ДОВІДКА про роботу із зверненнями громадян, які надійшли до Міністерства соціальної політики України у І півріччі 2019 року
Міністерство соціальної політики України (далі – Міністерство), як центральний орган виконавчої влади, що відповідає за формування та реалізацію державної соціальної політики, здійснює заходи щодо оперативного реагування на соціальні потреби суспільства.
Міністерство діє відповідно до Конституції України, законів України та на підставі Положення про Міністерство соціальної політики України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.06.2015 № 423 (зі змінами).
Робота із зверненнями громадян у Міністерстві спрямована на забезпечення громадян їх конституційного права на звернення, створення належних умов для реалізації цього права відповідно до вимог Закону України „Про звернення громадян”, Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”.
Міністерством постійно здійснюються заходи щодо інформування населення про зміст впроваджуваних в Україні соціально-економічних реформ під час проведення прямих телефонних ліній, семінарів, прес-конференцій, брифінгів, виступів керівництва Міністерства на радіо і телебаченні, розміщення у засобах масової інформації інтерв’ю, публікацій та інших роз’яснювальних матеріалів.
На офіційному веб-сайті Міністерства розміщуються актуальні матеріали щодо організації роботи із зверненнями громадян у центральному апараті Мінсоцполітики. Зокрема, оприлюднена інформація про роботу із зверненнями громадян, графік прийому громадян керівництвом Міністерства, форми та порядок подання запитів на інформацію, розпорядником якої є Міністерство соціальної політики України, контактна інформація щодо посадових осіб центрального апарату Міністерства.
З метою вдосконалення роботи із зверненнями громадян та організації особистого прийому громадян у апараті Міністерства:
- наказом Мінсоцполітики від 05.12.2018 № 1825, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 02.01.2019 за № 7/32978, внесено зміни до Інструкції з діловодства за зверненнями громадян у Міністерстві соціальної політики України, затвердженої наказом Мінсоцполітики від 15.03.2012 № 139, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 23.03.2012 за № 438/20751.
- наказом Мінсоцполітики від 29.01.2019 № 113, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 13.02.2019 за № 159/33130, внесено зміни до Порядку організації та проведення особистого прийому громадян у Міністерстві соціальної політики України, затвердженого наказом Мінсоцполітики від 07.11.2011 № 426, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 18.11.2011 за № 1320/20058.
На виконання доручення Кабінету Міністрів України від 05.03.2018 № 8815/1/1-18 стосовно звітності центральних та місцевих органів виконавчої влади про роботу із зверненнями громадян до Кабінету Міністрів України надіслана звітна інформація про роботу із зверненнями громадян у І кварталі 2019 року (лист Мінсоцполітики від 10.04.2019 № 7183/0/2-19/31).
З метою загального оцінювання стану дотримання права людини на звернення 20 червня 2019 року представниками Управління моніторингу прав на звернення та інформацію Секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини здійснено моніторинговий візит до Міністерства.
Відповідно до звіту за результатами проведення моніторингового візиту (лист Представника Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини від 27.06.2019 № 3098.2/19/26.2) робота відповідальних осіб Міністерства за реєстрацію, розгляд звернень та прийом громадян виконується на належному рівні, системних порушень вимог Закону України „Про звернення громадян” не встановлено.
У І півріччі 2019 року до центрального апарату Міністерства від громадян надійшло 18231 звернення, у тому числі 551 – колективне. Із зазначеної кількості звернень за формою надходження:
▪ 4181 - поштою, що складає 22,9 % від загальної їх кількості;
▪ 4943 (27,1 %) - електронною поштою;
▪ 2349 (12,9 %) від громадян на особистому прийомі;
▪ 5052 (27,7 %) через органи влади, з них 2228 від Кабінету Міністрів України;
▪ 53 (0,3 %) через засоби масової інформації;
▪ 1653 (9,1 %) від інших органів (установ, організацій), з них 1607 звернень від Державної установи „Урядовий контрактний центр”;
У розрахунку на сто тисяч населення найбільшу кількість звернень зареєстровано від жителів м. Києва (127,4), Київської (73,7), Сумської (53,2), Черкаської (52,0), Харківської (50,2) та Полтавської (48,0) областей; найменшу – від мешканців Тернопільської (16,2), Закарпатської (17,4), Чернівецької (21,6), Луганської (22,4), Донецької (26,2) та Волинської (27,4) областей.
У порівнянні з відповідним періодом 2018 року спостерігається збільшення кількості звернень громадян до Мінсоцполітики (+ 7,1 %).
Громадяни порушували у зверненнях наступні питання:
- субсидії – 5573 (30,6 % від загальної кількості звернень);
- пенсійне забезпечення – 5112 (28,0 %) ;
- усиновлення та соціальний захист прав дитини – 1032 (5,7 %);
- пільги та компенсації – 1031 (5,7 %);
- соціальний захист сімей з дітьми – 824 ( 4,5 %);
- соціальний захист осіб з інвалідністю – 710 (3,9 %);
- оплата праці – 552 (3,0 %);
- соціальний захист постраждалих від Чорнобильської катастрофи – 417 (2,3 %);
- житлове питання – 352 (1,9 %);
- скарги на дії посадових осіб – 249 (1,4 %);
- соціальний захист внутрішньо переміщених осіб – 243 (1,3 %);
- умови та режим праці – 231 (1,3 %);
- трудове законодавство – 217 (1,2 %);
- санаторно-курортне лікування, оздоровлення дітей – 199 (1,1 %);
- надання статусу особи з інвалідністю внаслідок війни, ветерана праці, члена сім’ї загиблого – 182 (1,0 %);
- соціальне страхування – 163 (0,9 %);
- надання матеріальної допомоги – 153 (0,8 %);
- питання ринку праці та зайнятості – 125 (0,7 %);
- індексація доходів, прожитковий мінімум – 113 (0,6 %);
- діяльність закладів підтримки та догляду – 100 (0,5 %);
- організація прийому громадян – 55 (0,3 %);
- оформлення вантажів гуманітарної допомоги – 28 (0,2 %);
- соціальний захист мобілізованих, демобілізованих військово-службовців та цивільних осіб, призваних на військову службу – 18 (0,1 %)
- надання соціальних послуг бездомним особам та іншим групам ризику – 17 (0,1 %);
- інші питання – 404 (2,2 %);
У І півріччі 2019 року керівництвом Міністерства та спеціалістами структурних підрозділів на особистому прийомі громадян розглянуто 2349 звернень. Особистий прийом громадян керівниками Мінсоцполітики проводиться відповідно до затвердженого графіку в громадській приймальні Мінсоцполітики за адресою: вул. Еспланадна, буд. 8/10.
За участю керівництва Мінсополітики 18 січня та 21 травня 2019 року у Кабінеті Міністрів України відбулися прямі телефоні лінії. Під час спілкування громадяни мали можливість обговорити питання, що належать до сфери соціального захисту населення. Загалом на прямі телефоні лінії надійшло 18 дзвінків від громадян. Всі громадяни отримали фахові роз’яснення.
У порівнянні з відповідним періодом 2018 року відсоток повторних звернень громадян зменшився та складає 9,3 % від загальної кількості звернень громадян. Найбільше повторних звернень надійшло від жителів м. Києва, Дніпропетровської, Харківської, Донецької, Львівської та Київської областей. Повторно громадяни звертались, в основному, з питань надання житлових субсидій, пенсійного забезпечення, усиновлення, надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг, оплати праці, соціального захисту осіб з інвалідністю, допомоги при народжені дитини.
В частині, що стосується результатів розгляду звернень, слід зазначити, що станом на 08 липня 2019 року структурними підрозділами Міністерства надані відповідні роз’яснення та необхідна інформація на 15757 звернень, надіслано за належністю відповідно до статті 7 Закону України „Про звернення громадян” – 2005 звернень; не підлягало розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону України „Про звернення громадян” – 20 звернень, повернуто авторові відповідно до статей 5 і 7 Закону України „Про звернення громадян” – 4 звернення, знаходяться у стадії розгляду – 445 звернень.
Питання організації розгляду звернень громадян та їх особистого прийому, як один із ключових елементів налагодження діалогу влади та суспільства, й надалі перебуватиме на постійному контролі керівництва Мінсоцполітики.
Аналіз питань, що порушували громадяни у зверненнях до Мінсоцполітики у І півріччі 2019 року
Всі Звернення громадян