Стратегічна мета Мінсоцполітики - створення конкурентного ринку соціальних послуг
Потреби населення України в соціальних послугах покриті на 13%. В той же час підходи до фінансування послуг у громадах майже не змінюються. На сьогодні 61% бюджету громад витрачається на соціальні виплати і лише 39% – на послуги. Такі цифри демонструє дослідження CIVITTA. Також серед проблем впровадження соцпослуг залишається низька конкуренція на ринку соціальних послуг. В громадах соціальні послуги надаються переважно надавачами державного та комунального секторів. За даними Реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг, це близько 80%. Тому підходи до управління системою надання соціальних послуг потребують модернізації.
Про це сказала заступниця міністра соціальної політики Уляна Токарєва під час Всеукраїнської навчально-практичної конференції “Підтримане проживання як шлях до інтеграції: досвід, виклики та перспективи розвитку в Україні”.
“Наша стратегічна мета – розвиток конкурентного ринку соціальних послуг з активізацією залучення недержавних надавачів. Для цього працюємо за чотирма ключовими напрямками – забезпечення рівних умов на ринку соціальних послуг надавачів усіх форм власності, фінансування соціальних послуг за принципом "гроші ходять за людиною", створення національного закупівельника соціальних послуг, стимулювання переходу бюджетних установ до реорганізації в комунальні некомерційні підприємства”, – сказала вона.
Очікується, що такий підхід дозволить до 2030 року досягнути наступних результатів – надавачі недержавного сектору займатимуть як мінімум 40% ринку соціальних послуг, тим самим створивши справедливу та здорову конкуренцію на ринку.
Всі Соціальні послуги