Перед використанням новоствореного облікового запису, ще необхідно підтвердити поштову адресу. На протязі кількох хвилин на вашу поштову скриньку повинно прийти повідомлення, яке містить посилання для активації облікового запису.

Як повідомити про корупційне правопорушенняКоманда уповноваженого підрозділу
Безбар’єрністьВивчення міжнародного досвіду
Децентралізація владиОрганізації надання соціальних послугОрганізації надання послуг сприяння зайнятості населенняКращі практикиОрганізація надання адміністративних послуг соціального характеру в умовах децентралізації
Контактні даніСоцпослугиСімейні форми вихованняПатронат над дитиноюМетодичні матеріали
УсиновленняПошук дитиниДопомогаПроектиПро насКонтакти
ДитинаПрава дітейСоцпослугиОздоровлення та відпочинок дітейПрофілактика соціального сирітстваУсиновлення
РішенняПротоколи засіданьПлани робітЗвіти
Публічна інформаціяЩо таке публічна інформація, порядок її отримання та оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформаціїГрафік прийому, контактиФорми для подання запиту на отримання інформаціїІнформація про систему обліку публічної інформації
Електронний кабінет особи з інвалідністюЯкщо людина НЕ ОБЛІКОВАНА у ЦБІЯкщо людина ВЖЕ ОБЛІКОВАНА у ЦБІВхід на портал ЦБІЗаповнення та подача заяви про потребу в забезпеченні допоміжними засобами реабілітації
Е-сервісиЄдиний реєстр отримувачів гуманітарної допомогиДопомога на дітей ФОПДопомога при народженні дитиниСубсидіїСистема розрахунку пенсійного забезпеченняЕлектронний кабінет особи з інвалідністюЄ-допомогаМуніципальна няняВідкриті дані України
Європейська та Євроатлантична інтеграціяУгода про асоціацію між Україною та ЄСПерелік директив ЄС та звіти Мінсоцполітики про їх виконанняПлан заходів Мінсоцполітики щодо імплементації Угоди про асоціаціюТехнічна допомога Європейської Комісії TWINNING, TAIEX TWINNINGЄвроатлантична інтеграція (НАТО)Міжнародні проектиЕкспертно-консультативна групаПроект ЄС - МОП "Зміцнення адміністрації праці з метою покращення умов праці і подолання незадекларованої праці"Презентації
Формування життєстійкостіГромади до участі в Програмі життєстійкостіПоширені запитання-відповіді
ГромадянамСоціальні послугиРеєстр надавачів соціальних послугМатеринство, сім'я, дітиЗвернення громадянПублічна інформаціяПротидія торгівлі людьмиЗапобігання домашнього насильстваГендерна політикаБезоплатна правнича допомогаСоціальні гарантіїСанаторно-курортное лікуванняДецентралізація владиІнформація для переміщених осібРеформа МіністерстваВідкриті даніПакунок малюкаОсобам з інвалідністюГуманітарна допомогаДовідник безбар'єрностіБезбар’єрністьДії населення в умовах надзвичайних ситуацій воєнного характеруєОздоровленняЯк отримати виплатиФормування життєстійкості
Гуманітарна допомогаНаціональний банк відкрив рахунок для гуманітарної допомоги українцям, постраждалим від російської агресіїNBU Opens Fundraising Account for Humanitarian Assistance to Ukrainians Affected by Russia’s AggressionІнтерактивна мапа благодійної допомоги
Інформація для переміщених осібНормативна базаВиплати на проживання для ВПОПитання- відповідіВізуальні матеріалиАлгоритм продовження виплат на проживання для ВПО з 1 березня 2024пункт 2До пункту 3Алгоритм продовження виплат на проживання для ВПО з 1 березня 2024 р. за Заявоюпункт 2.2пункт 2.7пункт 2.4Куди подати заяву про отримання допомоги для ВПО
Особам з інвалідністюРеабілітаціяРеалізація норм Конвенції про права осіб з інвалідністюДержавна підтримка діяльності громадських об’єднань осіб з інвалідністю та їх підприємствЗабезпечення допоміжними засобами реабілітації (технічними та іншими засобами реабілітаціями)Опіка та піклування над повнолітніми особамиПрацевлаштуванняДеякі питання соціального захисту осіб з інвалідністюКаталог 2019Програма придбання спеціально обладнаних автомобілівРеабілітація дітей з інвалідністюЕлектронний кабінет особи з інвалідністюЩодо придбання залізничних квитків
КомандаЖолнович Оксана ІванівнаМарчак Дарія МиколаївнаТокарєва Уляна ДмитрівнаКошеленко Костянтин БорисовичНенюченко Наталія ВікторівнаПостоловська Ірина Олександрівна
Нормативно-правова базаЗвітність та статистикаІнформація для здобувачів та ліцензіатівПерелік суб'єктів, які мають ліцензію з посередництва у працевлаштуванні за кордоном
Реєстр дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуДержавна атестація дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуМережа діючих закладів оздоровлення та відпочинку
Материнство, сім'я, дітиМатеринствоСім`яДитинаСлужби у справах дітей в ОТГСоціально-психологічна реабілітація дітейЗахист смі"ї та дітейРаннє втручання
Міжнародна діяльністьЄвропейська та Євроатлантична інтеграціяМіжнародне співробітництвоБезвізовий режим Україна-ЄС
Міжнародне співробітництвоДовідки про застосування законодавстваМіжнародні проектиСпівробітництво з ООНСпівробітництво з МОПСпівробітництво з Радою ЄвропиКомітет з економічних, політичних, соціальних та культурних прав ООН
єОздоровленняПро послугу та право на послугуПро кошти та банківську карткуПро заклади, що надають послугуПроблемні питання
Нормативна базаНормативні актиПроекти нормативних актівРегуляторна політика
ОрганізаціямВолонтерствоСоціальне страхуванняПублічні закупівлі
Оздоровлення та відпочинок дітейМережа дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуОздоровлення та відпочинок в ДП "УДЦ "Молода гвардія" та ДПУ "МДЦ"Артек"
Особам з інвалідністюПенсійне забезпечення внутрішньо переміщених осібВиди пенсійПенсії військовослужбовцямПенсії громадянам, що за кордономПерерахунки пенсійСпростовуємо міфи про пенсійну системуПенсійне забезпечення осіб, які перемістилися у зв"язку із воєнними діямиДержавна соціальна допомогаКорисні посилання
Прес-центрНовиниМедіа про насВідеогалереяКонтакти для медіаЛюдина для людини
Про міністерствоКомандаПоложення про Міністерство соціальної політикиСтруктура апарату МіністерстваЕнергоефективністьКонтактиВідомстваВакансіїОчищення владиГромадська радаКонсультації з громадськістюМіжнародна діяльністьПрофспілка
Реформа МіністерстваРезультати конкурсу на посади фахівців з питань реформПерелік тестових питань
Про міністерствоПрес-центрНормативна базаОрганізаціямГромадянамЕ-сервісиЕ-даніПочуй менеПрацюй ВІЛЬНО!
Соціальні гарантіїПільгиПрацівникамГромадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофиДітям війниВетеранам праціСоціальні стандартиЦентри захистуУчасникам революції гідності
Соціально-психологічна реабілітація дітейМетодичні ресурсиМережа закладів соціального захисту дітейСоціальні партнери
Установчі документиРегламентКерівництвоСтруктура
Установчі документиПоложення про Громадську раду
Відкриті даніПублічні закупівлі
Звернення громадянЗаконодавство щодо звернень громадянІнформація щодо звернень та прийому громадян
ДержбюджетЗакупівлі
ГоловнаМодернізація системи соціальної підтримки населення УкраїниСоцдопомога на мільярди. Якщо просто роздавати людям гроші, бідні залишаться бідними

Соцдопомога на мільярди. Якщо просто роздавати людям гроші, бідні залишаться бідними

5 Липня 2021, 18:00

 

Якщо рахувати кошти, що спрямовуються на допомогу нужденним, людям з особливими потребами, іншим категоріям населення, які потребують захисту, Україна – одна з найсоціальніших країн світу. Про це повідомляє у своїй  колонці на Лізі Міністр соціальної політики України Марина Лазебна.

Лише на допомогу малозабезпеченим сім’ям, яких у нас трохи більше 200 000, країна щомісяця витрачає близько 1,2 млрд грн, і ця сума постійно зростає. Тобто середня малозабезпечена сім’я отримує з бюджету близько 6 000 гривень на місяць. А є ж ще житлові субсидії, виплати по безробіттю і чимало інших видів допомог та виплат.

Якщо ж брати до уваги реальний рівень забезпеченості таких людей, ступінь їх залученості до загальносуспільних процесів та стан задоволеності власним життям, картина майже протилежна. Чому так?

"Вудка" ефективніша за "рибу"

Головна причина – хибне спрямування коштів. Ми досі пропонуємо людям рибу, коли давно доведено, що вудка ефективніша. Свого часу безкоштовна видача продовольства у Давньому Римі призвела до формування цілого класу нероб, які ладні були віддавати свої голоси чи підтримку тому, хто більше заплатить. Якщо вірити історії, тоді у мільйонному місті безкоштовний хліб отримували в середньому 200 000 людей.

Коли з безкоштовним продовольством виникали якісь проблеми, вони організовували масові заворушення і бунти. Навіть багатий Рим, роздаючи громадянам умовну "рибу", зіткнувся з дуже серйозними економічними труднощами, тим більш, що кількість потребуючих допомоги постійно зростала.

З 2016 по 2019 рік в Україні проходив пілотний проект "Рука допомоги", який я свого часу розробляла. Він реалізовувався у трьох областях країни – Харківській, Львівській та Полтавській – пропонував довготривалим безробітним та вимушеним переселенцям з Криму та Донбасу безвідсоткову поворотну фінансову допомогу на заснування власного бізнесу.

Середній розмір допомоги, яку за три роки треба було повернути, становив 60 000-70 000 грн. При цьому розмір суми до повернення зменшувався на суму сплачених за три роки податків та ЄСВ.

Проект наочно довів, наскільки "вудка" ефективніша за "рибу": з понад 230-ти його учасників на сьогодні з різних причин припинили підприємницьку діяльність менше 10%. Всі інші, незважаючи на ковідну кризу, продовжують працювати і створювати нові робочі місця.

Більшість з них вже повернули державі гроші у вигляді податків або живими коштами. І всім їм тепер не потрібна допомога по безробіттю або малозабезпеченості. Як і комунальні субсидії, до речі.

Проект продемонстрував ефективні механізми повернення отримувачів допомоги до активного економічного життя. І з наступного року його дія буде розповсюджена на всю територію України. Це лише початок.

Сьогодні ми починаємо використовувати схожу ідеологію допомоги людям з інвалідністю. В Україні їх близько 2,7 млн. За медичними показниками та віком працювати можуть майже 2 млн. А працюють лише близько 600 000. Та і з цьогочисла частина просто "продає" свої трудові книжки роботодавцям для заповнення встановленої державою квоти обов’язкового працевлаштування людей з інвалідністю (4% від штатної чисельності працівників).

Чому ж майже півтора мільйони людей з особливими потребами не можуть реалізувати гарантоване Конституцією право на працю?

Причин багато:

І упереджене ставлення частини роботодавців – за даними опитування українських роботодавців, 55% з них не мають потреби і не хочуть працевлаштовувати осіб з інвалідністю понад встановлену квоту, не мають для них вакансій.

І проблеми з адаптацією робочих місць під специфічні потреби людей з інвалідністю, забезпеченням їх доступу на робоче місце.

І кваліфікаційні проблеми, адже зрозуміло, що людям з інвалідністю отримати якісну освіту чи оволодіти престижною спеціальністю значно важче, ніж іншим.

Нарешті, багато хто із людей з особливими потребами залишили намагання працевлаштуватись, задовольняючись, прямо скажемо, невеликою державною допомогою.

Проект Мінсоцполітики "Працюй вільно" має комплексно вирішувати ці проблеми: від пошуку роботи до навчання під потреби конкретного роботодавця, від надання консультацій, до організації супроводження на робочому місці.

Ми вже створили комунікаційний майданчик, де роботодавці можуть розмістити підходящі вакансії для людей з обмеженими можливостями, а ті – знайти роботу за вподобанням. На національному соціальному порталі "Вільно" також будуть розміщені навчальні програми, розроблені спільно з роботодавцями. Пройшовши короткий навчальний курс, людина отримає мінімальний обсяг знань, достатній для початку роботи на новому місці.

Адже не треба навчатися багато років, щоб стати тестувальником програмного забезпечення або бухгалтером, кадровиком чи діловодом. Для більшості запитуваних на ринку спеціальностей достатньо двох-трьох місяців чи навіть кількох тижнів, якщо попередня кваліфікація вже є. Саме такому, швидкому та гнучкому навчанню під потреби ринку праці ми будемо надавати перевагу.

У мене є великі надії на нашу IT-галузь. Вона дуже динамічно розвивається, постійно має потребу у нових кадрах, і я знаю приклади, коли люди з інвалідністю дуже успішно працюють у цій галузі.

Ми ще будемо спілкуватись з IT компаніями, щоб виробити цікаві для всіх механізми навчання, стажування і працевлаштування людей з особливими потребами. Звичайно, таланти і працездатність людей з особливими потребами можуть бути реалізовані у будь-якій галузі, тому робота з вдосконалення регулювання і створення стимулів для роботодавців буде вестись постійно.

Добре розумію, що Мінсоцполітики одне не зможе швидко та ефективно змінити ситуацію, за якої більшість людей з інвалідністю приречені на малозабезпеченість, і відкрити для них ринок праці. Це спільне завдання держави, бізнесу і суспільства. Тому ми відкриті для всіх ідей, у тому числі, від експертного співтовариства, громадських організацій, і маємо намір спільно розробляти необхідне регулювання та вдосконалювати комплекс стимулюючих заходів.

І ще одне. Ми хочемо поширити дію програми "Рука допомоги", про яку я вже згадувала, на людей з інвалідністю. Для них передбачимо більш пільгові умови, наприклад, в частині строку повернення допомоги і зручні умови навчання. Впевнена, що серед них багато талановитих підприємців, успіхами яких ми будемо пишатися.

Якщо держава без кінця пропонуватиме малозахищеним верствам населення лише рибу, вона буде постійно витрачати кошти, які можна було б спрямувати на розвиток, а бідні так і залишаться бідними.

Якщо ж дати тим, хто може і хоче, вудку, вони будуть багатіти самі і збагачувати державу своїми податками. Впевнена, що іншого шляху до побудови соціально справедливої, інклюзивної держави у нас немає. Слабкого треба не лише годувати, а й робити сильним.



Всі Модернізація системи соціальної підтримки населення України