Перейти до головного вмісту

Звіт Міністерства соціальної політики України про стан організації роботи із зверненнями громадян у 2014 році

20/01/2015

Міністерство соціальної політики України, як центральний орган виконавчої влади, що відповідає за формування та реалізацію державної соціальної політики, здійснює заходи щодо оперативного реагування на соціальні потреби суспільства, спрямовані на покращення добробуту громадян.

У центральному апараті Мінсоцполітики роботу щодо розгляду звернень громадян організовано на виконання Закону України „Про звернення громадян”, Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування  конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”, постанови Кабінету Міністрів України від 24.09.2008 № 858 „Про затвердження Класифікатора звернень громадян”, наказу Мінсоцполітики від 15.03.2012 № 139 „Про затвердження Інструкції з діловодства за зверненнями громадян у Міністерстві соціальної політики України” (із змінами, внесеними згідно з наказом Мінсоцполітики від 05.08.2013 № 476), наказу Мінсоцполітики від 07.11.2011 № 426 „Про затвердження Порядку організації та проведення особистого прийому громадян у Міністерстві соціальної політики України” (із змінами, внесеними згідно з наказом Мінсоцполітики від 05.08.2013 № 475).

Постійно здійснюються заходи щодо інформування населення про зміст впроваджуваних в Україні соціально-економічних реформ під час проведення прямих телефонних ліній, семінарів, прес-конференцій, брифінгів, виступів керівництва Міністерства на радіо і телебаченні, розміщення у засобах масової інформації інтерв’ю, публікацій та інших роз’яснювальних матеріалів.

На офіційному веб-сайті Міністерства розміщуються актуальні матеріали щодо організації роботи із зверненнями громадян в центральному апаратіМінсоцполітики. Зокрема, оприлюднена інформація про роботу із зверненнями громадян, графік прийому громадян керівниками Міністерства соціальної політики України, форми та порядок подання запитів на інформацію, розпорядником якої є Міністерство соціальної політики України, контактна інформація щодо посадових осіб центрального апарату Міністерства.

У 2014 році до центрального апарату Міністерства соціальної політики України надійшло 27129 звернень від 45301 особи (754 звернення – колективні).

▪ Із зазначеної кількості звернень:  

▪  16366 письмових звернень (60% від загальної їх кількості);

▪  5574 (21 %), які надійшли  під час  особистого прийому громадян;

▪  5189 (19 %) від Державної установи „Урядовий контактний центр”.

У розрахунку на сто тисяч населення найбільшу кількість звернень зареєстровано від жителів м. Києва (180,9), Київської (96,2), Донецької (85,9), Луганської (84,9), Житомирської (58,2), Полтавської (54,7), Запорізької (53,6) та Черкаської (51,3) областей.  

У порівнянні з 2013 року спостерігається зменшення кількості звернень громадян до Мінсоцполітики майже з усіх регіонів України, окрім         Луганської ( + 24 %), Донецької ( + 22 %) областей та м. Києва (+ 2 %).

Громадяни порушували у зверненнях наступні питання:

  • ▪ пенсійне забезпечення – 7360 (27,1 % від загальної  кількості звернень);
  • ▪ субсидії, пільги та компенсації - 3079 (11,3 %), у тому числі 770 звернень щодо субсидій,  458 - соціальної допомоги дітям війни, 419 - пільг ветеранам війни та праці, 385 - оплати житлово-комунальних послуг, 377 - допомоги по догляду за інвалідом;  
  • ▪ соціальний захист постраждалих внаслідок надзвичайних ситуацій – 2875 (10,6 %);
  • ▪ соціальний захист сімей з дітьми та малозабезпечених сімей –                    1787 (6,6 %), у тому числі 586 звернень щодо допомоги малозабезпеченим сім’ям, 574 - допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, 478 - допомоги при народженні дитини;
  • ▪ соціальний захист інвалідів – 1640 (6,0 %), у тому числі 425 звернень щодо забезпечення інвалідів автотранспортом, 399 - забезпечення інвалідів засобами реабілітації;
  • ▪ оплата праці – 1273 (4,7 %), у тому числі 467 звернень про заборгованість заробітної плати;
  • ▪ працевлаштування та виплата допомоги по безробіттю  – 949 (3,5 %);
  • ▪ соціальний захист постраждалих від Чорнобильської катастрофи – 944 (3,5 %);
  • ▪ надання матеріальної допомоги – 849 (3,1 %);
  • ▪ санаторно-курортне лікування, оздоровлення дітей  – 655 (2,4 %);
  • ▪ трудове законодавство – 593 (2,2 %);
  • ▪ соціальне страхування – 574 (2,1 %), у тому числі  338 щодо відшкодування шкоди потерпілим на виробництві, 196 - оплати листків непрацездатності;
  • ▪ дотримання законодавства про працю – 546 (2,0 %);
  • ▪ усиновлення та захист прав дитини – 527 (1,9 %);
  • ▪ оформлення вантажів гуманітарної допомоги – 441 (1,6 %);
  • ▪ умови та режим праці – 424 (1,6 %), з них 288 звернень про відпустки;
  • ▪ організація особистого прийому громадян – 416 (1,5 %);
  • ▪ житлове питання – 406 (1,5 %);
  • ▪ індексація доходів, прожитковий мінімум – 395 (1,5 %);
  • ▪ діяльність закладів підтримки та догляду –  297 (1,1 %);

надання статусу інваліда війни, учасника війни, ветерана праці – 278 (1,0 %);

  • ▪ присвоєння почесного звання України „Мати-героїня”, соціальний захист багатодітних сімей  – 262 (1,0 %);
  • ▪ надання соціальних послуг бездомним особам – 115 (0,4%);
  • ▪ інші питання – 271 (1,0 %).

 Не належало до компетенції Міністерства 173 (0,6 %) звернення, які відповідно до статті 7 Закону України „Про звернення громадян” направлені за належністю до інших органів влади для подальшого їх розгляду.

 У звітному періоді зареєстровано 961 звернення від ветеранів війни, у тому числі 337 звернень – від інвалідів Великої Вітчизняної війни. Насамперед, ветерани війни порушували питання щодо надання пільг, правильності обчислення пенсій, забезпечення спецавтотранспортом, санаторно-курортного лікування, щорічної разової допомоги до 9 травня.

Загалом, до Мінсоцполітики від осіб з обмеженими фізичними можливостями надійшло 4529 звернень (або 16,7 %).

У розрізі кореспондентів до Мінсоцполітики надійшло:

- 6417 (23,7 %) звернень громадян через органи влади, у тому числі 2981 від Кабінету Міністрів України,  1190 – народних депутатів України, 958 – Адміністрації Президента України, 160 – апарату Верховної Ради України;
- 186 листів від представників засобів масової інформації;
- 5806 листів від інших органів, установ, організацій.

Найчастіше до Міністерства звертались народні депутати України Кличко В.В. (201 звернення), Сушкевич В.М. (97), Абдуллін О.Р. (55), Цибенко П.С. (44), Кужель О.В. (43). Найбільше звернень надіслали редакції газет: „Праця і зарплата” – 136, „Урядовий кур'єр” –  32.

У 2014 році надійшло 4456 повторних звернення, що складає 16 % від загальної кількості звернень громадян. У порівнянні з 2013 роком відсоток повторних звернень громадян  збільшився  на 1 %. Найбільше повторних звернень надійшло від жителів м. Києва (1198), Донецької (483), Київської (287), Луганської (252), Львівської (216) областей. Повторно громадяни звертались, в основному, з питань пенсійного забезпечення (30 % від загальної кількості повторних звернень), соціального захисту постраждалих внаслідок надзвичайних ситуацій, оформлення вантажів гуманітарної допомоги, санаторно-курортного лікування, надання пільг та житлових субсидій, забезпечення інвалідів автотранспортом та засобами реабілітації, надання матеріальної допомоги, працевлаштування та допомоги по безробіттю, соціального захисту сімей з дітьми,

У 2014 році керівництвом Міністерства та спеціалістами структурних підрозділів на особистому прийомі громадян розглянуто 5574 звернення від 6274 заявника (79 звернень – колективні):

▪ у громадській приймальні Міністерства - 5293 звернення;

▪ під час особистого прийому у Кабінету Міністрів України – 205 (24 лютого - 9 осіб, 28 квітня - 67 осіб, 23 червня - 41особа, 27 жовтня - 22 особи, 22 грудня - 66 осіб);

▪ під  час  проведення  прямої  телефонної  лінії  в Кабінеті Міністрів України  – 76 (11 березня - 19 осіб, 27 травня - 27 осіб, 26 серпня - 14 осіб, 11 листопада - 16 осіб).

Із загальної кількості звернень у звітному періоді особливому контролю підлягало 8148 (30 %) звернень громадян.

З метою посилення контролю за своєчасністю опрацювання звернень громадян видано окреме доручення заступника Міністра – керівника апарату ІванкевичаВ.В. від 24.03.2014 № 179/0/22-14. Зазначеним дорученням акцентовано увагу керівників структурних підрозділів Міністерства про необхідність чіткого дотримання законодавства в процесі реєстрації та розгляду звернень громадян.

На виконання доручення Кабінету Міністрів України від 02.10.2012 № 39541/1/1-12 стосовно упорядкування звітності центральних та місцевих органів виконавчої влади про стан організації роботи із зверненнями громадян, до Кабінету Міністрів України надіслана звітна інформація про роботу із зверненнями громадян у І, ІІ, ІІІ, IV кварталах 2014 року, окремо за 2014 рік та графіки прийому громадян керівниками Міністерства соціальної політики України (листиМінсоцполітики від 11.04.2014 № 1328/0/10-14/03, від 14.07.2014 № 2809/0/10-14/03, від 09.10.2014 № 4219/0/10-14/03, від 14.01.2015 № 110/0/10-15/03 відповідно).

Питання організації розгляду звернень громадян, їх особистого прийому, як один із ключових елементів налагодження діалогу влади та суспільства, й надалі перебуватиме на постійному контролі керівництва Мінсоцполітики.

Теги: