Реєстр надавачів та отримувачів соціальних послуг: що це і як він працює
24/04/2025
В Україні ведеться Реєстр надавачів та отримувачів соціальних послуг, що є основою для формування мережі надавачів на рівні територіальних громад. Він дає чітке уявлення державі про те, хто потребує підтримки, які послуги вже надаються, ким і де саме. В межах проєкту «Малі гранти для надавачів соціальних послуг» Мінсоцполітики роз’яснює, як функціонує реєстр, навіщо він потрібен і які можливості відкриває.
Відеоверсія матеріалу — за посиланням.
Такий реєстр — це екосистема, що акумулює всю інформацію про надавачів та отримувачів соціальних послуг. Він забезпечує не лише доступ до актуальної інформації, а й можливість оперативно ухвалювати рішення на її основі. Зокрема, це дає змогу стратегічно розуміти, які соціальні послуги є найбільш затребуваними, оцінювати якість їх надання та ефективно планувати видатки з державного бюджету.
Сервіс є складовою Єдиної інформаційної системи соціальної сфери (ЄІССС) і став доступним для роботи в усіх регіонах України з 2023 року — тоді був запущений розділ, що стосується надавачів соціальних послуг. Порядок та механізм ведення Реєстру визначений Постановою КМУ від 27 січня 2021 року № 99.
Дашборди з даними Реєстру доступні на сайті ДП «Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики України».
На першому дашборді доступна основна інформація про надавачів — користувачі можуть фільтрувати її за регіоном, районом і територіальною громадою, а також видами соціальних послуг. Другий дашборд містить інформацію про реєстраторів надавачів соціальних послуг по всій Україні, де можна знайти найближчого для себе.
Чому важливо внести свою організацію до Реєстру
Насамперед це офіційна реєстрація організації як надавача соціальних послуг. Наявність у Реєстрі дає можливість потенційним отримувачам соціальних послуг дізнатися про вашу організацію та доступні послуги. Крім того, це змога претендувати на участь у державних програмах. Наприклад, якщо ваша організація хоче взяти участь у Проєкті малих грантів, вона має бути включеною до Реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг.
Як зареєструватися
Щоб організацію внесли до Реєстру, необхідно подати відповідну заяву:
- онлайн — через Соціальний портал Мінсоцполітики. Там буде доступний кабінет надавача соціальних послуг;
- у письмовому вигляді — звернувшись до реєстратора за місцем юридичної реєстрації організації. Це органи соціального захисту населення (ОСЗН) та центри надання адміністративних послуг (ЦНАП). Найближчого реєстратора можна знайти, скориставшись цим посиланням.
Основними є два документи — сама заява та перелік соціальних послуг, які надає організація. Ознайомитися із повним переліком необхідних документів можна за посиланням.
Термін розгляду заяви — до 5 робочих днів. Сповіщення про результат надійне на е-пошту, яку зазначали під час подання заяви.
Як змінити реєстраційні дані
Якщо є зміни у вашій організації, наприклад, ви розширюєте або скорочуєте перелік соціальних послуг, необхідно повідомити про це. Для цього потрібно подати заяву: онлайн або письмову. Розповідаємо, як це зробити у кабінеті надавача соціальних послуг на Соціальному порталі Мінсоцполітики.
1. Для входу потрібно скористатися КЕП юридичної особи — електронним цифровим підписом або апаратним ключем (токен).
2. Перейти у розділ «Мої заяви», натиснути «Подати нову заяву», після чого обрати «Заява про внесення змін в реєстраційні дані НСП в Реєстрі».
3. Система автоматично заповнює дані в заяві, які вже є в Реєстрі. Якщо є потреба, користувач редагує їх.
4. Натиснути «Сформувати заяву» та підписати КЕП.
Важливо: якщо організація припиняє свою діяльність, у такий же спосіб можна подати заяву про виключення з Реєстру. Так, після того, як натиснули «Подати нову заяву», оберіть «Заява про виключення НСП з Реєстру».
Як сформувати витяг
Витяг з Реєстру можна отримати як у паперовій формі, звернувшись до реєстратора, так і в електронному вигляді. Така опція доступна на головній сторінці Соціального порталу Мінсоцполітики. Натиснувши «Сформувати витяг», ви будете перенаправлені до форми заповнення, в якій заповнюєте необхідні поля.
Нагадаємо, що на YouTube доступний повний онлайн-курс про надання соціальних послуг в межах Проєкту малих грантів.
Довідково
Проєкт реалізується завдяки підтримці Уряду Великої Британії в межах проєкту «Соціальний захист для інклюзії, стійкості, інновацій та трансформації (SPIRIT)», що реалізується у співпраці з Міністерством соціальної політики України, Фондом соціального захисту осіб з інвалідністю та Дитячим фондом ООН (ЮНІСЕФ) в Україні, за адміністрування ІСАР Єднання.
Теги: