Перейти до головного вмісту

ДОВІДКА про роботу зі зверненнями громадян, що надійшли до Міністерства соціальної політики України у І півріччі 2024 року

09/07/2024

 

Міністерство соціальної політики України (далі – Міністерство), як центральний орган виконавчої влади, що відповідає за формування та реалізацію державної соціальної політики, здійснює заходи щодо оперативного реагування на соціальні потреби суспільства.

Міністерство діє відповідно до Конституції України, законів України та на підставі Положення про Міністерство соціальної політики України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.06.2015 № 423.

Робота зі зверненнями громадян у Міністерстві спрямована на забезпечення конституційного права громадян на звернення, створення належних умов для реалізації цього права відповідно до вимог Закону України „Про звернення громадян” (далі – Закон), Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”.

Міністерством постійно здійснюються заходи щодо інформування населення про зміст впроваджуваних в Україні соціально-економічних реформ під час проведення прямих телефонних ліній, прес-конференцій, брифінгів, виступів керівництва Міністерства на радіо і телебаченні, розміщення у засобах масової інформації інтерв’ю, публікацій та інших роз’яснювальних матеріалів.

На офіційному веб-сайті Міністерства розміщуються актуальні матеріали щодо організації роботи зі зверненнями громадян у центральному апараті Мінсоцполітики. Зокрема, оприлюднена інформація про роботу зі зверненнями громадян, форми та порядок подання запитів на інформацію, розпорядником якої є Міністерство соціальної політики України, контактна інформація щодо посадових осіб центрального апарату Міністерства.

Робота зі зверненнями громадян у Міністерстві здійснюється відповідно до Інструкції з діловодства за зверненнями громадян і запитами на інформацію у Міністерстві соціальної політики України, затвердженої наказом Мінсоцполітики від 15.03.2012 № 139, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 23.03.2012 за № 438/20751 (далі – Інструкція).

Відповідно до пункту 2.4 Інструкції реєстрація звернень громадян у Міністерстві проводиться за допомогою Системи електронного документообігу, що забезпечує формування реєстраційних даних звернень громадян і запитів на інформацію та відповідних супровідних документів.

На виконання доручення Кабінету Міністрів України від 05.03.2018 № 8815/1/1-18 стосовно звітності центральних та місцевих органів виконавчої влади про роботу зі зверненнями громадян до Кабінету Міністрів України надіслана звітна інформація про роботу зі зверненнями громадяну І та ІІ кварталах 2024 року (листи Мінсоцполітики від  03.04.2024 № 7671/0/2-24/31, від 03.07.2024 № 15970/0/2-24/31). 

У І півріччі 2024 року у центральному апараті Міністерства зареєстровано 11814 звернень громадян, у тому числі 220 колективних. Із зазначеної кількості звернень за формою надходження:

▪ 5495 – електронною поштою, що складає 46,5 % від загальної їх кількості; 

▪ 3554 (30,1 %) через органи влади, з них 2364 від Кабінету Міністрів України;

▪ 1411 (11,9 %) від інших органів (установ, організацій), у тому числі 1386 звернень від Державної установи „Урядовий контрактний центр”;

▪ 1045 (8,9 %) – поштою;

▪ 309 (2,6 %) від громадян на особистому прийомі.

У порівнянні з відповідним періодом 2023 року спостерігається зменшення кількості звернень громадян до Мінсоцполітики на 11,5 %.

Громадяни порушували у зверненнях наступні питання:

  • пенсійне забезпечення – 3437 (29,1 % від загальної кількості звернень);
  • соціальний захист внутрішньо переміщених осіб – 2224 (18,8 %);
  • соціальний захист сімей з дітьми – 891 (7,5 %);
  • соціальний захист осіб з інвалідністю – 707 (6,0 %);
  • скарги на дії посадових осіб – 664 (5,6 %);
  • соціальний захист незахищених верст населення під час війни, грошова допомога від міжнародних організацій – 565 (4,8 %);
  • пільги та компенсації – 482 (4,1 %);
  • субсидії – 454 (3,8 %);
  • пропозиції щодо внесення змін до законодавства – 371 (3,1 %);
  • усиновлення, захист прав дитини – 238 (2,0 %);
  • діяльність закладів підтримки та догляду – 146 (1,2 %);
  • протидія торгівлі людьми – 128  (1,1 %);
  • соціальний захист потерпілих на виробництві, оплата листків непрацездатності – 104 (0,9 %);
  • надання матеріальної допомоги – 101 (0,9 %);
  • санаторно-курортне лікування, оздоровлення дітей – 94 (0,8 %);
  • соціальний захист постраждалих від Чорнобильської катастрофи – 78 (0,7 %);
  • індексація доходів, прожитковий мінімум – 78 (0,7 %);
  • житлове питання – 51 (0,4 %);
  • надання гуманітарної допомоги – 49 (0,4 %);
  • організація прийому громадян – 44 (0,4 %);
  • інші питання – 188 (1,6 %).

 

У І півріччі 2024 року відсоток повторних звернень складає 12,1 % від загальної кількості звернень громадян. Найбільше повторних звернень надійшло від жителів м. Києва, Харківської, Дніпропетровської, Запорізької та Донецької областей. Повторно громадяни звертались, в основному, з питань виплати допомоги внутрішньо переміщеним особам, пенсійного забезпечення, державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям та субсидії на оплату житлово-комунальних послуг.

В частині, що стосується результатів розгляду звернень, слід зазначити, що станом на 05 липня 2024 року структурними підрозділами Міністерства надані відповідні роз’яснення та необхідна інформація на 6642 звернення, надіслано за належністю відповідно до статті 7 Закону – 4747 звернень, не підлягало розгляду відповідно до статті 8 Закону – 3 звернення, повернуто авторові відповідно до статей 5 і 7 Закону – 14 звернень, знаходяться у стадії розгляду – 408 звернень.

Питання організації розгляду звернень громадян, як один із ключових елементів налагодження діалогу влади та суспільства, і надалі перебуватиме на постійному контролі керівництва Мінсоцполітики.

 

 

ПИТАННЯ, що порушували громадяни у зверненнях до Мінсоцполітики у І півріччі 2024 році  

Кількість звернень громадян у розрізі регіонів

Теги: