Інформаційна довідка про стан роботи із зверненнями громадян, що надійшли до Міністерства соціальної політики України за 9 місяців 2014 року
Міністерство соціальної політики України як центральний орган виконавчої влади, що відповідає за формування та реалізацію державної соціальної політики, здійснює заходи щодо оперативного реагування на соціальні потреби суспільства, спрямовані на покращення добробуту громадян.
Протягом січня - вересня 2014 року до центрального апарату Міністерства соціальної політики України надійшло 20140 звернень громадян (528 звернень – колективних).
Із зазначеної кількості звернень:
- 12280 письмових звернень (61 % від загальної їх кількості);
- 3631 (18 %) під час особистого прийому громадян;
- 4229 (21 %) від Державної установи „Урядовий контактний центр”.
У розрахунку на сто тисяч населення найбільшу кількість звернень зареєстровано від жителів м. Києва (137), Київської (73,2), Луганської (54,8), Донецької (53,8), Житомирської (43,8) та Запорізької (41,2) областей.
У порівнянні з відповідним періодом 2013 року спостерігається зменшення кількості звернень громадян до Мінсоцполітики (- 15 %).
Громадяни порушували у зверненнях наступні питання:
- пенсійне забезпечення – 5551(27,6 % від загальної кількості звернень);
- субсидії, пільги та компенсації – 2314 (11,5 %);
- соціальний захист постраждалих внаслідок надзвичайних ситуацій – 1802 (8,9 %);
- соціальний захист сімей з дітьми та малозабезпечених сімей – 1416 (7 %);
- соціальний захист інвалідів – 1243 (6,2 %);
- оплата праці – 914 (4,5 %);
- надання матеріальної допомоги – 735 (3,6 %);
- соціальний захист постраждалих від Чорнобильської катастрофи – 731 (3,6 %);
- працевлаштування та виплата допомоги по безробіттю – 702 (3,5 %);
- санаторно-курортне лікування, оздоровлення дітей – 527 (2,6 %);
- дотримання законодавства про працю – 425 (2,1 %);
- трудове законодавство – 410 (2 %);
- усиновлення та захист прав дитини – 409 (2%);
- оформлення вантажів гуманітарної допомоги – 393 (2 %);
- умови та режим праці – 348 (1,7 %);
- соціальне страхування – 344 (1,7 %);
- організація особистого прийому громадян – 332 (1,6 %);
- житлове питання – 283 (1,4 %);
- індексація доходів, прожитковий мінімум – 255 (1,3 %);
- присвоєння почесного звання України „Мати-героїня”, соціальний захист багатодітних сімей – 195 (1 %);
- діяльність закладів підтримки та догляду – 194 (1 %);
- надання статусу інваліда війни, учасника війни, ветерана праці –180 (0,9 %);
- надання соціальних послуг бездомним особам – 86 (0,4%)
- інші питання – 205 (1 %).
Не належало до компетенції Міністерства 146 (0,7 %) звернень, які відповідно до статті 7 Закону України „Про звернення громадян” направлені за належністю до інших органів влади для подальшого їх розгляду.
У звітному періоді зареєстровано 736 звернень від ветеранів війни, у тому числі 286 звернень – від інвалідів Великої Вітчизняної війни. Насамперед, ветерани війни порушували питання щодо надання пільг, правильності обчислення пенсій, забезпечення спецавтотранспортом, санаторно-курортного лікування, щорічної разової допомоги до 9 травня.
Загалом до Мінсоцполітики від осіб з обмеженими фізичними можливостями надійшло 3400 звернень (або 16,9 %).
У розрізі кореспондентів до Мінсоцполітики надійшло:
- 4754 (23,6 %) звернення громадян через органи влади, у тому числі 2174 від Кабінету Міністрів України, 978 – від народних депутатів України, 650 – від Адміністрації Президента України, 125 – від апарату Верховної Ради України;
- 128 листів від представників засобів масової інформації;
- 4717 листів від інших органів, установ, організацій.
Найчастіше до Міністерства звертались народні депутати України Кличко В.В. (201 звернення), Сушкевич В.М. (79), Абдуллін О.Р. (52), Кужель О.В. (37) Цибенко П.С. (37). Найбільше звернень надіслали редакції газет: „Праця і зарплата” – 93, „Урядовий кур'єр” – 23.
Протягом січня - вересня 2014 року керівництвом Міністерства та спеціалістами структурних підрозділів на особистому прийомі громадян розглянуто 3631 звернення (62 звернення – колективних):
- у громадській приймальні Міністерства - 3454 звернення;
- під час особистого прийому у Кабінету Міністрів України – 117 (24 лютого – 9 осіб, 28 квітня – 67 осіб, 23 червня – 41 особа);
- під час проведення прямої телефонної лінії в Кабінеті Міністрів України – 60 (11 березня – 19 осіб, 27 травня – 27 осіб, 26 серпня – 14 осіб).
Із загальної кількості звернень у звітному періоді особливому контролю підлягало 6526 (32 %) звернень громадян.
Питання організації розгляду звернень громадян, їх особистого прийому, як один із ключових елементів налагодження діалогу влади та суспільства, й надалі перебуватиме на постійному контролі керівництва Мінсоцполітики.
Всі Звернення громадян