Перед використанням новоствореного облікового запису, ще необхідно підтвердити поштову адресу. На протязі кількох хвилин на вашу поштову скриньку повинно прийти повідомлення, яке містить посилання для активації облікового запису.

Як повідомити про корупційне правопорушенняКоманда уповноваженого підрозділу
Безбар’єрністьВивчення міжнародного досвіду
Децентралізація владиОрганізації надання соціальних послугОрганізації надання послуг сприяння зайнятості населенняКращі практикиОрганізація надання адміністративних послуг соціального характеру в умовах децентралізації
Контактні даніСоцпослугиСімейні форми вихованняПатронат над дитиноюМетодичні матеріали
УсиновленняПошук дитиниДопомогаПроектиПро насКонтакти
ДитинаПрава дітейСоцпослугиОздоровлення та відпочинок дітейПрофілактика соціального сирітстваУсиновлення
РішенняПротоколи засіданьПлани робітЗвіти
Публічна інформаціяЩо таке публічна інформація, порядок її отримання та оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформаціїГрафік прийому, контактиФорми для подання запиту на отримання інформаціїІнформація про систему обліку публічної інформації
Електронний кабінет особи з інвалідністюЯкщо людина НЕ ОБЛІКОВАНА у ЦБІЯкщо людина ВЖЕ ОБЛІКОВАНА у ЦБІВхід на портал ЦБІЗаповнення та подача заяви про потребу в забезпеченні допоміжними засобами реабілітації
Е-сервісиЄдиний реєстр отримувачів гуманітарної допомогиДопомога на дітей ФОПДопомога при народженні дитиниСубсидіїСистема розрахунку пенсійного забезпеченняЕлектронний кабінет особи з інвалідністюЄ-допомогаМуніципальна няняВідкриті дані України
Європейська та Євроатлантична інтеграціяУгода про асоціацію між Україною та ЄСПерелік директив ЄС та звіти Мінсоцполітики про їх виконанняПлан заходів Мінсоцполітики щодо імплементації Угоди про асоціаціюТехнічна допомога Європейської Комісії TWINNING, TAIEX TWINNINGЄвроатлантична інтеграція (НАТО)Міжнародні проектиЕкспертно-консультативна групаПроект ЄС - МОП "Зміцнення адміністрації праці з метою покращення умов праці і подолання незадекларованої праці"Презентації
Формування життєстійкостіГромади до участі в Програмі життєстійкостіПоширені запитання-відповіді
ГромадянамСоціальні послугиРеєстр надавачів соціальних послугМатеринство, сім'я, дітиЗвернення громадянПублічна інформаціяПротидія торгівлі людьмиЗапобігання домашнього насильстваГендерна політикаБезоплатна правнича допомогаСоціальні гарантіїСанаторно-курортное лікуванняДецентралізація владиІнформація для переміщених осібРеформа МіністерстваВідкриті даніПакунок малюкаОсобам з інвалідністюГуманітарна допомогаДовідник безбар'єрностіБезбар’єрністьДії населення в умовах надзвичайних ситуацій воєнного характеруєОздоровленняЯк отримати виплатиФормування життєстійкості
Гуманітарна допомогаНаціональний банк відкрив рахунок для гуманітарної допомоги українцям, постраждалим від російської агресіїNBU Opens Fundraising Account for Humanitarian Assistance to Ukrainians Affected by Russia’s AggressionІнтерактивна мапа благодійної допомоги
Інформація для переміщених осібНормативна базаВиплати на проживання для ВПОПитання- відповідіВізуальні матеріалиАлгоритм продовження виплат на проживання для ВПО з 1 березня 2024пункт 2До пункту 3Алгоритм продовження виплат на проживання для ВПО з 1 березня 2024 р. за Заявоюпункт 2.2пункт 2.7пункт 2.4Куди подати заяву про отримання допомоги для ВПО
Особам з інвалідністюРеабілітаціяРеалізація норм Конвенції про права осіб з інвалідністюДержавна підтримка діяльності громадських об’єднань осіб з інвалідністю та їх підприємствЗабезпечення допоміжними засобами реабілітації (технічними та іншими засобами реабілітаціями)Опіка та піклування над повнолітніми особамиПрацевлаштуванняДеякі питання соціального захисту осіб з інвалідністюКаталог 2019Програма придбання спеціально обладнаних автомобілівРеабілітація дітей з інвалідністюЕлектронний кабінет особи з інвалідністюЩодо придбання залізничних квитків
КомандаЖолнович Оксана ІванівнаМарчак Дарія МиколаївнаТокарєва Уляна ДмитрівнаКошеленко Костянтин БорисовичНенюченко Наталія ВікторівнаПостоловська Ірина Олександрівна
Нормативно-правова базаЗвітність та статистикаІнформація для здобувачів та ліцензіатівПерелік суб'єктів, які мають ліцензію з посередництва у працевлаштуванні за кордоном
Реєстр дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуДержавна атестація дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуМережа діючих закладів оздоровлення та відпочинку
Материнство, сім'я, дітиМатеринствоСім`яДитинаСлужби у справах дітей в ОТГСоціально-психологічна реабілітація дітейЗахист смі"ї та дітейРаннє втручання
Міжнародна діяльністьЄвропейська та Євроатлантична інтеграціяМіжнародне співробітництвоБезвізовий режим Україна-ЄС
Міжнародне співробітництвоДовідки про застосування законодавстваМіжнародні проектиСпівробітництво з ООНСпівробітництво з МОПСпівробітництво з Радою ЄвропиКомітет з економічних, політичних, соціальних та культурних прав ООН
єОздоровленняПро послугу та право на послугуПро кошти та банківську карткуПро заклади, що надають послугуПроблемні питання
Нормативна базаНормативні актиПроекти нормативних актівРегуляторна політика
ОрганізаціямВолонтерствоСоціальне страхуванняПублічні закупівлі
Оздоровлення та відпочинок дітейМережа дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуОздоровлення та відпочинок в ДП "УДЦ "Молода гвардія" та ДПУ "МДЦ"Артек"
Особам з інвалідністюПенсійне забезпечення внутрішньо переміщених осібВиди пенсійПенсії військовослужбовцямПенсії громадянам, що за кордономПерерахунки пенсійСпростовуємо міфи про пенсійну системуПенсійне забезпечення осіб, які перемістилися у зв"язку із воєнними діямиДержавна соціальна допомогаКорисні посилання
Прес-центрНовиниМедіа про насВідеогалереяКонтакти для медіаЛюдина для людини
Про міністерствоКомандаПоложення про Міністерство соціальної політикиСтруктура апарату МіністерстваЕнергоефективністьКонтактиВідомстваВакансіїОчищення владиГромадська радаКонсультації з громадськістюМіжнародна діяльністьПрофспілка
Реформа МіністерстваРезультати конкурсу на посади фахівців з питань реформПерелік тестових питань
Про міністерствоПрес-центрНормативна базаОрганізаціямГромадянамЕ-сервісиЕ-даніПочуй менеПрацюй ВІЛЬНО!
Соціальні гарантіїПільгиПрацівникамГромадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофиДітям війниВетеранам праціСоціальні стандартиЦентри захистуУчасникам революції гідності
Соціально-психологічна реабілітація дітейМетодичні ресурсиМережа закладів соціального захисту дітейСоціальні партнери
Установчі документиРегламентКерівництвоСтруктура
Установчі документиПоложення про Громадську раду
Відкриті даніПублічні закупівлі
Звернення громадянЗаконодавство щодо звернень громадянІнформація щодо звернень та прийому громадян
ДержбюджетЗакупівлі
ГоловнаПенсіїЧому запровадження професійної накопичувальної пенсійної системи необхідно

Чому запровадження професійної накопичувальної пенсійної системи необхідно

18 Червня 2020, 19:05

 

Під час наради за участю представників центральних органів виконавчої влади та соціальних партнерів в Мінсоцполітики обговорили проект Закону України „Про внесення змін до деяких законів України щодо накопичувальної професійної пенсійної системи”.

Яку проблему вирішує цей проект?

Сьогодні пільгові дострокові пенсії особам, які працювали на шкідливих та важких виробництвах, мають фінансувати роботодавці. І це логічно, адже саме вони отримують прибуток від роботи людей у важких умовах, тому вони мають забезпечити можливість такої людини достроково вийти на пенсію. Але зараз це відбуваєтсья наступним чином: Пенсійний фонд виплачує пільгові пенсії, а роботодавці мають потім Пенсійному фонду ці кошти компенсувати.

На сьогодні очевидно, що такий механізм не працює. І вже давно.  Щороку все більший таких пільгових пенсій фінансується з державного бюджету України (коштів платників податків) та надалі без змін механізму ситуація буде погіршуватись.

Ось лише окремі факти:

  • Протягом останніх 10 років заборгованість роботодавців перед Пенсійним фондом з відшкодування пільгових пенсій зросла більше, ніж в 5 разів (з 2,6 мільярдів до 14 мільярдів), і кожного року зростатиме приблизно на 1,5 мільярди гривень.
  • Щороку роботодавцями не відшкодовується майже чверть виплачених пільгових пенсій.
  • З понад 10000 підприємств, які мають відшкодовувати пільгові пенсії,  понад 8000 мають заборгованість з відшкодування, з яких, в свою чергу понад 2500 – є економічно неактивними (перебувають в стані банкрутства або не мають активів для погашення заборгованості).

Так відбувається тому, що економіка змінюється: певні підприємства закриваються, інші скорочують виробництво і у них зараз працює значно менше людей, ніж  раніше, треті покращують умови праці і у них зайнятих на шкідливих виробництвах стає менше, але при цьому всім колишнім працівникам такі підприємства мають фінансувати пільгові пенсії.

Існуючий сьогодні механізм забезпечення пільгових пенсій для працівників шкідливих професій несе наступні проблеми:

  • Працівники часто не мають можливості підтвердити право на пільгову пенсію у зв’язку з ліквідацією підприємства, відсутністю необхідних документів на підприємстві, ліквідації певного виду виробництва.
  • Підприємства часто стикаються з непосильними розмірами відшкодування пенсій колишнім працівникам, їх невідповідність поточному стану підприємства, стримування економічного розвитку (при скороченні обсягів виробництва).
  • Частина фінансування таких пільгових пенсій перекладається на інших платників податків, оскільки фінансується з державного бюджету.

До чого це може призвести?

Зрештою, така ситуація може призвести до перегляду умов для призначення пільгових пенсій для працівників шкідливих професій у зв’язку з нарощуванням боргів підприємств щодо відшкодування таких пенсій і відсутністю коштів на їх виплату.

Як вирішити проблему?

В законопроекті пропонується змінити принцип фінансування пільгових пенсій для працівників, зайнятих на роботах зі шкідливими та важкими умовами праці: перейти від відшкодування за тих осіб, що працювали в минулому, до сплати підвищеного відсотка за тих, хто працює зараз.

При цьому за осіб, молодших ніж 35 років – до накопичувальних пенсійних фондів, а за осіб, старших 35 років – до Пенсійного фонду України для виплати за рахунок цих коштів поточних пільгових пенсій.

Додатково пропонується реструктурувати вже існуючу заборгованість підприємств перед Пенсійним фондом України та дати можливість погасити її за 5 років.

Додаткова гарантія для людей, передбачена законопроектом: якщо у людини молодше 35 років є більше третини стажу, необхідного для набуття права на пільгову пенсію, вона може самостійно вибрати, з якої системи отримувати пенсійні виплати – з накопичувальної чи на умовах, які діють зараз.

На нараді всі присутні погодились, що проблема існує і вирішувати її потрібно.

Представники роботодавців висловили занепокоєння тим, що прийняття проекту Закону України „Про внесення змін до деяких законів України щодо накопичувальної професійної пенсійної системи” може призвести до збільшення видатків роботодавців та погодились опрацювати розрахунки з цього питання. В свою чергу, представники профспілок зазначили, що розміру внесків навпаки, може бути недостатньо для необхідного розміру пенсій та також погодились опрацювати розрахунки. 

В переважній більшості виступів наголошувалось на необхідності забезпечити ефективне інвестування коштів накопичувальної системи в економіку країни, на необхідності належного державного регулювання та надійного збереження пенсійних накопичень.

 

 



Всі Пенсії