Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі Послуги з доопрацювання діючих уніфікованих засобів автоматизації діяльності органів соціального захисту населення з питань призначення та виплати державної допомоги, компенсацій, житлових субсидій, автоматизації обліку отримувачів державної допомоги постраждалим учасникам масових акцій громадського протесту та студентів (курсантів) вищих навчальних закладів, які отримують соціальні стипендії, ведення Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги (ЄДАРП), Єдиного державного реєстру отримувачів житлових субсидій, державного реєстру майнових об’єктів оздоровлення та відпочинку дітей, обліку осіб, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції, систем обміну даними з Міністерством фінансів України, Пенсійним фондом України, та іншими органами виконавчої влади, ПАТ „Державний ощадний банк України”, Програмного комплексу „Інтегрована інформаційна система „Соціальна громада”, Централізованої системи обліку інформації адресної системи соціальної підтримки населення (І етап – виплати у грошовій формі житлових субсидій та пільг) на основі програмного забезпечення „Автоматизованої системи обробки документації отримувачів пенсії та допомоги на базі комп'ютерних технологій” (АСОПД/КОМТЕХ) (в тому числі в якості основи для інших функціональних підсистем)
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі
Послуги з доопрацювання діючих уніфікованих засобів автоматизації діяльності органів соціального захисту населення з питань призначення та виплати державної допомоги, компенсацій, житлових субсидій, автоматизації обліку отримувачів державної допомоги постраждалим учасникам масових акцій громадського протесту та студентів (курсантів) вищих навчальних закладів, які отримують соціальні стипендії, ведення Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги (ЄДАРП), Єдиного державного реєстру отримувачів житлових субсидій, державного реєстру майнових об’єктів оздоровлення та відпочинку дітей, обліку осіб, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції, систем обміну даними з Міністерством фінансів України, Пенсійним фондом України, та іншими органами виконавчої влади, ПАТ „Державний ощадний банк України”, Програмного комплексу „Інтегрована інформаційна система „Соціальна громада”, Централізованої системи обліку інформації адресної системи соціальної підтримки населення (І етап – виплати у грошовій формі житлових субсидій та пільг) на основі програмного забезпечення „Автоматизованої системи обробки документації отримувачів пенсії та допомоги на базі комп'ютерних технологій” (АСОПД/КОМТЕХ) (в тому числі в якості основи для інших функціональних підсистем)
обґрунтування технічних та якісних характеристик, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель
1. Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-12-30-010517-c
2. Предмет закупівлі: ДК 021:2015 72260000-5 Послуги, пов’язані з програмним забезпеченням (Послуги з доопрацювання діючих уніфікованих засобів автоматизації діяльності органів соціального захисту населення з питань призначення та виплати державної допомоги, компенсацій, житлових субсидій, автоматизації обліку отримувачів державної допомоги постраждалим учасникам масових акцій громадського протесту та студентів (курсантів) вищих навчальних закладів, які отримують соціальні стипендії, ведення Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги (ЄДАРП), Єдиного державного реєстру отримувачів житлових субсидій, державного реєстру майнових об’єктів оздоровлення та відпочинку дітей, обліку осіб, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції, систем обміну даними з Міністерством фінансів України, Пенсійним фондом України, та іншими органами виконавчої влади, ПАТ „Державний ощадний банк України”, Програмного комплексу „Інтегрована інформаційна система „Соціальна громада”, Централізованої системи обліку інформації адресної системи соціальної підтримки населення (І етап – виплати у грошовій формі житлових субсидій та пільг) на основі програмного забезпечення „Автоматизованої системи обробки документації отримувачів пенсії та допомоги на базі комп'ютерних технологій” (АСОПД/КОМТЕХ) (в тому числі в якості основи для інших функціональних підсистем))
3. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі: Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі базуються на основних функціональних та технічних показниках інформаційних технологій (далі – програмних продуктів), що забезпечують діяльність організаційних структур державної системи соціального захисту населення – виконавчих органів територіальних громад, які надають адміністративні послуги соціального характеру, структурних підрозділів соціального захисту населення районних (міських), обласних державних адміністрацій, Міністерства соціальної політики України.
Послуги з доопрацювання діючих уніфікованих засобів автоматизації діяльності органів соціального захисту населення забезпечують актуалізацію програмних продуктів, що функціонують в галузі, відповідно до змін чинного соціального законодавства, спрямованих на удосконалення та розвиток соціальної підтримки населення.
До таких програмних продуктів належать:
Автоматизована система обробки документації отримувачів пенсії та допомоги на базі комп’ютерних технологій (АСОПД/КОМТЕХ) – експлуатується з 1997 року;
Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги (ЄДАРП) – експлуатується з 2005 року;
Програмно-технологічний комплекс з надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива (ПК «Житлові субсидії») – експлуатується з 2000 року;
Єдина інформаційна система обліку осіб, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції – експлуатується з 2014 року;
Єдиний державний реєстр отримувачів житлових субсидій – експлуатується з 2018 року;
Система обміну даними на центральному рівні з Міністерством фінансів України для забезпечення верифікації соціальних виплат, пільг, субсидій, допомог та інших видів виплат – експлуатується з 2018 року;
Система щорічного та оперативного обміну даними з Пенсійним фондом України на центральному рівні для призначення субсидій – експлуатується з 2018 року;
Система оперативного обміну даними з ПАТ «Державний ощадний банк України» (Ощадбанк) на центральному рівні для виконання зарахування соціальних виплат та отримання результатів фізичної ідентифікації внутрішньо переміщених осіб – експлуатується з 2018 року;
Автоматизація обліку отримувачів державної допомоги постраждалим учасникам масових акцій громадського протесту та студентів (курсантів) вищих навчальних закладів, які отримують соціальні стипендії – експлуатується з 2018 року;
Система обміну даними між електронними інформаційними ресурсами місцевого, регіонального та центрального рівнів у сфері соціального захисту населення – експлуатується з 2018 року;
Державний реєстр майнових об’єктів оздоровлення та відпочинку дітей – експлуатується з 2020 року;
Програмний комплекс «Інтегрована інформаційна система «Соціальна громада» – експлуатується з 2020 року;
Централізована система обліку інформації адресної системи соціальної підтримки населення (І етап – виплати у грошовій формі житлових субсидій та пільг) – експлуатується з 2020 року.
Підставою для надання послуг за проектом інформатизації є поточні рішення органів виконавчої влади щодо вдосконалення надання адресної соціальної допомоги населенню, які за допомогою засобів автоматизації необхідно оперативно запроваджувати у діяльність організацій та установ соціального захисту населення.
Усі послуги за предметом закупівлі виконуються тільки за письмовими замовленнями Мінсоцполітики. Очікувана кількість замовлень, що буде реалізована в межах послуг у 2022 році – 30.
До складу основних послуг належать:
аналіз завдання замовника з доопрацювання програмного забезпечення;
з'ясування спільно із замовником детальних алгоритмів реалізації завдання;
розробка постановки задачі для доопрацювання програмних засобів;
програмування змін до програмного забезпечення, його автономне та комплексне тестування на реальних базах даних;
доопрацювання програмного забезпечення після тестування;
підготовка інструктивних та методичних матеріалів щодо використання програмного забезпечення.
Основною складовою надання послуг є коригування програмного забезпечення з метою його повної відповідності положенням нормативних актів з питань соціального захисту населення, що діють на конкретний момент часу в поточному періоді підтримки діючих уніфікованих засобів автоматизації діяльності органів соціального захисту населення.
Процес коригування програмного забезпечення складається з низки етапів послуг, які залежать від змісту нормативного акту органів державного управління, положення якого необхідно реалізувати у програмах.
Найбільш поширеними є реалізація таких видів послуг:
актуалізація алгоритмів призначення та масових перерахунків усіх видів соціальних допомог в залежності від дати введення та розміру соціальних стандартів (прожиткового мінімуму, мінімальної заробітної плати тощо);
актуалізація алгоритмів надання населенню житлових субсидій на оплату житлово-комунальних послуг в залежності від дати введення нових умов та механізмів призначення субсидій;
актуалізація алгоритмів призначення та різних видів адресних доплат до прожиткового мінімуму для різних категорій отримувачів допомог, наприклад осіб, які мають право на пенсію; осіб з інвалідністю, що перебувають у будинках-інтернатах; осіб з інвалідністю з дитинства та дітей з інвалідністю; дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування тощо;
актуалізація механізмів індексації різних видів адресних соціальних допомог в залежності від розмірів та дати введення індексації;
актуалізація алгоритмів відбору особових рахунків отримувачів різних видів соціальних адресних допомог за різними видами виплат;
тестування актуальних версій програмного забезпечення на моделюючому комплексі з використанням реальних баз даних місцевого рівня (районів різних областей України) та внесення необхідних корективів за результатами тестування.
У 2022 році послуги з актуалізації діючих уніфікованих засобів автоматизації базуватимуться на таких основних поточних змінах до чинного соціального законодавства:
триразовій зміні з 1 січня, 1 липня та 1 грудня прожиткового мінімуму, від якого залежить розрахунковий алгоритм призначення усіх видів соціальних допомог;
чотириразовій зміні умов та механізмів призначення житлових субсидій на оплату житлово-комунальних послуг – в першому кварталі, в травні та ще двічі до початку опалювального сезону у жовтні.
Уніфіковані засоби автоматизації діяльності органів соціального захисту населення обслуговують призначення та виплату таких основних видів соціальної адресної допомоги:
державна допомога малозабезпеченим сім’ям;
державна допомога сім’ям з дітьми;
державна соціальна допомога особам з інвалідністю з дитинства;
допомога по догляду за інвалідом першої або другої групи внаслідок психічного розладу;
компенсаційні виплати;
компенсація по догляду за інвалідом першої групи або престарілим, який досяг 80-річного віку;
компенсація фізичній особі за надання соціальних послуг;
державна соціальна допомога особам, які не мають права на пенсію;
державна допомога внутрішньо-переміщеним особам;
субсидії на відшкодування витрат для придбання скрапленого газу, твердого і пічного побутового палива та оплату житлово-комунальних послуг;
пільги;
державна допомога постраждалим учасникам масових акцій громадського протесту та студентам (курсантам) вищих навчальних закладів, які отримують соціальні стипендії.
У результаті виконання послуг органи соціального захисту населення на всіх рівнях системи – виконавчі органи територіальних громад, районні (міські) управління соціального захисту населення, регіональні органи соціального захисту населення, Міністерство соціальної політики України отримають актуалізовані відповідно до змін чинного законодавства програмні інструменти для реалізації своїх функцій.
З використанням вищезгаданих програмних продуктів органи соціального захисту населення:
призначають та виплачують адресні державні допомоги та компенсації по 8,3 млн. особових рахунків отримувачів;
здійснюють надання житлових субсидій близько 3,0 млн. домогосподарств;
наповнюють даними:
Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, що мають право на пільги -10,5 млн. громадян;
Єдиний державний реєстр отримувачів житлових субсидій кількістю понад 6 млн. осіб;
Державний реєстр майнових об’єктів оздоровлення та відпочинку дітей;
здійснюють облік адміністративних послуг соціального характеру, що надаються виконавчими органами понад 1400 територіальних громад;
обліковують та надають допомогу 1,4 млн. внутрішньо переміщених осіб;
призначають та виплачують державну допомогу постраждалим учасникам масовий акцій громадського протесту та близько 50 тис. студентам (курсантам) вищих навчальних закладів, які отримують соціальні стипендії;
забезпечують верифікацію всієї державної системи соціальних виплат, що охоплює понад 25 млн. отримувачів.
Програмні продукти доопрацьовані в межах проекту інформатизації забезпечать отримання інформації від органів Державної податкової служби України, Державної служби зайнятості населення, Державної міграційної служби України, Пенсійного фонду України, організацій-надавачів послуг населенню.
Вищезгадані програмні продукти мають такі основні технічні характеристики:
СКБД – Pervasive, Oracle;
ОС – сімейства Windows;
Мови програмування, що використовуються для створення вхідних текстів програм – С++"Java";
Система обміну даними – криптомережа, що забезпечує захищену передачу інформації засобами інтернет зв’язку.
Споживачами продукції, отриманої в результаті послуг є фахівці 1400 територіальних громад, 674 місцевих, 25 регіональних структурних підрозділів соціального захисту населення та апарату Мінсоцполітики, які щоденно виконують свої функції, використовуючи прикладне програмне забезпечення.
4. Обґрунтування розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі:Виконавцем послуг з доопрацювання діючих уніфікованих засобів автоматизації діяльності органів соціального захисту населення є Державне підприємство «Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики України» зі 100-відсотковою часткою державного майна у статутному капіталі.
Розмір бюджетного призначення на надання означених послуг за бюджетною програмою КПКВК 2501090 «Створення і програмно-технічне забезпечення системи інформаційно-аналітичної підтримки, інформаційно-методичне забезпечення та виготовлення бланків посвідчень і нагрудних знаків для системи соціального захисту» на 2021 рік дорівнює очікуваній вартості предмета закупівлі і базується на таких складових.
Трудомісткість послуг з доопрацювання діючих уніфікованих засобів автоматизації діяльності органів соціального захисту населення оцінюється у 144 людино-місяців, що при тривалості робіт 12 місяців, потребує трудових ресурсів у кількості 12-ти фахівців (144 : 12 = 12).
Планова кошторисна калькуляція вартості послуг за предметом закупівлі складається з таких основних статей затрат, що розраховуються з використанням значень наступних економічних параметрів, які поширюються на державні підприємства з часткою державного майна у статутному капіталі більш ніж 50 відсотків.
№ з/п | Стаття витрат | Параметр | Значення параметру | Сума витрат, грн. |
1. | Витрати на оплату праці 12-ти фахівців протягом 12 місяців (фонд оплати праці) | Середня заробітна плата 1-го фахівця, грн. | 30000,00* | 4 320 000,00 |
2. | Відрахування на соціальне страхування із заробітної плати | Єдиний соціальний внесок, відсоток від фонду оплати праці | 22,00 | 950 400,00 |
3.
| Інші непрямі (накладні) витрати | Відсоток від фонду оплати праці | 23,25 | 1 004 400,00 |
4. | Собівартість | Сума статей 1 – 3 |
| 6 274 800,00 |
5. | Прибуток | Відсоток до собівартості (рентабельність) |
| 400 200,00 |
6. | Повна вартість | Сума статей 4 – 5 |
| 6 675 000,00 |
7. | Податок на додану вартість | Відсоток до повної вартості | 20,00 | 1 335 000,00 |
8. | Кошторисна вартість послуг | Сума статей 6 – 7 |
| 8 010 000,00 |
*Примітка: За даними Головного управління статистики у м. Києві середня заробітна плата штатних працівників за видом економічної діяльності «Інформація та телекомунікації» за період січень-вересень 2021 року склала 32 561,56 гривень.
У наведеній плановій кошторисній калькуляції вартості послуг визначений такий рівень коштів, що перераховується на користь держави:
№ з/п | Платежі на користь держави | Сума для розрахунку платежу | Відсоток від суми для розрахунку платежу* | Сума платежу на користь держави |
1. | Прибутковий податок на доходи фізичних осіб | 4 320 000,00 | 19,50 | 842 400,00 |
2. | Відрахування на соціальне страхування із заробітної плати | 4 320 000,00 | 22,00 | 950 400,00 |
3. | Податок на додану вартість (до повної вартості послуг за мінусом податкового кредиту) | 6 675 000,00 | 18,00 (20-2) | 1 201 500,00 |
4. | Податок на прибуток | 400 200,00 | 18,00 | 72 036,00 |
5. | Частина чистого прибутку, що перераховується до державного бюджету | 328 164,00 | 80,00 | 262 531,20 |
| Разом перераховується на користь держави |
|
| 3 328 867,20 |
*Примітка: Значення встановлені чинним податковим законодавством.
Таким чином, з розміру бюджетного призначення (очікуваної вартості предмета закупівлі) у сумі 8 010 000,00 грн. на користь держави перераховується 3 328 867,20 гривень.
Всі Публічні закупівлі