Перейти до головного вмісту

Територіальним громадам

Для єдиного методологічного підходу до розроблення положень про структурні підрозділи з питань соціального захисту населення в місцевих адміністраціях та виконання повноважень щодо соціального захисту населення та захисту прав дітей органами місцевого самоврядування, Мінсоцполітики затвердило методичні рекомендації наказом від 31.07.2023 № 263-Н.



Із метою визначення порядку оформлення та ведення особових справ отримувачів усіх видів соціальної допомоги у структурних підрозділах з питань соціального захисту населення районних, районних у містах Києві та Севастополі державних (військових) адміністрацій, виконавчих органах міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад , центрах нарахування та здійснення соціальних виплат, а також визначення порядку взаємодії цих органів з виконавчими органами сільських, селищних, міських рад територіальних громад і центрами надання адміністративних послуг, наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 19 вересня 2006 року № 345 затверджено Інструкцію щодо порядку оформлення і ведення особових справ отримувачів усіх видів соціальної допомоги.

Відповідно до статті 8 Закону України «Про адміністративні послуги», для кожної адміністративної послуги затверджуються інформаційна та технологічна картки.

Мінсоцполітики не є суб'єктом надання адміністративних послуг соціального характеру. Законодавство визначає, що суб’єктами надання таких послуг, зокрема в частині призначення та виплати державних соціальних допомог, є структурні підрозділи з питань соціального захисту населення районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій, а також виконавчі органи міських, районних у містах рад (у разі їх утворення).

Водночас Мінсоцполітики наказом від 14 січня 2025 року № 10-Н «Про затвердження типових інформаційних карток адміністративних послуг у сфері соціального захисту населення» затвердило 76 типових інформаційних карток адміністративних послуг соціального характеру. Докладніше про це за посиланням.

Інформаційні картки упорядковують інформацію про кожну послугу в зручному форматі, зокрема щодо переліку необхідних документів, законодавчих актів, що регулюють надання послуг тощо. Використання інформаційних карток є важливим інструментом для підвищення ефективності взаємодії державних органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування (ОМС), а також для покращення якості надання адміністративних послуг соціального характеру (АПСХ).

Відповідно до наказу Мінсоцполітики від 11.09.2024 № 412-Н «Про використання програмного комплексу "Інтегрована інформаційна система "Соціальна громада" для організації надання адміністративних послуг у сфері соціального захисту населення», під час прийому заяв та документів для надання адміністративних послуг соціального характеру посадові особи органів місцевого самоврядування (ОМС) та центрів надання адміністративних послуг (ЦНАП) формують електронні справи за допомогою програмного комплексу «Інтегрована інформаційна система "Соціальна громада"» і передають ці документи в електронному вигляді уповноваженим органам.

Цей алгоритм набуває особливої актуальності в умовах воєнного стану в Україні, оскільки забезпечує зручність для мешканців територіальних громад і внутрішньо переміщених осіб, а також спрощує механізм взаємодії між ОМС, ЦНАП та уповноваженими органами.


Теги: