Перед використанням новоствореного облікового запису, ще необхідно підтвердити поштову адресу. На протязі кількох хвилин на вашу поштову скриньку повинно прийти повідомлення, яке містить посилання для активації облікового запису.

Як повідомити про корупційне правопорушенняКоманда уповноваженого підрозділу
Безбар’єрністьВивчення міжнародного досвіду
Децентралізація владиОрганізації надання соціальних послугОрганізації надання послуг сприяння зайнятості населенняКращі практикиОрганізація надання адміністративних послуг соціального характеру в умовах децентралізації
Контактні даніСоцпослугиСімейні форми вихованняПатронат над дитиноюМетодичні матеріали
УсиновленняПошук дитиниДопомогаПроектиПро насКонтакти
ДитинаПрава дітейСоцпослугиОздоровлення та відпочинок дітейПрофілактика соціального сирітстваУсиновлення
РішенняПротоколи засіданьПлани робітЗвіти
Публічна інформаціяЩо таке публічна інформація, порядок її отримання та оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформаціїГрафік прийому, контактиФорми для подання запиту на отримання інформаціїІнформація про систему обліку публічної інформації
Електронний кабінет особи з інвалідністюЯкщо людина НЕ ОБЛІКОВАНА у ЦБІЯкщо людина ВЖЕ ОБЛІКОВАНА у ЦБІВхід на портал ЦБІЗаповнення та подача заяви про потребу в забезпеченні допоміжними засобами реабілітації
Е-сервісиЄдиний реєстр отримувачів гуманітарної допомогиДопомога на дітей ФОПДопомога при народженні дитиниСубсидіїСистема розрахунку пенсійного забезпеченняЕлектронний кабінет особи з інвалідністюЄ-допомогаМуніципальна няняВідкриті дані України
Європейська та Євроатлантична інтеграціяУгода про асоціацію між Україною та ЄСПерелік директив ЄС та звіти Мінсоцполітики про їх виконанняПлан заходів Мінсоцполітики щодо імплементації Угоди про асоціаціюТехнічна допомога Європейської Комісії TWINNING, TAIEX TWINNINGЄвроатлантична інтеграція (НАТО)Міжнародні проектиЕкспертно-консультативна групаПроект ЄС - МОП "Зміцнення адміністрації праці з метою покращення умов праці і подолання незадекларованої праці"Презентації
Формування життєстійкостіГромади до участі в Програмі життєстійкостіПоширені запитання-відповіді
ГромадянамСоціальні послугиРеєстр надавачів соціальних послугМатеринство, сім'я, дітиЗвернення громадянПублічна інформаціяПротидія торгівлі людьмиЗапобігання домашнього насильстваГендерна політикаБезоплатна правнича допомогаСоціальні гарантіїСанаторно-курортное лікуванняДецентралізація владиІнформація для переміщених осібРеформа МіністерстваВідкриті даніПакунок малюкаОсобам з інвалідністюГуманітарна допомогаДовідник безбар'єрностіБезбар’єрністьДії населення в умовах надзвичайних ситуацій воєнного характеруєОздоровленняЯк отримати виплатиФормування життєстійкості
Гуманітарна допомогаНаціональний банк відкрив рахунок для гуманітарної допомоги українцям, постраждалим від російської агресіїNBU Opens Fundraising Account for Humanitarian Assistance to Ukrainians Affected by Russia’s AggressionІнтерактивна мапа благодійної допомоги
Інформація для переміщених осібНормативна базаВиплати на проживання для ВПОПитання- відповідіВізуальні матеріалиАлгоритм продовження виплат на проживання для ВПО з 1 березня 2024пункт 2До пункту 3Алгоритм продовження виплат на проживання для ВПО з 1 березня 2024 р. за Заявоюпункт 2.2пункт 2.7пункт 2.4Куди подати заяву про отримання допомоги для ВПО
Особам з інвалідністюРеабілітаціяРеалізація норм Конвенції про права осіб з інвалідністюДержавна підтримка діяльності громадських об’єднань осіб з інвалідністю та їх підприємствЗабезпечення допоміжними засобами реабілітації (технічними та іншими засобами реабілітаціями)Опіка та піклування над повнолітніми особамиПрацевлаштуванняДеякі питання соціального захисту осіб з інвалідністюКаталог 2019Програма придбання спеціально обладнаних автомобілівРеабілітація дітей з інвалідністюЕлектронний кабінет особи з інвалідністюЩодо придбання залізничних квитків
КомандаЖолнович Оксана ІванівнаМарчак Дарія МиколаївнаТокарєва Уляна ДмитрівнаКошеленко Костянтин БорисовичНенюченко Наталія ВікторівнаПостоловська Ірина Олександрівна
Нормативно-правова базаЗвітність та статистикаІнформація для здобувачів та ліцензіатівПерелік суб'єктів, які мають ліцензію з посередництва у працевлаштуванні за кордоном
Реєстр дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуДержавна атестація дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуМережа діючих закладів оздоровлення та відпочинку
Материнство, сім'я, дітиМатеринствоСім`яДитинаСлужби у справах дітей в ОТГСоціально-психологічна реабілітація дітейЗахист смі"ї та дітейРаннє втручання
Міжнародна діяльністьЄвропейська та Євроатлантична інтеграціяМіжнародне співробітництвоБезвізовий режим Україна-ЄС
Міжнародне співробітництвоДовідки про застосування законодавстваМіжнародні проектиСпівробітництво з ООНСпівробітництво з МОПСпівробітництво з Радою ЄвропиКомітет з економічних, політичних, соціальних та культурних прав ООН
єОздоровленняПро послугу та право на послугуПро кошти та банківську карткуПро заклади, що надають послугуПроблемні питання
Нормативна базаНормативні актиПроекти нормативних актівРегуляторна політика
ОрганізаціямВолонтерствоСоціальне страхуванняПублічні закупівлі
Оздоровлення та відпочинок дітейМережа дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуОздоровлення та відпочинок в ДП "УДЦ "Молода гвардія" та ДПУ "МДЦ"Артек"
Особам з інвалідністюПенсійне забезпечення внутрішньо переміщених осібВиди пенсійПенсії військовослужбовцямПенсії громадянам, що за кордономПерерахунки пенсійСпростовуємо міфи про пенсійну системуПенсійне забезпечення осіб, які перемістилися у зв"язку із воєнними діямиДержавна соціальна допомогаКорисні посилання
Прес-центрНовиниМедіа про насВідеогалереяКонтакти для медіаЛюдина для людини
Про міністерствоКомандаПоложення про Міністерство соціальної політикиСтруктура апарату МіністерстваЕнергоефективністьКонтактиВідомстваВакансіїОчищення владиГромадська радаКонсультації з громадськістюМіжнародна діяльністьПрофспілка
Реформа МіністерстваРезультати конкурсу на посади фахівців з питань реформПерелік тестових питань
Про міністерствоПрес-центрНормативна базаОрганізаціямГромадянамЕ-сервісиЕ-даніПочуй менеПрацюй ВІЛЬНО!
Соціальні гарантіїПільгиПрацівникамГромадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофиДітям війниВетеранам праціСоціальні стандартиЦентри захистуУчасникам революції гідності
Соціально-психологічна реабілітація дітейМетодичні ресурсиМережа закладів соціального захисту дітейСоціальні партнери
Установчі документиРегламентКерівництвоСтруктура
Установчі документиПоложення про Громадську раду
Відкриті даніПублічні закупівлі
Звернення громадянЗаконодавство щодо звернень громадянІнформація щодо звернень та прийому громадян
ДержбюджетЗакупівлі
ГоловнаВідкриті даніМОНІТОРИНГ ПРОГРАМ СОЦІАЛЬНОЇ ПІДТРИМКИ НАСЕЛЕННЯ ЗА 2015 РІК

МОНІТОРИНГ ПРОГРАМ СОЦІАЛЬНОЇ ПІДТРИМКИ НАСЕЛЕННЯ ЗА 2015 РІК

1 Листопада 2016, 16:24

Моніторинг програм соціальної підтримки за 2015 рік свідчить про те, що суттєвий вплив на рівень бідності має допомога при народженні дитини, надання житлових субсидій та державна соціальна допомога малозабезпеченим сім’ям.

 

Моніторинг програм соціальної підтримки за 2015 рік свідчить про те, що суттєвий вплив на рівень бідності має допомога при народженні дитини, надання житлових субсидій та державна соціальна допомога малозабезпеченим сім’ям.

Допомога на дітей одиноким матерям також дозволила покращити рівень життя серед цільового контингенту, де рівень бідності знизився в 1,6 рази. При цьому дієвість допомоги одиноким матерям залишається невисокою і практично незмінною, що свідчить про несуттєвий вплив допомоги на формування бюджетів сімей -отримувачів.

         Моніторинг проведений відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 20.06.2012 № 554 „Про проведення моніторингу та оцінювання ефективності програм соціальної підтримки населення” та Методики проведення моніторингу та оцінювання ефективності програм соціальної підтримки, затвердженої наказом Мінсоцполітики, Мінекономрозвитку, Мінфіну, Держстату та Національної академії наук України від 12.03.2013 № 114/242/392/85/85 (зареєстрованої в Мін’юсті 28.03.2013 за № 508/23040).

Аналітичні матеріали підготовлені Інститутом демографії та соціальних досліджень ім. М.В. Птухи Національної академії наук України за участю Мінсоцполітики, Мінекономрозвитку, Мінфіну та Держстату.

 

Програми соціальної підтримки, за якими проведено моніторинг:  

Допомога при народженні дитини

У 2015 році середньомісячна кількість отримувачів допомоги при народженні дитини склала 1 383 943  осіб, що майже на 18 % більше, ніж у 2014 році. В той же час кількість осіб, яким було призначено допомогу при народженні дитини, зменшилася на 6 % у порівнянні з 2014 роком (470 514 осіб).

З 1 липня 2014 року допомога при народженні дитини призначається в єдиному розмірі (41 280 грн.), незалежно від черговості дитини.

Допомога при народжені дитини має суттєвий вплив на рівень бідності цільового контингенту: завдяки її отриманню показник знизився з 25,3 % до 9,8 % або у 2,5 рази. Помітне зростання демонструє у 2013–2015 роках умовний показник впливу, який вимірюється у відсоткових пунктах як різниця між рівнем бідності по країні в цілому до і після отримання допомоги відповідними контингентами, –                  з 0,6 в.п. у 2013 р. до 1,8 в.п. у 2015 році. Натомість, дещо зменшилась дієвість допомоги при народженні – з 16,5 % у 2014 році до 14,7 % у 2015 році.

Показник адресації коштів бідним, який вимірюється як частка коштів програми, що потрапляє до бідного населення, демонструє незначне зростання по допомозі при народженні дитини – з 30,8 % у 2014 році  до 31,9 % у 2015 році, що свідчить про недостатню націленість програми на бідне населення, адже допомога при народженні дитини виплачується без врахування рівня матеріального забезпечення отримувачів.

   

Допомога по догляду за дитиною до досягнення нею 3-річного віку

Допомога по догляду за дитиною до досягнення нею 3-річного віку у 2015 році призначена 65 943 особам, що на 91 % менше порівняно з 2014 роком, що пов’язано  з реформуванням системи виплат сім’ям з дітьми з 1 липня 2014 року (даний вид допомоги об’єднано з допомогою при народженні). На 70 % зменшилась також і середньомісячна кількість отримувачів допомоги до досягнення дитиною 3-річного віку – 234 124 осіб у 2015 році.

Допомога на дітей одиноким матерям

Допомога на дітей одиноким матерям у 2015 році була призначена 188 480 особам, що майже на 10 % менше у порівнянні з 2014 роком. При цьому середньомісячна кількість отримувачів допомоги у цій категорії зросла на 4,5 % –          у 2015 році вона становила 591 873 осіб. Середній розмір однієї виплати дорівнював 367,37 грн, що на 2,3 % більше, ніж у попередньому році. Розмір мінімальної виплати залишився на рівні 2014 року та становив 309,60 гривень.

Рівень бідності серед цільового контингенту отримувачів допомоги знизився в 1,6 рази (з 21,7 % до 13,8 %). При цьому дієвість допомоги одиноким матерям залишається невисокою і практично незмінною (8,9 %), що свідчить про несуттєвий вплив допомоги на формування бюджетів сімей - отримувачів.

 

Допомога при усиновленні дитини

Кількість осіб, яким призначено допомогу при усиновленні дитини, зменшилась у 2015 році порівняно з 2014 роком лише на 1,5 % і становила 1 337 осіб. При цьому чисельність дітей, на яких призначено допомогу при усиновленні дитини, зросла майже на 15 % (2 800 осіб у 2015 році).

Середній розмір одноразової виплати допомоги при усиновленні за останній рік виріс на  24,36 грн у порівнянні з 2014 роком, що складає лише 0,2 %, середній розмір щомісячної виплати збільшився на 18,78 грн (або 2,2 % відповідно).

 

Допомога на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування

У 2015 році порівняно з попереднім 2014 роком на 3,8 % зменшилась чисельність осіб, яким призначено допомогу на дітей над якими встановлено опіку чи піклування; при цьому середньомісячна кількість отримувачів допомоги становила 42 401 особу, що 0,4 % менше у порівнянні з попереднім роком. Середній розмір виплати допомоги на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування, збільшився протягом року на 15,44 грн або на 0,7 %.

Державна соціальна допомога малозабезпеченим сім’ям

Державна соціальна допомога малозабезпеченим сім’ям у 2015 році призначена 826 131 сім’ям, що майже на 50 % перевищує показники 2014 року. Пропорційно зросла загальна чисельність осіб, які враховані при призначенні допомоги за відповідний період – 3 045 049 осіб. Середній розмір сімей, яким призначена допомога, збільшився і становив 3,7 осіб.

Середній розмір допомоги таким сім’ям зріс у порівнянні з попереднім роком на 160,3 грн та склав 2 082,7 грн, що відповідно більше на 8,3 %.

Державна соціальна допомога малозабезпеченим сім’ям має найбільш позитивні динамічні зрушення – у 2013 - 2014 роках рівень бідності завдяки виплаті зменшився вдвічі, а у 2015 році – у 3,5 рази: з 40,8 % до 11,7 %.

У 2015 році залишилось практично без змін значення адресності спрямування коштів за програмою. 37,8 % коштів, витрачених державою на цей вид підтримки, потрапляє до бідних, що є низьким значенням для програми, яка діє виключно на засадах адресності і передбачає обов’язкову перевірку доходів сімей-претендентів та вибіркову оцінку їх майнового стану.

 

Державна соціальна допомога інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам

Кількість отримувачів державної соціальної допомоги інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам у 2015 році збільшилася порівняно з 2014 роком на 3,9 % та склала 393 721 осіб. Чисельність інвалідів з дитинства  збільшилась на 5,2 %, дітей-інвалідів віком до 18 років – відповідно на 2 %.

Середньомісячна сума допомоги у розрахунку на 1 отримувача зросла на 56,61 грн або на 4 % порівняно з 2014 роком, середньомісячна сума допомоги у розрахунку на 1 отримувача – інваліда з дитинства І групи підгрупи А збільшилась на 72,88 грн (або на 4,3 %), інваліда з дитинства І групи підгрупи Б – 84,83 грн (або на 6 %), інваліда з дитинства ІІ групи – 41,67 грн (або на 4,4 %), інваліда з дитинства ІІІ групи – 10,42 грн (або на 1,1 %), на дітей - інвалідів без надбавки на догляд – 27,08 грн (або на 2,8 %), на дітей-інвалідів з надбавкою на догляд – 74,45 грн (або на 4,4 %).

 

Житлові субсидії

У 2015 році (порівняно з 2014 роком) кількість сімей, яким призначено субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, збільшилася більш ніж у 3,5 рази, а  сімей, яким призначено субсидії готівкою на відшкодування витрат для придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива – більш ніж у 2,5 рази. Середній розмір призначених субсидій зріс:

- для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг – більш ніж  у 3 рази та складав 1 090,9 грн;

- на відшкодування витрат для придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива – на майже на 40 % та становив 1 447,7 гривень.

Така динаміка показників в умовах підвищення цін і тарифів на житлово-комунальні послуги пояснюється активною реалізацією в Україні і загальною доступністю Програми житлових субсидій, що є механізмом соціального захисту населення, а також суттєвим спрощенням порядку призначення субсидій у 2015 році.

Важливим позитивним результатом 2015 року стало підвищення охоплення бідного населення субсидіями в 4 рази – з 2,9 % у 2014 році  до 11,9 % у 2015 році.

Умовний показник впливу програми житлових субсидій становив у 2015 році 0,3 відсоткові пункти. При цьому зросло значення впливу субсидії на рівень бідності її отримувачів: якщо у 2014 р. після отримання субсидії рівень бідності знижувався всього на 19 % (з 12,3 % до 10,3 %), то у 2015 році зниження становило вже 64 % (рівень бідності по цільовому контингенту знижується з 7,4 % до 4,5 %). Суттєво зросла дієвість програми – в 1,8 рази порівняно з 2014 роком. 



Всі Відкриті дані