ДОВІДКА про роботу із зверненнями громадян, що надійшли до Міністерства соціальної політики України у 2020 році
Міністерство соціальної політики України (далі – Міністерство), як центральний орган виконавчої влади, що відповідає за формування та реалізацію державної соціальної політики, здійснює заходи щодо оперативного реагування на соціальні потреби суспільства.
Міністерство діє відповідно до Конституції України, законів України та на підставі Положення про Міністерство соціальної політики України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.06.2015 № 423 (зі змінами).
Робота із зверненнями громадян у Міністерстві спрямована на забезпечення громадян їх конституційного права на звернення, створення належних умов для реалізації цього права відповідно до вимог Закону України „Про звернення громадян”, Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”.
Міністерством постійно здійснюються заходи щодо інформування населення про зміст впроваджуваних в Україні соціально-економічних реформ під час проведення прямих телефонних ліній, прес-конференцій, брифінгів, виступів керівництва Міністерства на радіо і телебаченні, розміщення у засобах масової інформації інтерв’ю, публікацій та інших роз’яснювальних матеріалів.
На офіційному веб-сайті Міністерства розміщуються актуальні матеріали щодо організації роботи із зверненнями громадян у центральному апараті Мінсоцполітики. Зокрема, оприлюднена інформація про роботу із зверненнями громадян, графік прийому громадян керівництвом Міністерства, форми та порядок подання запитів на інформацію, розпорядником якої є Міністерство соціальної політики України, контактна інформація щодо посадових осіб центрального апарату Міністерства.
З метою вдосконалення роботи із зверненнями громадян та організації особистого прийому громадян у апараті Міністерства наказом Мінсоцполітики від 27.04.2020 № 269, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 19.05.2020 за № 452/34735, внесено зміни до Порядку організації та проведення особистого прийому громадян у Міністерстві соціальної політики України, затвердженого наказом Мінсоцполітики від 07.11.2011 № 426, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 18.11.2011 за № 1320/20058 (зі змінами).
На виконання доручення Кабінету Міністрів України від 05.03.2018 № 8815/1/1-18 стосовно звітності центральних та місцевих органів виконавчої влади про роботу із зверненнями громадян до Кабінету Міністрів України надіслана звітна інформація про роботу із зверненнями громадян у І, ІІ, ІІІ, ІV кварталах 2020 року та у 2020 році (листи Мінсоцполітики від 08.04.2020 № 4846/0/2-20/31, від 06.07.2020 № 9677/0/2-20/31, від 08.10.2020 № 14186/0/2-20/31, від 11.01.2021 № 243/0/2-21/31).
У 2020 році до центрального апарату Міністерства від громадян надійшло 26168 звернень, у тому числі 702 – колективних. Із зазначеної кількості звернень за формою надходження:
▪ 5520 - поштою, що складає 21,1 % від загальної їх кількості;
▪ 9838 (37,6 %) – електронною поштою;
▪ 1060 (4,1 %) від громадян на особистому прийомі;
▪ 6966 (26,6 %) через органи влади, з них 2433 від Кабінету Міністрів України;
▪ 10 через засоби масової інформації;
▪ 2774 (10,6 %) від інших органів (установ, організацій), у тому числі 2712 звернень від Державної установи „Урядовий контрактний центр”.
У порівнянні з 2019 роком спостерігається зменшення кількості звернень громадян до Мінсоцполітики (– 25,7%). Це пов’язано із набранням чинності 27.12.2019 Закону України „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо формування державної політики у сфері праці, трудових відносин, зайнятості населення та трудової міграції” та передачі відповідних функцій від Мінсоцполітики до Мінекономіки.
У розрахунку на сто тисяч населення найбільшу кількість звернень зареєстровано від жителів м. Києва (161,6), Київської (101,6), Харківської (83,5), Дніпропетровської (67,2), Полтавської (65,3) та Запорізької (64,3) областей; найменшу – від мешканців Луганської (27,7), Закарпатської (28,7), Тернопільської (29,7), Волинської (37,1), Донецької (38,0) та Рівненської (41,9) областей.
Громадяни порушували у зверненнях наступні питання:
- пенсійне забезпечення – 6808 (26,0 % від загальної кількості звернень);
- пільги та компенсації – 3306 (12,6 %);
- субсидії – 2852 (10,9 %);
- соціальний захист сімей з дітьми – 2615 (10,0 %);
- соціальний захист осіб з інвалідністю – 1640 (6,3 %);
- соціальний захист осіб, що знаходяться в складних життєвих обставинах, у тому числі під час надзвичайної ситуації у зв’язку з пандемією короновірусу COVID-19 – 1161 (4,4 %);
- усиновлення, соціальний захист прав дитини – 947 (3,6 %);
- соціальний захист постраждалих від Чорнобильської катастрофи – 706 (2,7 %);
- скарги на дії посадових осіб – 569 (2,2 %);
- житлове питання – 471 (1,8 %);
- пропозиції щодо внесення змін до законодавства – 452 (1,7 %);
- запобігання та протидія домашньому насильству – 439 (1,7 %);надання матеріальної допомоги – 373 (1,4 %);
- діяльність закладів підтримки та догляду – 397 (1,5 %);
- соціальний захист внутрішньо переміщених осіб – 344 (1,3 %);
- санаторно-курортне лікування, оздоровлення дітей – 331 (1,3 %);
- встановлення статусу особи з інвалідністю внаслідок війни, ветерана праці, члена сім’ї загиблого (померлого) ветерана війни – 289 (1,1 %);
- соціальний захист потерпілих на виробництві, оплата листків непрацездатності – 261 (1,0 %);
- індексація доходів, прожитковий мінімум – 242 (0,9 %);
- оплата та умови праці, ринок праці та зайнятості – 200 (0,8 %);
- оформлення вантажів гуманітарної допомоги – 54 (0,2 %);
- трудове законодавство – 48 (0,2 %);
- організація прийому громадян – 40 (0,2 %);
- питання ґендерної рівності – 33 (0,1 %);
- інші питання – 374 (1,4 %).
За участю керівництва Мінсополітики 03 березня 2020 року, 28 липня 2020 року та 24 листопада 2020 року відбулися прямі телефонні лінії Кабінету Міністрів України. Загалом на прямі телефоні лінії надійшло 34 дзвінка від громадян. Всі громадяни отримали фахові роз’яснення.
У 2020 році відсоток повторних звернень складає 10,6 % від загальної кількості звернень громадян. Найбільше повторних звернень надійшло від жителів м. Києва, Дніпропетровської, Харківської, Донецької та Київської областей. Повторно громадяни звертались, в основному, з питань надання житлових субсидій, пенсійного забезпечення, надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг, соціального захисту осіб з інвалідністю.
В частині, що стосується результатів розгляду звернень, слід зазначити, що станом на 14 січня 2021 року структурними підрозділами Міністерства надані відповідні роз’яснення та необхідна інформація на 22204 звернення, надіслано за належністю відповідно до статті 7 Закону України „Про звернення громадян” – 3591 звернення, не підлягало розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону України „Про звернення громадян” – 42 звернення, повернуто авторові відповідно до статей 5 і 7 Закону України „Про звернення громадян” – 7 звернень, знаходяться у стадії розгляду – 324 звернення.
Порівняльний аналіз щодо кількості звернень громадян, що надійшли до Мінсоцполітики у 2020 році
Питання, що порушували громадяни у зверненнях до Мінсоцполітики у 2020 році
Всі Звернення громадян