Перед використанням новоствореного облікового запису, ще необхідно підтвердити поштову адресу. На протязі кількох хвилин на вашу поштову скриньку повинно прийти повідомлення, яке містить посилання для активації облікового запису.

Як повідомити про корупційне правопорушенняКоманда уповноваженого підрозділу
Безбар’єрністьВивчення міжнародного досвіду
Децентралізація владиОрганізації надання соціальних послугОрганізації надання послуг сприяння зайнятості населенняКращі практикиОрганізація надання адміністративних послуг соціального характеру в умовах децентралізації
Контактні даніСоцпослугиСімейні форми вихованняПатронат над дитиноюМетодичні матеріали
УсиновленняПошук дитиниДопомогаПроектиПро насКонтакти
ДитинаПрава дітейСоцпослугиОздоровлення та відпочинок дітейПрофілактика соціального сирітстваУсиновлення
РішенняПротоколи засіданьПлани робітЗвіти
Публічна інформаціяЩо таке публічна інформація, порядок її отримання та оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформаціїГрафік прийому, контактиФорми для подання запиту на отримання інформаціїІнформація про систему обліку публічної інформації
Електронний кабінет особи з інвалідністюЯкщо людина НЕ ОБЛІКОВАНА у ЦБІЯкщо людина ВЖЕ ОБЛІКОВАНА у ЦБІВхід на портал ЦБІЗаповнення та подача заяви про потребу в забезпеченні допоміжними засобами реабілітації
Е-сервісиЄдиний реєстр отримувачів гуманітарної допомогиДопомога на дітей ФОПДопомога при народженні дитиниСубсидіїСистема розрахунку пенсійного забезпеченняЕлектронний кабінет особи з інвалідністюЄ-допомогаМуніципальна няняВідкриті дані України
Європейська та Євроатлантична інтеграціяУгода про асоціацію між Україною та ЄСПерелік директив ЄС та звіти Мінсоцполітики про їх виконанняПлан заходів Мінсоцполітики щодо імплементації Угоди про асоціаціюТехнічна допомога Європейської Комісії TWINNING, TAIEX TWINNINGЄвроатлантична інтеграція (НАТО)Міжнародні проектиЕкспертно-консультативна групаПроект ЄС - МОП "Зміцнення адміністрації праці з метою покращення умов праці і подолання незадекларованої праці"Презентації
Формування життєстійкостіГромади до участі в Програмі життєстійкостіПоширені запитання-відповіді
ГромадянамСоціальні послугиРеєстр надавачів соціальних послугМатеринство, сім'я, дітиЗвернення громадянПублічна інформаціяПротидія торгівлі людьмиЗапобігання домашнього насильстваГендерна політикаБезоплатна правнича допомогаСоціальні гарантіїСанаторно-курортное лікуванняДецентралізація владиІнформація для переміщених осібРеформа МіністерстваВідкриті даніПакунок малюкаОсобам з інвалідністюГуманітарна допомогаДовідник безбар'єрностіБезбар’єрністьДії населення в умовах надзвичайних ситуацій воєнного характеруєОздоровленняЯк отримати виплатиФормування життєстійкості
Гуманітарна допомогаНаціональний банк відкрив рахунок для гуманітарної допомоги українцям, постраждалим від російської агресіїNBU Opens Fundraising Account for Humanitarian Assistance to Ukrainians Affected by Russia’s AggressionІнтерактивна мапа благодійної допомоги
Інформація для переміщених осібНормативна базаВиплати на проживання для ВПОПитання- відповідіВізуальні матеріалиАлгоритм продовження виплат на проживання для ВПО з 1 березня 2024пункт 2До пункту 3Алгоритм продовження виплат на проживання для ВПО з 1 березня 2024 р. за Заявоюпункт 2.2пункт 2.7пункт 2.4Куди подати заяву про отримання допомоги для ВПО
Особам з інвалідністюРеабілітаціяРеалізація норм Конвенції про права осіб з інвалідністюДержавна підтримка діяльності громадських об’єднань осіб з інвалідністю та їх підприємствЗабезпечення допоміжними засобами реабілітації (технічними та іншими засобами реабілітаціями)Опіка та піклування над повнолітніми особамиПрацевлаштуванняДеякі питання соціального захисту осіб з інвалідністюКаталог 2019Програма придбання спеціально обладнаних автомобілівРеабілітація дітей з інвалідністюЕлектронний кабінет особи з інвалідністюЩодо придбання залізничних квитків
КомандаЖолнович Оксана ІванівнаМарчак Дарія МиколаївнаТокарєва Уляна ДмитрівнаКошеленко Костянтин БорисовичНенюченко Наталія ВікторівнаПостоловська Ірина Олександрівна
Нормативно-правова базаЗвітність та статистикаІнформація для здобувачів та ліцензіатівПерелік суб'єктів, які мають ліцензію з посередництва у працевлаштуванні за кордоном
Реєстр дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуДержавна атестація дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуМережа діючих закладів оздоровлення та відпочинку
Материнство, сім'я, дітиМатеринствоСім`яДитинаСлужби у справах дітей в ОТГСоціально-психологічна реабілітація дітейЗахист смі"ї та дітейРаннє втручання
Міжнародна діяльністьЄвропейська та Євроатлантична інтеграціяМіжнародне співробітництвоБезвізовий режим Україна-ЄС
Міжнародне співробітництвоДовідки про застосування законодавстваМіжнародні проектиСпівробітництво з ООНСпівробітництво з МОПСпівробітництво з Радою ЄвропиКомітет з економічних, політичних, соціальних та культурних прав ООН
єОздоровленняПро послугу та право на послугуПро кошти та банківську карткуПро заклади, що надають послугуПроблемні питання
Нормативна базаНормативні актиПроекти нормативних актівРегуляторна політика
ОрганізаціямВолонтерствоСоціальне страхуванняПублічні закупівлі
Оздоровлення та відпочинок дітейМережа дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуОздоровлення та відпочинок в ДП "УДЦ "Молода гвардія" та ДПУ "МДЦ"Артек"
Особам з інвалідністюПенсійне забезпечення внутрішньо переміщених осібВиди пенсійПенсії військовослужбовцямПенсії громадянам, що за кордономПерерахунки пенсійСпростовуємо міфи про пенсійну системуПенсійне забезпечення осіб, які перемістилися у зв"язку із воєнними діямиДержавна соціальна допомогаКорисні посилання
Прес-центрНовиниМедіа про насВідеогалереяКонтакти для медіаЛюдина для людини
Про міністерствоКомандаПоложення про Міністерство соціальної політикиСтруктура апарату МіністерстваЕнергоефективністьКонтактиВідомстваВакансіїОчищення владиГромадська радаКонсультації з громадськістюМіжнародна діяльністьПрофспілка
Реформа МіністерстваРезультати конкурсу на посади фахівців з питань реформПерелік тестових питань
Про міністерствоПрес-центрНормативна базаОрганізаціямГромадянамЕ-сервісиЕ-даніПочуй менеПрацюй ВІЛЬНО!
Соціальні гарантіїПільгиПрацівникамГромадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофиДітям війниВетеранам праціСоціальні стандартиЦентри захистуУчасникам революції гідності
Соціально-психологічна реабілітація дітейМетодичні ресурсиМережа закладів соціального захисту дітейСоціальні партнери
Установчі документиРегламентКерівництвоСтруктура
Установчі документиПоложення про Громадську раду
Відкриті даніПублічні закупівлі
Звернення громадянЗаконодавство щодо звернень громадянІнформація щодо звернень та прийому громадян
ДержбюджетЗакупівлі
ГоловнаРеформиСпростування маніпуляцій щодо проекту змін до порядку нарахування та сплати ЄСВ

Спростування маніпуляцій щодо проекту змін до порядку нарахування та сплати ЄСВ

21 Листопада 2018, 17:05

Продовжуємо розбирати основні маніпулятивні технології на соціальну тематику, що з'являються в інформаційному просторі. На превеликий жаль, відсутність моральних запобіжників за наявності особистого інтересу авторів цих технологій, роблять їх ефективними для споживання населенням та подальшої ретрансляції. Тому спростування таких маніпуляцій  важливо у процесі  впорядкування правил щодо сплати ЄСВ . Отже, по порядку.

 

«Нові правила ЄСВ це тиск на бізнес»

"Тиск на бізнес" це взагалі універсальна теза, яку цілком справедливо можна назвати кредо усіх пошановувачів тіньового ринку. Вимога виконувати закони - "тиск на бізнес", сплата податків - "тиск на бізнес", потреба забезпечувати права працівників - "тиск на бізнес"... гасло на усі випадки життя «тіньовиків». Чому йдеться про «тіньовиків» у питанні сплати ЄСВ? Тому, що нові правила ЄСВ це насправді тиск на тіньовий бізнес.

Кого торкнуться нові правила, за умови їхнього ухвалення? У першу чергу тих, хто отримує високі зарплати. Справа в тому, що за сьогоднішніми правилами ЄСВ нараховується лише на частину таких зарплат. Це призводить до кількох негативних речей: пенсія нараховується відповідно до сплачених внесків, отже, навіть за високих зарплат ці люди отримуватимуть у майбутньому пенсії, які не відповідатимуть високому розміру чесних доходів; обмежується розмір власних надходжень до Пенсійного фонду для виплат пенсій сьогоднішнім пенсіонерам; створюються тепличні умови «тіньовикам» для ухилення від сплати ЄСВ.

 

«Нові правила ЄСВ на «тіньовиків» не вплинуть»

Найпоширеніша тіньова схема для ухилення від сплати ЄСВ, це нарахування кількамільйонної зарплати одному працівнику, та на рівні мінімальної усім іншим робітникам. Таким чином, ЄСВ сплачується лише з невеликої частини (55 тисяч гривень) кількамільйонної зарплати, частина від зекономленої різниці виплачується працівникам у конвертах, а частина зекономленого, а насправді вкраденого з майбутніх пенсій цих працівників та сьогоднішніх виплат пенсіонерам, йде в кишені тіньовиків. У результаті, робітники отримують ЄСВ у мінімальному розмірі, і відповідно отримуватимуть мінімальні пенсії, яким вони будуть дуже дивуватися у майбутньому, а сьогоднішні пенсіонери отримують мізерні пенсії через малі надходження до Пенсійного фонду.

Ще потужнішою схема є нарахування мільйонної зарплати одному працівнику, який має додаткові пільги на сплату ЄСВ, так внески мінімізуються ідеально, а прибутки тіньовиків ще збільшуються.

Це не поодинокі схеми, на превеликий жаль вони носять масовий характер. Це відбувається через нерозуміння своїх прав працівниками, через безкарність тіньовиків та через потужне інформаційне лоббі, яке з усіх екранів розповідає про утискання бізнесу. Наведемо лише декілька цифр на підтвердження: 75 відсотків підприємств в Україні демонструють середню заробітну плату до 4 тисяч гривень; 84 тисячі керівників підприємств отримують заробітну плату на рівні мінімальної, з них у Києві більше 20-ти тисяч.

Тому, давайте дамо собі відповідь на одне питання, кому ж вигідно залишати існуючі тіньові схеми? Таким чином, ми отримаємо відповідь на запитання, хто є замовником поширення маніпуляцій проти змін правил.

 

«ЄСВ  - це податок»

Ця маніпуляція є ключовою, і дуже важливою для спростування. Чому так? Через викривлене ставлення до податків, сформоване довгими роками руйнування держави популістами та бандитами, маніпулятори намагаються виставити єдиний соціальний внесок як виплату до загального фонду Держбюджету, а не як виплати на особисті рахунки людей. Насправді, ухиляння від сплати усіх видів податків є внутрішнім знищенням держави та, як наслідок, країни, але ця тема варта окремої статті, тому повернімося до ЄСВ.

ЄСВ не входить до системи оподаткування. Це речення потрібно виділити червоним, підкреслити і роздрукувати на скрижалі для свідків затисненого бізнесу.

Єдиний соціальний внесок це обов'язковий платіж роботодавця за працівника до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування. Тобто, ЄСВ це елемент соціального пакету, та зобов'язання роботодавця не перед державою, а перед своїм працівником. І держава, як єдиний гарант забезпечення прав громадян, забезпечує виконання цих зобов'язань зі сторони роботодавця.

Що намагаються зробити тіньовики? Вони, за допомогою маніпуляцій, переконують працівників у тому, що ЄСВ потрібен не їм, а державі. Таким чином вони руйнують трикутник працівник-роботодавець-держава, та економлять на пенсіях своїх працівників мільярди гривень у масштабах країни.

 

«ЄСВ сплачується в загальний котел, невідомо кому»

Як ми вже розібралися, ЄСВ це не податок, а тому сплачується не до державного бюджету, а на рахунки Пенсійного фонду. Крім того, цей внесок є абсолютно адресним - усі сплачені роботодавцем внески за кожен місяць трудової діяльності працівника кожен може переглянути в особистому електронному кабінеті Пенсійного фонду (https://portal.pfu.gov.ua). Для цього не потрібно навіть виходити з дому, адже кожен має можливість отримати електронний цифровий підпис через інтернет. Детальна інструкція використання кабінету за цим посиланням.

Саме з цих внесків формуватиметься пенсія кожного з нас, а кожна сплачена роботодавцем гривня буде відображена у майбутній пенсії. Саме від розміру цих внесків буде залежати розмір Вашої пенсії.

 

«ЄСВ потрібно взагалі знизити, щоби зменшити навантаження на бізнес»

Ця маніпуляція є «улюбленою» для авторівпроекту змін до порядку нарахування та сплати ЄСВ. Тому, що на відміну від багатьох інших маніпуляцій, які оперують абстракціями, вона вже «спрацювала» одного разу, і у вигляді фактів маємо реальні наслідки цієї авантюри.

Отже, 2016 рік, зменшення ЄСВ вдвічі у рамках зниження тиску на бізнес. Що обіцяли свідки затисненого бізнесу? Усі зекономлені на сплаті ЄСВ кошти власники бізнесу спрямують на збільшення зарплат, а отже сплата ЄСВ не зменшиться а як мінімум залишиться на існуючому рівні, може навіть збільшиться, а тіньовий бізнес побачивши такий аукціон щедрості взагалі масово легалізується, бо тіньовикам стане соромно і вигідно працювати легально. Обіцяли вони.

Що мали в результаті? Після зменшення ставки ЄСВ майже вдвічі, збільшився дефіцит Пенсійного фонду, теж майже вдвічі - на 65 мільярдів гривень. Збільшення дефіциту автоматично стало додатковим навантаженням на Державний бюджет у вигляді дотацій для виплат пенсій за рахунок податків легального бізнесу. Зарплати внаслідок цього кроку не збільшились, отже працівники отримали вдвічі менші внески на свої майбутні пенсії. А тіньовикам чомусь не стало соромно, і масово легалізовуватись вони не стали. Куди пішли зекономлені на ЄСВ кошти? В кращому випадку, на розвиток підприємств, але, щось підказує, що пішли вони на рахунки власників компаній.

Резюмуючи цей пункт, варто зазначити, що від помилок не застрахований ніхто. Але усвідомлене повторення однієї й тієї ж помилки зі сподіванням на інший результат є не проблемою, а діагнозом.

 

«Нові правила ЄСВ - це занепад економіки»

Зважаючи на усе вищезазначене, тут варто зазначити лише про одне: економіку рухає збільшення купівельної спроможності громадян, тому, легалізація заробітних плат і підвищення їхнього офіційного розміру, збільшення пенсій - не зупинять економіку. Навпаки, це детінізує економіку, це збільшить попит на товари, та, як наслідок, виробництво.

 



Всі Реформи