Перейти до головного вмісту

ДОВІДКА про роботу із зверненнями громадян, що надійшли до Міністерства соціальної політики України у 2023 році

08/01/2024

 

Міністерство соціальної політики України (далі – Міністерство), як центральний орган виконавчої влади, що відповідає за формування та реалізацію державної соціальної політики, здійснює заходи щодо оперативного реагування на соціальні потреби суспільства.

Міністерство діє відповідно до Конституції України, законів України та на підставі Положення про Міністерство соціальної політики України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.06.2015 № 423.

Робота зі зверненнями громадян у Міністерстві спрямована на забезпечення конституційного права громадян на звернення, створення належних умов для реалізації цього права відповідно до вимог Закону України „Про звернення громадян”, Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”.

Міністерством постійно здійснюються заходи щодо інформування населення про зміст впроваджуваних в Україні соціально-економічних реформ під час проведення прямих телефонних ліній, прес-конференцій, брифінгів, виступів керівництва Міністерства на радіо і телебаченні, розміщення у засобах масової інформації інтерв’ю, публікацій та інших роз’яснювальних матеріалів.

На офіційному веб-сайті Міністерства розміщуються актуальні матеріали щодо організації роботи зі зверненнями громадян у центральному апараті Мінсоцполітики. Зокрема, оприлюднена інформація про роботу зі зверненнями громадян, форми та порядок подання запитів на інформацію, розпорядником якої є Міністерство соціальної політики України, контактна інформація щодо посадових осіб центрального апарату Міністерства.

З метою вдосконалення роботи зі зверненнями громадян наказами Мінсоцполітики від 09.11.2022 № 307 та від 19.07.2023 № 254-Н, зареєстрованими у Міністерстві юстиції України 02.01.2023 за № 6/39062 та 04.08.2023 за № 1327/40383 відповідно, внесено зміни до Інструкції з діловодства за зверненнями громадян у Міністерстві соціальної політики України, затвердженої наказом Мінсоцполітики від 15.03.2012 № 139, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 23.03.2012 за № 438/20751.

Окрім цього, наказом Мінсоцполітики від 16.05.2023 № 160-Н затверджено Порядок організації та проведення особистого прийому громадян в апараті Національної соціальної сервісної служби і Типовий порядок організації та проведення особистого прийому громадян у територіальних органах Національної соціальної сервісної служби України.  Зазначені нормативно-правові акти зареєстровані у Міністерстві юстиції України  27.06.2023 за № 1073/40129 та №1074/40130 відповідно.

На виконання доручення Кабінету Міністрів України від 05.03.2018 № 8815/1/1-18 стосовно звітності центральних та місцевих органів виконавчої влади про роботу із зверненнями громадян до Кабінету Міністрів України надіслана звітна інформація про роботу зі зверненнями громадян у І, ІІ, ІІІ, ІV кварталах 2023 року та у 2023 році (листи Мінсоцполітики від  06.04.2022 № 4341/0/2-23/31, від 04.07.2023 № 8946/0/2-23/31, від 03.10.2023 № 14659/0/2-23/31, від 02.01.2023 № 47/0/2-24/31).

У 2023 році у центральному апараті Міністерства зареєстровано 22164 звернення громадян, у тому числі 278 – колективних. Із зазначеної кількості звернень за формою надходження:

▪ 9776 – електронною поштою, що складає 44,1 % від загальної їх кількості; 

▪ 4510 (20,3 %) через органи влади, з них 2093 від Кабінету Міністрів    України;

▪ 3923 (17,7 %) від інших органів (установ, організацій), у тому числі
3820 звернень від Державної установи „Урядовий контрактний центр”;

▪ 2917 (13,2 %) – поштою;

▪ 1038 (4,7 %) від громадян на особистому прийомі.

У порівнянні з 2022 роком спостерігається зменшення кількості звернень громадян до Мінсоцполітики на 3,5 %.

Громадяни порушували у зверненнях наступні питання:

  • соціальний захист внутрішньо переміщених осіб – 5027 (22,7 %
    від загальної кількості звернень);
  • пенсійне забезпечення – 3655 (16,5 %);
  • соціальний захист незахищених верст населення під час війни, грошова допомога від міжнародних організацій – 1861 (8,4 %);
  • пільги та компенсації – 1639 (7,4 %);
  • соціальний захист сімей з дітьми – 1592 (7,2 %);
  • соціальний захист осіб з інвалідністю – 1369 (6,2 %);
  • субсидії – 1195 (5,4 %);
  • скарги на дії посадових осіб – 922 (4,2 %);
  • пропозиції щодо внесення змін до законодавства – 813 (3,7 %);
  • соціальний захист потерпілих на виробництві, оплата листків непрацездатності – 601 (2,7 %);
  • усиновлення, захист прав дитини – 286 (1,3 %);
  • соціальний захист постраждалих від Чорнобильської катастрофи – 279 (1,3 %);
  • діяльність закладів підтримки та догляду – 270 (1,2 %);
  • надання гуманітарної допомоги – 206 (0,9 %);
  • надання матеріальної допомоги – 199 (0,9 %);
  • індексація доходів, прожитковий мінімум – 154 (0,7 %);
  • санаторно-курортне лікування, оздоровлення дітей – 134 (0,6 %);
  • організація прийому громадян – 120 (0,5 %);
  • житлове питання – 92 (0,4 %);
  • волонтерська діяльність – 25 (0,1 %);
  • інші питання – 731 (3,3 %).

 

У 2023 році відсоток повторних звернень складає 11,6 % від загальної кількості звернень громадян. Найбільше повторних звернень надійшло від жителів м. Києва, Харківської, Дніпропетровської, Київської  та Одеської областей. Повторно громадяни звертались, в основному, з питань виплати допомоги внутрішньо переміщеним особам, грошової допомоги від міжнародних організацій, пенсійного забезпечення.

В частині, що стосується результатів розгляду звернень, слід зазначити, що станом на 04 січня 2024 року структурними підрозділами Міністерства надані відповідні роз’яснення та необхідна інформація на 10220 звернень, надіслано за належністю відповідно до статті 7 Закону України „Про звернення громадян” – 11371 звернення, не підлягало розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону України „Про звернення громадян” – 180 звернень, повернуто авторові відповідно до статей 5 і 7 Закону України „Про звернення громадян” – 6 звернень, знаходяться у стадії розгляду – 387 звернень.

Питання організації розгляду звернень громадян, як один із ключових елементів налагодження діалогу влади та суспільства, і надалі перебуватиме на постійному контролі керівництва Мінсоцполітики. 

 

ПИТАННЯ, що порушували громадяни у зверненнях до Мінсоцполітики у 2023 році  

Кількість звернень громадян у розрізі регіонів

 

Теги: