ДОВІДКА про роботу із зверненнями громадян, які надійшли до Міністерства соціальної політики України у 2018 році
Міністерство соціальної політики України (далі – Міністерство), як центральний орган виконавчої влади, що відповідає за формування та реалізацію державної соціальної політики, здійснює заходи щодо оперативного реагування на соціальні потреби суспільства.
Міністерство діє відповідно до Конституції України, законів України та на підставі Положення про Міністерство соціальної політики України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.06.2015 № 423.
Робота із зверненнями громадян у Міністерстві спрямована на забезпечення громадян їх конституційного права на звернення, створення належних умов для реалізації цього права відповідно до вимог Закону України „Про звернення громадян”, Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”.
Міністерством постійно здійснюються заходи щодо інформування населення про зміст впроваджуваних в Україні соціально-економічних реформ під час проведення прямих телефонних ліній, семінарів, прес-конференцій, брифінгів, виступів керівництва Міністерства на радіо і телебаченні, розміщення у засобах масової інформації інтерв’ю, публікацій та інших роз’яснювальних матеріалів.
На офіційному веб-сайті Міністерства розміщуються актуальні матеріали щодо організації роботи із зверненнями громадян у центральному апараті Мінсоцполітики. Зокрема, оприлюднена інформація про роботу із зверненнями громадян, графік прийому громадян керівництвом Міністерства, форми та порядок подання запитів на інформацію, розпорядником якої є Міністерство соціальної політики України, контактна інформація щодо посадових осіб центрального апарату Міністерства.
З метою вдосконалення роботи зі зверненнями громадян та організації особистого прийому громадян у Міністерстві наказом Мінсоцполітики від 31.05.2018 № 800, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 23.06.2018 за № 738/32190, внесено зміни до Порядку організації та проведення особистого прийому громадян у Міністерстві соціальної політики України, затвердженого наказом Мінсоцполітики від 07.11.2011 № 426, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 18.11.2011 за № 1320/20058.
На виконання доручень Кабінету Міністрів України від 02.10.2012 № 39541/1/1-12 та від 05.03.2018 № 13495/0/1-18 стосовно звітності центральних та місцевих органів виконавчої влади про роботу із зверненнями громадян до Кабінету Міністрів України надіслана звітна інформація про роботу із зверненнями громадян у І, ІІ, ІІІ, ІV кварталах 2018 року та у 2018 році (листи Мінсоцполітики від 12.04.2018 № 6915/0/2-17/31,від 05.07.2018 № 12811/0/2-18/31, від 11.10.2018 № 19680/0/2-18/31, від 14.01.2019 № 720/0/2-19/31).
У 2018 році до центрального апарату Міністерства від громадян надійшло 34752 звернення, у тому числі 1595 – колективних. Із зазначеної кількості звернень за формою надходження:
▪ 8433 - поштою, що складає 24,3 % від загальної їх кількості;
▪ 7048 (20,3 %) - електронною поштою;
▪ 4129 (11,9 %) від громадян на особистому прийомі;
▪ 11761 (33,8 %) через органи влади, з них 6169 від Кабінету Міністрів України;
▪ 88 (0,2 %) через засоби масової інформації;
▪ 3293 (9,5 %) від інших органів (установ, організацій), з них 3219 звернень від Державної установи „Урядовий контрактний центр”;
У розрахунку на сто тисяч населення найбільшу кількість звернень зареєстровано від жителів м. Києва (221,6), Київської (142,7), Полтавської (103,3), Харківської (99,0), Чернігівської (87,6) та Дніпропетровської (86,0) областей; найменшу – від мешканців Луганської (34,9), Закарпатської (38,9), Волинської (44,7), Тернопільської (45,6), Донецької (46,9) та Чернівецької (48,0) областей.
У порівнянні з 2017 роком спостерігається незначне зменшення кількості звернень громадян до Мінсоцполітики (– 1,2 %).
Громадяни порушували у зверненнях наступні питання:
- пенсійне забезпечення – 11823 (34,0 % від загальної кількості звернень);
- субсидії – 7242 (20,8 %);
- пільги та компенсації – 1917 (5,5 %);
- усиновлення та соціальний захист прав дитини – 1709 (4,9 %);
- оплата праці – 1645 (4,7 %);
- соціальний захист осіб з інвалідністю – 1473 (4,2 %);
- соціальний захист сімей з дітьми – 1092 (3,1 %);
- трудове законодавство – 747 (2,1 %);
- соціальний захист постраждалих від Чорнобильської катастрофи – 730 (2,1 %);
- соціальний захист внутрішньо переміщених осіб – 727 (2,1 %);
- житлове питання – 635 (1,8 %);
- санаторно-курортне лікування, оздоровлення дітей – 506 (1,5 %);
- умови та режим праці – 433 (1,2 %);
- соціальне страхування – 359 (1,0 %);
- надання матеріальної допомоги – 322 (0,9 %);
- надання статусу особи з інвалідністю внаслідок війни, учасника війни, ветерана праці – 301 (0,9 %);
- скарги на дії посадових осіб – 274 (0,8 %);
- діяльність закладів підтримки та догляду – 256 (0,7 %);
- індексація доходів, прожитковий мінімум – 229 (0,7 %);
- організація прийому громадян – 197 (0,6 %);
- питання ринку праці та зайнятості – 166 (0,5 %);
- оформлення вантажів гуманітарної допомоги – 50 (0,1 %);
- соціальний захист мобілізованих, демобілізованих військово-службовців та цивільних осіб, призваних на військову службу – 49 (0,1 %)
- надання соціальних послуг бездомним особам та іншим групам ризику – 37 (0,1 %);
- інші питання – 912 (2,6 %).
Не належало до компетенції Міністерства 972 звернення (2,8 %), які відповідно до статті 7 Закону України „Про звернення громадян” направлені Управлінням звернень громадян та контролю виконання Мінсоцполітики за належністю до інших органів влади для подальшого їх розгляду.
У 2018 році керівництвом Міністерства та спеціалістами структурних підрозділів на особистому прийомі громадян розглянуто 4129 звернень:
- у громадській приймальні Міністерства – 3856 звернень;
- у громадській приймальні Кабінету Міністрів України – 222 звернення (26 лютого 2018 року – 59, 23 квітня 2018 року – 37, 25 червня 2018 року – 46, 27 серпня 2018 року - 42, 22 жовтня 2018 року - 38);
- під час проведення прямої телефонної лінії в Кабінеті Міністрів України – 51 звернення (12 січня 2018 року – 15, 29 травня 2018 року – 16, 31 липня 2018 року – 10, 16 листопада 2018 року – 10).
У 2018 році кількість повторних звернень складає 11,4 %. Найбільше повторних звернень надійшло від жителів м. Києва, Дніпропетровської, Харківської, Київської, Донецької та Львівської областей. Повторно громадяни звертались, в основному, з питань пенсійного забезпечення, оплати праці, надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг, забезпечення осіб з інвалідністю засобами реабілітації, санаторно-курортного лікування, надання житлових субсидій.
В частині, що стосується результатів розгляду звернень, слід зазначити, що станом на 15 січня 2019 року структурними підрозділами Міністерства надані відповідні роз’яснення та необхідна інформація на 30895 звернень, надіслано за належністю відповідно до статті 7 Закону України „Про звернення громадян” – 2951 звернень; не підлягало розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону України „Про звернення громадян” – 94 звернення, повернуто авторові відповідно до статей 5 і 7 Закону України „Про звернення громадян” – 8 звернень, знаходяться у стадії розгляду – 804 звернення.
Питання організації розгляду звернень громадян та їх особистого прийому, як один із ключових елементів налагодження діалогу влади та суспільства, й надалі перебуватиме на постійному контролі керівництва Мінсоцполітики.
АНАЛІЗ звернень громадян, що надійшли до Міністерства соціальної політики України у 2018 році (у розрізі регіонів України)
Аналіз питань, що порушували громадяни у зверненнях до Мінсоцполітики у 2018 році
Всі Звернення громадян