Довідка про роботу із зверненнями громадян, які надійшли до Міністерства соціальної політики України у 2017 році
Міністерство соціальної політики України, як центральний орган виконавчої влади, що відповідає за формування та реалізацію державної соціальної політики, здійснює заходи щодо оперативного реагування на соціальні потреби суспільства, спрямовані на покращення добробуту громадян.
Міністерство соціальної політики України діє відповідно до Конституції України, законів України та на підставі Положення про Міністерство соціальної політики України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.06.2015 № 423.
Міністерством постійно здійснюються заходи щодо інформування населення про зміст впроваджуваних в Україні соціально-економічних реформ під час проведення прямих телефонних ліній, семінарів, прес-конференцій, брифінгів, виступів керівництва Міністерства на радіо і телебаченні, розміщення у засобах масової інформації інтерв’ю, публікацій та інших роз’яснювальних матеріалів.
На офіційному веб-сайті Міністерства розміщуються актуальні матеріали щодо організації роботи із зверненнями громадян у центральному апараті Мінсоцполітики. Зокрема, оприлюднена інформація про роботу із зверненнями громадян, графік прийому громадян керівництвом Міністерства соціальної політики України, форми та порядок подання запитів на інформацію, розпорядником якої є Міністерство соціальної політики України, контактна інформація щодо посадових осіб центрального апарату Міністерства.
У 2017 році до центрального апарату Міністерства соціальної політики України від громадян надійшло 35181 звернення від 299158 осіб (1278 звернень – колективних). Із зазначеної кількості звернень за формою надходження:
▪ 13944 (39,6 %) поштою (електронною поштою), що складає 41,1 % від загальної їх кількості;
▪ 3305 (9,4 %) від громадян на особистому прийомі;
▪ 12660 (36,0 %) через органи влади, з них 7338 від Кабінету Міністрів України;
▪ 113 (0,3 %) через засоби масової інформації;
▪ 5155 (14,7 %) від інших органів (установ, організацій), з них 4856 звернень від Державної установи „Урядовий контрактний центр”;
▪ 4 через уповноважену особу.
У розрахунку на сто тисяч населення найбільшу кількість звернень зареєстровано від жителів м. Києва (202,2), Київської (146,1), Харківської (98,1), Чернігівської (95,0), Полтавської (93,6) та Сумської (84,9) областей; найменшу – від мешканців Луганської (37,0), Закарпатської (42,8), Тернопільської (46,1), Донецької (48,1), Волинської (50,6), Чернівецької (58,4) областей.
У порівнянні з 2016 роком спостерігається зменшення кількості звернень громадян до Мінсоцполітики (– 6,1 %).
Громадяни порушували у зверненнях наступні питання:
- пенсійне забезпечення – 13082 (37,2 % від загальної кількості звернень);
- субсидії – 4969 (14,1 %);
- пільги та компенсації – 2848 (8,1 %);
- оплата праці – 2225 (6,3 %);
- соціальний захист інвалідів – 1572 (4,5 %);
- соціальний захист внутрішньо переміщених осіб – 1254 (3,6 %);
- соціальний захист сімей з дітьми – 1047 (3,0 %);
- усиновлення та соціальний захист прав дитини – 1035 (2,9 %);
- трудове законодавство – 783 (2,2 %);
- соціальний захист постраждалих від Чорнобильської катастрофи – 685 (1,9 %);
- житлове питання – 575 (1,6 %);
- скарги на дії посадових осіб – 572 (1,6 %);
- санаторно-курортне лікування, оздоровлення дітей – 514 (1,5 %);
- соціальне страхування – 474 (1,3 %);
- оформлення вантажів гуманітарної допомоги – 460 (1,3 %);
- умови та режим праці – 416 (1,2 %);
- надання матеріальної допомоги – 373 (1,1 %);
- індексація доходів, прожитковий мінімум – 316 (0,9 %);
- надання статусу інваліда війни, учасника війни, ветерана праці – 266 (0,8 %);
- діяльність закладів підтримки та догляду – 265 (0,8 %);
- організація прийому громадян – 199 (0,6 %);
- питання ринку праці та зайнятості – 178 (0,5 %);
- надання соціальних послуг бездомним особам та іншим групам ризику – 77 (0,2 %);
- інші питання – 745 (2,1 %).
Не належало до компетенції Міністерства 251 звернень (0,7 %), які відповідно до статті 7 Закону України „Про звернення громадян” направлені Управлінням звернень громадян та контролю виконання Мінсоцполітики за належністю до інших органів влади для подальшого їх розгляду.
У 2017 році керівництвом Міністерства та спеціалістами структурних підрозділів на особистому прийомі громадян розглянуто 3305 звернення:
- у громадській приймальні Міністерства – 3119 звернень;
- у громадській приймальні Кабінету Міністрів України – 149 звернення (27 лютого 2017 року – 39 осіб, 24 квітня 2017 року – 28 осіб, 26 червня 2017 року – 38 осіб, 28 серпня 2017 року – 15 осіб, 23 жовтня 2017 року – 29 осіб);
- під час проведення прямої телефонної лінії в Кабінеті Міністрів України – 37 звернень (10 січня 2017 року – 9 осіб, 26 травня 2017 року – 10 осіб, 11 липня 2017 року – 8 осіб, 7 листопада 2017 року – 10 осіб).
У порівнянні з 2016 роком відсоток повторних звернень громадян зменшився удвічі та складає 10,3 % від загальної кількості звернень громадян. Найбільше повторних звернень надійшло від жителів м. Києва, Харківської, Дніпропетровської, Львівської та Одеської областей. Повторно громадяни звертались, в основному, з питань пенсійного забезпечення, надання житлових субсидій, оформлення вантажів гуманітарної допомоги, забезпечення інвалідів засобами реабілітації, оплати праці, надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг.
В частині, що стосується результатів розгляду звернень, слід зазначити, що станом на 17.01.2018 року структурними підрозділами Міністерства надані відповідні роз’яснення та необхідна інформація на 29896 звернень, надіслано за належністю відповідно до статті 7 Закону України „Про звернення громадян” – 2170 звернень; не підлягало розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону України „Про звернення громадян” – 132 звернення, повернуто авторові відповідно до статей 5 і 7 Закону України „Про звернення громадян” – 8 звернень, знаходяться у стадії розгляду – 2975 звернень.
На виконання доручення Кабінету Міністрів України від 02.10.2012 № 39541/1/1-12 стосовно упорядкування звітності центральних та місцевих органів виконавчої влади про стан організації роботи із зверненнями громадян, до Кабінету Міністрів України надіслана звітна інформація про
роботу із зверненнями громадян у І, ІІ, ІІІ, ІV кварталах 2017 року та за підсумками 2017 року (листи Мінсоцполітики від 12.04.2017 № 7788/0/2-17/31,
від 14.07.2017 № 14382/0/2-17/31, від 12.10.2017 № 20103/0/2-17/31,
від 11.01.2018 № 595/0/2-18/31).
З метою вдосконалення роботи зі зверненнями громадян та організації особистого прийому громадян у Міністерстві до Порядку організації та проведення особистого прийому громадян у Міністерстві соціальної політики України, затвердженого наказом Мінсоцполітики від 07.11.2011 № 426, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 18.11.2011 за № 1320/20058 внесено зміни:
- наказом Мінсоцполітики від 31.07.2017 № 1225, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 22.08.2017 за № 1046/30914;
- наказом Мінсоцполітики від 19.10.2017 № 1649, зареєстрованим
у Міністерстві юстиції України 10.11.2017 за 31375/31243.
Питання організації розгляду звернень громадян та їх особистого прийому, як один із ключових елементів налагодження діалогу влади та суспільства, й надалі перебуватиме на постійному контролі керівництва Мінсоцполітики.
Аналіз питань, що порушували громадяни у зверненнях до Мінсоцполітики у 2017 році
Всі Звернення громадян