Перед використанням новоствореного облікового запису, ще необхідно підтвердити поштову адресу. На протязі кількох хвилин на вашу поштову скриньку повинно прийти повідомлення, яке містить посилання для активації облікового запису.

Як повідомити про корупційне правопорушенняКоманда уповноваженого підрозділу
Безбар’єрністьВивчення міжнародного досвіду
Децентралізація владиОрганізації надання соціальних послугОрганізації надання послуг сприяння зайнятості населенняКращі практикиОрганізація надання адміністративних послуг соціального характеру в умовах децентралізації
Контактні даніСоцпослугиСімейні форми вихованняПатронат над дитиноюМетодичні матеріали
УсиновленняПошук дитиниДопомогаПроектиПро насКонтакти
ДитинаПрава дітейСоцпослугиОздоровлення та відпочинок дітейПрофілактика соціального сирітстваУсиновлення
РішенняПротоколи засіданьПлани робітЗвіти
Публічна інформаціяЩо таке публічна інформація, порядок її отримання та оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформаціїГрафік прийому, контактиФорми для подання запиту на отримання інформаціїІнформація про систему обліку публічної інформації
Електронний кабінет особи з інвалідністюЯкщо людина НЕ ОБЛІКОВАНА у ЦБІЯкщо людина ВЖЕ ОБЛІКОВАНА у ЦБІВхід на портал ЦБІЗаповнення та подача заяви про потребу в забезпеченні допоміжними засобами реабілітації
Е-сервісиЄдиний реєстр отримувачів гуманітарної допомогиДопомога на дітей ФОПДопомога при народженні дитиниСубсидіїСистема розрахунку пенсійного забезпеченняЕлектронний кабінет особи з інвалідністюЄ-допомогаМуніципальна няняВідкриті дані України
Європейська та Євроатлантична інтеграціяУгода про асоціацію між Україною та ЄСПерелік директив ЄС та звіти Мінсоцполітики про їх виконанняПлан заходів Мінсоцполітики щодо імплементації Угоди про асоціаціюТехнічна допомога Європейської Комісії TWINNING, TAIEX TWINNINGЄвроатлантична інтеграція (НАТО)Міжнародні проектиЕкспертно-консультативна групаПроект ЄС - МОП "Зміцнення адміністрації праці з метою покращення умов праці і подолання незадекларованої праці"Презентації
Формування життєстійкостіГромади до участі в Програмі життєстійкостіПоширені запитання-відповіді
ГромадянамСоціальні послугиРеєстр надавачів соціальних послугМатеринство, сім'я, дітиЗвернення громадянПублічна інформаціяПротидія торгівлі людьмиЗапобігання домашнього насильстваГендерна політикаБезоплатна правнича допомогаСоціальні гарантіїСанаторно-курортное лікуванняДецентралізація владиІнформація для переміщених осібРеформа МіністерстваВідкриті даніПакунок малюкаОсобам з інвалідністюГуманітарна допомогаДовідник безбар'єрностіБезбар’єрністьДії населення в умовах надзвичайних ситуацій воєнного характеруєОздоровленняЯк отримати виплатиФормування життєстійкості
Гуманітарна допомогаНаціональний банк відкрив рахунок для гуманітарної допомоги українцям, постраждалим від російської агресіїNBU Opens Fundraising Account for Humanitarian Assistance to Ukrainians Affected by Russia’s AggressionІнтерактивна мапа благодійної допомоги
Інформація для переміщених осібНормативна базаВиплати на проживання для ВПОПитання- відповідіВізуальні матеріалиАлгоритм продовження виплат на проживання для ВПО з 1 березня 2024пункт 2До пункту 3Алгоритм продовження виплат на проживання для ВПО з 1 березня 2024 р. за Заявоюпункт 2.2пункт 2.7пункт 2.4Куди подати заяву про отримання допомоги для ВПО
Особам з інвалідністюРеабілітаціяРеалізація норм Конвенції про права осіб з інвалідністюДержавна підтримка діяльності громадських об’єднань осіб з інвалідністю та їх підприємствЗабезпечення допоміжними засобами реабілітації (технічними та іншими засобами реабілітаціями)Опіка та піклування над повнолітніми особамиПрацевлаштуванняДеякі питання соціального захисту осіб з інвалідністюКаталог 2019Програма придбання спеціально обладнаних автомобілівРеабілітація дітей з інвалідністюЕлектронний кабінет особи з інвалідністюЩодо придбання залізничних квитків
КомандаЖолнович Оксана ІванівнаМарчак Дарія МиколаївнаТокарєва Уляна ДмитрівнаКошеленко Костянтин БорисовичНенюченко Наталія ВікторівнаПостоловська Ірина Олександрівна
Нормативно-правова базаЗвітність та статистикаІнформація для здобувачів та ліцензіатівПерелік суб'єктів, які мають ліцензію з посередництва у працевлаштуванні за кордоном
Реєстр дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуДержавна атестація дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуМережа діючих закладів оздоровлення та відпочинку
Материнство, сім'я, дітиМатеринствоСім`яДитинаСлужби у справах дітей в ОТГСоціально-психологічна реабілітація дітейЗахист смі"ї та дітейРаннє втручання
Міжнародна діяльністьЄвропейська та Євроатлантична інтеграціяМіжнародне співробітництвоБезвізовий режим Україна-ЄС
Міжнародне співробітництвоДовідки про застосування законодавстваМіжнародні проектиСпівробітництво з ООНСпівробітництво з МОПСпівробітництво з Радою ЄвропиКомітет з економічних, політичних, соціальних та культурних прав ООН
єОздоровленняПро послугу та право на послугуПро кошти та банківську карткуПро заклади, що надають послугуПроблемні питання
Нормативна базаНормативні актиПроекти нормативних актівРегуляторна політика
ОрганізаціямВолонтерствоСоціальне страхуванняПублічні закупівлі
Оздоровлення та відпочинок дітейМережа дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуОздоровлення та відпочинок в ДП "УДЦ "Молода гвардія" та ДПУ "МДЦ"Артек"
Особам з інвалідністюПенсійне забезпечення внутрішньо переміщених осібВиди пенсійПенсії військовослужбовцямПенсії громадянам, що за кордономПерерахунки пенсійСпростовуємо міфи про пенсійну системуПенсійне забезпечення осіб, які перемістилися у зв"язку із воєнними діямиДержавна соціальна допомогаКорисні посилання
Прес-центрНовиниМедіа про насВідеогалереяКонтакти для медіаЛюдина для людини
Про міністерствоКомандаПоложення про Міністерство соціальної політикиСтруктура апарату МіністерстваЕнергоефективністьКонтактиВідомстваВакансіїОчищення владиГромадська радаКонсультації з громадськістюМіжнародна діяльністьПрофспілка
Реформа МіністерстваРезультати конкурсу на посади фахівців з питань реформПерелік тестових питань
Про міністерствоПрес-центрНормативна базаОрганізаціямГромадянамЕ-сервісиЕ-даніПочуй менеПрацюй ВІЛЬНО!
Соціальні гарантіїПільгиПрацівникамГромадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофиДітям війниВетеранам праціСоціальні стандартиЦентри захистуУчасникам революції гідності
Соціально-психологічна реабілітація дітейМетодичні ресурсиМережа закладів соціального захисту дітейСоціальні партнери
Установчі документиРегламентКерівництвоСтруктура
Установчі документиПоложення про Громадську раду
Відкриті даніПублічні закупівлі
Звернення громадянЗаконодавство щодо звернень громадянІнформація щодо звернень та прийому громадян
ДержбюджетЗакупівлі
ГоловнаПенсіїУхвалено проект Закону для стабілізації пенсійної системи та забезпечення соціальної справедливості

Ухвалено проект Закону для стабілізації пенсійної системи та забезпечення соціальної справедливості

14 Листопада 2018, 16:37

 

14 листопада 2018 року на засіданні Уряду було ухвалено проект Закону щодо удосконалення функціонування системи загальнообов'язкового державного соціального та пенсійного страхування, підвищення якості адміністрування та дисципліни сплати єдиного соціального внеску.

Міністр соціальної політики Андрій Рева під час презентації детально розповів про необхідність ухвалення розробленого Міністерством соціальної політики законопроекту для стабілізації Пенсійного фонду України та підвищення рівня пенсійного забезпечення.

За його словами, проведена Пенсійна реформа протягом 2017-2018 років дозволила підвищити рівень пенсійного забезпечення громадян. Так, середня пенсія, внаслідок осучаснення у жовтні 2017 року, зросла майже на 30 відсотків, а мінімальна пенсія протягом 2017 року зросла на 16,4 відсотки, однак розмір пенсії залишається низьким. Станом на жовтень 2018 року середня пенсія в Україні складає 2577 гривень, мінімальний розмір лише 1452 гривні і з грудня підвищується до 1497 гривень.

"Наступне підвищення пенсій відбудеться у 2019 році за формулою, передбаченою Законом про пенсійну реформу: середня заробітна плата для розрахунку пенсій (в даний час становить 3764 гривні) буде підвищена на коефіцієнт, що дорівнює сумі 50-ти відсотків темпів зростання середньої заробітної плати та 50-ти відсотків темпів зростання інфляції. Ресурсне забезпечення для чергового підвищення має формуватися як за рахунок власних надходжень Пенсійного фонду, так і Державного бюджету", - заявив урядовець.

Він зазначив, що, зважаючи на дефіцитність Пенсійного фонду, особлива увага приділяється збільшенню його власних надходжень, розширенню кількості застрахованих осіб, легалізації зайнятості і заробітних плат. З цією метою було проведено аналіз ефективності сплати єдиного соціального внеску, внаслідок чого було виявлено серйозні проблеми в системі його нарахування та сплати.

"Аналіз ефективності сплати ЄСВ виявив схеми ухилення від його сплати на мільярди гривень, які недоотримує Пенсійний фонд, а відтак і громадяни - наші з вами батьки, яким не виплачується пенсія, яку вони реально заслужили. У 2016 році було знижено на 40 відсотків ставку ЄСВ з метою зменшення навантаження на роботодавців та створення можливостей для підвищення робітникам зарплат. Меншої ставки в країнах з подібним демографічним навантаженням немає. Але, який рівень заробітних плат маємо на сьогоднішній день: 75 відсотків підприємств в Україні демонструють середню заробітну плату до 4 тисяч гривень, звертаю увагу, що це виключно приватний сектор економіки. Більшість таких підприємств не мають диференціації в оплаті праці, тобто кваліфікована і некваліфікована праця за документами оплачуються однаково. Насправді, більша частина зарплат тінізується, приховується з метою ухилення від сплати ЄСВ. За даними персоніфікованого обліку Пенсійного фонду 84 тисячі керівників підприємств отримують заробітну плату на рівні мінімальної, у тому числі, в місті Києві таких більше 20-ти тисяч, при тому, що середня зарплата в Києві складає 13614 гривень. У грудні 2016 року керівників, які нараховували собі мінімальну зарплату, було тільки 43 тисячі, а сьогодні 84, тобто їх кількість зросла майже вдвічі. Про які ресурсні можливості Пенсійного фонду взагалі може йти мова в таких умовах?", - наголосив Міністр.

Ще однією проблемою, за словами урядовця, є встановлена на сьогодні максимальна величина бази нарахування єдиного соціального внеску, яка складає 15 мінімальних зарплат, це 55845 гривень. Заробітна плата майже 4 мільйонів працівників не перевищує 4 тисяч гривень, загальна сума їхніх зарплат у вересні цього року становила 11,7 мільярдів гривень. При цьому, всього 51 тисяча працівників отримала загальну суму зарплат 6,7 мільярди, їхня середня зарплата складає в середньому 131 тисячу гривень. Таким чином, люди з низькою зарплатою заплатили ЄСВ з усієї суми заробітку, а 51 тисяча людей з високими зарплатами заплатили лише з 40-ка відсотків своїх зарплат.

"Та чи справедливим є таке обмеження з огляду на мільйонні заробітні плати деяких керівників підприємств, у тому числі державних, які отримують і бонуси і премії? Проблема диференціації доходів громадян поглиблюється несправедливістю сплати ЄСВ. Наголошую, ми не виступаємо проти високих зарплат, але для боротьби з бідністю потрібен відповідний ресурс, тому проблема не у високій зарплаті, а в неадекватній сплаті відрахувань до Пенсійного фонду, а від якості життя пенсіонерів залежить соціальне благополуччя усієї країни і майбутнє усіх нас. Очевидно, що тут є несправедливість, яку ми повинні виправити", - пояснив Андрій Рева.

Разом із тим, гранична сума сплати ЄСВ використовується для схеми ухилення від сплати внеску. Зафіксовані випадки, коли на цілому підприємстві одній, чи декільком особам, нараховується мільйонна заробітна плата, яка потім розподіляється між іншими працівниками в конвертах.

"Наочний приклад, реальне підприємство в місті Києві з 869 працівниками, з них сім осіб отримують зарплати від 1 мільйона 200 тисяч гривень до 1 мільйона 300 тисяч, а ЄСВ сплачують лише з 55845 гривень, з решти суми не сплачують ні копійки. При цьому середня зарплата інших 862 працівників підприємства виплачується в розмірі 3800 гривень. Інше підприємство, сплата ЄСВ ще менша, оскільки велика сума заробітку нараховується на бухгалтера, а бухгалтер є особою з інвалідністю третьої групи, і сплачує ЄСВ не 22 відсотки, а 8,41 відсотки від 55845 гривень, тобто застосована подвійна схема мінімізації сплати ЄСВ. Третій приклад, керівник нарахував собі 24,9 мільйони зарплати на місяць. І це не поодинокі приклади, на жаль, це масові випадки застосування схем. Звідки тоді візьмуться високі пенсії? Про яку соціальну відповідальність можна говорити стосовно літніх людей, які чесно працювали і будували країну?", - наголосив Андрій Рева та озвучив основні пропозиції щодо вдосконалення законодавства про сплату та нарахування ЄСВ:

збільшення максимальної величини бази нарахування ЄСВ з 15 до 25 мінімальних зарплат, тобто до суми 104325 гривень;

встановлення регресивної шкали розміру сплати ЄСВ заробітної плати доходу, що перевищує максимальну величину з метою стимулювання до легалізації доходів громадян. Ставка ЄСВ на суму зарплати, яка перевищує максимальну базу оподаткування зменшуватиметься аж до 5 відсотків на суму, що перевищує 270 розмірів мінімальних зарплат;

встановлення у законодавстві про працю вимоги застосовувати на підприємствах принципи диференціації заробітних плат, в залежності від складності, кваліфікації і відповідальності роботи, та встановлення вимоги сплачувати ЄСВ керівникам підприємств з розрахунку двох мінімальних заробітних плат.

"Ефект лише від такого заходу з диференціацією зарплат становитиме 3,4 мільярди гривень на рік. Для усіх очевидним є те, що керівники підприємств не живуть на мінімальну зарплату, а побоювання про те, що вони можуть піти після цього в тінь не мають підстав, оскільки вони повинні підписувати платіжні документи", - пояснив Міністр.

Пропонується також встановити обмеження для тих, хто має значну заборгованість зі сплати єдиного соціального внеску, йдеться про той набір інструментів, який застосовується до боржників по аліментах.

"Настав час також розв'язувати проблему з боргами по відшкодуванню підприємствами пільгових пенсій за працівників, які вийшли раніше на пенсію у зв'язку зі шкідливими умовами праці. Ця проблема наростала з роками, на сьогодні ця сума складає 12,1 мільярди гривень. Ми пропонуємо замінити відшкодування пільгових пенсій сплатою підвищеного розміру ЄСВ для тих підприємств і тих робочих місць, де є шкідливі умови праці. За списком номер 1 ЄСВ збільшується на 15 відсотків, і по списку номер 2 до 7 відсотків. Для старих боргів у законопроекті визначені механізми розстрочення на термін до 60-ти місяців", - заявив Андрій Рева. 

Значна увага у законопроекті присвячена удосконаленню системи адміністрування ЄСВ, надання сервісів застрахованим особам органами Пенсійного фонду.

"На сьогодні адміністрування ЄСВ покладено на Державну фіскальну службу, при цьому Пенсійний фонд не взаємодіє, або така взаємодія є слабкою, зі страхувальниками або застрахованими особами, тобто майбутніми пенсіонерами щодо сплати внеску. Фактично, усі питання розглядаються виключно під фіскальним кутом зору. Така система є розбалансованою, оскільки не дає можливості перевірити правильність нарахування страхових внесків та дотримання прав людей на зарахування страхового стажу. Ми пропонуємо сконцентрувати основні повноваження у Пенсійному фонді. Пенсійний фонд внаслідок реалізації цього закону перестане бути виплатною касою, а стане саме страховим фондом, що забезпечить два необхідних для такої установи напрямки: політику доходів і політику видатків", - заявив Міністр соціальної політики.

Також передбачається застосування ризик-орієнтованого моніторингу та аналізу стану нарахування ЄСВ, контролю його нарахування та стягнення, забезпечення тісної взаємодії з роботодавцями щодо виправлення помилок у нарахуванні для відновлення прав застрахованих осіб.

"Запропоновані зміни дозволять підвищити дисципліну сплати внесків, збільшити надходження та підвищити добробут 12 мільйонів пенсіонерів України",- резюмував Андрій Рева.



Всі Пенсії