Цифровізація соціальних послуг: у Дніпрі анонсували бета-тестування функціоналу електронного кейс-менеджменту
Дніпропетровщина – у четвірці пілотних областей, яка долучається до бета-тестування функціоналу електронного кейс-менеджменту. Тут у межах серії регіональних заходів «Цифровізація соціальних послуг: кейс-менеджмент як ключовий інструмент» Мінсоцполітики та ДніпроОВА за підтримки Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) провели зустріч із представниками ОСЗН територіальних громад.
Щоб отримати соціальні послуги, людині або сім'ї потрібно напряму звертатися до органу соціального захисту населення в громаді. Скоро це можна буде зробити також онлайн – для цього Мінсоцполітики впроваджує електронний кейс-менеджмент.
Бета-тест функціоналу охопить 15 територіальних громад кожного пілотного регіону – протягом 3-х місяців його можливості випробують представники структурних підрозділів з питань соціального захисту населення та надавачів соціальних послуг Вінницької, Дніпропетровської, Полтавської та Черкаської областей. У подальших планах – запуск по всій Україні.
«Плануємо, що вже восени українці зможуть оцінити користь та ефективність такого інструмента як електронний кейс-менеджмент. Важливо, щоб він був зручним для всіх користувачів, тож у співпраці із 4 пілотними регіонами доопрацюємо функціонал. Ми відкриті до пропозицій та ідей», – сказав Костянтин Кошеленко, заступник міністра соціальної політики з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації.
Версію, яку зараз тестуватимуть, вдосконалять. Так, над версією 2.0 вже працює команда Мінсоцполітики – оновлення, зокрема, передбачає спрощення процесів.
«Дніпропетровська область прийняла майже пів мільйона внутрішньо переміщених осіб, тож розвиток соціальних послуг є для нас пріоритетом. Сподіваємося, що участь у бета-тестуванні дозволить ще швидше та якісніше надавати необхідну підтримку тим, хто її потребує, а потім поширити такий досвід на всю Україну», – сказала Надія Задорожна, заступниця начальника Дніпропетровської ОВА.
До заходу долучилася онлайн Уляна Токарєва, заступниця міністра соціальної політики. За її словами, зараз Мінсоцполітики активно розробляє Національну стратегію розвитку соціальних послуг.
«Ми не говоримо про те, що цифровізація соціальних послуг може замінити живе спілкування родини та фахівця. Навпаки, йдеться, що треба осучаснити та спростити ті інструменти, якими щодня користуються фахівці соціальної сфери. Цифровізація охоплює багато інструментів, які дозволять спростити бюрократичні процедури, а отже більше приділити часу саме людині або родині, яка прийшла за допомогою. Але навіть в умовах максимальної цифровізації процесів ми зберігаємо контакт між фахівцем і родиною, в основі якого емпатія та підтримка», – додала Уляна Токарєва.
На перевагах електронного кейс-менеджменту закцентував також Іван Начовний, заступник начальника Дніпропетровської ОВА (CDTO): «Цифровізація – це не лише якісні сервіси, а насамперед зекономлений час людини. Адже коли послуги стають доступними онлайн, їй не потрібно зайвий раз звертатися до інстанцій та стояти в чергах».
У межах заходу розробники функціоналу та представники ДП «ІОЦ Мінсоцполітики України» продемонстрували, як працюють е-кабінети користувачів.
Зокрема, учасники та учасниці мали змогу ознайомитися із процесами:
створення та подання заяви на отримання соціальної послуги;
розгляд звернення, прийняття рішення та призначення кейс-менеджера;
перегляд справи у кабінеті кейс-менеджера.
Як розвиваються соціальні послуги на рівні регіону в умовах воєнного стану, розповіла Олена Кришень, директорка департаменту соціального захисту населення Дніпропетровської ОВА. За її словами, в області налічується 229 надавачів соціальних послуг, за 5 місяців поточного року отримали послуги 57 тисяч людей, а бета-тестування потенційно охопить 20 тисяч.
Департамент розробив маршрут отримання соціальної послуги до та після цифровізації, на основі чого виділили переваги е-версії.
Серед них:
швидке обслуговування;
автоматичний обмін інформацією;
електронний документообіг.
Крім того, мешканці Дніпропетровщини можуть скористатися чат-ботом «СоцДопомога», у ньому є спеціальний розділ про соціальні послуги. Автоматичні експертні відповіді можна отримати у режимі 24/7.
Кейс-менеджмент (ведення випадку) – це метод надання соціальної послуги, основа якого – орієнтація кожного залученого фахівця на покращення ситуації особи або сім'ї.
Електронний кейс-менеджмент охоплює всі ключові процеси ведення випадку. Так, після того, як людина або сім'я подасть заяву на отримання соціальної послуги, кейс-менеджер оцінює її потреби, після чого розробляє план та координує усіх залучених фахівців.
Нагадаємо, що раніше у Вінниці стартувала серія регіональних заходів про електронний кейс-менеджмент – наступні зустрічі з профільними спеціалістами пройдуть у Полтаві та Черкасах.
Всі Головні новини