Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі Послуги з доопрацювання діючих уніфікованих засобів автоматизації діяльності органів соціального захисту населення з питань призначення та виплати державної допомоги, компенсацій, житлових субсидій, автоматизації обліку отримувачів державної допомоги постраждалим учасникам масових акцій громадського протесту та студентів (курсантів) вищих навчальних закладів, які отримують соціальні стипендії, ведення Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги (ЄДАРП), Єдиного державного реєстру отримувачів житлових субсидій, державного реєстру майнових об’єктів оздоровлення та відпочинку дітей, обліку осіб, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції, систем обміну даними з Міністерством фінансів України, Пенсійним фондом України, та іншими органами виконавчої влади, ПАТ „Державний ощадний банк України”, Програмного комплексу „Інтегрована інформаційна система „Соціальна громада”, Централізованої системи обліку інформації адресної системи соціальної підтримки населення (І етап – виплати у грошовій формі житлових субсидій та пільг) на основі програмного забезпечення „Автоматизованої системи обробки документації отримувачів пенсії та допомоги на базі комп'ютерних технологій” (АСОПД/КОМТЕХ) (в тому числі в якості основи для інших функціональних підсистем)
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі
Послуги з доопрацювання діючих уніфікованих засобів автоматизації діяльності органів соціального захисту населення з питань призначення та виплати державної допомоги, компенсацій, житлових субсидій, автоматизації обліку отримувачів державної допомоги постраждалим учасникам масових акцій громадського протесту та студентів (курсантів) вищих навчальних закладів, які отримують соціальні стипендії, ведення Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги (ЄДАРП), Єдиного державного реєстру отримувачів житлових субсидій, державного реєстру майнових об’єктів оздоровлення та відпочинку дітей, обліку осіб, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції, систем обміну даними з Міністерством фінансів України, Пенсійним фондом України, та іншими органами виконавчої влади, ПАТ „Державний ощадний банк України”, Програмного комплексу „Інтегрована інформаційна система „Соціальна громада”, Централізованої системи обліку інформації адресної системи соціальної підтримки населення (І етап – виплати у грошовій формі житлових субсидій та пільг) на основі програмного забезпечення „Автоматизованої системи обробки документації отримувачів пенсії та допомоги на базі комп'ютерних технологій” (АСОПД/КОМТЕХ) (в тому числі в якості основи для інших функціональних підсистем)
обґрунтування технічних та якісних характеристик, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель
1. Ідентифікатор закупівлі: UA-2022-12-08-019121-a
2. Предмет закупівлі: ДК 021:2015 72260000-5 Послуги, пов’язані з програмним забезпеченням (Послуги з доопрацювання діючих уніфікованих засобів автоматизації діяльності органів соціального захисту населення з питань призначення та виплати державної допомоги, компенсацій, житлових субсидій, автоматизації обліку отримувачів державної допомоги постраждалим учасникам масових акцій громадського протесту та студентів (курсантів) вищих навчальних закладів, які отримують соціальні стипендії, ведення Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги (ЄДАРП), Єдиного державного реєстру отримувачів житлових субсидій, державного реєстру майнових об’єктів оздоровлення та відпочинку дітей, обліку осіб, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції, систем обміну даними з Міністерством фінансів України, Пенсійним фондом України, та іншими органами виконавчої влади, ПАТ „Державний ощадний банк України”, Програмного комплексу „Інтегрована інформаційна система „Соціальна громада”, Централізованої системи обліку інформації адресної системи соціальної підтримки населення (І етап – виплати у грошовій формі житлових субсидій та пільг) на основі програмного забезпечення „Автоматизованої системи обробки документації отримувачів пенсії та допомоги на базі комп'ютерних технологій” (АСОПД/КОМТЕХ) (в тому числі в якості основи для інших функціональних підсистем))
3. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі: Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі базуються на основних функціональних та технічних показниках інформаційних технологій (далі – програмних продуктів), що забезпечують діяльність організаційних структур державної системи соціального захисту населення – виконавчих органів територіальних громад, які надають адміністративні послуги соціального характеру, структурних підрозділів соціального захисту населення районних (міських), обласних державних адміністрацій, Міністерства соціальної політики України.
До таких програмних продуктів належать:
Автоматизована система обробки документації отримувачів пенсії та допомоги на базі комп’ютерних технологій (АСОПД/КОМТЕХ) – експлуатується з 1997 року;
Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги (ЄДАРП) – експлуатується з 2005 року;
Програмно-технологічний комплекс з надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива (ПК «Житлові субсидії») – експлуатується з 2000 року;
Автоматизація процесів виплати допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам у Центральному сховищі даних Міністерства соціальної політики України (Сегмент ВПО)– експлуатується з 2018 року;
Єдиний державний реєстр отримувачів житлових субсидій – експлуатується з 2018 року;
Система обміну даними на центральному рівні з Міністерством фінансів України для забезпечення верифікації соціальних виплат, пільг, субсидій, допомог та інших видів виплат – експлуатується з 2018 року;
Система щорічного та оперативного обміну даними з Пенсійним фондом України на центральному рівні для призначення субсидій – експлуатується з 2018 року;
Система оперативного обміну даними з ПАТ «Державний ощадний банк України» (Ощадбанк) на центральному рівні для виконання зарахування соціальних виплат та отримання результатів фізичної ідентифікації внутрішньо переміщених осіб – експлуатується з 2018 року;
Автоматизація обліку отримувачів державної допомоги постраждалим учасникам масових акцій громадського протесту та студентів (курсантів) вищих навчальних закладів, які отримують соціальні стипендії – експлуатується з 2018 року;
Система обміну даними між електронними інформаційними ресурсами місцевого, регіонального та центрального рівнів у сфері соціального захисту населення – експлуатується з 2018 року;
Програмний комплекс Інтегрована інформаційна система «Соціальна громада» – експлуатується з 2020 року;
Централізована система обліку інформації адресної системи соціальної підтримки населення (І етап – виплати у грошовій формі житлових субсидій та пільг) – експлуатується з 2020 року.
Основу нормативної бази, що встановлює функціональні характеристики діючих уніфікованих засобів автоматизації діяльності органів соціального захисту населення складають:
Закон України «Про соціальні послуги»;
Закон України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні»;
Закон України «Про основні засади соціального захисту ветеранів праці та інших громадян похилого віку в Україні»;
Закон України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»;
Закон України «Про жертви нацистських переслідувань»;
Закон України «Про державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю»;
Закон України «Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»;
Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань соціального захисту багатодітних сімей»;
Закон України «Про внесення змін до статті 1 Закон України «Про охорону дитинства»;
Закон України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб»;
Указ Президента України від 15.08.2001 № 637 «Про Стратегію подолання бідності»;
Указ Президента України від 05.05.2004 № 506 «Про додаткові заходи щодо вдосконалення системи здійснення соціальних виплат громадянам»;
Указ Президента України від 29.07.2019 № 558 «Про деякі заходи щодо поліпшення доступу фізичних та юридичних осіб до електронних послуг»;
Указ Президента України від 10.05.2006 № 359/2006 «Про Основні напрями вдосконалення системи соціальних виплат населенню»;
Постанова Кабінету Міністрів України від 21.08.2001 № 1091 «Деякі питання надання державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям»;
Постанова Кабінету Міністрів України від 17.08.2002 № 1146 «Про вдосконалення механізму надання соціальної допомоги»;
Постанова Кабінету Міністрів України від 29.01.2003 № 117 «Про Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги»;
Постанова Кабінету Міністрів України від 21.07.2010 № 624 «Про організацію роботи з надання населенню житлових субсидій за спрощеним порядком»;
Постанова Кабінету Міністрів України від 14.07.2010 № 621 «Про посилення соціального захисту населення під час оплати житлово-комунальних послуг»;
Постанова Кабінету Міністрів України від 01.10.2014 № 505 «Про надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг»;
Постанова Кабінету Міністрів України від 28.02.2015 № 106 «Про удосконалення порядку надання житлових субсидій»;
Постанова Кабінету Міністрів України від 28.02.2018 № 119 «Деякі питання соціального захисту постраждалих учасників Революції Гідності»;
Постанова Кабінету Міністрів України від 14.03.2018 № 182 «Про затвердження Положення про Єдиний державний реєстр отримувачів житлових субсидій»;
Постанова Кабінету Міністрів України від 07.03.2022 № 214 «Деякі питання державної соціальної допомоги на період введення воєнного стану»;
Постанова Кабінету Міністрів України від 07.03.2022 № 215 «Про особливості нарахування та виплати грошових допомог, пільг та житлових субсидій на період дії воєнного стану»;
Постанова Кабінету Міністрів України від 20.03.2022 № 332 «Деякі питання виплати допомоги внутрішньо переміщеним особам».
Сутністю послуг за предметом закупівлі є супроводження діючих автоматизованих систем Мінсоцполітики шляхом налаштування та оновлення їх експлуатаційних версій відповідно до поточних змін законодавства через внесення змін до прикладного програмного забезпечення.
В умовах воєнного часу нормативно-методична база роботи галузі суттєво зросла, оскільки виникла необхідність внести зміни в нормативні акти, що регламентують діяльність системи соціального захисту населення, пристосувавши її до вимог воєнного стану.
З початку воєнних дій необхідно забезпечити оперативне оновлення та підтримку функціонування програмних продуктів ведення баз даних та реєстрів, нарахування та централізовану виплату усіх видів соціальної підтримки населення, зокрема на території адміністративно-територіальних одиниць, де структурні підрозділи з питань соціального захисту населення не мають можливості виконувати свої функції.
В цих умовах основне навантаження із оновлення діючих уніфікованих засобів автоматизації діяльності органів соціального захисту населення припадає на інформаційні системи, що забезпечують призначення та виплату:
- державних допомог і компенсацій (АСОПД/КОМТЕХ);
- житлових субсидій та пільг (ПК «Житлові субсидії», централізована система обліку інформації адресної соціальної підтримки населення І етап – виплати у грошовій формі житлових субсидій та пільг);
- допомоги внутрішньо переміщеним особам (автоматизація процесів виплати допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам у Центральному сховищі даних Міністерства соціальної політики України (Сегмент ВПО));
- обслуговування діяльності територіальних громад у сфері соціального захисту населення (програмний комплекс «Інтегрована інформаційна система «Соціальна громада»);
Зокрема, масштаби та нормативно-методичне забезпечення підтримки внутрішньо переміщених осіб значно змінилося, оскільки чисельність ВПО з початку війни зросла з 1,4 млн.осіб до понад 4,6 млн.осіб внаслідок масового переміщення цивільного населення по території країни.
Внесення змін до зазначених діючих уніфікованих засобів забезпечує практично 100 відсотків потреби у актуалізації галузевих інформаційних технологій до змін нормативної бази з питань соціального захисту населення відповідно до вимог воєнного часу, оскільки також забезпечує експлуатацію інших функціональних підсистем, що використовують в якості вхідної інформації, результати обробки вищезгаданих діючих уніфікованих засобів. Такими інформаційними споживачами є:
- єдиний державний реєстр отримувачів житлових субсидій;
- єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги;
- системи обміну даними з Міністерством фінансів України, Пенсійним фондом України та іншими органами виконавчої влади, ПАТ «Державний ощадний банк України»;
- система обліку отримувачів державної допомоги постраждалим учасникам масових акцій громадського протесту та студентів (курсантів вищих навчальних закладів, які отримують соціальні стипендії).
Для цих інформаційно-залежних уніфікованих програмних засобів внесення змін полягає в актуалізації їх комунікаційних програмних модулів, що забезпечують імпорт даних з інших базових автоматизованих систем/програмних комплексів.
До складу основних послуг з оновлення діючих уніфікованих засобів належать:
аналіз нормативно-методичної бази з внесення змін програмного забезпечення;
формування постановки задачі та завдання на внесення змін до програмних засобів;
внесення змін до програмного забезпечення, його автономне та комплексне тестування на реальних базах даних;
корегування програмного забезпечення після тестування;
підготовка інструктивних та методичних матеріалів щодо використання програмного забезпечення;
моніторинг працездатності програмного забезпечення;
гарантійна технічна підтримка експлуатації програмного забезпечення.
Основною складовою надання послуг є оновлення програмного забезпечення з метою його повної відповідності положенням нормативних актів з питань соціального захисту населення, що діють на конкретний момент часу в поточному періоді супроводження діючих уніфікованих засобів автоматизації діяльності органів соціального захисту населення.
Процес оновлення програмного забезпечення складається з низки етапів послуг, які залежать від змісту нормативного акту органів державного управління, положення якого необхідно реалізувати у програмах.
Найбільш поширеними є реалізація таких видів послуг:
внесення змін до алгоритмів призначення та масових перерахунків усіх видів соціальних допомог в залежності від дати введення та розміру соціальних стандартів (прожиткового мінімуму, мінімальної заробітної плати тощо);
внесення змін до алгоритмів надання населенню житлових субсидій на оплату житлово-комунальних послуг в залежності від дати введення нових умов та механізмів призначення субсидій;
внесення змін до алгоритмів призначення та різних видів адресних доплат до прожиткового мінімуму для різних категорій отримувачів допомог, наприклад осіб, які мають право на пенсію; осіб з інвалідністю, що перебувають у будинках-інтернатах; мешканців гірських районів; осіб з інвалідністю з дитинства та дітей з інвалідністю; дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування тощо;
внесення змін до механізмів індексації різних видів адресних соціальних допомог в залежності від розмірів та дати введення індексації;
внесення змін до алгоритмів відбору особових рахунків отримувачів різних видів соціальних адресних допомог за різними видами виплат;
тестування оновлених версій програмного забезпечення на моделюючому комплексі з використанням реальних баз даних місцевого рівня (районів різних областей України) та внесення необхідних корективів за результатами тестування.
У 2022 році послуги з оновлення діючих уніфікованих засобів автоматизації базуватимуться на таких основних поточних змінах до чинного соціального законодавства:
зміні умов та алгоритмів призначення виплати державних допомог і компенсацій на період воєнного часу;
зміні з 1 грудня прожиткового мінімуму, від якого залежить розрахунковий алгоритм призначення усіх видів соціальних допомог;
зміні умов та механізмів призначення житлових субсидій на оплату житлово-комунальних послуг – до початку опалювального сезону у жовтні.
Уніфіковані засоби автоматизації діяльності органів соціального захисту населення обслуговують призначення та виплату таких основних видів соціальної адресної допомоги:
державна допомога малозабезпеченим сім’ям;
державна допомога сім’ям з дітьми;
державна соціальна допомога особам з інвалідністю з дитинства;
допомога по догляду за інвалідом першої або другої групи внаслідок психічного розладу;
компенсаційні виплати;
компенсація по догляду за інвалідом першої групи або престарілим, який досяг 80-річного віку;
компенсація фізичній особі за надання соціальних послуг;
державна соціальна допомога особам, які не мають права на пенсію;
державна допомога внутрішньо-переміщеним особам;
субсидії на відшкодування витрат для придбання скрапленого газу, твердого і пічного побутового палива та оплату житлово-комунальних послуг;
пільги;
державна допомога постраждалим учасникам масових акцій громадського протесту та студентам (курсантам) вищих навчальних закладів, які отримують соціальні стипендії.
У результаті надання послуг оновлені експлуатаційні версії прикладного програмного забезпечення АСОПД/КОМТЕХ та інших автоматизованих систем передаються Міністерству соціальної політики України для використання.
У результаті виконання послуг органи соціального захисту населення на всіх рівнях системи – виконавчі органи територіальних громад, районні (міські) управління соціального захисту населення, регіональні органи соціального захисту населення, Міністерство соціальної політики України отримають оновлені відповідно до змін чинного законодавства програмні інструменти для реалізації своїх функцій.
З використанням вищезгаданих програмних продуктів органи соціального захисту населення:
призначають та виплачують адресні державні допомоги та компенсації по 8,3 млн. особових рахунків отримувачів;
здійснюють надання житлових субсидій понад 2,1 млн. домогосподарств;
ведуть Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, що мають право на пільги ємністю 10,5 млн. громадян;
ведуть Єдиний державний реєстр отримувачів житлових субсидій кількістю понад 6 млн. осіб;
здійснюють облік адміністративних послуг соціального характеру, що надаються виконавчими органами понад 1400 територіальних громад;
надають допомогу понад 4,6 млн. внутрішньо переміщених осіб;
призначають та виплачують державну допомогу постраждалим учасникам масовий акцій громадського протесту та близько 50 тис. студентам (курсантам) вищих навчальних закладів, які отримують соціальні стипендії;
забезпечують верифікацію всієї державної системи соціальних виплат, що охоплює понад 25 млн. отримувачів.
Програмні продукти доопрацьовані в межах проекту інформатизації забезпечать отримання інформації від органів Державної фіскальної служби України, Державної служби зайнятості, Державної міграційної служби України, Пенсійного фонду України, організацій-надавачів послуг населенню.
Вищезгадані програмні продукти мають такі основні технічні характеристики:
СКБД – Pervasive, Oracle;
ОС – сімейства Windows;
Мови програмування, що використовуються для створення вхідних текстів програм – С++"Java";
Система обміну даними – криптомережа, що забезпечує захищену передачу інформації засобами інтернет зв’язку.
Споживачами продукції, отриманої в результаті послуг є фахівці 1400 територіальних громад, 674 місцевих, 25 регіональних структурних підрозділів соціального захисту населення та апарату Мінсоцполітики, які щоденно виконують свої функції використовуючи прикладне програмне забезпечення.
4. Обґрунтування розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі:
Виконавцем послуг із супроводження діючих уніфікованих засобів автоматизації діяльності органів соціального захисту населення є Державне підприємство «Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики України» зі 100-відсотковою часткою державного майна у статутному капіталі.
Розмір бюджетного призначення на надання означених послуг за бюджетною програмою КПКВК 2501090 «Створення і програмно-технічне забезпечення системи інформаційно-аналітичної підтримки, інформаційно-методичне забезпечення та виготовлення бланків посвідчень і нагрудних знаків для системи соціального захисту» на 2022 рік дорівнює очікуваній вартості предмета закупівлі і базується на таких складових.
Трудомісткість послуг з супроводження діючих уніфікованих засобів автоматизації діяльності органів соціального захисту населення оцінюється у 162 людино-місяці, що при тривалості робіт 3 місяці, потребує трудових ресурсів у кількості 54-ри фахівці (162:3 = 54).
Планова кошторисна калькуляція вартості послуг за предметом закупівлі складається з таких основних статей затрат, що розраховуються з використанням значень наступних економічних параметрів, які поширюються на державні підприємства з часткою державного майна у статутному капіталі більш ніж 50 відсотків.
№ п/п | Стаття витрат | Параметр | Значення параметру | Сума витрат, грн. |
1. | Витрати на оплату праці 54-х фахівців протягом 3 місяців (фонд оплати праці) | Середня заробітна плата 1-го фахівця, грн. | 30000,00 | 4 860 000,00 |
2. | Відрахування на соціальне страхування із заробітної плати | Єдиний соціальний внесок, відсоток від фонду оплати праці | 22,00 | 1 069 200,00 |
3.
| Інші непрямі (накладні) витрати | Відсоток від фонду оплати праці | 29,74 | 1 445 364,00 |
4. | Собівартість | Сума статей 1 – 3 |
| 7 374 564,00 |
5. | Прибуток | Відсоток до собівартості (рентабельність) |
| 470 436,00 |
6. | Повна вартість | Сума статей 4 – 5 |
| 7 845 000,00 |
7. | Податок на додану вартість | Відсоток до повної вартості | 20,00 | 1 569 000,00 |
8. | Кошторисна вартість послуг | Сума статей 6 – 7 |
| 9 414 000,00 |
У наведеній плановій кошторисній калькуляції вартості послуг визначений такий рівень коштів, що перераховується на користь держави:
№ п/п | Платежі на користь держави | Сума для розрахунку платежу | Відсоток від суми для розрахунку платежу* | Сума платежу на користь держави |
1. | Прибутковий податок на доходи фізичних осіб | 4 860 000,00 | 19,50 | 947 700,00 |
2. | Відрахування на соціальне страхування із заробітної плати | 4 860 000,00 | 22,00 | 1 069 200,00 |
3. | Податок на додану вартість (до повної вартості послуг за мінусом податкового кредиту) | 7 845 000,00 | 18,00 (20-2) | 1 412 100,00 |
4. | Податок на прибуток | 470 436,00 | 18,00 | 84 678,48 |
5. | Частина чистого прибутку, що перераховується до державного бюджету | 385 757,52 | 80,00 | 308 606,02 |
| Разом перераховується на користь держави |
|
| 3 822 284,50 |
*Примітка: Значення встановлені чинним податковим законодавством.
Всі Публічні закупівлі