортопедичних виробів, 36,5 тис. засобів реабілітації).
З метою впровадження нової системи забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації осіб з інвалідністю прийнято постанову Кабінету Міністрів України від 14.03.2018 № 238 „Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України”, відповідно до якої змінено порядок забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю та інших окремих категорій населення. Зокрема, порядком передбачено ефективний розподіл повноважень органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо забезпечення осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю та інших окремих категорій населення технічними та іншими засобами реабілітації, запровадження адресного підходу до забезпечення ними зазначених осіб, нового механізму їх фінансування за принципом ,,гроші ходять за людиною”, використання електронного каталогу-класифікатора з підбору засобів реабілітації відповідно до функціональних властивостей виробу та індивідуальних потреб особи з інвалідністю, запровадження виплати компенсації вартості за самостійно придбані засоби реабілітації, а також низку інших нововведень.
Урядом запроваджено у 2018 році реалізацію нової програми стимулювання територіальних громад до створення служб перевезень людей з інвалідністю. На придбання спеціально обладнаних автомобілів для створення служб перевезень людей з інвалідністю у Державному бюджеті України на 2018 рік передбачено кошти у сумі 30 млн гривень. Визначено механізм придбання спеціально обладнаних автомобілів для перевезення осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю, які мають порушення опорно-рухового апарату (постанова Кабінету Міністрів України від 14.03.2018 № 189).
Внутрішньо переміщені особи
Міністерством вживаються заходи щодо соціальної підтримки внутрішньо переміщених осіб. Станом на 07.05.2018 обліковано понад 1 502,0 тис. осіб (1 227,1 тис. сімей) з Донбасу і Криму.
З Державного бюджету України у 2017 році виділено 2 814,5 млн грн для надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг. Середньомісячна кількість сімей, яким призначено грошову допомогу у 2017 році склала 169,4 тис. сімей. На 2018 рік Мінсоцполітики виділено кошти для виплати зазначеної допомоги у сумі 3 211,8 млн гривень.
За ініціативи Мінсоцполітики Урядом прийнято низку рішень щодо підвищення розміру грошової допомоги внутрішньо переміщеним особам з інвалідністю, зокрема:
- з липня 2017 року – дітям з інвалідністю з числа внутрішньо переміщених осіб (постанова Кабінету Міністрів України від 04.07.2017 № 423);
- з вересня 2017 року (постанова Кабінету Міністрів України від 13.09.2017 № 689 „Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України”):
особам з інвалідністю І групи та дітям з інвалідністю до 130 % прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність;
особам з інвалідністю ІІ групи до 115 % прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність;
підвищено граничний розмір загальної суми грошової допомоги, що виплачується на сім’ю, до складу якої входять особи з інвалідністю або діти з інвалідністю, до 3400 гривень.
Також розширено коло внутрішньо переміщених осіб, які мають право на отримання грошової допомоги, шляхом збільшення граничної межі суми коштів, яку можуть мати члени сім’ї внутрішньо переміщених осіб на депозитному банківському рахунку (рахунках) та не втрачати право на отримання грошової допомоги, ‒ з 10 до 25 кратного розміру прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб.
Удосконалено Порядок надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг (постанова Кабінету Міністрів України від 17.01.2018 № 15), зокрема:
підвищено розмір щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг особам, які отримують пенсії, та дітям – з 884 грн до 1 000 гривень;
підвищено граничний розмір загальної суми грошової допомоги, що виплачується на сім’ю, – з 2 400 грн до 3 000 грн та до 5 000 грн багатодітним сім’ям.
Спрощено механізм соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам та процедуру здійснення контролю за проведенням соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам (постанова Кабінету Міністрів України від 13.09.2017 № 689 „Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України”).
Удосконалено нормативно-правову базу захисту прав внутрішньо переміщених дітей, зокрема щодо:
- забезпечення захисту житлових прав дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа, які є внутрішньо переміщеними особами (Закон України від 08.02.2018 № 2279-VIII „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту житлових прав дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа”;
- надання статусу дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій та збройного конфлікту, що дало можливість провести оцінку потреб кожної вимушено переселеної дитини, здійснювати її соціальний супровід для забезпечення окремих пільг і гарантій саме цій категорії дітей (постанова Кабінету Міністрів України від 05.04.2017 № 268).
Понад 32,5 тис. внутрішньо переміщених сімей (в яких 36,6 тис. дітей) та більше 71 тис. сімей учасників антитерористичної операції (далі – АТО) (в яких 55,8 тис. дітей) отримали допомогу щодо психологічної підтримки, у відновленні/переоформленні соціальних виплат, забезпеченні тимчасовим житлом, продуктами харчування та гуманітарною допомогою, працевлаштуванні. Послуги державної служби зайнятості отримували 17,4 тис. внутрішньо переміщених осіб, з них 14,8 тис. осіб мали статус безробітного. Протягом січня-квітня 2018 року послуги державної служби зайнятості отримували 8,9 тис. внутрішньо переміщених осіб, з них 6,9 тис. осіб мали статус безробітного.
Соціальний захист учасників антитерористичної операції
Здійснювались заходи щодо покращення соціального захисту учасників АТО. На кінець 2017 року до Єдиного реєстру учасників антитерористичної операції внесено дані про понад 324 тис. учасників АТО.
З 2017 року делеговано закупівлю санаторно-курортних путівок на місцевий рівень та надано можливість учаснику АТО самостійно обрати санаторій для оздоровлення (постанова Кабінету Міністрів України від 01.03.2017 № 110), санаторно-курортне лікування за 2017 рік пройшли 7,9 тис. осіб, що більше ніж за два попередні роки.
Упродовж 2017 року 71 240 сімей учасників АТО, отримали соціальні послуги, у тому числі послугу соціальної адаптації отримали 15 504 сім’ї, представництва інтересів – 6 723 сім’ї, соціального супроводу – 2 348 сімей, посередництва (медіації) – 4 138 сімей тощо. Послугами державної служби зайнятості скористалися 43,8 тис. безробітних з числа військовослужбовців, які брали участь в АТО. Протягом 4 місяців 2018 року послугами державної служби зайнятості скористалися 14,3 тис. безробітних з числа учасників АТО.
Протягом 2017 року придбали житло 408 сімей осіб з інвалідністю
I–II групи з числа військовослужбовців які брали безпосередню участь в антитерористичній операції і членам сімей загиблих військовослужбовців, процес придбання житла триває.
У 2018 році з державного бюджету передбачено кошти у сумі 329 812,8 тис. грн на виплату грошової компенсацій для самостійного придбання житла 327 сім’ям загиблих військовослужбовців, які брали безпосередню участь в АТО, а також особам з інвалідністю I–II групи з числа військовослужбовців.
З метою покращення ситуації з забезпечення житлом деяких категорій осіб, які брали участь у бойових діях, Урядом схвалено низку рішень, в результаті яких право на грошову компенсацію для самостійного придбання житла мають особи з інвалідністю І-ІІ групи з числа учасників бойових дій на території інших держав і сім’ї загиблих учасників бойових дій на території інших держав (постанова Кабінету Міністрів України від 28.03.2018 № 214) та внутрішньо переміщені особи, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України (постанова Кабінету Міністрів України від 18.04.2018 № 280).
Соціальна підтримка постраждалих внаслідок катастрофи на ЧАЕС
Соціальна підтримка держави постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи на 01.01.2018 надавалась 1 868,2 тис. особам.
Протягом 2017 року було оздоровлено 22 489 осіб 1 категорії та 578 дітей з інвалідністю, інвалідність яких пов’язана з наслідками аварії на ЧАЕС.
Водночас місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування за кошти місцевих бюджетів в межах місцевих соціальних програм протягом року забезпечили санаторно-курортним лікуванням понад 8 тисяч постраждалих осіб, у тому числі 637 осіб, віднесених до 1 категорії.
З метою вдосконалення законодавства щодо соціальної підтримки постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи:
- урегульовано питання, пов’язані з отриманням пільг та компенсацій громадянам, які постраждали внаслідок ядерних аварій, ядерних випробувань, військових навчань із застосуванням ядерної зброї (постанова Кабінету Міністрів України від 11.01.2017 № 6);
- збільшено обсяг видатків на відшкодування витрат на лікування громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи (постанова Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 № 218);
- поновлено право на отримання щорічної допомоги на оздоровлення дітьми, які втратили внаслідок Чорнобильської катастрофи одного з батьків, та евакуйованими із зони відчуження у 1986 році (Закон України від 06.06.2017 № 2082-VIII);
- надано право дружинам (чоловікам) померлих осіб, із числа учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС (категорія 1), на отримання пенсії у зв’язку з втратою годувальника належно від причинного зв’язку смерті з Чорнобильською катастрофою (Закон України від 13.04.2017 № 2015-VIII);
- засновано з 01.04.2017 довічні державні стипендії для працівників, осіб рядового та начальницького складу пожежної охорони органів внутрішніх справ України, які брали безпосередню участь у гасінні пожежі на Чорнобильській АЕС 26 квітня 1986 року (Указ Президента України від 12.04.2017 № 108);
- вдосконалено порядок проведення виплати допомоги на оздоровлення „чорнобильцям” (постанова Кабінету Міністрів України від 06.12.2017 № 924).
Захист прав людини та запобігання домашньому насильству
З метою забезпечення гендерної рівності та запобігання домашньому насильству:
прийнято Закон України від 07.12.2017 № 2229-VIII „Про запобігання та проти дію домашньому насильству”, який передбачає нові підходи до організації роботи щодо надання допомоги постраждалим від домашнього насильства та насильства за ознакою статі;
схвалено Державну соціальну програму забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків на період до 2021 року (постанова Кабінету Міністрів України від 11.04.2018 № 273), метою якої є удосконалення механізму забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків у всіх сферах життя суспільства та впровадження європейських стандартів рівності.
Статус особи, яка постраждала від торгівлі людьми, станом на 11.05.2018 Мінсоцполітики встановлено 554 особам, з них у 2017 році – 198, у 2018 році – 82 особам. Натомість правоохоронними органами ідентифіковано 912 осіб, які постраждали від торгівлі людьми, з них у 2017 році – 309.
За результатами засідання колегія постановила забезпечити реалізацію завдань, визначених Стратегічним планом діяльності Міністерства соціальної політики України на 2018 бюджетний рік і два бюджетні періоди, що настають за плановим. Колегія ухвалила перелік завдань та рекомендацій з метою вирішення нагальних проблем, серед яких визначено значні обсяги тіньової зайнятості, що позбавляє працюючих громадян соціального захисту, невідповідність стандартам рівня обслуговування в інтернатних установах та закладах, та інші.
Всі Реформи