Цифровізація соціальних послуг: у Харкові презентували функціонал електронного кейс-менеджменту та анонсували навчання для фахівців
Функціонал електронного кейс-менеджменту продемонструвала команда Мінсоцполітики у Харкові – тут фахівці соціальної сфери регіону ознайомилися з його основними можливостями напередодні всеукраїнського запуску. Це вже сьомий захід в межах серії «Цифровізація соціальних послуг: кейс-менеджмент як ключовий інструмент», яку проводять за підтримки Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ).
Електронний кейс-менеджмент є складовою Єдиної інформаційної системи соціальної сфери (ЄІССС). Про те, як з Єдиною системою змінюється процес надання соціальних послуг і допомог, а також планами щодо її подальшого розвитку поділився Костянтин Кошеленко, заступник Міністра соціальної політики з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації.
«Багато хто може згадати, як за соціальною підтримкою потрібно було звертатися тільки особисто до органу соцзахисту, так ще й за місцем реєстрації. Це супроводжувалося паперами і чергами, що втомлювало не тільки людей, які потребували підтримки, а й самих фахівців. Ситуацію змінює впровадження Єдиної системи, хоч це непростий і нешвидкий процес. Зокрема, ми активно працюємо над Соціальним порталом Мінсоцполітики – цифровим рішення для усіх залучених сторін», – сказав Костянтин Кошеленко.
Так, подати заяву про надання соціальної послуги можна буде онлайн – для цього достатньо перейти на портал. Авторизувавшись в особистому кабінеті, громадяни зможуть обрати одну або декілька соціальних послуг, у яких відчувають потребу, та заповнити відповідну заяву. Фахівці, зі свого боку, зможуть швидше опрацювати звернення, а зекономлений час витратити на взаємодію із людиною або родиною, яка потребує соціальної підтримки.
«Цифровізація соціальних послуг є дуже важливою для Харківщини, адже сьогодні у регіоні налічується понад 524 тисячі внутрішньо переміщених осіб, понад 581 тисяча людей похилого віку та майже 127 тисяч людей з інвалідністю. Водночас в області недостатньо працівників сфери соціального захисту, а наявні фахівці вкрай завантажені роботою. Тож впровадження електронного кейс-менеджменту у нашому регіоні дозволить вчасно, системно та більш ефективно надавати соціальні послуги кожній людині», – зазначила Віта Ковальська, заступниця начальника Харківської ОВА.
Наразі бета-тестування функціоналу триває у територіальних громадах 4 пілотних регіонів – Вінницької, Дніпропетровської, Полтавської та Черкаської областей. Учасники бета-тестування випробовують можливості функціонала – зворотний зв'язок від них приймає контакт-центр ДП «ІОЦ Мінсоцполітики України». Команда також підготувала серію навчальних відео, які можна переглянути на YouTube-каналі за посиланням. Попереду – навчання для фахівців з усієї України, які будуть працювати з функціоналом. Очікується, що у навчанні візьмуть участь 2 фахівці від кожного структурного підрозділу з питань соціального захисту населення або територіальної громади.
Водночас за підтримки міжнародних партнерів, зокрема Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ), уже працюють над версією 2.0 функціонала, що передбачає спрощення процесів.
«Цей проєкт є важливим кроком на нашому шляху до цифровізації соціальних послуг в Україні, роблячи їх більш доступними, ефективними та чутливими до потреб дітей та сімей по всій країні. Ця сучасна система є не лише технологічним досягненням, вона представляє собою фундаментальну зміну в підході до кейс-менеджменту: від виявлення потреб до надання індивідуальних послуг. Цифровізуючи увесь процес, ми не лише прискорюємо доступ до основних соціальних послуг, але й гарантуємо, що кожна дитина та сім’я отримають необхідну комплексну підтримку», – наголосила Джінан Рамадан, керівниця офісу ЮНІСЕФ у м. Харків.
Нагадаємо, що на Закарпатті фахівці соціальної сфери також ознайомились із функціоналом електронного кейс-менеджменту.
Всі Головні новини