ДОВІДКА про роботу із зверненнями громадян, що надійшли до Міністерства соціальної політики України у першому півріччі 2021 року
Міністерство соціальної політики України (далі – Міністерство), як центральний орган виконавчої влади, що відповідає за формування та реалізацію державної соціальної політики, здійснює заходи щодо оперативного реагування на соціальні потреби суспільства.
Міністерство діє відповідно до Конституції України, законів України та на підставі Положення про Міністерство соціальної політики України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.06.2015 № 423 (зі змінами).
Робота із зверненнями громадян у Міністерстві спрямована на забезпечення громадян їх конституційного права на звернення, створення належних умов для реалізації цього права відповідно до вимог Закону України „Про звернення громадян”, Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”.
Міністерством постійно здійснюються заходи щодо інформування населення про зміст впроваджуваних в Україні соціально-економічних реформ під час проведення прямих телефонних ліній, прес-конференцій, брифінгів, виступів керівництва Міністерства на радіо і телебаченні, розміщення у засобах масової інформації інтерв’ю, публікацій та інших роз’яснювальних матеріалів.
На офіційному веб-сайті Міністерства розміщуються актуальні матеріали щодо організації роботи із зверненнями громадян у центральному апараті Мінсоцполітики. Зокрема, оприлюднена інформація про роботу із зверненнями громадян, форми та порядок подання запитів на інформацію, розпорядником якої є Міністерство соціальної політики України, контактна інформація щодо посадових осіб центрального апарату Міністерства.
На виконання доручення Кабінету Міністрів України від 05.03.2018 № 8815/1/1-18 стосовно звітності центральних та місцевих органів виконавчої влади про роботу із зверненнями громадян до Кабінету Міністрів України надіслана звітна інформація про роботу із зверненнями громадян у І та ІІ кварталах 2021 року листами Мінсоцполітики від 07.04.2021 № 6390/0/2-21/31 та від 06.07.2021 № 11973/0/2-21/31.
У І півріччі 2021 року до центрального апарату Міністерства від громадян надійшло 11644 звернення, у тому числі 306 – колективних. Із зазначеної кількості звернень за формою надходження:
▪ 2995 - поштою, що складає 25,7 % від загальної їх кількості;
▪ 4060 (34,9 %) – електронною поштою;
▪ 2849 (24,5 %) через органи влади, з них 1097 від Кабінету Міністрів України;
▪ 5 через засоби масової інформації;
▪ 1735 (14,9 %) від інших органів (установ, організацій), у тому числі 1688 звернень від Державної установи „Урядовий контрактний центр”.
У порівнянні з відповідним періодом 2020 року спостерігається зменшення кількості звернень громадян до Мінсоцполітики (– 19,2 %).
У розрахунку на сто тисяч населення найбільшу кількість звернень зареєстровано від жителів м. Києва (65,1), Харківської (39,5), Київської (39,0), Полтавської (35,4) та Чернігівської (29,6) областей; найменшу – від мешканців Луганської (11,6), Закарпатської (13,1), Донецької (15,1), Волинської (16,1) та Тернопільської (17,7) областей.
Громадяни порушували у зверненнях наступні питання:
- пенсійне забезпечення – 3592 (30,8 % від загальної кількості звернень);пільги та компенсації – 1271 (10,9 %);
субсидії – 1535 (13,2 %);
соціальний захист сімей з дітьми – 926 (8,0 %);соціальний захист осіб з інвалідністю – 604 (5,2 %);
пропозиції щодо внесення змін до законодавства – 653 (5,6 %);
усиновлення, захист прав дитини – 337 (2,9 %);
соціальний захист осіб, що знаходяться в складних життєвих обставинах, у тому числі під час надзвичайної ситуації у зв’язку з пандемією короновірусу COVID-19 – 323 (2,8 %);
скарги на дії посадових осіб – 192 (1,6 %);
- надання матеріальної допомоги – 73 (0,6 %);
- соціальний захист постраждалих від Чорнобильської катастрофи – 178 (1,5 %);
- діяльність закладів підтримки та догляду – 171 (1,5 %);
- індексація доходів, прожитковий мінімум – 149 (1,3 %);
- соціальний захист потерпілих на виробництві, оплата листків непрацездатності – 136 (1,2 %);
- житлове питання – 108 (0,9 %);
- соціальний захист внутрішньо переміщених осіб – 102 (0,9 %);
- санаторно-курортне лікування, оздоровлення дітей – 80 (0,7 %);
- організація прийому громадян – 20 (0,2 %);
- інші питання – 391 (3,4 %).
За участю керівництва Мінсополітики 23 лютого 2021 року та 06 квітня 2021 року відбулися прямі телефонні лінії Кабінету Міністрів України. Загалом на прямі телефоні лінії надійшло 17 дзвінків від громадян. Всі громадяни отримали фахові роз’яснення.
У І півріччі 2021 року відсоток повторних звернень складає 12,7 % від загальної кількості звернень громадян. Найбільше повторних звернень надійшло від жителів Харківської області, м. Києва, Київської, Дніпропетровської, Львівської та Донецької областей. Повторно громадяни звертались, в основному, з питань пенсійного забезпечення, надання житлових субсидій, пропозицій щодо внесення змін до законодавства, надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг, соціального захисту осіб з інвалідністю.
В частині, що стосується результатів розгляду звернень, слід зазначити, що станом на 06 липня 2021 року структурними підрозділами Міністерства надані відповідні роз’яснення та необхідна інформація на 6340 звернення, надіслано за належністю відповідно до статті 7 Закону України „Про звернення громадян” – 4971 звернення, не підлягало розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону України „Про звернення громадян” – 20 звернень, повернуто авторові відповідно до статей 5 і 7 Закону України „Про звернення громадян” – 2 звернення, знаходяться у стадії розгляду – 311 звернень.
Питання організації розгляду звернень громадян, як один із ключових елементів налагодження діалогу влади та суспільства, й надалі перебуватиме на постійному контролі керівництва Мінсоцполітики.
ПИТАННЯ, що порушували громадяни у зверненнях до Мінсоцполітики у І півріччі 2021 року
Всі Звернення громадян