Консультації з громадськістю
Консультації з громадськістю проводяться з метою залучення громадян до участі в управлінні державними справами, надання можливості для їх вільного доступу до інформації про діяльність органів виконавчої влади, а також забезпечення гласності, відкритості та прозорості діяльності зазначених органів. Проведення консультацій з громадськістю має сприяти налагодженню системного діалогу органів виконавчої влади з громадськістю, підвищенню якості підготовки рішень з важливих питань державного і суспільного життя з урахуванням громадської думки, створенню умов для участі громадян у розробленні проектів таких рішень.
Консультації з громадськістю мають на меті отримання зворотного зв'язку від громадян.
Питання, які повинні бути винесені на громадське обговорення
В обов'язковому порядку проводяться консультації з громадськістю щодо проектів нормативно-правових актів, які:
- стосуються конституційних прав, свобод та обов'язків громадян;
- стосуються життєвих інтересів громадян, у тому числі впливають на стан навколишнього природного середовища;
- передбачають провадження регуляторної діяльності у певній сфері;
- визначають стратегічні цілі, пріоритети і завдання у відповідній сфері державного управління (у тому числі проекти державних і регіональних програм економічного, соціального і культурного розвитку, рішення стосовно їх виконання);
- стосуються інтересів територіальних громад, здійснення повноважень місцевого самоврядування, делегованих органам виконавчої влади відповідними радами;
- визначають порядок надання адміністративних послуг;
- стосуються правового статусу громадських об'єднань, їх фінансування та діяльності;
- передбачають надання пільг чи встановлення обмежень для суб'єктів господарювання та інститутів громадянського суспільства;
- стосуються присвоєння юридичним особам та об'єктам права власності, які за ними закріплені, об'єктам права власності, які належать фізичним особам, імен (псевдонімів) фізичних осіб, ювілейних та святкових дат, назв і дат історичних подій;
- стосуються витрачання бюджетних коштів (звіти головних розпорядників бюджетних коштів за минулий рік).
Публічні консультації
Публічні консультації передбачають постановку проблеми розроблення, формування чи реалізації державної політики, вирішення питання місцевого значення, у ході якого суб’єкт проведення публічної консультації збирає, опрацьовує пропозиції заінтересованих сторін щодо предмета публічної консультації та оприлюднює результати аналізу таких пропозицій.
Публічні консультації в обов’язковому порядку проводяться у формі публічного громадського обговорення та / або електронних консультацій з громадськістю.
Публічне громадське обговорення передбачає організацію і проведення:
- конференцій та форумів;
- громадських слухань;
- засідань за круглим столом;
- зборів;
- зустрічей (нарад) з громадськістю;
- Інтернет-конференцій, відеоконференцій тощо.
У рамках публічного громадського обговорення можуть проводитися засідання громадських рад, інших допоміжних органів, утворених при Міністерстві соціальної політики України.
Консультації з громадськістю з одних і тих самих питань можуть проводитися одночасно в різних формах.
Електронні консультації з громадськістю
Електронні консультації з громадськістю – це обов’язкова форма проведення консультацій, під час яких орган виконавчої влади оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті та / або на онлайн-платформі для публічних консультацій інформаційне повідомлення про проведення електронних консультацій, текст проекту акта, винесеного на обговорення.
Громадська експертиза
Громадська експертиза - діяльності органів виконавчої влади — складова механізму демократичного управління державою, який передбачає проведення інститутами громадянського суспільства оцінки діяльності органів виконавчої влади, ефективності прийняття і виконання такими органами рішень, підготовку пропозицій щодо розв'язання суспільно значущих проблем для їх врахування органами виконавчої влади у своїй роботі.
Громадський моніторинг
Громадський моніторинг – це моніторинг врахування пропозицій та зауважень громадськості, які надходили до проектів нормативно-правових актів, а також забезпечення прозорості та відкритості діяльності міністерства. Це дозволяє своєчасно виявляти та реагувати на проблеми, які виникають під час консультацій з громадськістю на рівні міністерства.
Корисні матеріали
Знайдено всього: 9