Про реалізацію експериментального проекту із закупівлі соціальної послуги з комплексного розвитку та догляду дітей з інвалідністю
Проект
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 2025 р. №
Київ
Про реалізацію експериментального проекту із закупівлі соціальної послуги з комплексного розвитку та догляду дітей з інвалідністю
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Погодитися з пропозицією Міністерства соціальної політики стосовно реалізації протягом двох років з дня набрання чинності цією постановою експериментального проекту із закупівлі соціальної послуги з комплексного розвитку та догляду дітей з інвалідністю (далі – експериментальний проект) в межах бюджетних асигнувань на відповідний період, передбачених за бюджетною програмою 2501370 „Розвиток системи соціальних послуг”.
2. Затвердити Порядок реалізації експериментального проекту із закупівлі соціальної послуги з комплексного розвитку та догляду дітей з інвалідністю, що додається.
3. Установити, що:
1) координатором експериментального проекту є Міністерство соціальної політики;
2) учасниками експериментального проекту є:
Фонд соціального захисту осіб з інвалідністю – як відповідальний за визначення територіальних громад, закупівлю соціальної послуги з комплексного розвитку та догляду дітей з інвалідністю (далі – соціальна послуга);
Національна соціальна сервісна служба – як відповідальна за здійснення контролю за реалізацією експериментального проекту, надання соціальної послуги;
Державна служба у справах дітей – як відповідальна за здійснення моніторингу реалізації експериментального проекту, аналізу впливу експериментального проекту на забезпечення дотримання прав дитини при отриманні освітніх послуг;
Міністерство освіти і науки – як відповідальне за координацію діяльності органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з організації освітніх послуг.
Іншими учасниками експериментального проекту є територіальні громади, заклади освіти, надавачі соціальних послуг, інклюзивно-ресурсні центри.
4. Внести до Порядку використання коштів державного бюджету на розвиток системи соціальних послуг, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 грудня 2023 р. № 1352 (Офіційний вісник України, 2024 р., № 9, ст. 491, № 75, ст. 4447; 2025 р., № 25, ст. 1660), зміни, що додаються.
5. Міністерству соціальної політики:
1) розробити до 1 липня 2026 р. в Єдиній інформаційній системі соціальної сфери функціонал для реалізації експериментального проекту;
2) разом із Міністерством освіти і науки, Державною службою у справах дітей, Фондом соціального захисту осіб з інвалідністю, Національною соціальною сервісною службою надавати виконавчим органам сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад, районним в м. Києві державним адміністраціям, а в разі їх відсутності – військовим адміністраціям населених пунктів (далі – уповноважені органи), надавачам соціальних послуг методичну допомогу з питань реалізації експериментального проекту;
3) подати Кабінетові Міністрів України після завершення реалізації експериментального проекту:
протягом двох місяців звіт про результати реалізації експериментального проекту;
протягом трьох місяців пропозиції щодо внесення змін до законодавчих актів.
7. Державній службі у справах дітей забезпечити:
1) надання уповноваженим органам, надавачам соціальної послуги методичної допомоги з питань реалізації експериментального проекту;
2) проведення моніторингу реалізації експериментального проекту – щоквартально до 5 числа місяця наступного за звітним періодом;
3) інформування про результати моніторингу Міністерства соціальної політики, Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю – щоквартально до 10 числа місяця наступного за звітним періодом.
8. Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю забезпечити:
1) визначення участі територіальних громад та надавачів соціальної послуги в експериментальному проекті на підставі поданих уповноваженими органами заяв;
2) укладення договорів про надання соціальної послуги з уповноваженими органами, надавачами соціальної послуги, які беруть участь в експериментальному проекті;
3) здійснення оплати на підставі звітів надавачів соціальної послуги про її надання у звітному періоді відповідно до укладених договорів в межах бюджетних коштів, передбачених на відповідний рік;
4) надання уповноваженим органам територіальних громад, надавачам соціальної послуги методичної допомоги та консультативної підтримки з питань реалізації експериментального проекту.
9. Рекомендувати уповноваженим органам територіальних громад:
1) долучитися до участі в експериментальному проекті;
2) здійснити відповідно до Порядку, затвердженого цією постановою, залучення надавачів соціальної послуги, зокрема закладів освіти;
3) сприяти реєстрації закладів освіти, інклюзивно-ресурсних центрів у Реєстрі надавачів та отримувачів соціальних послуг;
4) виділити та облаштувати приміщення для надання соціальної послуги в межах експериментального проекту та забезпечити його утримання;
5) забезпечити виявлення дітей, які можуть потребувати надання соціальної послуги, проведення оцінювання їхніх індивідуальних потреб, сприяння отриманню висновку інклюзивно-ресурсного центру, прийняття рішення про надання соціальної послуги відповідно до Порядку, затвердженого цією постановою;
6) поінформувати населення громади про можливість та умови отримання соціальної послуги;
7) здійснити подання Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю заяв щодо участі в експериментальному проекті;
8) організувати надання транспортної послуги для отримувачів соціальної послуги;
9) здійснювати координацію діяльності учасників експериментального проекту на території громади;
10) здійснювати моніторинг та оцінювання якості надання соціальної послуги;
11) інформувати за результатами моніторингу щокварталу до 5 числа місяця, наступного за звітним періодом, Державну службу у справах дітей.
10. Міністерству освіти і науки забезпечити:
1) інформування закладів освіти та інклюзивно-ресурсних центрів про експериментальний проект;
2) надання методичної допомоги закладам освіти та інклюзивно-ресурсним центрам з питання реалізації експериментального проекту в частині організації освітнього процесу для отримувачів соціальної послуги, проведення комплексної оцінки дитини та надання рекомендацій щодо отримання соціальної послуги.
11. Обласним, Київській та Севастопольській міським державним (військовим) адміністраціям сприяти участі уповноважених органів, інклюзивно-ресурсних центрів в експериментальному проекті.
12. Установити, що під час реалізації експериментального проекту Національна соціальна сервісна служба:
1) здійснює відповідно до Порядку, затвердженого цією постановою, контроль за дотриманням надавачами та уповноваженими органами вимог цього Порядку, зокрема, умов договору про надання комплексної соціальної послуги. За результатами проведення контролю готується довідка у довільній формі, в якій зазначаються рекомендації про усунення недоліків / порушень (у разі їх виявлення), які є обов’язковими до виконання;
2) за результатами проведення контролю за дотриманням надавачами та уповноваженими органами вимог Порядку, затвердженого цією постановою, надсилає протягом десяти робочих днів зазначену довідку надавачу, його засновнику, Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю, Державній службі у справах дітей та Міністерству соціальної політики.
Прем’єр-міністр України Д. ШМИГАЛЬ
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 2025 р. №
ПОРЯДОК
реалізації експериментального проекту із закупівлі соціальної послуги з комплексного розвитку та догляду дітей з інвалідністю
1. Цим Порядком визначено механізм реалізації експериментального проекту із закупівлі соціальної послуги з комплексного розвитку та догляду дітей з інвалідністю (далі – експериментальний проект).
2. У цьому Порядку терміни вживаються у значенні, наведеному в Законах України „Про соціальні послуги”, „Про соціальну роботу з сім’ями, дітьми та молоддю”, „Про освітуˮ та інших нормативно-правових актах з питань соціального захисту, організації та надання соціальних послуг, проведення соціальної роботи, надання психологічної допомоги, освіти.
3. Метою реалізації експериментального проекту є визначення змісту, обсягу, порядку надання соціальної послуги з комплексного розвитку та догляду дітей з інвалідністю (далі – соціальна послуга), що сприятиме:
соціальній інтеграції та розвитку дітей, які за станом здоров’я не мають можливості здобувати освіту в закладах загальної середньої освіти за денною формою;
забезпеченню якісної підтримки сімей, в яких виховуються діти з інвалідністю, діти з порушенням розвитку, шляхом регулярної підтримки розвитку і догляду таких дітей, створенню можливості працевлаштування для батьків, їх тимчасового відпочинку та психологічної підтримки;
запобіганню влаштуванню дітей з інвалідністю та порушеннями розвитку до закладів інституційного догляду;
вихованню дітей з інвалідністю та порушеннями розвитку в сімейному середовищі;
підготовці дітей до інклюзивного навчання, коли це необхідно та можливо, з метою подальшого їх зарахування до інклюзивних чи спеціальних класів закладів загальної середньої освіти;
інтеграції дітей з інвалідністю та порушеннями розвитку в освітній процес шляхом відвідування ними інклюзивних класів (груп), спеціальних класів, груп подовженого дня;
дестигматизації інвалідності та порушень розвитку дітей, запобіганню та подолання соціальної ізоляції дітей, що мають порушення розвитку, інвалідність та їх сімей, недопущення їх дискримінації, підвищення стійкості та інклюзивності спільнот і громад.
Реалізація експериментального проекту ґрунтується на системному підході до організації надання соціальної послуги, передбачає скоординовану організацію ефективної комунікації та взаємодії між Мінсоцполітики, Міносвіти, Нацсоцслужбою, Фондом соціального захисту осіб з інвалідністю (далі – Фонд), обласними, Київською міською державними (військовими) адміністраціями, виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад, районними в м. Києві держадміністраціями, а в разі їх відсутності – військовими адміністраціями населених пунктів, надавачами соціальних послуг, іншими юридичними особами незалежно від форми власності та фізичними особами.
4. Основними заходами, що становлять зміст соціальної послуги, є:
1) розвиток та соціальна інтеграція дітей, що передбачає:
формування, підтримку та розвиток соціальних навичок, зокрема навичок самообслуговування, орієнтації в населеному пункті, прийняття та реалізація рішень, побутових навичок, комунікативних навичок тощо;
сприяння професійній орієнтації, консультування щодо професій, розвиток навичок для подальшого здобуття професії;
консультування батьків щодо особливостей розвитку дітей, навчання батьків;
2) денний догляд дітей, що передбачає:
створення умов для денного перебування, з метою забезпечення можливості навчання / організації освітнього процесу, рухової активності, відпочинку, здійснення гігієнічних процедур відповідно до індивідуальних потреб отримувачів соціальної послуги;
допомогу у самообслуговуванні відповідно до індивідуальних потреб отримувачів соціальної послуги;
допомогу під час прийому їжі, зокрема прийому ентерального та/або парентерального харчування;
організацію дозвілля, зокрема організацію ігрової діяльності, прогулянок, екскурсій, забезпечення регулярного перебування на свіжому повітрі тощо;
забезпечення рухової активності отримувачів соціальної послуги (пересування, ігри, руханки);
надання домедичної допомоги (за потреби);
спостереження за виконанням призначень лікаря, зокрема, допомогу в прийомі ліків за призначенням лікаря, взаємодія з лікарями отримувача соціальної послуги (за потреби);
3) надання реабілітаційних / абілітаційних послуг, зокрема розвиток дрібної моторики, орієнтація в просторі, побудова вимови, консультування щодо облаштування безпечного функціонального середовища, розвиток мовленнєвого апарату, сенсорних, когнітивних, емоційно-регулятивних функцій, розвиток рухових навичок, у тому числі відповідно до індивідуальних реабілітаційних планів отримувачів соціальної послуги у разі їх наявності, взаємодія з членами мультидисциплінарної реабілітаційної команди отримувача соціальної послуги (за потреби);
4) психологічна допомога отримувачам соціальної послуги та їхнім батькам, зокрема допомога у формуванні позитивної мотивації, впевненості в собі, позитивної самооцінки тощо;
5) інтеграція в освітній процес, що передбачає:
організацію надання освітніх послуг педагогічними працівниками відповідно до потреб отримувачів соціальної послуги та у формі, яка найбільше відповідає стану отримувачів соціальної послуги та їхнім індивідуальним можливостям, у приміщенні надавача соціальної послуги;
організацію виконання індивідуального навчального плану, індивідуальної програми розвитку для осіб з особливими освітніми потребами (за їх наявності);
забезпечення навчання за допомогою найбільш прийнятних для отримувачів соціальної послуги методів і способів спілкування, які максимально сприяють засвоєнню знань і соціальному розвитку, використання в освітньому процесі української жестової мови, шрифту Брайля, допоміжних засобів для навчання, засобів альтернативної комунікації тощо;
залучення працівників інклюзивно-ресурсних центрів до надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг.
5. Отримувачами соціальної послуги є діти віком від шести років, які мають інтелектуальні, сенсорні, фізичні, моторні, мовленнєві, соціоадаптаційні труднощі або інші складні порушення розвитку, яким встановлено або не встановлено інвалідність та які за станом здоров’я не можуть здобувати освіту за денною формою та зараховані на педагогічний патронаж, здобувають освіту за сімейною (домашньою) формою або не зараховані до закладів освіти.
6. Комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини здійснюють інклюзивно-ресурсні центри та надають за її результатами висновок, в якому зазначають категорію (тип) особливих освітніх потреб (труднощів), рекомендований рівень підтримки у закладі освіти (не нижче ніж четвертий) та рекомендації для батьків щодо консультації фахівця з соціальної роботи / соціального працівника та отримання соціальної послуги.
7. Надавачами соціальної послуги в межах експериментального проекту можуть бути юридичні особи та фізичні особи – підприємці, включені до Реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг, у тому числі заклади освіти та інклюзивно-ресурсні центри.
8. Отримувач соціальної послуги має право отримувати соціальну послугу протягом одинадцяти місяців на рік, п’ять робочих днів на тиждень, вісім годин на день. Тривалість надання соціальної послуги може бути скорочено для отримувачів соціальної послуги з урахуванням їх індивідуальних потреб.
9. Діти, які отримують соціальну послугу, зараховуються до закладів освіти для здобуття освіти за формою педагогічного патронажу.
10. З метою належної організації надання соціальної послуги надавач формує групи з урахуванням віку дітей та стану їхнього здоров’я. Вікова різниця між дітьми у сформованій групі не має бути більшою за шість років. Для дітей з інтелектуальними порушеннями, порушеннями опорно-рухового апарату, з сенсорними порушеннями, з розладами аутистичного спектру, з комплексними порушеннями формуються окремі групи. Кількість отримувачів соціальної послуги у групі становить від двох до шести осіб. За неможливості створити окрему групу соціальна послуга надається індивідуально.
11. Соціальна послуга надається в приміщенні закладу загальної середньої освіти, а в разі неможливості надання послуги у приміщенні закладу загальної середньої освіти така послуга надається у приміщеннях надавача соціальної послуги, розташованих неподалік закладу освіти, який здійснює педагогічний патронаж отримувача соціальної послуги.
12. Приміщення, в якому надається соціальна послуга, має:
відповідати державним будівельним нормам, санітарним правилам і протипожежним вимогам, передбаченим законодавством, а також вимогам щодо інклюзивності приміщення, передбаченим ДБН В.2.2-40:2018 “Будинки і споруди. Інклюзивність будівель і споруд. Основні положення”, стосовно його доступності для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення. У разі неможливості повністю пристосувати приміщення будівлі (споруди) для потреб осіб з інвалідністю забезпечується його розумне пристосування;
облаштовуватись захисними спорудами цивільного захисту, придатними для укриття отримувачів соціальних послуг та працівників надавачів послуги і безпечного перебування в них, які відповідають вимогам, затвердженим наказом МВС від 9 липня 2018 р. № 579 „Про затвердження вимог з питань використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту”.
13. У приміщенні для надання соціальної послуги мають бути облаштовані:
спільний простір для групових занять та рухової активності;
навчальні кімнати для кожної групи;
кімната для індивідуальних занять;
безбар’єрне приміщення санітарно-гігієнічної кімнати оснащене підйомником.
Додатково можуть бути облаштовані такі приміщення:
кімната для денного відпочинку / сну, облаштована функціональними ліжками згідно з потребою отримувачів;
кімната для фізичної реабілітації;
сенсорна кімната;
кімната для харчування;
кімната для персоналу;
простір для очікування (для батьків).
Отримувачі соціальної послуги повинні мати доступ до ігрового майданчика або безпечного місця для прогулянок для щоденного використання.
При облаштуванні приміщень необхідно враховувати індивідуальні потреби отримувачів соціальної послуги.
14. Для участі в експериментальному проекті виконавчі органи сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад, районні в м. Києві держадміністрації, а в разі їх відсутності – військові адміністрації населених пунктів (далі – уповноважені органи) забезпечують:
наявність та належне облаштування приміщень для надання соціальної послуги, в тому числі шляхом добровільної участі відповідної обласної, Київської міської державних (військових) адміністрацій, юридичних осіб незалежно від форми власності, іноземних неурядових організацій, міжнародних організацій, фізичних осіб – підприємців, а також фізичних осіб відповідно до законодавства;
залучення надавачів соціальної послуги, що відповідають критеріям, визначеним у пункті 15 цього Порядку, для надання соціальної послуги в межах реалізації експериментального проекту;
наявність спеціально обладнаного транспорту для перевезення осіб, які належать до маломобільних груп населення, який здійснюватиме підвезення отримувачів соціальної послуги до місця її надання та додому;
виявлення потенційних отримувачів соціальної послуги у територіальній громаді, інформування населення про соціальну послугу;
визначення з числа посадових осіб уповноваженого органу уповноваженої особи / соціального менеджера, яка / який забезпечуватиме надання допомоги отримувачу соціальної послуги в отриманні соціальної послуги, прийняття рішення про надання соціальної послуги, координацію діяльності всіх учасників експериментального проекту;
ефективну взаємодію всіх учасників експериментального проекту на території громади;
співфінансування соціальної послуги відповідно до пункту 33 цього Порядку.
15. Критеріями, яким мають відповідати надавачі соціальних послуг для участі в реалізації експериментального проекту є:
1) наявність фахівців, які надаватимуть соціальну послугу, зокрема:
соціального працівника або фахівця із соціальної роботи;
вихователя / вихователя соціального по роботі з дітьми з інвалідністю;
психолога;
спеціаліста з фізичної реабілітації (ерготерапевта / фізичного терапевта / реабілітолога);
соціальних робітників (не менше ніж одна особа на кожні дві дитини).
Надавач соціальної послуги може залучати спеціаліста з реабілітації із закладів охорони здоров’я на договірних умовах, психолога – з інклюзивно-ресурсного центру;
2) наявність договорів про співробітництво, меморандумів про співпрацю, розпорядчих або інших документів, якими підтверджується можливість взаємодії із закладом освіти, в який будуть зараховуватися отримувачі соціальної послуги на педагогічний патронаж (якщо надавачем соціальної послуги не є заклад освіти);
3) наявність договорів про співробітництво, меморандумів про співпрацю, розпорядчих або інших документів, якими підтверджується можливість взаємодії з інклюзивно-ресурсним центром, фахівці якого надаватимуть отримувачам соціальної послуги психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги;
4) наявність договорів про співробітництво, меморандумів про співпрацю, розпорядчих або інших документів, якими підтверджується можливість взаємодії із закладами охорони здоров’я, фахівців яких буде залучено до забезпечення реабілітації / аблітації отримувача соціальної послуги;
5) наявність договорів про співробітництво, меморандумів про співпрацю, розпорядчих або інших документів, якими підтверджується можливість взаємодії з уповноваженим органом в частині забезпечення надання соціальної послуги, звітування про її надання уповноваженому органу, проведення внутрішнього оцінювання якості надання соціальної послуги, виявлення потенційних отримувачів соціальної послуги;
6) відсутність у надавача соціальної послуги фінансової заборгованості, що підтверджується довідкою територіального органу ДПС про відсутність заборгованості із сплати податків і зборів та інших обов’язкових платежів.
16. Один надавач соціальної послуги може надавати соціальну послугу в декількох територіальних громадах.
17. Для визначення територіальних громад, які можуть брати участь в експериментальному проекті, Фонд розміщує на своєму офіційному веб-сайті повідомлення про приймання від уповноважених органів заяв щодо участі в експериментальному проекті (далі – заяви), де зазначаються:
умови, які має забезпечити територіальна громада для участі в експериментальному проекті, відповідно до пункту 14 цього Порядку;
критерії, яким має відповідати надавач соціальної послуги для участі в реалізації експериментального проекту відповідно до пункту 15 цього Порядку, та договір про забезпечення надання соціальної послуги (далі – договір). Форма примірного договору затверджується Мінсоцполітики;
строк і спосіб подання заяв та строк їх розгляду Фондом.
18. Для участі в експериментальному проекті уповноважений орган подає заяву, підписану керівником уповноваженого органу, яка, зокрема, має містити інформацію про орієнтовну кількість дітей, які потребують соціальної послуги, зобов’язання впроваджувати соціальну послугу, зокрема на умовах співфінансування, а також виконання територіальною громадою умов для участі в експериментальному проекті. Якщо територію територіальної громади міста поділено на райони у місті та відповідними уповноваженими органами районів у місті подано заяви, кожен із таких районів може бути самостійним учасником експериментального проекту.
До заяви додаються:
1) скановані копії документів, що підтверджують наявність приміщення, яке може бути використане для надання соціальної послуги та яке відповідає вимогам до приміщення, визначеним пунктами 11–13 цього Порядку. Таке приміщення може перебувати у державній, комунальній або приватній власності.
Перевага надається територіальним громадам, які організовують надання соціальної послуги у приміщеннях закладів освіти.
Якщо відповідне приміщення потребує додаткового облаштування, у заяві вказують терміни завершення такого облаштування.
Уповноважений орган може замінити приміщення після подання заяви, про що інформує Фонд не пізніше ніж протягом чотирьох робочих днів після прийняття такого рішення;
2) сканована копія документа, що підтверджує можливість використання спеціально обладнаного транспорту для перевезення осіб, які належать до маломобільних груп населення, який здійснюватиме підвезення отримувачів соціальної послуги до приміщення, де надаватиметься соціальна послуга та додому;
3) інформацію про надавача, який надаватиме соціальну послугу в територіальній громаді, що містить:
назву надавача соціальних послуг, його код згідно з ЄДРПОУ, інформацію про включення надавача соціальної послуги до Реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг;
перелік фахівців, яких буде залучено до надання соціальної послуги, копії документів, що підтверджують їхній фаховий рівень (зокрема, скановані копії документів про освіту, свідоцтв про підвищення кваліфікації та/або про проходження атестації відповідно до законодавства, а також документів про неформальне професійне навчання), та скановані копії документів, які підтверджують наявність трудових / цивільно-правових відносин між надавачем соціальної послуги та зазначеними фахівцями (штатного розпису (за наявності), трудових договорів, договорів про надання послуг за видами діяльності надавача). Фізична особа – підприємець, яка є надавачем соціальної послуги, може бути одним із фахівців. Скановані копії документів про освіту подаються в разі відсутності відомостей про них в Реєстрі документів про освіту Єдиної державної електронної бази з питань освіти;
скановану копію документа, яким підтверджується можливість взаємодії із закладом освіти, до якого будуть зараховуватися надавачі соціальної послуги на педагогічний патронаж (якщо надавачем соціальної послуги не є заклад освіти);
скановану копію документа, який підтверджує можливість взаємодії з інклюзивно-ресурсним центром, фахівці якого надаватимуть психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги отримувачам соціальної послуги;
скановану копію документа, який підтверджує можливість взаємодії із закладом охорони здоров’я, фахівців якого буде залучено до реабілітації / абілітації отримувача соціальної послуги;
скановану копію документа, який підтверджує спроможність надавача соціальних послуг залучати до надання соціальної послуги спеціаліста з реабілітації (за наявності);
скановану копію довідки територіального органу ДПС про відсутність заборгованості із сплати податків і зборів та інших обов’язкових платежів у надавача соціальної послуги, дійсною на дату подання заяви;
скановану копію документів, що підтверджують відповідність приміщення надавача, де надається соціальна послуга, вимогам щодо інклюзивності приміщення, передбаченим Державними будівельними нормами ДБН В.2.2-40:2018 “Будинки і споруди. Інклюзивність будівель і споруд. Основні положення”, стосовно його доступності для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення / забезпечення його розумного пристосування;
5) згода благодійника надати благодійну пожертву територіальній громаді для облаштування приміщення для надання соціальної послуги та/або забезпечення утримання приміщення, де надаватиметься соціальна послуга (за наявності).
Якщо існує намір щодо надання соціальної послуги декільком територіальним громадам одним надавачем соціальної послуги, надаються листи про намір співпрацювати від уповноважених органів відповідних територіальних громад.
Датою подання заяви є дата її надходження до Фонду з усіма копіями документів, визначених цим пунктом, що підтверджується датою відбитка поштового календарного штемпеля або скриншотом екрану із виразними цифрами, що позначають дату і час надсилання.
У разі виявлення у поданій заяві неповної інформації, помилок або недоліків уповноважений орган має право подати уточнення до раніше поданої заяви до закінчення строку подання заяв, визначеного в повідомленні про приймання від уповноважених органів заяв (далі – повідомлення).
Відповідальність за подання недостовірної інформації, у тому числі у документах, наданих надавачем соціальної послуги, несе керівник уповноваженого органу територіальної громади відповідно до законодавства.
19. Фонд протягом десяти робочих днів від дати надходження від уповноважених органів заяв розглядає їх на відповідність умовам і критеріям, визначеним пунктами 14, 15 цього Порядку, перевіряє достовірність відомостей поданих документів про освіту у Реєстрі документів про освіту Єдиної державної електронної бази з питань освіти ”, перевіряє наявність інформації про надавача соціальної послуги в Реєстрі надавачів та отримувачів соціальних послуг, після чого приймає рішення щодо включення територіальної громади та визначеного нею надавача соціальної послуги до переліку учасників експериментального проекту та повідомляє про це у триденний строк уповноважений орган територіальної громади.
20. Територіальній громаді може бути відмовлено у включенні до переліку учасників експериментального проекту, в разі:
оформлення заяви з порушенням Типової інструкції з діловодства в міністерствах, інших центральних та місцевих органах виконавчої влади, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 17 січня 2018 р. № 55 „Деякі питання документування управлінської діяльностіˮ (Офіційний вісник України, 2018 р., № 23, ст. 770);
надходження заяви та документів, визначених пунктом 18 цього Порядку, після строку, встановленого пунктом 17 цього Порядку;
відсутності в Реєстрі надавачів та отримувачів соціальних послуг інформації про надавача соціальних послуг;
подання неповного пакета документів, передбачених пунктом 18 цього Порядку.
21. У разі невідповідності умовам, зазначеним у повідомленні, або наявності в заяві чи пакеті документів недостовірної чи неповної інформації Фонд протягом трьох робочих днів від дати встановлення такої невідповідності або виявлення недостовірної чи неповної інформації надсилає уповноваженому органу повідомлення про необхідність виправлення помилки або подання необхідної інформації та документів. Уповноважений орган має усунути недоліки та подати необхідну інформацію і документи протягом десяти робочих днів з дня надсилання Фондом відповідного повідомлення про виправлення помилок.
22. У разі відсутності заяв, які відповідають вимогам, зазначеним у повідомленні, Фонд розміщує на офіційному веб-сайті повторне повідомлення протягом трьох робочих днів з дня, наступного за днем завершення прийому заяв, який зазначено у попередньому повідомленні та продовжує строк їх приймання до 30 робочих днів.
23. За результатами відбору між Фондом, уповноваженим органом та надавачем соціальної послуги укладається договір.
Фонд протягом п’яти робочих днів після прийняття рішення про включення територіальної громади та визначеного нею надавача соціальної послуги до переліку учасників експериментального проекту надсилає уповноваженому органу підписаний Фондом проект договору.
Уповноважений орган не пізніше ніж через три робочі дні з дати отримання проекту договору підписує його шляхом накладання на нього кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, та насилає надавачу соціальної послуги підписаний примірник проекту договору.
Уповноважена особа надавача соціальної послуги протягом трьох робочих днів з дати отримання підписаного Фондом та уповноваженим органом проекту договору накладає на нього кваліфікований електронний підпис або удосконалений електронний підпис, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису.
Накладенням кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, на проект договору уповноважений орган та надавач соціальної послуги підтверджують готовність до виконання договору.
У разі відмови або безпідставного ухилення уповноваженої особи надавача соціальної послуги від підписання проекту договору протягом трьох робочих днів з дати отримання ним проекту договору, підписаного керівниками Фонду та уповноваженого органу, договір вважається таким, що неукладений.
24. Якщо у заяві зазначено, що приміщення потребує дооблаштування, приймається рішення про включення відповідної територіальної громади та надавача соціальної послуги до переліку учасників експериментального проекту. Проект договору підписується Фондом та надсилається уповноваженому органу та надавачу соціальної послуги у триденний термін після надходження повідомлення від уповноваженого органу про завершення облаштування приміщення.
25. Фонд укладає договори з уповноваженими органами та надавачами соціальної послуги в порядку черговості надходження заяв від уповноважених органів в межах бюджетних асигнувань на зазначену мету, передбачених бюджетною програмою 2501370 „Розвиток системи соціальних послуг” на відповідний рік.
26. Договір вважається укладеним з дати його підписання уповноваженою особою уповноваженого органу та надавачем соціальної послуги, якщо інше не передбачене договором.
27. Договір разом з усіма додатками (за умови знеособлення персональних даних) підлягає оприлюдненню на офіційному веб-сайті Фонду протягом п’яти робочих днів з дня його укладення.
28. Соціальна послуга надається за зверненням одного з батьків / прийомних батьків, батьків-вихователів / усиновлювачів / опікунів / патронатних вихователів отримувача соціальної послуги, (далі – законний представник дитини).
Підставою для надання соціальної послуги є вік отримувача соціальної послуги від шести років та наявність порушень розвитку, що перешкоджають отримувачу соціальної послуги здобувати освіту у закладі загальної освіти за денною формою.
29. Для отримання соціальної послуги законний представник подає уповноваженому органу за своїм задекларованим / зареєстрованим місцем проживання (перебування) заяву про надання соціальної послуги за примірною формою, затвердженою Мінсоцполітики, у паперовій або електронній формі із зазначенням способу його інформування про прийняте рішення.
У разі подання заяви у паперовій формі особисто або за допомогою засобів поштового зв’язку до заяви додаються копії:
свідоцтва про народження дитини. У разі народження дитини за кордоном і відсутності свідоцтва про народження, виданого органом державної реєстрації актів цивільного стану України, – копія свідоцтва про народження дитини, виданого компетентним органом іноземної держави та легалізованого в установленому порядку, якщо інше не передбачено законом або міжнародними договорами України, згоду на обов’язковість яких надано Верховною Радою України, разом із його перекладом українською мовою. Вірність перекладу або справжність підпису перекладача засвідчується нотаріально;
паспорта громадянина України або іншого документа, що посвідчує особу законного представника (копію / скановану копію посвідки на постійне (тимчасове) проживання або посвідчення біженця, або довідки про звернення за захистом в Україні (для іноземця та особи без громадянства), або посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту);
рішення суду або висновку органу опіки та піклування про встановлення опіки (у разі здійснення опіки над дитиною);
рішення районної у місті Києві державної адміністрації, виконавчого комітету міської, районної у місті (у разі її створення), селищної, сільської ради про створення прийомної сім’ї, дитячого будинку сімейного типу та передання до них дітей (якщо дитина влаштована до таких форм виховання);
документа, що засвідчує реєстрацію законного представника у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків (картки платника податків), або дані про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків, внесені до паспорта громадянина України;
висновок про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку особи, наданий інклюзивно-ресурсним центром, в якому зазначено категорію (тип) особливих освітніх потреб (труднощів) та рекомендований рівень підтримки у закладі освіти (не нижче ніж четвертий). У разі відсутності такого висновку, соціальний менеджер / уповноважена особа уповноваженого органу організовує здійснення такої оцінки дитини інклюзивно-ресурсним центром, що надає послуги у відповідній територіальній громаді, або найближчим до місця проживання особи інклюзивно-ресурсним центром;
документа, що підтверджує зарахування дитини на педагогічний патронаж (за наявності). Якщо дитина не зарахована на педагогічний патронаж, після прийняття рішення про надання соціальної послуги соціальний менеджер / уповноважена особа уповноваженого органу сприяє організації зарахування отримувача соціальної послуги на педагогічний патронаж до закладу освіти, що взаємодіє з надавачем соціальної послуги;
індивідуальної програми реабілітації дитини з інвалідністю (за наявності);
документів, виданих лікарсько-консультативною комісією лікувально-профілактичного закладу у встановленому порядку (рішення про встановлення інвалідності, висновків комісії, індивідуальної програми реабілітації дитини з інвалідністю) за формою, затвердженою МОЗ (за наявності).
Зазначені копії документів засвідчує працівник уповноваженого органу територіальної громади, який прийняв заяву.
30. У разі подання заяви про надання отримання соціальної послуги в електронній формі засобами інформаційно-комунікаційних систем (за технічної можливості) до неї додаються скановані копії зазначених документів з накладенням кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, законного представника дитини.
Якщо документи, подання яких передбачено цим пунктом, перебувають у володінні уповноваженого органу або містяться в інформаційно-комунікаційних системах, такі документи не подаються, а в заяві про надання соціальної послуги зазначаються відомості, необхідні для отримання соціальної послуги.
У такому разі документи, необхідні для надання соціальної послуги, отримуються без участі законного представника дитини на підставі зазначених у заяві відомостей шляхом доступу до відповідних інформаційно-комунікаційних систем або в автоматичному режимі шляхом електронної інформаційної взаємодії інформаційно-комунікаційних систем через систему електронної взаємодії цих систем у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
31. Соціальний менеджер / уповноважена особа уповноваженого органу розглядає заяву про надання соціальної послуги та додані до неї документи, перевіряє отримані відомості на відповідність підставам, визначеним пунктом 28 цього Порядку, та приймає рішення про надання / відмову у наданні соціальної послуги протягом трьох робочих днів.
Соціальний менеджер / уповноважена особа уповноваженого органу протягом двох робочих днів після прийняття рішення про надання соціальної послуги / відмову у наданні соціальної послуги повідомляє законних представників отримувача у спосіб, визначений у заяві про надання соціальної послуги, про прийняте рішення.
У разі прийняття рішення про надання соціальної послуги соціальний менеджер / уповноважена особа уповноваженого органу:
повідомляє надавача соціальної послуги, який є учасником експериментального проекту, про прийняття рішення про надання соціальної послуги протягом одного робочого дня;
організовує взаємодію отримувача соціальної послуги з надавачем, який є учасником експериментального проекту, з метою укладення договору про надання соціальної послуги;
інформує отримувача соціальної послуги про зміст соціальної послуги, порядок її надання;
інформує отримувача соціальної послуги про інші послуги, спрямовані на підтримку дитини з інвалідністю, та сприяє організації їх надання.
Якщо сім’я дитини отримує відмову у наданні соціальної послуги, соціальний менеджер / уповноважена особа уповноваженого органу інформує сім’ю дитини про соціальні послуги, які вона може отримати, та порядок їх отримання.
32. У межах реалізації експериментального проекту основними завданнями надавача соціальної послуги є:
забезпечення проведення заходів, що становлять зміст соціальної послуги;
надання соціальної послуги у приміщенні, визначеному у договорі як місце надання соціальної послуги;
повідомлення Фонду та уповноваженого органу про всі обставини, що можуть істотно вплинути на виконання вимог цього Порядку;
планування та координація роботи фахівців;
проведення моніторингу надання соціальної послуги фахівцями;
організація ведення документації з надання соціальної послуги за формами та у строки, встановлені Мінсоцполітики;
забезпечення внесення відомостей про отримувачів соціальної послуги до Реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг (за технічної можливості);
взаємодія з учасниками експериментального проекту з питань організації надання соціальної послуги в територіальній громаді;
підготовка для подання уповноваженим органам Фонду щомісячної звітності про надання соціальної послуги;
забезпечення професійного розвитку та методичної підтримки фахівців;
проведення супервізії для фахівців;
взаємодія з органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, громадськими та благодійними організаціями, іншими установами незалежно від форми власності, волонтерами з питань реалізації експериментального проекту;
взаємодія з іншими надавачами соціальних послуг, закладами охорони здоров’я, освіти, іншими закладами, юридичними та фізичними особами для організації надання соціальних послуг і розв’язання проблемних питань особи / сім’ї.
33. Надання соціальної послуги фінансується шляхом співфінансування через залучення бюджетних коштів, коштів територіальної громади та/або інших, не заборонених законодавством джерел.
За рахунок бюджетних коштів у межах бюджетних асигнувань на відповідний період, передбачених за бюджетною програмою 2501370 „Розвиток системи соціальних послуг” (далі – бюджетні кошти), фінансується оплата соціальної послуги у частині оплати праці фахівців, зазначених у підпункті 1 пункту 15 цього Порядку, виплати доплати для педагогічних працівників, що здійснюють педагогічний патронаж отримувачів соціальної послуги, оплати витрат на амортизацію м’якого і твердого інвентарю, санітарно-гігієнічні засоби, офісні та господарські матеріали, необхідні для надання послуги, адміністративних витрат.
Тариф на соціальну послугу, який покривається за рахунок бюджетних коштів, у розрахунку на одного отримувача соціальної послуги визначається як капітаційна ставка на місяць, яка становить 24 304 гривні.
Запланована вартість соціальної послуги для надавача соціальної послуги (ціна договору) розраховується як добуток капітаційної ставки, запланованої (прогнозної) кількості отримувачів соціальної послуги та кількості місяців строку дії договору. Запланована кількість отримувачів соціальної послуги визначається у заяві уповноваженого органу.
Фонд здійснює оплату надання соціальної послуги на підставі поданих надавачами соціальних послуг звітів про соціальні послуги, наданих у звітному періоді (помісячно), за формою, затвердженою Мінсоцполітики, відповідно до укладених договорів.
Оплаті за договором підлягає фактична вартість соціальної послуги.
Фактична вартість соціальної послуги за місяць, що надається за кожним договором, розраховується як добуток капітаційної ставки та кількості отримувачів соціальної послуги, яким така послуга надавалася не менше ніж 12 робочих днів протягом місяця. Якщо соціальна послуга надавалася менше ніж 12 робочих днів протягом місяця, то оплачується лише фактична кількість днів, протягом яких надавалася соціальна послуга, що розраховується як добуток частки від ділення капітаційної ставки на кількість робочих днів у відповідному місяці та кількості робочих днів, коли фактично надавалася соціальна послуга.
Якщо для отримувача соціальної послуги її тривалість скорочено відповідно до індивідуального плану надання соціальної послуги, використовується коригувальний коефіцієнт, що відповідає частці скорочення.
За рахунок коштів територіальних громад, що беруть участь в експериментальному проекті, та/або інших не заборонених законодавством джерел, залучених відповідними територіальними громадами, забезпечується оплата комунальних послуг у приміщенні, де надається соціальна послуга, фінансування послуг транспортування отримувачів соціальної послуги, харчування отримувачів соціальної послуги, оплата праці педагогічних працівників та працівників інклюзивно-ресурсних центрів, залучених до забезпечення педагогічного патронажу та надання психолого-педагогічних та розвитково-корекційних послуг у приміщенні надання соціальної послуги, капітального ремонту (за потреби), реконструкції приміщення (за потреби), облаштування приміщення та дитячого майданчика (за потреби).
Надання соціальної послуги її отримувачам здійснюється безоплатно. Якщо отримувачі соціальної послуги потребують спеціального харчування, такі витрати покриваються законними представниками отримувача соціальної послуги.
34. Фонд здійснює оплату за фактично надану соціальну послугу на підставі звіту про надану соціальну послугу, поданого надавачем соціальної послуги відповідно до укладеного договору. Вартість фактично наданої соціальної послуги оплачується Фондом у межах бюджетних асигнувань, передбачених помісячним розписом асигнувань загального фонду державного бюджету, шляхом перерахування бюджетних коштів на рахунки надавачів соціальної послуги, зазначені в договорах.
Надавачі соціальної послуги подають щомісяця до 5 числа (за грудень – до 18 грудня поточного року) Фонду звіти про надану у звітному періоді соціальну послуги за формою, встановленою Мінсоцполітики.
Фонд узагальнює подані звіти про надану соціальну послугу та подає щомісяця до 10 числа (за грудень – до 23 грудня поточного року) Мінсоцполітики зведений звіт про надану соціальну послугу.
Мінсоцполітики на підставі зведеного звіту про надану соціальну послугу у звітному періоді спрямовує бюджетні кошти Фонду щомісяця до 15 числа (за грудень – до 24 грудня поточного року). Фонд перераховує бюджетні кошти надавачам соціальної послуги щомісяця до 20 числа (за грудень – до 25 грудня поточного року).
35. Моніторинг і контроль діяльності надавачів соціальної послуги проводиться Нацсоцслужбою з дотриманням вимог законодавства, що регулює здійснення контролю надання соціальних послуг.
Нацсоцслужба здійснює перевірки надання соціальної послуги у таких випадках:
за ініціативи уповноваженого органу територіальної громади або надавача соціальної послуги;
за ініціативи Фонду у разі виявлення та підтвердження недостовірності даних, які містяться у заяві та/або пакеті документів, що подавалися разом з заявою уповноваженого органу територіальної громади, або у звітних документах;
у межах проведення перевірки виконання попередніх рекомендацій Нацсоцслужби;
за зверненнями законних представників отримувачів соціальної послуги про порушення, що спричинило шкоду їхнім правам, законним інтересам, життю чи здоров’ю, до яких додаються документи чи їх копії, що підтверджують наявність таких порушень (за наявності).
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 2025 р. №
ЗМІНИ,
що вносяться до Порядку використання коштів державного бюджету на розвиток системи соціальних послуг
1) підпункт 5 пункту 4 викласти в такій редакції:
„5) соціальної послуги з комплексного розвитку та догляду дітей з інвалідністю відповідно до Порядку реалізації еспериментального проекту із закупівлі соціальної послуги з комплексного розвитку та догляду дітей з інвалідністю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2025 р. № (Офіційний вісник України, 2025 р., № , ст. ).”;
2) пункт 5 доповнити словами та цифрами „від 2025 р. № „Про реалізацію експериментального проекту із закупівлі соціальної послуги з комплексного розвитку та догляду дітей з інвалідністюˮ ˮ;
3) пункт 6 доповнити підпунктом 5 такого змісту:
„5) за напрямом, визначеним підпунктом 5 пункту 4 цього Порядку, – Фонду на підставі зведеного звіту про надану соціальну послугу у звітному періоді.ˮ;
4) у пункті 11 слова та цифри „за напрямами, зазначеними у підпунктах 1, 2 і 4 пункту 4ˮ замінити словами та цифрами „за напрямами, зазначеними у підпунктах 1, 2, 4 і 5 пункту 4ˮ.
Документи
Результат
Голосування триває від 09 квітня 2025 р. до 23 квітня 2025 р.
Згодні
1 (100%)
Незгодні
0 (0%)
Пропозиції:
0
Проголосували:
1
Щоб взяти участь у голосуванні необхідна авторизація
Увійдіть на платформу зараз та зробіть свій вибір! Ваша думка важлива, долучіться до змін
УвійтиВсього пропозицій: 0
На жаль, нічого не знайдено!
Спробуйте змінити критерії пошуку або скористайтеся іншими ключовими словами.