Перейти до головного вмісту

ДОВІДКА про роботу із зверненнями громадян, що надійшли до Міністерства соціальної політики України у 2022 році

20/01/2023

 

Міністерство соціальної політики України (далі – Міністерство), як центральний орган виконавчої влади, що відповідає за формування та реалізацію державної соціальної політики, здійснює заходи щодо оперативного реагування на соціальні потреби суспільства.

Міністерство діє відповідно до Конституції України, законів України та на підставі Положення про Міністерство соціальної політики України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.06.2015 № 423.

Робота зі зверненнями громадян у Міністерстві спрямована на забезпечення конституційного права громадян на звернення, створення належних умов для реалізації цього права відповідно до вимог Закону України „Про звернення громадян”, Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”.

Міністерством постійно здійснюються заходи щодо інформування населення про зміст впроваджуваних в Україні соціально-економічних реформ під час проведення прямих телефонних ліній, прес-конференцій, брифінгів, виступів керівництва Міністерства на радіо і телебаченні, розміщення у засобах масової інформації інтерв’ю, публікацій та інших роз’яснювальних матеріалів.

На офіційному веб-сайті Міністерства розміщуються актуальні матеріали щодо організації роботи із зверненнями громадян у центральному апараті Мінсоцполітики. Зокрема, оприлюднена інформація про роботу із зверненнями громадян, форми та порядок подання запитів на інформацію, розпорядником якої є Міністерство соціальної політики України, контактна інформація щодо посадових осіб центрального апарату Міністерства.

З метою вдосконалення роботи зі зверненнями громадян в апараті Міністерства наказом Мінсоцполітики від 09.11.2022 № 307, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 02.01.2023 за № 6/39062, внесено зміни до Інструкції з діловодства за зверненнями громадян у Міністерстві соціальної політики України, затвердженої наказом Мінсоцполітики від 15.03.2012 № 139, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 23.03.2012 за № 438/20751.

На виконання доручення Кабінету Міністрів України від 05.03.2018 № 8815/1/1-18 стосовно звітності центральних та місцевих органів виконавчої влади про роботу із зверненнями громадян до Кабінету Міністрів України надіслана звітна інформація про роботу із зверненнями громадян у І, ІІ, ІІІ, ІV кварталах 2022 року та у 2022 році (листи Мінсоцполітики від  08.04.2022 № 445/0/5-22/31, від 11.07.2022 № 6893/0/2-20/31, від 07.10.2022 № 10469/0/2-20/31, від 11.01.2021 № 385/0/2-21/31). 

У 2022 році у центральному апараті Міністерства зареєстровано 22961 звернення громадян, у тому числі 252 – колективних. Із зазначеної кількості звернень за формою надходження:

▪ 10846 – електронною поштою, що складає 47,2 % від загальної їх кількості; 

▪ 4098 (17,9 %) від інших органів (установ, організацій), у тому числі 4009 звернень від Державної установи „Урядовий контрактний центр”;

▪ 3284 (14,3 %) через органи влади, з них 972 від Кабінету Міністрів    України;

▪ 3183 (13,9 %) – поштою;

▪ 1549 (6,7 %) від громадян на особистому прийомі;

▪ 1 через засоби масової інформації.

У порівнянні з 2021 роком спостерігається збільшення кількості звернень громадян до Мінсоцполітики на11,4 %.

Громадяни порушували у зверненнях наступні питання:

  • соціальний захист внутрішньо переміщених осіб – 6693 (29,1 % від загальної кількості звернень);
  • пенсійне забезпечення – 3144 (13,7 %);
  • соціальний захист незахищених верст населення під час війни, грошова допомога від міжнародних організацій – 2401 (10,5 %);
  • пільги та компенсації, щорічна разова грошова допомога до 5 травня – 2147 (9,4 %);
  • пропозиції щодо внесення змін до законодавства – 1164 (5,1 %);
  • соціальний захист сімей з дітьми – 1336 (5,8 %);
  • соціальний захист осіб з інвалідністю – 918 (4,0 %);
  • субсидії – 887 (3,9 %);
  • скарги на дії посадових осіб – 586 (2,6 %);
  • організація прийому громадян – 429 (1,9 %);
  • оформлення вантажів гуманітарної допомоги – 335 (1,5 %);
  • усиновлення, захист прав дитини – 240 (1,0 %);
  • діяльність закладів підтримки та догляду – 194 (0,8 %);
  • надання матеріальної допомоги – 169 (0,7 %);
  • соціальний захист потерпілих на виробництві, оплата листків непрацездатності – 162 (0,7 %);
  • соціальний захист постраждалих від Чорнобильської катастрофи – 126 (0,5 %);
  • індексація доходів, прожитковий мінімум – 104 (0,5 %);
  • житлове питання – 93 (0,4 %);
  • запобігання, протидія домашньому насильству – 73 (0,3 %);
  • санаторно-курортне лікування, оздоровлення дітей – 63 (0,3 %);
  • інші питання – 697 (3,0 %).

 

За участю керівництва Мінсополітики 11 січня 2022 року відбулася пряма телефонна лінія Кабінету Міністрів України. На пряму телефонну лінію надійшло 7 дзвінків від громадян з Дніпропетровської, Чернігівської, Закарпатської, Харківської, Полтавської, Кіровоградської областей та міста Одеси з питань соціального захисту осіб з інвалідністю, пенсійного забезпечення, житлових субсидій, захисту прав дітей. Всі громадяни отримали фахові роз’яснення.

У 2022 році відсоток повторних звернень складає 8 % від загальної кількості звернень громадян. Найбільше повторних звернень надійшло від жителів м. Києва, Харківської та Львівської областей. Повторно громадяни звертались, в основному, з питань виплати допомоги внутрішньо переміщеним особам, грошової допомоги від міжнародних організацій, пенсійного забезпечення.

В частині, що стосується результатів розгляду звернень, слід зазначити, що станом на 17 січня 2023 року структурними підрозділами Міністерства надані відповідні роз’яснення та необхідна інформація на 11054 звернення, надіслано за належністю відповідно до статті 7 Закону України „Про звернення громадян” – 9418 звернень, не підлягало розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону України „Про звернення громадян” – 416 звернень, повернуто авторові відповідно до статей 5 і 7 Закону України „Про звернення громадян” – 7 звернень, знаходяться у стадії розгляду – 2066 звернень.

Питання організації розгляду звернень громадян, як один із ключових елементів налагодження діалогу влади та суспільства, і надалі перебуватиме на постійному контролі керівництва Мінсоцполітики.

 

 

 

 

ПИТАННЯ, що порушували громадяни у зверненнях до Мінсоцполітики у 2022 році

 

Кількість звернень громадян у розрізі регіонів

 

Теги: