Перед використанням новоствореного облікового запису, ще необхідно підтвердити поштову адресу. На протязі кількох хвилин на вашу поштову скриньку повинно прийти повідомлення, яке містить посилання для активації облікового запису.

Як повідомити про корупційне правопорушенняКоманда уповноваженого підрозділу
Безбар’єрністьВивчення міжнародного досвіду
Децентралізація владиОрганізації надання соціальних послугОрганізації надання послуг сприяння зайнятості населенняКращі практикиОрганізація надання адміністративних послуг соціального характеру в умовах децентралізації
Контактні даніСоцпослугиСімейні форми вихованняПатронат над дитиноюМетодичні матеріали
УсиновленняПошук дитиниДопомогаПроектиПро насКонтакти
ДитинаПрава дітейСоцпослугиОздоровлення та відпочинок дітейПрофілактика соціального сирітстваУсиновлення
РішенняПротоколи засіданьПлани робітЗвіти
Публічна інформаціяЩо таке публічна інформація, порядок її отримання та оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформаціїГрафік прийому, контактиФорми для подання запиту на отримання інформаціїІнформація про систему обліку публічної інформації
Електронний кабінет особи з інвалідністюЯкщо людина НЕ ОБЛІКОВАНА у ЦБІЯкщо людина ВЖЕ ОБЛІКОВАНА у ЦБІВхід на портал ЦБІЗаповнення та подача заяви про потребу в забезпеченні допоміжними засобами реабілітації
Е-сервісиЄдиний реєстр отримувачів гуманітарної допомогиДопомога на дітей ФОПДопомога при народженні дитиниСубсидіїСистема розрахунку пенсійного забезпеченняЕлектронний кабінет особи з інвалідністюЄ-допомогаМуніципальна няняВідкриті дані України
Європейська та Євроатлантична інтеграціяУгода про асоціацію між Україною та ЄСПерелік директив ЄС та звіти Мінсоцполітики про їх виконанняПлан заходів Мінсоцполітики щодо імплементації Угоди про асоціаціюТехнічна допомога Європейської Комісії TWINNING, TAIEX TWINNINGЄвроатлантична інтеграція (НАТО)Міжнародні проектиЕкспертно-консультативна групаПроект ЄС - МОП "Зміцнення адміністрації праці з метою покращення умов праці і подолання незадекларованої праці"Презентації
Формування життєстійкостіГромади до участі в Програмі життєстійкостіПоширені запитання-відповіді
ГромадянамСоціальні послугиРеєстр надавачів соціальних послугМатеринство, сім'я, дітиЗвернення громадянПублічна інформаціяПротидія торгівлі людьмиЗапобігання домашнього насильстваГендерна політикаБезоплатна правнича допомогаСоціальні гарантіїСанаторно-курортное лікуванняДецентралізація владиІнформація для переміщених осібРеформа МіністерстваВідкриті даніПакунок малюкаОсобам з інвалідністюГуманітарна допомогаДовідник безбар'єрностіБезбар’єрністьДії населення в умовах надзвичайних ситуацій воєнного характеруєОздоровленняЯк отримати виплатиФормування життєстійкості
Гуманітарна допомогаНаціональний банк відкрив рахунок для гуманітарної допомоги українцям, постраждалим від російської агресіїNBU Opens Fundraising Account for Humanitarian Assistance to Ukrainians Affected by Russia’s AggressionІнтерактивна мапа благодійної допомоги
Інформація для переміщених осібНормативна базаВиплати на проживання для ВПОПитання- відповідіВізуальні матеріалиАлгоритм продовження виплат на проживання для ВПО з 1 березня 2024пункт 2До пункту 3Алгоритм продовження виплат на проживання для ВПО з 1 березня 2024 р. за Заявоюпункт 2.2пункт 2.7пункт 2.4Куди подати заяву про отримання допомоги для ВПО
Особам з інвалідністюРеабілітаціяРеалізація норм Конвенції про права осіб з інвалідністюДержавна підтримка діяльності громадських об’єднань осіб з інвалідністю та їх підприємствЗабезпечення допоміжними засобами реабілітації (технічними та іншими засобами реабілітаціями)Опіка та піклування над повнолітніми особамиПрацевлаштуванняДеякі питання соціального захисту осіб з інвалідністюКаталог 2019Програма придбання спеціально обладнаних автомобілівРеабілітація дітей з інвалідністюЕлектронний кабінет особи з інвалідністюЩодо придбання залізничних квитків
КомандаЖолнович Оксана ІванівнаМарчак Дарія МиколаївнаТокарєва Уляна ДмитрівнаКошеленко Костянтин БорисовичНенюченко Наталія ВікторівнаПостоловська Ірина Олександрівна
Нормативно-правова базаЗвітність та статистикаІнформація для здобувачів та ліцензіатівПерелік суб'єктів, які мають ліцензію з посередництва у працевлаштуванні за кордоном
Реєстр дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуДержавна атестація дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуМережа діючих закладів оздоровлення та відпочинку
Материнство, сім'я, дітиМатеринствоСім`яДитинаСлужби у справах дітей в ОТГСоціально-психологічна реабілітація дітейЗахист смі"ї та дітейРаннє втручання
Міжнародна діяльністьЄвропейська та Євроатлантична інтеграціяМіжнародне співробітництвоБезвізовий режим Україна-ЄС
Міжнародне співробітництвоДовідки про застосування законодавстваМіжнародні проектиСпівробітництво з ООНСпівробітництво з МОПСпівробітництво з Радою ЄвропиКомітет з економічних, політичних, соціальних та культурних прав ООН
єОздоровленняПро послугу та право на послугуПро кошти та банківську карткуПро заклади, що надають послугуПроблемні питання
Нормативна базаНормативні актиПроекти нормативних актівРегуляторна політика
ОрганізаціямВолонтерствоСоціальне страхуванняПублічні закупівлі
Оздоровлення та відпочинок дітейМережа дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуОздоровлення та відпочинок в ДП "УДЦ "Молода гвардія" та ДПУ "МДЦ"Артек"
Особам з інвалідністюПенсійне забезпечення внутрішньо переміщених осібВиди пенсійПенсії військовослужбовцямПенсії громадянам, що за кордономПерерахунки пенсійСпростовуємо міфи про пенсійну системуПенсійне забезпечення осіб, які перемістилися у зв"язку із воєнними діямиДержавна соціальна допомогаКорисні посилання
Прес-центрНовиниМедіа про насВідеогалереяКонтакти для медіаЛюдина для людини
Про міністерствоКомандаПоложення про Міністерство соціальної політикиСтруктура апарату МіністерстваЕнергоефективністьКонтактиВідомстваВакансіїОчищення владиГромадська радаКонсультації з громадськістюМіжнародна діяльністьПрофспілка
Реформа МіністерстваРезультати конкурсу на посади фахівців з питань реформПерелік тестових питань
Про міністерствоПрес-центрНормативна базаОрганізаціямГромадянамЕ-сервісиЕ-даніПочуй менеПрацюй ВІЛЬНО!
Соціальні гарантіїПільгиПрацівникамГромадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофиДітям війниВетеранам праціСоціальні стандартиЦентри захистуУчасникам революції гідності
Соціально-психологічна реабілітація дітейМетодичні ресурсиМережа закладів соціального захисту дітейСоціальні партнери
Установчі документиРегламентКерівництвоСтруктура
Установчі документиПоложення про Громадську раду
Відкриті даніПублічні закупівлі
Звернення громадянЗаконодавство щодо звернень громадянІнформація щодо звернень та прийому громадян
ДержбюджетЗакупівлі
ГоловнаСистема контролюМіністерство презентувало нові підходи діяльності соціального інспекторату

Міністерство презентувало нові підходи діяльності соціального інспекторату

5 Липня 2019, 15:22

 

У Києві 2 липня поточного року представники Міністерства соціальної політики, обласних структурних підрозділів соціального захисту та експерти Світового банку на круглому столі обговорили практичні кроки з удосконалення державного контролю при наданні соціальної підтримки і заходи з підвищення ефективності соціального інспектування. Захід відбувся у рамках проекту Міністерства соціальної політики «Модернізація системи соціальної підтримки населення України», що впроваджується за підтримки Світового банку.

 Наприкінці травня (22.05.2019) постановою Кабінету Міністрів України (№ 458) було затверджено Положення про Державну соціальну службу України, рішення про створення якої Уряд ухвалив у грудні минулого року. Одним із завдань нового органу є здійснення державного контролю за додержанням вимог законодавства під час надання соціальної підтримки - йдеться про державні допомоги, пільги, житлові субсидії та інші виплати, що здійснюються за рахунок коштів бюджету. Передбачено формування територіальних підрозділів нової служби, які здійснюватимуть контролюючі функції на місцях.

Дотепер функції призначення соціальної підтримки і контролю за наданням коштів фактично були зосереджені під одним «дахом». А соціальні інспектори - підпорядковані керівникам місцевих структурних підрозділів, що призначають соціальну підтримку, і здебільшого особисто задіяні у процесі прийняття рішень про її призначення. Не випадково, загальний обсяг порушень, виявлених соціальними інспекторами, хоч і відчутно зріс за останні роки, проте все одно лишається порівняно незначним.

За словами Генерального директора Директорату сім’ї та соціальної підтримки Мінсоцполітики Віталія Музиченка, запровадження Державної соціальної служби України дозволить змінити цю ситуацію і розділити функції призначення соціальної допомоги і контролю за її наданням.

 Наступним важливими завданням є зробити соціальне інспектування адресним і ефективним. Для цього вже зараз розробляються та опрацьовуються єдині підходи та правила для здійснення перевірок дотримання законодавства при призначенні соціальних виплат. Так, за підтримки Світового банку минулого року вперше було проведено перевірку правильності дій місцевих органів соціального захисту населення стосовно призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям. Було перевірено понад 247 тисяч особових справ, що складає 80,7% від кількості одержувачів цього виду допомоги (станом на грудень 2017 року) та виявлено 73 тисячі фактів помилок з боку спеціалістів місцевих органів соціального захисту населення. Більш ніж у 1800 випадках розмір допомоги було рекомендовано привести у відповідність до вимог законодавства. Як наслідок, за результатами перевірки додатково виплачено одержувачам допомоги майже 1,3 млн. гривень.

Нині тривають перевірки другого етапу. На цей раз перевіряється достовірність поданих заявниками відомостей для призначення соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям. Такі перевірки здійснюються з урахуванням аналізу виявлених розбіжностей під час обміну відомостями із зовнішніми базами даних - зокрема, органів зайнятості, органів реєстрації актів громадянського стану, податкових органів тощо. Для успішного виконання такого обсягу робіт було розроблено і запроваджено онлайн-базу перевірок – сучасний інтернет-функціонал, що дає можливості систематизації результатів перевірок та подальшої оперативної обробки цієї інформації.

 Аналіз даних, отриманих за результатами цієї роботи, дозволить вдосконалити методики контролю та підвищити ефективність виявлення випадків порушень та шахрайства у сфері соціальної підтримки. Адже на сьогоднішній день в бюджеті 2019 року на надання різних видів соціальної підтримки передбачено більше 120 мільярдів гривень. Це кошти платників податків, і важливо забезпечити, щоб вони потрапляли саме тим, хто їх потребує.

У багатьох країнах Європи давно взято курс на адресне соціальне інспектування. Зокрема, успішно впроваджено методики, що дають змогу соціальним інспекторам краще виявляти справи з підвищеною імовірністю порушень.

 У рамках проекту «Модернізація системи соціальної підтримки населення України», який Мінсоцполітики впроваджує за сприяння Світового банку, вже розроблені і тестуються сучасні методики, покликані значно підвищити ефективність заходів з контролю, що враховують кращий міжнародний досвід.

 Українськими фахівцями за сприяння Світового банку розроблено і розпочато тестування підходів з елементами «штучного інтелекту», що дозволить соціальним інспекторам сфокусувати контроль на таких одержувачах, які найбільшою мірою схильні до надання недостовірної інформації та шахраювання при отриманні соціальної допомоги. На підставі аналізу даних щодо порушень при отриманні соціальної допомоги, система і формує набір характерних ознак отримувачів, які найчастіше зловживають і шахраюють при одержанні державної допомоги. Такий підхід значно збільшує імовірність виявлення порушень та зловживань і зменшує кількість перевірок законослухняних громадян.

Як особливо підкреслювали учасники круглого столу, проведення перевірок «на місцях», заходи з верифікації та уточнення виявлених розбіжностей є надзвичайно важливим етапом, адже від якості «первинних» даних» залежить ефективність методик контролю при наданні соціальної підтримки, над розробкою яких наразі працюють фахівці.

 

 



Всі Система контролю