Перейти до головного вмісту

Звіт за підсумком проведених Міністерством соціальної політики консультацій з громадськістю щодо проекту постанови Кабінету Міністрів України "Деякі питання надання фінансової підтримки громадським об’єднанням осіб з інвалідністю"

04/02/2020

 

Автор пропозиції

Частина нормативного документа, до якого вносяться пропозиції або зауваження

Зміст пропозицій або зауважень

Враховано /
не враховано
 (обґрунтування)

Наталія Мороцька

п.3 проекту Постанови

Встановлено, що НАІУ, підприємства невиробничої сфери УТОГ і УТОС, СОІУ продовжують фінансуватися за старою схемою. Тобто зазначені ГОІ, по суті, залишають на бюджетній голці, що ніяк не може сприяти ефективності їхньої діяльності. Змінити ситуацію можна, лише внісши зміни до Порядку фінансування всеукраїнських ГОІ, передбачивши для них проектний, а не інституційний принцип.

 

Зазначене питання врегульовано Законом України «Про Державний бюджет України на 2020 рік»

абз.4 п.3 проекту Порядку

Треба прописати чіткіше. А саме: "...протягом одного попереднього бюджетного періоду...".

Враховано частково,

зазначена норма доопрацьована

абз.1 п.4 проекту Порядку

Нечітко виписаний. Незрозуміло, за яким принципом Мінсоцполітики розподіляє кошти за результатами конкурсу: чи то за пропорційним, чи то надає, скільки попросять, доки кошти не скінчаться?

Враховано,

п.3 проекту Порядку передбачає здійснення розподілу коштів у відповідності до Порядку проведення конкурсу з визначення програм (проектів, заходів), розроблених інститутами громадянського суспільства, для виконання (реалізації) яких надається фінансова підтримка, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2011  № 1049

абз.1 п.5 проекту Порядку

Варто викласти в такій редакції: "Бюджетні кошти, надані громадським об’єднанням, можуть бути спрямованими на...".

Не враховано,

зазначена норма має конкретно визначати напрямки на які спрямовуються бюджетні кошти

пп.3 п.5 проекту Порядку

виписаний нечітко в частині навчання працівника. Незрозуміло, чи фінансується навчання лише одного працівника чи кількох. Чи поширюється норма про фінансування один раз на два роки на одного працівника чи на всіх? Чи можна щороку направляти іншого працівника на навчання?

Питання врегульовано

 

Запропоновані зміни, що стосуються НАІУ, УТОС, УТОГ і СОІУ, є неприпустимими, оскільки дискримінують інші ГО осіб з інвалідністю.

Зазначене питання врегульовано Законом України «Про Державний бюджет України на 2020 рік»

Дар'я Сидоренко

абз.4 п.3 проекту Порядку

додати слова «тих, до яких застосовано»:
відсутні факти порушення громадським об’єднанням вимог бюджетного законодавства, крім тих, до яких застосовано попередження, протягом одного або двох попередніх бюджетних періодів (у випадку отримання фінансової підтримки за рахунок коштів державного бюджету). Аргументи: попередження відповідно до пп.1 ч.1 ст.117 Бюджетного кодексу є заходом впливу за бюджетне правопорушення.

Враховано

 

п.п.3 п.5 проекту Порядку

додати вид витрат організаційного розвитку:
«Оплата стратегічного планування розвитку громадського об’єднання, не більше одного разу на рік».

Пропозицію знято

п.6 проекту Порядку

додати витрати на працівників, які можна здійснювати за рахунок коштів, що направленні на реалізацію програми (проекту, заходу):
«видатки на оплату праці штатних працівників, які безпосередньо задіяні до реалізації програми (проекту, заходу) та оплата праці яких не включені до адміністративних витрат на організаційне та матеріально-технічне забезпечення діяльності;»
Аргументи: якщо передбачити витрати лише на залучених спеціалістів, то ГО осіб з інвалідністю не будуть зацікавлені у наймі працівників на постійній основі.

Враховано

п.7 проекту Порядку

пропонуємо збільшити витрати на адміністративні та організаційні витрати до 30% та додати уточнення по відношенню до чого вираховується «однієї програми (проекту, заходу)":
Під час складання конкурсної пропозиції та кошторису витрат для виконання (реалізацію) програми (проекту, заходу) на адміністративні витрати на організаційне та матеріально-технічне забезпечення діяльності й організаційний розвиток громадського об’єднання закладається не більше 30 відсотків загального обсягу коштів фінансової підтримки однієї програми (проекту, заходу).

Враховано,

проектом акта передбачено витрати на адміністративні та організаційні витрати ГОІ до 30 %

абз.2 та 3 п.7 проекту Порядку

варто прибрати кому між: "адміністративні витрати, організаційне та матеріально-технічне забезпечення", оскільки відповідно до п.п.2 та 3 п.5 передбачені витрати на:
- адміністративні витрати на організаційне та матеріально-технічне забезпечення діяльності;
- витрати на організаційний розвиток громадського об’єднання.


У разі прийняття рішення про визначення переможців конкурсу декількох програм (проектів, заходів) одного громадського об’єднання, то аналогічні статті видатків на адміністративні витрати на організаційне та матеріально-технічне забезпечення діяльності й організаційний розвиток громадського об’єднання за аналогічний період не можуть одночасно фінансуватися.
У разі визначення переможців конкурсу декількох програм (проектів, заходів) одного громадського об’єднання в різний період, то адміністративні витрати на організаційне та матеріально-технічне забезпечення діяльності, й організаційний розвиток громадського об’єднання обраховуються окремо за кожною програмою (проектом, заходу).

 

Редакційні правки враховано

Anton Litsis

проект акта в цілому

Зазначений проект під прапором рівності всіх громадських організацій (з посиланням на закон "Про громадські об’єднання) ставить в нерівні умови чотири організації, що були законом про держбюджет виокремлені окремим рядком. Так, для УТОС та УТОГ долучили проведення заходів, більшість з яких ці організації, що опікуються реабілітацією хто незрячих а хто глухих – інколи не проводили, до прикладу з нагороди Чорнобильської катастрофи. Кошти на підтримку цих організацій йдуть в основному на заробітну плату працівників територіальних осередків та закладів непромисловою сфери (клуби, бібліотеки, медпункти, тощо). В яких конкурсах чи заходах вони повинні брати участь ? Та і за це невелике матзаохочення, що значно менше мінімалки, вони проводять значно більше роботи, ніж те, що спускає згори міністерство. В такій редакції проект постанови є неприйнятним, бо він суттєво звужує роботу таких організацій.

 

Зазначене питання врегульовано Законом України «Про Державний бюджет України на 2020 рік»

Геннадій Євсев'єв

п.3 проекту Порядку

Пунктом 3 проекту Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті на фінансову підтримку громадських об’єднань осіб з інвалідністю передбачено, що бюджетні кошти спрямовується на фінансову підтримку громадських об’єднань для виконання (реалізації) загальнодержавних програм (проектів, заходів) за результатами конкурсу, що проводиться відповідно до вимог Порядку проведення конкурсу з визначення програм (проектів, заходів), розроблених інститутами громадянського суспільства, для виконання (реалізації) яких надається фінансова підтримка, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2011 р. № 1049.

 

 До громадських об’єднань осіб з інвалідністю не можна застосовувати пункт 24 Порядку проведення конкурсу з визначення програм (проектів, заходів), розроблених інститутами громадянського суспільства, для виконання (реалізації) яких надається фінансова підтримка, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2011 року № 1049, який передбачає, що інститут громадянського суспільства, який визнаний переможцем конкурсу та отримав фінансову підтримку за рахунок бюджетних коштів, бере участь у співфінансуванні програми (проекту, заходу) в розмірі не менш як 15 відсотків необхідного обсягу фінансування. Всеукраїнська громадська організація людей з інвалідністю по зору «Генерація успішної дії» просить звернути увагу на те, що громадські об’єднання осіб з інвалідністю не мають достатньо ресурсів, щоб брати участь у співфінансуванні і тому просить не поширювати цю норму на переможців конкурсу.

Зазначене питання врегульовано абз. 2 п. 24 Порядку проведення конкурсу з визначення програм (проектів, заходів), розроблених інститутами громадянського суспільства, для виконання (реалізації) яких надається фінансова підтримка, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2011  № 1049, відповідно до якого внесок для виконання (реалізації) програми (проекту, заходу) може здійснюватися інститутом громадянського суспільства, який визнаний переможцем конкурсу та отримав фінансову підтримку за рахунок бюджетних коштів, як матеріальні чи нематеріальні ресурси, у тому числі як разові, періодичні, цільові внески та відрахування засновників і членів, оплата вартості приміщення, техніки, обладнання, проїзду.

Теги: