ДОВІДКА про роботу із зверненнями громадян, які надійшли до Міністерства соціальної політики України у І півріччі 2018 року
Міністерство соціальної політики України (далі – Міністерство), як центральний орган виконавчої влади, що відповідає за формування та реалізацію державної соціальної політики, здійснює заходи щодо оперативного реагування на соціальні потреби суспільства, спрямовані на покращення добробуту громадян.
Міністерство діє відповідно до Конституції України, законів України та на підставі Положення про Міністерство соціальної політики України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.06.2015 № 423.
Міністерством постійно здійснюються заходи щодо інформування населення про зміст впроваджуваних в Україні соціально-економічних реформ під час проведення прямих телефонних ліній, семінарів, прес-конференцій, брифінгів, виступів керівництва Міністерства на радіо і телебаченні, розміщення у засобах масової інформації інтерв’ю, публікацій та інших роз’яснювальних матеріалів.
На офіційному веб-сайті Міністерства розміщуються актуальні матеріали щодо організації роботи із зверненнями громадян у центральному апараті Мінсоцполітики. Зокрема, оприлюднена інформація про роботу із зверненнями громадян, графік прийому громадян керівництвом Міністерства, форми та порядок подання запитів на інформацію, розпорядником якої є Міністерство соціальної політики України, контактна інформація щодо посадових осіб центрального апарату Міністерства.
У І півріччі 2018 року до центрального апарату Міністерства від громадян надійшло 17020 звернень, у тому числі 994 – колективних. Із зазначеної кількості звернень за формою надходження:
▪ 4347 - поштою, що складає 25,5 % від загальної їх кількості;
▪ 2962 (17,4 %) - електронною поштою;
▪ 1670 (9,8 %) від громадян на особистому прийомі;
▪ 6248 (36,7 %) через органи влади, з них 3531 від Кабінету Міністрів України;
▪ 57 (0,3 %) через засоби масової інформації;
▪ 1736 (10,2 %) від інших органів (установ, організацій), з них 1769 звернень від Державної установи „Урядовий контрактний центр”;
У розрахунку на сто тисяч населення найбільшу кількість звернень зареєстровано від жителів м. Києва (101,6), Київської (74,5), Полтавської (52,4), Харківської (46,5), Чернігівської (44,5), та Дніпропетровської (44,2) областей; найменшу – від мешканців Луганської (15,4), Закарпатської (18,4), Донецької (20,6), Тернопільської (22,6), Чернівецької (23,0) та Волинської (24,5), областей.
У порівнянні з відповідним періодом 2017 року спостерігається збільшення кількості звернень громадян до Мінсоцполітики (+ 3,1 %).
Громадяни порушували у зверненнях наступні питання:
- пенсійне забезпечення – 6987 (41,1 % від загальної кількості звернень);
- субсидії – 2125 (12,5 %);
- оплата праці – 1066 (6,3 %);
- пільги та компенсації – 1064 (6,3 %);
- соціальний захист інвалідів – 779 (4,6 %);
- соціальний захист сімей з дітьми – 522 (3,1 %);
- усиновлення та соціальний захист прав дитини – 513 (3,0 %);
- трудове законодавство – 403 (2,4 %);
- соціальний захист внутрішньо переміщених осіб – 401 (2,4 %);
- соціальний захист постраждалих від Чорнобильської катастрофи – 322 (1,9 %);
- скарги на дії посадових осіб – 288 (1,7 %);
- житлове питання – 287 (1,7 %);
- санаторно-курортне лікування, оздоровлення дітей – 240 (1,4 %);
- соціальне страхування – 207 (1,2 %);
- умови та режим праці – 194 (1,1 %);
- надання матеріальної допомоги – 180 (1,1 %);
- діяльність закладів підтримки та догляду – 132 (0,8 %);
- індексація доходів, прожитковий мінімум – 118 (0,7 %);
- надання статусу інваліда війни, учасника війни, ветерана праці – 115 (0,7 %);
- організація прийому громадян – 104 (0,6 %);
- питання ринку праці та зайнятості – 71 (0,4 %);
- оформлення вантажів гуманітарної допомоги – 32 (0,2 %);
- надання соціальних послуг бездомним особам та іншим групам ризику – 26 (0,2 %);
- інші питання – 372 (2,2 %).
Не належало до компетенції Міністерства 472 звернення (2,8 %), які відповідно до статті 7 Закону України „Про звернення громадян” направлені Управлінням звернень громадян та контролю виконання Мінсоцполітики за належністю до інших органів влади для подальшого їх розгляду.
У І півріччі 2018 року керівництвом Міністерства та спеціалістами структурних підрозділів на особистому прийомі громадян розглянуто 1670 звернення:
- у громадській приймальні Міністерства – 1497 звернень;
- у громадській приймальні Кабінету Міністрів України – 142 звернення (26 лютого 2018 року – 59, 23 квітня 2018 року – 37, 25 червня 2018 року – 46);
- під час проведення прямої телефонної лінії в Кабінеті Міністрів України – 31 звернення (12 січня 2018 року – 15, 29 травня 2018 року – 16).
У І півріччі 2018 року кількість повторних звернень складає 11,8%. Найбільше повторних звернень надійшло від жителів м. Києва, Харківської, Львівської, Одеської та Київської областей. Повторно громадяни звертались, в основному, з питань пенсійного забезпечення, надання житлових субсидій, оплати праці, забезпечення інвалідів засобами реабілітації, надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг.
В частині, що стосується результатів розгляду звернень, слід зазначити, що станом на 06.07.2018 року структурними підрозділами Міністерства надані відповідні роз’яснення та необхідна інформація на 14769 звернень, надіслано за належністю відповідно до статті 7 Закону України „Про звернення громадян” – 933 звернення; не підлягало розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону України „Про звернення громадян” – 49 звернень, повернуто авторові відповідно до статей 5 і 7 Закону України „Про звернення громадян” – 7 звернень, знаходяться у стадії розгляду – 1262 звернення.
На виконання доручень Кабінету Міністрів України від 02.10.2012 № 39541/1/1-12 та від 05.03.2018 № 13495/0/1-18 стосовно звітності центральних та місцевих органів виконавчої влади про роботу із зверненнями громадян до Кабінету Міністрів України надіслана звітна інформація про роботу із зверненнями громадян у І кварталі 2018 року та у ІІ кварталі 2018 року (листи Мінсоцполітики від 12.04.2018 № 6915/0/2-17/31, від 05.07.2018 № 12811/0/2-18/31).
З метою вдосконалення роботи зі зверненнями громадян та організації особистого прийому громадян у Міністерстві наказом Мінсоцполітики від 31.05.2018 № 800, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 23.06.2018 за № 738/32190, внесено зміни до Порядку організації та проведення особистого прийому громадян у Міністерстві соціальної політики України, затвердженого наказом Мінсоцполітики від 07.11.2011 № 426, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 18.11.2011 за № 1320/20058.
Питання організації розгляду звернень громадян та їх особистого прийому, як один із ключових елементів налагодження діалогу влади та суспільства, й надалі перебуватиме на постійному контролі керівництва Мінсоцполітики.
Всі Звернення громадян