ДОВІДКА про роботу із зверненнями громадян, що надійшли до Міністерства соціальної політики України у 2021 році
Міністерство соціальної політики України (далі – Міністерство), як центральний орган виконавчої влади, що відповідає за формування та реалізацію державної соціальної політики, здійснює заходи щодо оперативного реагування на соціальні потреби суспільства.
Міністерство діє відповідно до Конституції України, законів України та на підставі Положення про Міністерство соціальної політики України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.06.2015 № 423 (зі змінами).
Робота із зверненнями громадян у Міністерстві спрямована на забезпечення громадян їх конституційного права на звернення, створення належних умов для реалізації цього права відповідно до вимог Закону України „Про звернення громадян”, Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”.
Міністерством постійно здійснюються заходи щодо інформування населення про зміст впроваджуваних в Україні соціально-економічних реформ під час проведення прямих телефонних ліній, прес-конференцій, брифінгів, виступів керівництва Міністерства на радіо і телебаченні, розміщення у засобах масової інформації інтерв’ю, публікацій та інших роз’яснювальних матеріалів.
На офіційному веб-сайті Міністерства розміщуються актуальні матеріали щодо організації роботи із зверненнями громадян у центральному апараті Мінсоцполітики. Зокрема, оприлюднена інформація про роботу із зверненнями громадян, форми та порядок подання запитів на інформацію, розпорядником якої є Міністерство соціальної політики України, контактна інформація щодо посадових осіб центрального апарату Міністерства.
На виконання доручення Кабінету Міністрів України від 05.03.2018 № 8815/1/1-18 стосовно звітності центральних та місцевих органів виконавчої влади про роботу із зверненнями громадян до Кабінету Міністрів України надіслана звітна інформація про роботу із зверненнями громадян у І, ІІ, ІІІ, ІV кварталах 2021 року та протягом 2021 року (листи Мінсоцполітики від 07.04.2021 № 6390/0/2-21/31, від 06.07.2021 № 11973/0/2-21/31, від 04.10.2021 № 17010/0/2-21/31, від 11.01.2022 № 244/0/2-22/31).
У 2021 році до центрального апарату Міністерства від громадян надійшло 20620 звернень, у тому числі 454 – колективних. Із зазначеної кількості звернень за формою надходження:
▪ 6766 (32,8 %) – електронною поштою, що складає 32,8 % від загальної їх кількості;
▪ 5348 (25,9 %) – поштою;
▪ 5144 (24,9 %) через органи влади, з них 1906 від Кабінету Міністрів України;
▪ 3342 (16,2 %) від інших органів (установ, організацій), у тому числі 3227 звернень від Державної установи „Урядовий контрактний центр”;
▪ 11 (0,1 %) через засоби масової інформації;
▪ 9 від громадян на особистому прийомі.
У порівнянні з 2020 роком спостерігається зменшення кількості звернень громадян до Мінсоцполітики (– 21,2 %). Це пов’язано з передачею відповідних функцій від Мінсоцполітики до Національної соціальної сервісної служби України, яка утворена відповідно до постанови Кабінету Міністрів України
від 26.08.2020 № 783 „Деякі питання Національної соціальної сервісної служби України” з метою реалізації державної політики у сфері соціального захисту населення, захисту прав дітей, здійснення державного контролю за дотриманням вимог законодавства під час надання соціальної підтримки та за дотриманням прав дітей.
У розрахунку на сто тисяч населення найбільшу кількість звернень зареєстровано від жителів м. Києва (118,0), Київської (69,3), Полтавської (67,3), Харківської (67,1) та Запорізької (59,9) областей; найменшу – від мешканців Луганської (19,5), Закарпатської (23,2), Волинської (27,5), Тернопільської (27,8) та Донецької (28,5), областей.
Громадяни порушували у зверненнях наступні питання:
- пенсійне забезпечення – 6208 (30,1 % від загальної кількості звернень);
- субсидії – 2697 (13,1 %);
- пільги та компенсації, щорічна разова грошова допомога до 5 травня – 2158 (10,5 %);
- соціальний захист сімей з дітьми – 1501 (7,3 %);
- пропозиції щодо внесення змін до законодавства – 1337 (6,5 %);
- соціальний захист осіб з інвалідністю – 1132 (5,5 %);
- усиновлення, захист прав дитини – 486 (2,4 %);
- скарги на дії посадових осіб – 409 (2,0 %);
- соціальний захист осіб, що знаходяться в складних життєвих обставинах, у тому числі під час надзвичайної ситуації у зв’язку з пандемією короновірусу COVID-19 – 404 (2,0 %);
- соціальний захист постраждалих від Чорнобильської катастрофи – 336 (1,6 %);
- діяльність закладів підтримки та догляду – 328 (1,6 %);
- індексація доходів, прожитковий мінімум – 293 (1,4 %);
- соціальний захист потерпілих на виробництві, оплата листків непрацездатності – 281 (1,4 %);
- житлове питання – 257 (1,2 %);
- соціальний захист внутрішньо переміщених осіб – 186 (0,9 %);
- санаторно-курортне лікування, оздоровлення дітей – 173 (0,8 %);
- надання матеріальної допомоги – 141 (0,7 %);
- організація прийому громадян – 46 (0,2 %);
- інші питання – 760 (3,7 %).
За участю керівництва Мінсополітики 23 лютого, 06 квітня, 07 вересня та 07 грудня 2021 року відбулися прямі телефонні лінії Кабінету Міністрів України. Загалом на прямі телефоні лінії надійшло 33 дзвінка від громадян. Всі громадяни отримали фахові роз’яснення.
У 2021 році відсоток повторних звернень складає 12,3 % від загальної кількості звернень громадян. Найбільше повторних звернень надійшло від жителів м. Києва, Харківської, Дніпропетровської, Київської, Донецької та Львівської областей. Повторно громадяни звертались, в основному, з питань пенсійного забезпечення, надання житлових субсидій, пропозицій щодо внесення змін до законодавства, надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг, соціального захисту осіб з інвалідністю, державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям, щорічної разової грошової допомоги до 5 травня.
В частині, що стосується результатів розгляду звернень, слід зазначити, що станом на 12 січня 2022 року структурними підрозділами Міністерства надані відповідні роз’яснення та необхідна інформація на 11701 звернення, надіслано за належністю відповідно до статті 7 Закону України „Про звернення громадян” – 8598 звернень, не підлягало розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону України „Про звернення громадян” – 34 звернення, повернуто авторові відповідно до статей 5 і 7 Закону України „Про звернення громадян” – 4 звернення, знаходяться у стадії розгляду – 283 звернення.
Питання організації розгляду звернень громадян, як один із ключових елементів налагодження діалогу влади та суспільства, й надалі перебуватиме на постійному контролі керівництва Мінсоцполітики.
ПИТАННЯ, що порушували громадяни у зверненнях до Мінсоцполітики у 2021 році
ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ щодо кількості звернень громадян, що надійшли до Мінсоцполітики у 2021 році
Всі Звернення громадян