Перед використанням новоствореного облікового запису, ще необхідно підтвердити поштову адресу. На протязі кількох хвилин на вашу поштову скриньку повинно прийти повідомлення, яке містить посилання для активації облікового запису.

Як повідомити про корупційне правопорушенняКоманда уповноваженого підрозділу
Безбар’єрністьВивчення міжнародного досвіду
Децентралізація владиОрганізації надання соціальних послугОрганізації надання послуг сприяння зайнятості населенняКращі практикиОрганізація надання адміністративних послуг соціального характеру в умовах децентралізації
Контактні даніСоцпослугиСімейні форми вихованняПатронат над дитиноюМетодичні матеріали
УсиновленняПошук дитиниДопомогаПроектиПро насКонтакти
ДитинаПрава дітейСоцпослугиОздоровлення та відпочинок дітейПрофілактика соціального сирітстваУсиновлення
РішенняПротоколи засіданьПлани робітЗвіти
Публічна інформаціяЩо таке публічна інформація, порядок її отримання та оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформаціїГрафік прийому, контактиФорми для подання запиту на отримання інформаціїІнформація про систему обліку публічної інформації
Електронний кабінет особи з інвалідністюЯкщо людина НЕ ОБЛІКОВАНА у ЦБІЯкщо людина ВЖЕ ОБЛІКОВАНА у ЦБІВхід на портал ЦБІЗаповнення та подача заяви про потребу в забезпеченні допоміжними засобами реабілітації
Е-сервісиЄдиний реєстр отримувачів гуманітарної допомогиДопомога на дітей ФОПДопомога при народженні дитиниСубсидіїСистема розрахунку пенсійного забезпеченняЕлектронний кабінет особи з інвалідністюЄ-допомогаМуніципальна няняВідкриті дані України
Європейська та Євроатлантична інтеграціяУгода про асоціацію між Україною та ЄСПерелік директив ЄС та звіти Мінсоцполітики про їх виконанняПлан заходів Мінсоцполітики щодо імплементації Угоди про асоціаціюТехнічна допомога Європейської Комісії TWINNING, TAIEX TWINNINGЄвроатлантична інтеграція (НАТО)Міжнародні проектиЕкспертно-консультативна групаПроект ЄС - МОП "Зміцнення адміністрації праці з метою покращення умов праці і подолання незадекларованої праці"Презентації
Формування життєстійкостіГромади до участі в Програмі життєстійкостіПоширені запитання-відповіді
ГромадянамСоціальні послугиРеєстр надавачів соціальних послугМатеринство, сім'я, дітиЗвернення громадянПублічна інформаціяПротидія торгівлі людьмиЗапобігання домашнього насильстваГендерна політикаБезоплатна правнича допомогаСоціальні гарантіїСанаторно-курортное лікуванняДецентралізація владиІнформація для переміщених осібРеформа МіністерстваВідкриті даніПакунок малюкаОсобам з інвалідністюГуманітарна допомогаДовідник безбар'єрностіБезбар’єрністьДії населення в умовах надзвичайних ситуацій воєнного характеруєОздоровленняЯк отримати виплатиФормування життєстійкості
Гуманітарна допомогаНаціональний банк відкрив рахунок для гуманітарної допомоги українцям, постраждалим від російської агресіїNBU Opens Fundraising Account for Humanitarian Assistance to Ukrainians Affected by Russia’s AggressionІнтерактивна мапа благодійної допомоги
Інформація для переміщених осібНормативна базаВиплати на проживання для ВПОПитання- відповідіВізуальні матеріалиАлгоритм продовження виплат на проживання для ВПО з 1 березня 2024пункт 2До пункту 3Алгоритм продовження виплат на проживання для ВПО з 1 березня 2024 р. за Заявоюпункт 2.2пункт 2.7пункт 2.4Куди подати заяву про отримання допомоги для ВПО
Особам з інвалідністюРеабілітаціяРеалізація норм Конвенції про права осіб з інвалідністюДержавна підтримка діяльності громадських об’єднань осіб з інвалідністю та їх підприємствЗабезпечення допоміжними засобами реабілітації (технічними та іншими засобами реабілітаціями)Опіка та піклування над повнолітніми особамиПрацевлаштуванняДеякі питання соціального захисту осіб з інвалідністюКаталог 2019Програма придбання спеціально обладнаних автомобілівРеабілітація дітей з інвалідністюЕлектронний кабінет особи з інвалідністюЩодо придбання залізничних квитків
КомандаЖолнович Оксана ІванівнаМарчак Дарія МиколаївнаТокарєва Уляна ДмитрівнаКошеленко Костянтин БорисовичНенюченко Наталія ВікторівнаПостоловська Ірина Олександрівна
Нормативно-правова базаЗвітність та статистикаІнформація для здобувачів та ліцензіатівПерелік суб'єктів, які мають ліцензію з посередництва у працевлаштуванні за кордоном
Реєстр дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуДержавна атестація дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуМережа діючих закладів оздоровлення та відпочинку
Материнство, сім'я, дітиМатеринствоСім`яДитинаСлужби у справах дітей в ОТГСоціально-психологічна реабілітація дітейЗахист смі"ї та дітейРаннє втручання
Міжнародна діяльністьЄвропейська та Євроатлантична інтеграціяМіжнародне співробітництвоБезвізовий режим Україна-ЄС
Міжнародне співробітництвоДовідки про застосування законодавстваМіжнародні проектиСпівробітництво з ООНСпівробітництво з МОПСпівробітництво з Радою ЄвропиКомітет з економічних, політичних, соціальних та культурних прав ООН
єОздоровленняПро послугу та право на послугуПро кошти та банківську карткуПро заклади, що надають послугуПроблемні питання
Нормативна базаНормативні актиПроекти нормативних актівРегуляторна політика
ОрганізаціямВолонтерствоСоціальне страхуванняПублічні закупівлі
Оздоровлення та відпочинок дітейМережа дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуОздоровлення та відпочинок в ДП "УДЦ "Молода гвардія" та ДПУ "МДЦ"Артек"
Особам з інвалідністюПенсійне забезпечення внутрішньо переміщених осібВиди пенсійПенсії військовослужбовцямПенсії громадянам, що за кордономПерерахунки пенсійСпростовуємо міфи про пенсійну системуПенсійне забезпечення осіб, які перемістилися у зв"язку із воєнними діямиДержавна соціальна допомогаКорисні посилання
Прес-центрНовиниМедіа про насВідеогалереяКонтакти для медіаЛюдина для людини
Про міністерствоКомандаПоложення про Міністерство соціальної політикиСтруктура апарату МіністерстваЕнергоефективністьКонтактиВідомстваВакансіїОчищення владиГромадська радаКонсультації з громадськістюМіжнародна діяльністьПрофспілка
Реформа МіністерстваРезультати конкурсу на посади фахівців з питань реформПерелік тестових питань
Про міністерствоПрес-центрНормативна базаОрганізаціямГромадянамЕ-сервісиЕ-даніПочуй менеПрацюй ВІЛЬНО!
Соціальні гарантіїПільгиПрацівникамГромадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофиДітям війниВетеранам праціСоціальні стандартиЦентри захистуУчасникам революції гідності
Соціально-психологічна реабілітація дітейМетодичні ресурсиМережа закладів соціального захисту дітейСоціальні партнери
Установчі документиРегламентКерівництвоСтруктура
Установчі документиПоложення про Громадську раду
Відкриті даніПублічні закупівлі
Звернення громадянЗаконодавство щодо звернень громадянІнформація щодо звернень та прийому громадян
ДержбюджетЗакупівлі
ГоловнаРеформиВиступ Міністра соціальної політики Андрія Реви на урядовому засіданні 5 грудня 2018 року щодо соціального захисту людей з інвалідністю

Виступ Міністра соціальної політики Андрія Реви на урядовому засіданні 5 грудня 2018 року щодо соціального захисту людей з інвалідністю

5 Грудня 2018, 15:25

 

Системні реформи, які протягом останніх двох з половиною років проводить наш Уряд, наочно демонструють свої результати і стратегію майбутніх змін. Під час проведення реформ ми завжди пам'ятаємо про їх гуманітарний, людський вимір. Адже кінцевою метою нашої політики є забезпечення рівних можливостей для усіх громадян, створення безбар'єрного середовища, підвищення якості соціальних послуг.

У цьому контексті хочу ще раз наголосити, що одним із головних пріоритетів діяльності Уряду є соціальний захист людей з інвалідністю. Ми розглядаємо таку політику не як чергову кампанію, чи передвиборчу технологію, а як стратегічний напрямок розвитку країни, що визначає рівень її цивілізованості.

Пенсійна реформа, реформа системи соціальної допомоги та соціальних послуг в умовах децентралізації, дають змогу підвищувати рівень задоволення потреб людей з інвалідністю та розширювати їх можливості, брати участь у суспільному житті.

Так, у рамках реалізації Пенсійної реформи з першого жовтня 2017 року були осучаснені пенсії по інвалідності. Завдяки цьому їх середній розмір збільшився на 24 відсотки у порівнянні з жовтнем 2016 року, та на перше жовтня 2018 року становить приблизно 2100 гривень, що на 31 відсоток більше у порівнянні з жовтнем 2016 року.

У свою чергу, з першого грудня 2018 року, пенсії, у тому числі пенсії по інвалідності перераховані у зв'язку з підвищенням прожиткового мінімуму зросли на 62 гривні. У наступному році прожитковий мінімум для осіб, які втратили працездатність, підвищується 9,4 відсотки і становитиме з грудня наступного року 1638 гривень на місяць. Відповідно, зростатимуть розміри державної соціальної допомоги особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю.

З першого січня 2019 року запроваджується новий вид соціальної допомоги для осіб, які доглядають за дітьми хворих на тяжкі захворювання, але яким ще не встановлена інвалідність. Відповідний Закон було прийнято за ініціативою ряду народних депутатів від фракції Блоку Петра Порошенка, Народного Фронту і ряду інших депутатів, і цей законопроект сьогодні повністю реалізуємо. Урядом на минулому засіданні затверджено порядок надання такої допомоги, це ще один важливий крок для підтримки державою сімей, які цього найбільше потребують.

У рамках Пенсійної реформи 2017 року, з жовтня 2017 врегульовано питання обчислення перерахунку раніше призначених пенсій по інвалідності внаслідок трудового каліцтва, або професійного захворювання, які перераховуються за нормами страхового закону, зокрема, з урахуванням отриманого особою заробітку. Крім цього, такі особи одночасно отримують щомісячні страхові виплати, пов'язані з нещасним випадком на виробництві. Ці страхові виплати потерпілим на виробництві також було осучаснено в чотири етапи, протягом цього та минулого років. За цей період середній розмір виплат виріс на 51 відсоток.

Особлива увага Уряду приділяється питанню розвитку соціальних реабілітаційних послуг для людей з інвалідністю. В умовах децентралізації закладається новий розподіл повноважень між центральними та місцевими органами державної влади в забезпеченні доступності кожної людини як до послуг за місцем проживання, так і до високоспеціалізованих послуг. За рахунок Державного бюджету гарантується надання послуг з професійної реабілітації осіб з інвалідністю, реабілітації осіб з порушеннями опорно-рухового апарату, реабілітації дітей з дитячим церебральним паралічем. При цьому, надання більшості соціальних та реабілітаційних послуг має забезпечуватись безперервно за місцем проживання людини. Наша мета - трансформувати систему послуг з інституційного догляду, коли особи з інвалідністю перебувають в спеціалізованих закладах в тому числі інтернатного типу, до системи, що передбачає раннє виявлення проблем та проживання людини в громаді, у якій створені усі необхідні умови та забезпечено доступність до послуг в усіх сферах суспільного життя.

Для створення єдиного простору та рівня якості надання соціальних послуг, Міністерством соціальної політики розробляються та затверджуються їх стандарти, наразі затверджено 21 державний стандарт. В даний час ми розробляємо методики та реалізуємо пілотні проекти щодо запровадження в територіальних громадах нових соціальних послуг. Однією з них є послуга Раннього втручання. Це сімейно центрована послуга, яка поєднує медичну, психологічну, соціальну і педагогічну допомогу дитині віком від народження до чотирьох років з порушенням розвитку, або ризиком виникнення таких порушень, а також включає підтримку батьків таких дітей. У цьому році, спільно з органами місцевого самоврядування ми створили 15 центрів та кабінетів раннього втручання в пілотних областях: Закарпатській, Одеській, Львівській і Харківській. Ця послуга забезпечує зростання та виховання дітей у середовищі, яке є природним для дітей відповідного віку, та, своєю чергою, сприятиме розвитку системи інклюзивної освіти. Ще 16 регіонів звернулися з проханням про участь у реалізації пілотних проектів зі створення таких центрів, і ми таку роботу будемо продовжувати.

Наразі ми працюємо над методологією надання ще однієї інноваційної соціальної послуги - послуга перепочинку для батьків, які здійснюють догляд за дітьми з інвалідністю, з метою тимчасової підтримки таких сімей.

Для підвищення якості надання послуг особам з психічними порушеннями в умовах стаціонарного догляду та розвитку таких послуг за місцем проживанням, Міністерством соціальної політики розроблено порядок організації надання послуг цій категорії осіб, на виконання прийнятих в кінці 2017 року Верховною Радою зміни до Закону України "Про психіатричну допомогу".

Ще одним напрямком роботи є розвиток транспортного обслуговування осіб з інвалідністю. Урядовим уповноваженим з питань осіб з інвалідністю, світлої пам'яті, Раїсою Василівною Панасюк було ініційовано створення мережі служб перевезення для осіб з порушеннями опорно-рухового апарату. Ця ініціатива успішно нами реалізується, спільно з органами місцевого самоврядування. У Цьому році проведено закупівлю двадцяти п'яти спеціально обладнаних автомобілів, які будуть передані об'єднаним територіальним громадам, що взяли на себе зобов'язання створити і забезпечити функціонування служби перевезень. Я наголошую, це територіальні громади, що об'єднують малі міста, села і селища. Наприклад, такі міські громади як Теребовлянська Тернопільської області, Тетіївська Київської області, Сарнинська Рівненської області Апостолівська Дніпровської області, а також сільські громади, такі як Брусилівська ОТГ Житомирської області, Доманівська ОТГ Миколаївської області. Усі ці двадцять п'ять ОТГ уже в наступному році надаватимуть послуги з перевезень осіб з інвалідністю на візках. Реалізація цієї програми буде продовжена і у 2019 році.

Хочу відзначити високу активність новостворених територіальних громад у бажанні створити служби перевезень, ми отримуємо багато нових заявок, що демонструє перспективи розвитку таких послуг по території усієї країни.

Ще одним важливим напрямком нашої роботи є забезпечення адресності соціальних програм та їх реалізація виключно за принципом "гроші ходять за людиною".

Найбільш вагомою є система забезпечення осіб з інвалідністю технічними та іншими засобами реабілітації. В минулому році Уряду вперше вдалося забезпечити повну потребу осіб з інвалідністю в засобах реабілітації, ліквідувати чергу. На ці цілі з бюджету в минулому році було виділено 1 мільярд 700 мільйонів гривень. В цьому році ми перейшли на нову систему забезпечення виробами, від централізованого фінансування підприємств-виробників до оплати місцевими органами соціального захисту населення фактично наданої послуги, яку людина сама обирає, а орган соціального захисту укладає відповідний договір з підприємством. Хочу доповісти, що на сьогодні, з передбачених у 2018 році 1 мільярда 148 мільйонів гривень, 99 відсотків коштів уже знаходяться в регіонах. З них на суму майже 1 мільярд 100 мільйонів гривень вже сформовані договори. З них виконано договорів на суму 732 мільйони гривень, а решта буде виконана до кінця цього року.

Але це лише початок трансформації системи, державна підтримка не має обмежуватись забезпеченням протезування, видачею крісла колісного чи іншого засобу реабілітації. Ми маємо створити цілісну систему реабілітації для осіб з порушенням опорно-рухового апарат, яка передбачає надання комплексних послуг з підбору, адаптації та застосування допоміжних засобів реабілітації.

Наразі, Харківський науково-дослідний інститут протезування активно працює над запровадженням нових методик протезування та надання послуг, які раніше надавались виключно за кордоном. Реабілітація, завдяки роботі фахівців високої кваліфікації в спеціалізованих центрах, спрямована на максимальну компенсацію функціональних обмежень людини, повернення її до активного життя.

Ми плануємо провести модернізацію матеріально-технічної бази інституту, та за його прикладом запровадити такі послуги в інших центрах реабілітації та на державних протезних підприємствах, для забезпечення повної доступності послуг для всіх, хто її потребує. Зокрема, наступним центром, що запровадить такі послуги, буде Львівський реабілітаційний центр. Особлива увага в цьому центрі буде надана постраждалим пораненим внаслідок російської агресії учасникам антитерористичної операції та операції об'єднаних сил.

На черзі одна з основних реформ, яка повинна лежати в основі роботи щодо забезпечення реалізації прав осіб з інвалідністю - реформа проведення медико-соціальної експертизи. Міністерство охорони здоров'я ініціювало цю реформу, хочу подякувати виконуючій обов'язки Міністра пані Уляні Супрун за цю ініціативу, і ми спільно працюємо над Концепцією реформування системи медико-соціальної експертизи. Ми маємо перейти від медичної моделі інвалідності до системи оцінки функціонування та потреб в соціальній допомозі. Саме в системі соціального захисту буде визначатись комплекс заходів необхідних для задоволення потреб людини в допомозі та послугах, реалізації права на працю з тим, щоб забезпечити її право на самостійне життя, на вільне прийняття рішень.

Впевнений, що наша спільна мета допомогти людям з інвалідністю відчути себе повноцінними громадянами своєї країни об'єднує все українське суспільство.

Міністерство соціальної політики відкрите для співпраці для досягнення нашої спільної мети. Дякую за увагу.

 

Презентація "Удосконалення системи соціального захисту осіб з інвалідністю"



Всі Реформи