До уваги ОСББ та виконавців комунальних послуг: через неподання інформації до Пенсійного фонду про потенційних отримувачів субсидій і пільг, власники житла можуть не отримати виплати
За останні кілька років Уряд зробив багато кроків для того, щоб громадяни могли швидше і легше отримувати житлові субсидії і пільги. Сьогодні документи для призначення субсидій і пільг можна подавати онлайн, а перерахунок їх розміру здійснюється автоматично, витрачати свій час на стояння в чергах більше не потрібно. Водночас залишається можливість звернутися і подати документ в паперовій формі.
Для забезпечення цього з 1 грудня 2022 р. житлові субсидії і пільги адмініструються Пенсійним фондом України, який працює за екстериторіальним принципом.
З вересня 2023 року Пенсійний фонд України створив можливість подання спрощеного звернення за призначенням житлової субсидії, коли члену родини треба тільки подати спрощену заяву, а органи Пенсійного фонду самостійно з офіційних джерел здійснять збір та обробку відомостей, необхідних для призначення виплати. Час, який витрачає людина чи родина на призначення соціальних допомог був мінімізований, а процес подання заяви – максимально автоматизований.
Також на порталі електронних послуг ПФУ було створено електронні кабінети для надавачів житлово-комунальних послуг, зокрема для ОСББ. Водночас для ОСББ збережено можливість подавати інформацію в паперовій формі.
Ці кроки забезпечили можливість державі самостійно обмінюватися інформацією з надавачами комунальних послуг про послуги, які вони надають конкретній родині, і швидше призначати субсидії, у разі використання електронного обміну інформацією.
Проте частина ОСББ та деякі виконавці комунальних послуг не подають до Пенсійного фонду інформацію, необхідну для призначення людям житлових субсидій і пільг. Через це мешканці таких будинків можуть не отримати передбачені їм законодавством виплати.
Варто зазначити, що ОСББ зобов’язані, зокрема, надати первинну інформацію до Пенсійного фонду України про ціну на послугу, розмір встановлених внесків, а надалі – у разі зміни такої інформації.
Крім того, ОСББ інформують органи Пенсійного фонду України про наявність у співвласників багатоповерхового будинку заборгованості з оплати витрат на управління багатоквартирним будинком та комунальних послуг.
У разі ненадання зазначеної інформації люди можуть стати заручниками ситуації, коли Пенсійний фонд України не отримає необхідної інформації для призначення житлових субсидій / пільг, і, як наслідок, ті, хто потребує фінансової допомоги, не отримають виплати в повному обсязі, оскільки не вистачатиме даних для їх розрахунку.
Нагадуємо, що з 2022 р. на вебпорталі електронних послуг ПФУ успішно діє Електронний кабінет управителів, об’єднань та виконавців комунальних послуг. Сервіс дає можливість дистанційно і з мінімальними витратами часу надавати ПФУ необхідну інформацію. Процес обробки такої інформації автоматизований. Це дає змогу ПФУ швидко приймати рішення та нараховувати населенню передбачені їм виплати.
Разом з тим, з урахуванням поточних реалій життя і непоодиноких випадків відключення світла, Пенсійний фонд України опрацьовує і відомості, надані на папері. Однак, це потребує додаткового часу на їх обробку
Всі Субсидії