Перед використанням новоствореного облікового запису, ще необхідно підтвердити поштову адресу. На протязі кількох хвилин на вашу поштову скриньку повинно прийти повідомлення, яке містить посилання для активації облікового запису.

Як повідомити про корупційне правопорушенняКоманда уповноваженого підрозділу
Безбар’єрністьВивчення міжнародного досвіду
Децентралізація владиОрганізації надання соціальних послугОрганізації надання послуг сприяння зайнятості населенняКращі практикиОрганізація надання адміністративних послуг соціального характеру в умовах децентралізації
Контактні даніСоцпослугиСімейні форми вихованняПатронат над дитиноюМетодичні матеріали
УсиновленняПошук дитиниДопомогаПроектиПро насКонтакти
ДитинаПрава дітейСоцпослугиОздоровлення та відпочинок дітейПрофілактика соціального сирітстваУсиновлення
РішенняПротоколи засіданьПлани робітЗвіти
Публічна інформаціяЩо таке публічна інформація, порядок її отримання та оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформаціїГрафік прийому, контактиФорми для подання запиту на отримання інформаціїІнформація про систему обліку публічної інформації
Електронний кабінет особи з інвалідністюЯкщо людина НЕ ОБЛІКОВАНА у ЦБІЯкщо людина ВЖЕ ОБЛІКОВАНА у ЦБІВхід на портал ЦБІЗаповнення та подача заяви про потребу в забезпеченні допоміжними засобами реабілітації
Е-сервісиЄдиний реєстр отримувачів гуманітарної допомогиДопомога на дітей ФОПДопомога при народженні дитиниСубсидіїСистема розрахунку пенсійного забезпеченняЕлектронний кабінет особи з інвалідністюЄ-допомогаМуніципальна няняВідкриті дані України
Європейська та Євроатлантична інтеграціяУгода про асоціацію між Україною та ЄСПерелік директив ЄС та звіти Мінсоцполітики про їх виконанняПлан заходів Мінсоцполітики щодо імплементації Угоди про асоціаціюТехнічна допомога Європейської Комісії TWINNING, TAIEX TWINNINGЄвроатлантична інтеграція (НАТО)Міжнародні проектиЕкспертно-консультативна групаПроект ЄС - МОП "Зміцнення адміністрації праці з метою покращення умов праці і подолання незадекларованої праці"Презентації
Формування життєстійкостіГромади до участі в Програмі життєстійкостіПоширені запитання-відповіді
ГромадянамСоціальні послугиРеєстр надавачів соціальних послугМатеринство, сім'я, дітиЗвернення громадянПублічна інформаціяПротидія торгівлі людьмиЗапобігання домашнього насильстваГендерна політикаБезоплатна правнича допомогаСоціальні гарантіїСанаторно-курортное лікуванняДецентралізація владиІнформація для переміщених осібРеформа МіністерстваВідкриті даніПакунок малюкаОсобам з інвалідністюГуманітарна допомогаДовідник безбар'єрностіБезбар’єрністьДії населення в умовах надзвичайних ситуацій воєнного характеруєОздоровленняЯк отримати виплатиФормування життєстійкості
Гуманітарна допомогаНаціональний банк відкрив рахунок для гуманітарної допомоги українцям, постраждалим від російської агресіїNBU Opens Fundraising Account for Humanitarian Assistance to Ukrainians Affected by Russia’s AggressionІнтерактивна мапа благодійної допомоги
Інформація для переміщених осібНормативна базаВиплати на проживання для ВПОПитання- відповідіВізуальні матеріалиАлгоритм продовження виплат на проживання для ВПО з 1 березня 2024пункт 2До пункту 3Алгоритм продовження виплат на проживання для ВПО з 1 березня 2024 р. за Заявоюпункт 2.2пункт 2.7пункт 2.4Куди подати заяву про отримання допомоги для ВПО
Особам з інвалідністюРеабілітаціяРеалізація норм Конвенції про права осіб з інвалідністюДержавна підтримка діяльності громадських об’єднань осіб з інвалідністю та їх підприємствЗабезпечення допоміжними засобами реабілітації (технічними та іншими засобами реабілітаціями)Опіка та піклування над повнолітніми особамиПрацевлаштуванняДеякі питання соціального захисту осіб з інвалідністюКаталог 2019Програма придбання спеціально обладнаних автомобілівРеабілітація дітей з інвалідністюЕлектронний кабінет особи з інвалідністюЩодо придбання залізничних квитків
КомандаЖолнович Оксана ІванівнаМарчак Дарія МиколаївнаТокарєва Уляна ДмитрівнаКошеленко Костянтин БорисовичНенюченко Наталія ВікторівнаПостоловська Ірина Олександрівна
Нормативно-правова базаЗвітність та статистикаІнформація для здобувачів та ліцензіатівПерелік суб'єктів, які мають ліцензію з посередництва у працевлаштуванні за кордоном
Реєстр дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуДержавна атестація дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуМережа діючих закладів оздоровлення та відпочинку
Материнство, сім'я, дітиМатеринствоСім`яДитинаСлужби у справах дітей в ОТГСоціально-психологічна реабілітація дітейЗахист смі"ї та дітейРаннє втручання
Міжнародна діяльністьЄвропейська та Євроатлантична інтеграціяМіжнародне співробітництвоБезвізовий режим Україна-ЄС
Міжнародне співробітництвоДовідки про застосування законодавстваМіжнародні проектиСпівробітництво з ООНСпівробітництво з МОПСпівробітництво з Радою ЄвропиКомітет з економічних, політичних, соціальних та культурних прав ООН
єОздоровленняПро послугу та право на послугуПро кошти та банківську карткуПро заклади, що надають послугуПроблемні питання
Нормативна базаНормативні актиПроекти нормативних актівРегуляторна політика
ОрганізаціямВолонтерствоСоціальне страхуванняПублічні закупівлі
Оздоровлення та відпочинок дітейМережа дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуОздоровлення та відпочинок в ДП "УДЦ "Молода гвардія" та ДПУ "МДЦ"Артек"
Особам з інвалідністюПенсійне забезпечення внутрішньо переміщених осібВиди пенсійПенсії військовослужбовцямПенсії громадянам, що за кордономПерерахунки пенсійСпростовуємо міфи про пенсійну системуПенсійне забезпечення осіб, які перемістилися у зв"язку із воєнними діямиДержавна соціальна допомогаКорисні посилання
Прес-центрНовиниМедіа про насВідеогалереяКонтакти для медіаЛюдина для людини
Про міністерствоКомандаПоложення про Міністерство соціальної політикиСтруктура апарату МіністерстваЕнергоефективністьКонтактиВідомстваВакансіїОчищення владиГромадська радаКонсультації з громадськістюМіжнародна діяльністьПрофспілка
Реформа МіністерстваРезультати конкурсу на посади фахівців з питань реформПерелік тестових питань
Про міністерствоПрес-центрНормативна базаОрганізаціямГромадянамЕ-сервісиЕ-даніПочуй менеПрацюй ВІЛЬНО!
Соціальні гарантіїПільгиПрацівникамГромадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофиДітям війниВетеранам праціСоціальні стандартиЦентри захистуУчасникам революції гідності
Соціально-психологічна реабілітація дітейМетодичні ресурсиМережа закладів соціального захисту дітейСоціальні партнери
Установчі документиРегламентКерівництвоСтруктура
Установчі документиПоложення про Громадську раду
Відкриті даніПублічні закупівлі
Звернення громадянЗаконодавство щодо звернень громадянІнформація щодо звернень та прийому громадян
ДержбюджетЗакупівлі
ГоловнаРеформи„Основні досягнення у соціальній сфері та перспективи розвитку” - засідання колегії Міністерства соціальної політики України

„Основні досягнення у соціальній сфері та перспективи розвитку” - засідання колегії Міністерства соціальної політики України

28 Лютого 2019, 16:46

 

28 лютого 2019 року в місті Києві відбулось засідання колегії Міністерства соціальної політики України на тему „Основні досягнення у соціальній сфері та перспективи розвитку”.

Засідання пройшло за участі Прем'єр-міністра України Володимира Гройсмана, Міністра соціальної політики Андрія Реви, голови Київської облдержадміністрації Олександра Терещука, керівників центральних органів виконавчої влади, представників органів соціального захисту населення з усіх регіонів країни, представників місцевого самоврядування.

Під час заходу були обговорені нагальні питання соціальної сфери, підбиті підсумки роботи за минулі період та окреслені завдання на перспективу, відбувся обмін думок між учасниками заходу щодо різних соціальних проектів, які впроваджуються в різних регіонах України.

Пропонуємо до Вашої уваги текст виступу Міністра соціальної політики України на засіданні колегії „Основні досягнення у соціальній сфері та перспективи розвитку”.

 

Пропонуємо до Вашої уваги текст виступу Міністра соціальної політики України на засіданні колегії „Основні досягнення у соціальній сфері та перспективи розвитку”. 

 

Шановний Володимире Борисовичу!

Шановні члени колегії!

Шановні учасники засідання!

 

В ці дні виповнюється рівно 5 років, коли після Революції Гідності було сформовано уряд, який розпочав системні реформи в Україні. Подолати відчуження людини від влади, забезпечити верховенство права, можливість реалізації талантів і здібностей кожного, повернути громадянам відчуття власної гідності і гордості за свою країну – ось основні вимоги Майдану, що стали стратегічними цілями влади, і які на практиці уряд Гройсмана втілює ось уже третій рік поспіль.

Шлях реформ не є простим. Цей шлях не усіяний пелюстками троянд і тих, хто має мужність ним іти чекають не бурхливі оплески і овації вдячних прихильників, але гостра критика, нерозуміння і розчарування тих, хто сподівався, що все влаштується само собою без будь яких зусиль з їхнього боку, лише за помахом чарівної палички.

Складні виклики, з якими стикнулася країна, вимагають від нас з вами професійних відповідей на питання, які хвилюють суспільство. І справжні відповіді не мають нічого спільного ні з популізмом, ні з дилетантизмом, ні з авантюризмом.

І я хочу сьогодні вас запевнити, що саме так працює наша система – система соціального захисту населення. Напередодні колегії аналітична платформа VoxUkraine визнала Міністерство соціальної політики України кращим серед міністерств в реалізації реформ уряду за підсумками 2018 року.

Така висока оцінка з боку провідних фахівців України є результатом нашої з вами спільної роботи і не могла бути досягнутою без тісної взаємодії між міністерством і регіонами, іншими центральними органами виконавчої влади системи соціального захисту України.

Ми мали можливість працювати три роки, це з одного боку - велика відповідальність, а з іншого – можливість реалізувати складні завдання, які б докорінно змінювали систему праці, зайнятості та соціального захисту і створювали для людей надійні гарантії їх добробуту.

Ми поставили собі завдання знизити в країні бідність, покращити доступність населення до суспільних послуг, а для цього ми розробляємо нову систему соціально-трудових відносин, запроваджуємо нові та модернізуємо державні соціальні програми та розвиваємо спроможність громад у наданні послуг у сфері соціального захисту.

Реформування сфери праці з огляду на комплекс питань є нагальним для завдань захисту працюючого населення і потребує зближення правового поля України та країн ЄС.

В довгостроковій перспективі приведення умов бізнесу та підприємництва до європейських стандартів сприятиме безумовному дотримання законодавства з праці, що в свою чергу забезпечить створення безпечних умов праці, легалізацію зайнятості та детінізацію доходів населення, упорядкування та цивілізацію атипових форм зайнятості.

Однак люди потребують захисту вже сьогодні. Уряд починав свою роботу, коли мінімальна заробітна плата становила 1378 гривень. І при зростанні економіки на рівні 3 % досягнення цілей гідної праці ставало малоймовірним.

Уряду за 3 роки своєї роботи вдалося збільшити мінімальну заробітну плату в 3 рази, до 4173 гривні і ми будемо проводити подальшу політику підвищення ціни робочої сили в країні.

Зростала і середньомісячна заробітна плата. У 2018 році вона збільшилась на 24,8 % істановила 8 865 гривень,а реальна за цей час збільшилась на 12,5 %, тобто перевищила зростання споживчих цін.

Подальшими резервами підвищення рівня оплати праці є пришвидшення розвитку економіки та легалізація відносин у сфері зайнятості та оплати праці.

Ми повинні викорінити нелегальну працю як явище, формувати культуру захищеної праці, тим самим надати захист працюючим людям та встановити рівні умови ведення бізнесу.

В минулому році Урядом затверджено заходи, спрямовані на детінізацію відносин у сфері зайнятості населення, впроваджено новий порядок контролю за додержанням законодавства про працю і зайнятість, який передбачає передачу повноважень органам місцевого самоврядування.

Перші результати ми маємо. На кінець 2018 року чисельність застрахованих осіб становила 13,2 млн осіб, що на 403 тис. осіб більше порівняно з початком року.

Станом на сьогодні працює 546 інспекторів праці органів місцевого самоврядування.

На сьогодні 121 місто обласного значення із 149-ти взяли на себе повноваження з контролю у сфері праці, ще 370 ОТГ.

Але все ще 28 міст обласного значення тримають форпост, не беручи повноважень, і продовжують вголос «захищати» нелегальний бізнес, позбавляючи тисячі людей на соціальний захист та мільйонних доходів міських бюджетів.

 

Але в цілому цифри свідчать про свідому позицію мерів та керівників територіальних громад. Ми почуємо сьогодні виступи керівників регіонального підрозділу Держпраці та мерів міст, які проблемні питання стоять перед тими, хто взявся боротись за чесні прозорі стосунки між людиною, державою і бізнесом.

Ми продовжимо роботу з легалізації зайнятості, реформуючи трудове законодавство. Спільно з сторонами соціального діалогу ми завершуємо підготовку нової Генеральної Угоди на термін до 2021 року, де визначені узгоджені цілі та принципи проведення системних реформ у соціальній сфері.

У 2018 році вперше з 2013 року ситуація на ринку праці мала чітку позитивну динаміку щодо зростання зайнятості та зниження безробіття.

Так, за 9 місяців минулого року збільшилась чисельність  зайнятого населення на 185 тис. осіб до 16,4 млн осіб і скоротився рівень безробіття з 9,4 % до 8,6 %.

В багатьох регіонах роботодавці відчувають брак кадрів, все частіше звертаються до центрів зайнятості для пошуку працівників. Станом на січень 2019 року в Державній службі зайнятості було 143 тисячі вакансій.

Статистика свідчить, що при пропозиції заробітної плати від мінімальної до 6-7 тисяч, цей пошук не завершується успіхом, укомплектування йде з заробітної плати 9 тис і вище. Це свідчить про реальну ціну робочої сили і є відповіддю на питання чи повернуться люди, коли буде пропозиція роботи з гідною оплатою праці?

Нам треба долати існуючий дефіцит гідної праці шляхом  створення нових робочих місць або модернізації існуючих з високою заробітною платою. В Україні працівників з найпростішими професіями більше 30%, тоді як, наприклад, в Угорщині, Словаччині або Чехії їх частка удвічі менша.

Разом з тим, проблема безробіття набуває все більш  індивідуального характеру, коли людині необхідна більш глибока допомога у пошуку постійної роботи аби вона щоразу не поверталася до служби зайнятості за допомогою.

Саме тому ми розпочали спільно з МОП за участю фахівців з європейських країн реформу державної служби зайнятості, які готують персонал до виконання нових функцій.

З січня 2019 року у роботу центрів зайнятості впроваджується нова послуга роботи з клієнтами - кар’єрний радник.

Цей спеціаліст надаватиме індивідуальні послуги планування кар’єри з тим, щоб розв’язати проблему людини більш глибоко, надати всебічну допомогу у довгостроковому працевлаштуванні людини, можливо завдяки зміні професії.

В результаті – ми повинні отримати нову, сервісно орієнтовану службу, з широким меню інформаційних послуг та активних програм зайнятості, значно розширити коло людей, яким надані професійні послуги – як дистанційно, так і при зверненні до служби.

Ми почуємо сьогодні від фахівців регіональних центрів зайнятості як відбуваються ці зміни.

Поряд з цим в умовах значних масштабів трудової міграції перед Міністерством постала проблема дотримання трудових прав та соціального захисту громадян України, які працюють за кордоном. В минулому році Міністерством активізовано переговорний процес з укладення двосторонніх міжнародних договорів у сфері трудової міграції з такими країнами як Болгарія, Литва, Словенія, Фінляндія та Хорватія.

7 грудня 2018 року було укладено Угоду між Кабінетом Міністрів України та Урядом Литовської Республіки про працевлаштування та співробітництво у сфері трудової міграції, яка може стати дієвим механізмом запобігання нелегальній праці, гарантій пенсійного забезпечення, дозволить запровадити систему моніторингу трудової міграції між двома країнами.

Уряд Володимира Борисовича Гройсмана взяв на себе відповідальність реалізувати пенсійну реформу.

Завдяки комплексності її планування ми змогли успішно збільшити як доходи Пенсійного фонду так і підвищувати пенсійні виплати.

Збільшення числа учасників системи соціального страхування та зростання офіційних зарплат сприяло наповненню Пенсійного фонду.Так до бюджету Пенсійного фонду за 2018 рік надійшло 352,2 млрд грн, з яких власні надходження склали 202,1 млрд грн, що на 43,2 млрд грн більше у порівнянні з 2017 роком. Тобто ми фактично подвоїли власні надходження порівняно з 2016 роком.

На 2019 рік передбачено, що власні надходження Пенсійного фонду України порівняно з 2018 роком зростуть на 23,6 млрд грн або на 11,4 %. Крім цього, до Пенсійного фонду зараховано також 8,4 млрд грн коштів від пільгового розмитнення «євроблях», який діяв 3 місяці.

Зростання доходів дало можливість підвищити розміри виплат пенсіонерам.

З січня 2018 року перераховано пенсії для понад 540 тис. військовослужбовців. Середній розмір підвищення становив 1 476 грн. З 1 січня цього року реалізовано другий етап підвищення, пенсії зросли на 763 гривень.

З січня 2019 року підвищено розмір мінімальної пенсії для осіб, старше 65 років, на 172 грн до 1669 гривень.

Також відбудеться підвищення мінімальної пенсії за віком для інших пенсіонерів у зв’язку з підвищення прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, до кінця року вона становитиме 1638 гривень.

У березні цього року буде проведено першу автоматичну індексацію пенсій, далі це буде здійснюватися на постійній основі.

Пенсії буде підвищено на 17 %. У разі, якщо підвищення не досягне 100 гривень, буде здійснюватись доплата до зазначеного розміру.

Після перерахунку середня пенсія складе 3133 гривні, що більше порівняно з листопадом минулого року на 556 гривень.

Разом з цим, окремі категорії пенсіонерів, які повністю виконали умови пенсійного страхування, але мають найнижчі пенсії отримають додаткові виплати у розмірі 2410 грн як сума компенсації втрат від інфляції протягом 2015-2016 років.

Пенсійний фонд України повністю готовий провести ці виплати. Прошу керівника Пенсійного фонду забезпечити широку роз’яснювальну роботу в регіонах щодо індивідуальних перерахунків пенсій, наблизити послуги до місць проживання людей та забезпечити належну роботу «гарячої лінії» Пенсійного фонду.

Ще одна сфера, якій ми приділяли значну увагу протягом усіх трьох років, це – Програма житлових субсидій.

Підвищення цін і тарифів на газ та житлово-комунальні послуги поставило перед нами завдання зробити нову систему адміністрування субсидій – без довідок і одночасно адресною.

Лише у 2018 році двічі було змінено порядок надання житлових субсидій. Ми впорядкували систему з точки зору адресності їх надання, створили Єдиний державний реєстр отримувачів житлових субсидій, до якого відкрито доступ до даного сервісу для всіх українців.

В цьому році ми запроваджуємо надання субсидій населенню на оплату житлово-комунальних послуг у грошовій формі, що сприятиме стимулюванню заходів з енергоефективності.

Монетизація діятиме у 2 моделях монетизації, які будуть діяти паралельно:

1) перерахування коштів на центральному рівні на банківський рахунок в Ощадбанку зі спеціальним режимом використання з подальшим їх спрямуванням на оплату житлово-комунальних послуг;

2) надання житлових субсидій готівкою безпосередньо одержувачу.

Завдання органів соціального захисту населення – забезпечити своєчасне призначення житлових субсидій та впровадження встановленого механізму надання житлових субсидій у грошовій формі.

Ще один блок питань, де ми досягли успіху – це переведення усіх соціальних програм на реалізацію за принципом «гроші ходять за людиною».

Три роки назад ми розпочали роботу і наразі за цим принципом ми успішно реалізуємо адресні програми, які якнайкраще враховують потреби людей.

 

Одними з них є програми підтримки учасників АТО та членів їх сімей. Протягом 3-х років за новим принципом було надано 2 132 особам було надано компенсації для придбання квартир, з них:

- 1876 особам з числа учасників АТО, осіб з інвалідністю І та ІІ груп, сімей загиблих;

- 52 учасникам АТО з інвалідністю ІІІ групи з числа внутрішньо переміщених осіб;

- 204 людям інвалідністю І та ІІ групи з числа учасників бойових дій на території інших держав та сім’ям загиблих (у т.ч. афганцям).

Також у 2018 році за принципом «гроші ходять за людиною» змінено механізм надання послуг з психологічної реабілітації учасникам АТО, який передбачає укладання тристоронніх договорів та відшкодування вартості наданих послуг місцевими органами соціального захисту населення щодо організації заходів із психологічної реабілітації.

Ще одна програма, що була запроваджена за принципом вільного вибору надавача послуги, є програма забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації осіб з інвалідністю. З 2018 року місцеві органи соціального захисту опікуються людьми з інвалідністю, допомагаючи їм підбирати виріб та контролювати процес забезпечення аж до отримання виробу.

Як результат – у минулому році обсяг програми склав 1 млрд. 153 млн грн , тоді як у 2017 році – 1 млрд 629 млн гривень, при цьому ми забезпечили усіх, хто потребує засобами реабілітації.

Я хочу подякувати за роботу усім керівникам регіональних органів соціального захисту, які своєчасно укладали договори і освоїли новий порядок забезпечення осіб з інвалідністю технічними та іншими засобами реабілітації.

Неприємним моментом стало невиконання Закарпатською і Дніпропетровською областями програми, які повернули бюджет 2,5 мільйони, не забезпечивши при цьому людей з інвалідністю необхідними виробами.

Ще однією реформою, яку реалізує Уряд, є реформа системи інституційного догляду та виховання дітей.

 В рамках затвердженої Стратегії у 2018 році оптимізовано 59 інтернатних закладів для дітей.

Для розвитку сімейних форм виховання другий рік поспіль запроваджена спеціальна субвенція на придбання житла для дітей-сиріт.

Придбано:

70 будинків для дитячих будинків сімейного типу, до яких  влаштовано 466 дітей та 829 квартир для 924 осіб з числа дітей-сиріт.

Почали будівництво 9 малих групових будинків; 2 дитячих будинків сімейного типу.

На жаль, Дніпропетровська, Житомирська, Одеська, Закарпатська та Київська області у минулому році найбільше повернули коштів у бюджет.

Прохання підійти до реалізації у 2019 році програми з більшою відповідальністю і використати передбачені Державному бюджеті на 2019 рік на придбання житла 717,7 млн гривень.

Особливо звертаю увагу на активізації роботу щодо збільшення охоплення дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, сімейними формами виховання, відкриття дитячих будинків сімейного типу повинна супроводжувати тенденція до зменшення числа дітей в інтернатних закладах. Особливо це стосується  Луганської, Донецької, Закарпатської, областей, де цей показник менше 85%.

Для попередження соціального сирітства, прийняття якнайкращого рішення в інтересах дитини Законом України було зобов’язано створення в територіальних служб у справах дітей.

 

На сьогодні створено лише 119. Прошу обласні державні адміністрації провести роботу з керівниками територіальних громад щодо виконання Закону, особливо Волинської, Київської, та Хмельницької областей, де не створено жодної служби.

Створення такої служби у громаді дасть змогу зрозуміти причини проблем у родині, надати усі соціальні послуги для дітей, особливо для дітей з інвалідністю, та сімей з дітьми, наближені до місця їх проживання, і таким чином реалізувати превентивні заходи і не допускати влаштування дітей до інтернатних закладів.

Для територіальної громади – це одна-дві дитини, розв’язати проблеми яких не важко, а в масштабах країни це тисячі дітей, життя яких проходить в інтернатах.

Для допомоги українським родинам Урядом запроваджено нові ініціативи:

- надання з 1 вересня 2018 року одноразової натуральної допомоги при народженні дитини „пакунок малюкаˮ в межах державної допомоги сім’ям з дітьми;

- відшкодування з січня 2019 року послуги з догляду за дитиною до трьох років „муніципальна няняˮ;

- підтримки міст, об’єднаних територіальних громад, які долучилися до міжнародної ініціативи „Громада, дружня до дітей та молодіˮ.

У зв’язку з цим прошу забезпечити впровадження на місцях ініціатив Уряду з підтримки сімей – надання натуральної допомоги «пакунок малюка», відшкодування вартості послуги «муніципальна няня». Прикро констатувати, що через не виконання поставлених завдань у Донецькій області діти позбавлені права на отримання «пакунку малюка».

Ще одним результатом роботи є прийняття нової реакції Закону України «Про соціальні послуги».

Для забезпечення єдиного соціального простору, рівних стандартів в обсягах та якості послуг в умовах децентралізації у січні цього року Верховною Радою України прийнято нову редакцію Закону України „Про соціальні послуги”.

Для реалізації Закону України „Про соціальні послугиˮ ми будемо працювати у цьому році над розробкою та прийняттям 30 нормативно-правових актів.

У цьому законі чітко визначено повноваження щодо надання соціальних послуг на усіх рівнях; перелік базових соціальних послуг, надання яких забезпечується кожним рівнем.

 

Органи місцевого самоврядування можуть забезпечити організацію та надання соціальних послуг, у найбільш ефективних спосіб за їх власним вибором, шляхом створення мережі надавачів соціальних послуг комунального сектора або залучення надавачів недержавного сектора.

Для цього необхідно кожній об’єднаній територіальній громаді визначити потреб у соціальних послугах кожної соціальної групи населення та затвердити місцеві програми їх надання.

Хочу подякувати тим об’єднаним територіальним громадам, які реалізують свої соціальні функції, і хочу запевнити про всебічну підтримку у їх виконанні.

З цією метою Уряд запровадив низку програм, однією з яких є створення служб перевезень людей з інвалідністю (соціальне таксі) в об’єднаних територіальних громадах.

Проведено закупівлю двадцяти п’яти спеціально обладнаних автомобілів. У 2019 році ця програма буде продовжена і буде придбано ще 25 автомобілів для територіальних громад.

Четвертий рік поспіль в усіх областях України об’єднані територіальні громади впроваджують пілотні проекти із створення сучасних центрів надання адміністративних послуг у форматі „Прозорий офіс”, що дає змогу забезпечувати прийом заяв та документів для надання соціальної підтримки у належно організованих умовах.

В цілому залучено до створення таких центрів 29 органів місцевого самоврядування.

Крім цього, Мінсоцполітики в рамках реалізації Проекту Світового банку “Модернізація системи соціальної підтримки населення України” надало технічну підтримку 274 новоствореним територіальним громадам для виконання функцій у сфері соціального захисту населення та захисту прав дітей.

Обладнано 1136 робочих місць спеціалістів сфери соціального захисту населення і захисту прав дітей, які укомплектовані персональними комп’ютерами і ноутбуками, багатофункціональними пристроями та пакетом офісних програм.

З 1 березня п.р. згідно з наказом в 11 пілотних ОТГ 11 областей розпочнеться впровадження в дослідну експлуатацію Програмного комплексу «Соціальна громада».

Ми зацікавлені, щоб у 2019 році список зацікавлених і технічно готових для впровадження сучасних інформаційних технологій для надання адміністративних послуг соціального характеру зростав. При цьому – усувалось дублювання відповідних функцій районною ланкою. 

Ще одним рішенням на шляху перебудови управління є утворення рішенням Уряду Державної соціальної служби.

Ця Служба покликана посилити координацію діяльності об’єднаних територіальних громад в частині створення інтегрованої системи надання соціальних послуг; надавати усю необхідну методологічну допомогу, а також здійснювати контроль за використанням бюджетних коштів на реалізацію державних соціальних програм.

Розбудова служби буде здійснюватися по мірі реформи децентралізації, будуть утворені її територіальні органи, модернізована система управління соціальним захистом населення на районному рівні.

Я визначив основні напрями нашої діяльності. Про практичну реалізацію завдань соціальної політики поінформують керівники регіональних структур та органів місцевого самоврядування.

Я впевнений, що наша подальша робота продемонструє, нашу здатність розробити і реалізувати такі напрями соціальної політики, які дадуть можливість забезпечити гідний рівень життя громадян нашої країни.

Дякую за увагу. 

 

 

 



Всі Реформи