Поширені запитання-відповіді для представників громад
Поширені запитання-відповіді для представників громад
Як саме громада може податися на участь у проєкті?
Громадам (уповноваженим органам) потрібно подати заяву довільної форми в електронному форматі, у якій необхідно вказати: кількість жителів та наявність приміщення для надання комплексної послуги.
Якщо приміщення перебуває:
- у комунальній власності — до заяви потрібно додати рішення про виділення такого приміщення під послугу;
- у державній власності — використання приміщення здійснюється відповідно до законодавства про оренду державного та комунального майна;
- у приватній формі власності — до заяви потрібно додати письмову згоду благодійника.
За наявності додатково громада може подати таку інформацію:
а) соціальний паспорт або стратегію/план соціального розвитку територіальної громади, інші акти, які визначають її соціально-економічний розвиток та/або її потреби;
б) результати визначення потреб жителів територіальної громади в соціальних послугах відповідно до Закону України «Про соціальні послуги»;
в) згоду благодійника надати благодійну пожертву територіальній громаді для облаштування приміщення для надання комплексної послуги та/або забезпечення утримання приміщення, де надаватиметься комплексна послуга;
г) довідку від територіальних органів Нацсоцслужби про встановлення факту відповідності наявних умов для надання комплексної послуги вимогам законодавства.
Чи має приміщення повністю відповідати вимогам до подачі заявки, чи можна його покращувати в процесі реалізації проєкту?
Ви можете подавати заявку та вказувати, що наявне приміщення потребує покращення і це можна робити в процесі реалізації проєкту до початку надання комплексної послуги відповідно до укладеного договору з надавачем (як мінімум це приблизно 25 робочих днів після оголошення переліку громад). Також, можливо, вас буде додано до участі в проєкті в наступні хвилі в межах дії проєкту — до 31.12.2024 року — для того, аби ви мали час підготувати приміщення.
Для встановлення факту відповідності наявних умов уповноважені органи залучають територіальні органи Нацсоцслужби.
Якщо приміщення ще не облаштоване, чи є це перешкодою для участі у проєкті?
Це не є перешкодою, можна подаватися уже зараз із зазначенням терміну готовності в межах дії проєкту — до 31.12.2024 року.
Який мінімальний термін передачі приміщення в користування?
Рекомендований мінімальний термін — до 31.12.2024 року, тобто в рамках дії експериментального проєкту.
Чи може надавач здійснювати надання інших соціальних послуг у тому самому приміщенні та використовувати вже наявне приміщення, наприклад, територіального центру?
Так, надавач комплексної послуги може надавати інші послуги й використовувати наявне в його власності приміщення за умови достатнього розміру локації.
При цьому фахівці повинні бути відібрані окремо для послуги, адже договір із надавачем передбачає денне завантаження за нормою для відповідного фахівця.
Чи можна замість листа-згоди від благодійника надати копію Меморандуму про співпрацю та наміри?
Так, можна. Треба надати будь-який документ (акт), який підтверджує залученість благодійника.
Хто має бути балансоутримувачем приміщення для надання послуги?
Для участі в проєкті передбачена будь-яка форма власності приміщення, яке є в територіальної громади: комунальна, державна або приватна форми. Проте мають бути документи, які підтверджують можливість використання такого приміщення для надання комплексної послуги. Зокрема, це може бути рішення про виділення приміщення комунальної форми власності, або письмова згода благодійника, або інші дозвільні документи (пункт 5 Порядку).
Всі Довідкові матеріали