Щоб брати участь у громадському обговоренні проектів потрібно авторизуватися!
Про затвердження Порядку організації ведення Електронного реєстру листків непрацездатності
Проект
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 2019 р. №
Київ
Про затвердження Порядку організації ведення Електронного реєстру листків непрацездатності
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 29 листопада 2018 року № 999 ,,Деякі питання Електронного реєстру листків непрацездатності” Кабінет Міністрів України п о с т а н о в л я є:
1. Затвердити Порядок організації ведення Електронного реєстру листків непрацездатності, що додається.
2. Пенсійному фонду України, Національній службі здоров’я за участю Фонду соціального страхування України забезпечити інформаційну взаємодію власних інформаційно-телекомунікаційних систем із Електронним реєстром листків непрацездатності до 1 червня 2019 року. [ЛІ1]
3. Міністерству охорони здоров’я, Національній службі здоров’я в тримісячний строк після забезпечення інформаційної взаємодії інформаційно-телекомунікаційних систем суб’єктів інформаційного обміну із Електронним реєстром листків непрацездатності здійснити організаційні заходи щодо забезпечення видачі листків непрацездатності з обов’язковим введенням даних в Електронний реєстр листків непрацездатності.
4. Міністерству охорони здоров’я у тримісячний строк з дня набрання чинності цією постановою привести власні нормативно-правові акти у відповідність із цією постановою.
5. Рекомендувати Фонду соціального страхування України розробити і затвердити власні нормативно-правові акти щодо запровадження ризик-орієнтованих підходів до здійснення перевірки обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності з використанням інформації Електронного реєстру листків непрацездатності.
Прем’єр-міністр України В. ГРОЙСМАН
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 2019 р. №
ПОРЯДОК
організації ведення Електронного реєстру листків непрацездатності
1. Цей Порядок розроблено відповідно до законів України ,,Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування”, ,,Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування”, постанови Кабінету Міністрів України від 29 листопада 2018 року № 999 ,,Деякі питання Електронного реєстру листків непрацездатності” та визначає механізм організації ведення Електронного реєстру листків непрацездатності.
2. У цьому Порядку терміни вживаються у таких значеннях:
єдиний реєстраційний номер листка непрацездатності – унікальний номер, що формується та присвоюється автоматично за допомогою програмних засобів ведення Електронного реєстру листків непрацездатності (далі – Реєстр), складається з цифр, що утворюють числа натурального ряду, шляхом додавання одиниці до останнього наявного та за яким може бути ідентифіковано випадок тимчасової втрати працездатності та всі пов’язані з ним документи в Реєстрі;
листок непрацездатності – зареєстрований за єдиним реєстраційним номером листка непрацездатності в Реєстрі документ, оформлений та виданий в порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров’я, за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері праці та соціальної політики та Фондом соціального страхування України, який засвідчує тимчасову втрату працездатності та є єдиною підставою для призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах, що здійснюється за рахунок коштів Фонду соціального страхування України;
медичний висновок – створений в електронній формі на підставі медичних записів та зареєстрований в електронній системі охорони здоров’я документ, що містить висновок лікаря (лікарської комісії) за результатами експертизи з тимчасової втрати працездатності, що засвідчує тимчасову непрацездатність та є єдиною підставою для створення листка непрацездатності;
особа, яка засвідчує тимчасову непрацездатність – лікар (лікарська комісія) у закладах охорони здоров’я, а також лікарі, що провадять господарську діяльність з медичної практики, як фізичні особи – підприємці із наявною ліцензією Міністерства охорони здоров’я;
портал послуг – веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України;
реєстраційний номер облікової картки платника податків – реєстраційний номер облікової картки платника податків – фізичної особи згідно з Державним реєстром фізичних осіб – платників податків; для застрахованих осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків і мають відмітку в паспорті, зазначаються:
для осіб з паспортом у формі книжечки – БКNNXXXXXX, де БК – константа, що вказує на реєстрацію за паспортними даними; NN – дві українські літери серії паспорта (верхній регістр); XXXXXX – шість цифр номера паспорта (з ведучими нулями);
для осіб з паспортом у формі пластикової картки (ID-картки), які мають відмітку ,,відмова”, – ПXXXXXXXXX, де П – константа, що вказує на реєстрацію за паспортними даними; XXXXXXXXX – дев’ять цифр номера паспорта;
уповноважена особа – особа, яку уповноважено керівником закладу охорони здоров’я реєструвати медичні висновки в електронній системі охорони здоров’я.
Терміни ,,електронна система охорони здоров’я” та ,,медичні записи” використовуються у значеннях, наведених у Законі України ,,Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення”.
Інші терміни вживаються у значеннях, наведених у законах України ,,Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування”, ,,Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування”.
3. Ведення Реєстру здійснюється державною мовою.
4. Реєстр формує та веде Пенсійний фонд України, який є володільцем даних Реєстру.
5. Суб’єктами інформаційного обміну є центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров’я, Національна служба здоров’я, Пенсійний фонд України, Фонд соціального страхування України.
6. При веденні Реєстру забезпечуються процедури і заходи контролю та верифікації даних, моніторингу змін індивідуальних відомостей, захисту інформації, технологічного і програмного забезпечення, у тому числі від несанкціонованого доступу, що застосовуються при веденні реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування відповідно до положення про його ведення.
7. Порядок та умови інформаційної взаємодії з державними електронними інформаційними ресурсами визначаються нормативно-правовими актами суб’єктів інформаційного обміну, а також угодами про обмін інформацією та протоколами до них.
8. В процесі інформаційної взаємодії суб’єкти інформаційного обміну впроваджують організаційно-технічні заходи, які забезпечують захист інформації, що передається відповідно до ступеня її конфіденційності.
9. Інформаційна взаємодія здійснюється в електронній формі з дотриманням вимог законів України, „Про електронні довірчі послуги”, „Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах”, „Про захист персональних даних”.
10. Ведення Реєстру передбачає:
1) обробку в базі даних Реєстру інформації про листки непрацездатності та інформації, що надходить від джерел, визначених підпунктами 1–4 пункту 11 цього Порядку;
2) формування єдиного реєстраційного номеру листка непрацездатності;
3) пошук відомостей у Реєстрі;
4) внесення змін до записів Реєстру, у тому числі про реєстрацію нового листка непрацездатності застрахованої особи, щодо якої обробляється інформація про листок непрацездатності, строк дії якого не закінчився;
5) передачу інформації між суб’єктами інформаційного обміну, інформаційну взаємодію їх інформаційних систем;
6) формування повідомлень суб’єктам інформаційного обміну, застрахованим особам, страхувальникам;
7) надання відомостей з Реєстру застрахованим особам, страхувальникам, особі, яка засвідчує тимчасову непрацездатність, уповноваженій особі;
8) використання довідників та класифікаторів державних реєстрів, а також Міжнародної статистичної класифікації хвороб та споріднених проблем охорони здоров’я (МКХ-10) та Міжнародної класифікації первинної медичної допомоги (ICPC-2);
9) функціонування порталу послуг для забезпечення доступу до інформації, що обробляється в Реєстрі, отримання відомостей з Реєстру, періодичне оприлюднення інформації з Реєстру.
11. Реєстр формується як система накопичення, збереження, використання електронних даних на базі централізованих інформаційних технологій реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування відповідно до вимог законів України ,,Про електронні документи та електронний документообіг”, ,,Про електронні довірчі послуги”, ,,Про захист персональних даних”, ,,Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах”, що надходять від:
1) електронної системи охорони здоров’я – про зареєстровані особами, що засвідчують тимчасову непрацездатність, медичні висновки, в тому числі медичні висновки, зареєстровані відповідно до направлень медико-соціальних експертних комісій на підставі яких реєструються листки непрацездатності;
2) застрахованих осіб та / або страхувальників – звернення (повідомлення, заяви) про тимчасову втрату працездатності або відновлення працездатності застрахованих осіб у випадках, передбачених законодавством;
3) Фонду соціального страхування України – про результати перевірки обґрунтованості видачі та продовження листка непрацездатності, суму допомоги, що виплачена на підставі листка непрацездатності, відмову в наданні застрахованій особі допомоги по тимчасовій непрацездатності;
4) страхувальників – про відмову в наданні застрахованій особі допомоги по тимчасовій непрацездатності, про суму допомоги, що виплачена на підставі листка непрацездатності у випадках, передбачених законодавством.
Форми звернень (повідомлень, заяв) застрахованих осіб та страхувальників, передбачених підпунктом 2 цього пункту, затверджуються Пенсійним фондом України в установленому законодавством порядку.
12. Реєстр складається із записів про тимчасову непрацездатність, що створюються автоматично програмними засобами на підставі інформації, що надходить від електронної системи охорони здоров’я та від осіб, зазначених у підпункті 11 цього Порядку.
13. Запис про тимчасову непрацездатність включає відомості про:
1) пацієнта (у разі непрацездатності особи, зумовленої необхідністю догляду за хворою дитиною; необхідністю догляду за хворим членом сім’ї; необхідністю догляду за дитиною віком до трьох років або дитиною з інвалідністю віком до 18 років у разі хвороби матері або іншої особи, яка доглядає за цією дитиною):
прізвище, ім’я, по батькові;
дату народження;
реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності);
2) тимчасово непрацездатну особу:
прізвище, ім’я, по батькові;
дату народження;
реєстраційний номер облікової картки платника податків;
стать;
найменування страхувальника та його індивідуальний податковий номер в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань;
3) випадок тимчасової непрацездатності:
унікальний номер випадку непрацездатності за даними електронної системи охорони здоров’я;
номер, дату (час) реєстрації медичного висновку в електронній системі охорони здоров’я;
дату (час) надходження інформації до Реєстру, що фіксуються автоматично і відповідають даті та часу збереження цих відомостей;
єдиний реєстраційний номер електронного листка непрацездатності;
причину непрацездатності (тимчасова непрацездатність внаслідок захворювання або травми, яка пов’язана або не пов’язана з виробництвом; необхідність догляду за хворою дитиною; необхідність догляду за хворим членом сім’ї; необхідність догляду за дитиною віком до трьох років або дитиною з інвалідністю віком до 18 років у разі хвороби матері або іншої особи, яка доглядає за цією дитиною; карантин; тимчасове переведення застрахованої особи відповідно до медичного висновку на легшу, нижчеоплачувану роботу; протезування з поміщенням у стаціонар протезно-ортопедичного підприємства; перебування в реабілітаційних відділеннях санаторно-курортного закладу після перенесених захворювань і травм);
період тимчасової непрацездатності: період звільнення від роботи (з / по), період переведення тимчасово на іншу роботу (з / по). Період тимчасової непрацездатності визначається терміном дії медичних висновків, які були видані в межах одного випадку непрацездатності, або звернення (повідомлення, заяви) осіб про відновлення працездатності застрахованих осіб. Кінцева дата періоду визначається у відповідному медичному висновку або застрахованою особою самостійно шляхом подання декларації про відновлення працездатності (крім випадків непрацездатності у зв’язку з карантином);
призначений режим лікування;
порушення режиму лікування із зазначенням дати і видів порушення;
відомості про направлення на огляд, дату огляду та висновок медико-соціальної експертної комісії;
відомості про направлення в реабілітаційне відділення санаторно-курортного закладу після перенесених захворювань і травм безпосередньо із стаціонару лікувального закладу із зазначенням дати початку та закінчення путівки, її номеру, назви санаторно-курортного закладу;
результати перевірки обґрунтованості видачі та продовження листка непрацездатності;
4) особу, яка засвідчила випадок тимчасової втрати працездатності та відомості, зазначені у підпункті 3 цього пункту, зареєструвала медичний висновок в електронній системі охорони здоров’я:
посаду;
прізвище, ім’я, по батькові;
реєстраційний номер облікової картки платника податків;
5) заклад охорони здоров’я:
найменування та його індивідуальний податковий номер в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань;
адресу місця проведення експертизи тимчасової непрацездатності, адресу електронної пошти та номер телефону;
6) дані для забезпечення збору статистичної інформації про показники середньої тривалості випадків тимчасової втрати працездатності за відповідним кодом діагнозу згідно з Міжнародною статистичною класифікацією хвороб та споріднених проблем охорони здоров’я (МКХ-10) або Міжнародною класифікацією первинної медичної допомоги (ICPC-2);
7) суму допомоги, що виплачена на підставі листка непрацездатності;
8) відмову в наданні застрахованій особі допомоги по тимчасовій непрацездатності та її причини:
одержання застрахованою особою травм або захворювання при вчиненні нею злочину;
навмисне заподіяння шкоди своєму здоров’ю з метою ухилення від роботи чи інших обов’язків або симуляції хвороби;
перебування під арештом, проведення судово-медичної експертизи, примусове лікування, призначене за постановою суду;
тимчасова непрацездатність у зв’язку із захворюванням або травмою, що сталися внаслідок алкогольного, наркотичного, токсичного сп’яніння або дій, пов’язаних з таким сп’янінням;
перебування застрахованої особи у відпустці без збереження заробітної плати, творчій відпустці, додатковій відпустці у зв’язку з навчанням;
порушення режиму, встановленого для застрахованої особи лікарем;
не явка без поважних причин у призначений строк на медичний огляд, у тому числі на лікарсько-консультативну комісію чи медико-соціальну експертну комісію;
порушення встановленого порядку видачі листка непрацездатності за результатами перевірки обґрунтованості його видачі та продовження.
14. Відомості щодо повноважень особи, яка зареєструвала, засвідчила випадок тимчасової втрати працездатності надходить та контролюються електронною системою охорони здоров’я.
15. Відомості з електронної системи охорони здоров’я надходять в режимі он-лайн інформаційно-телекомунікаційними засобами в електронній формі з використанням кваліфікованого електронного підпису та засобів криптографічного захисту інформації, які відповідають вимогам до форматів криптографічних повідомлень, форматів структури, протоколів, алгоритмів та інтерфейсів, встановлених законодавством.
16. У разі надходження до Реєстру повідомлення про реєстрацію тимчасової непрацездатності особи, яка не бере участі у загальнообов’язковому державному соціальному страхуванні, або щодо якої відсутні відомості в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, до електронної системи охорони здоров’я автоматично формуються та надсилаються в режимі он-лайн відповідні повідомлення.
17. У разі надходження до Реєстру повідомлення про реєстрацію тимчасової непрацездатності особи, щодо якої наявна інформація про листок непрацездатності, строк дії якого не закінчився, до кожного із записів вноситься інформація про це та створюється автоматичне повідомлення по кожному із медичних висновків для електронної системи охорони здоров’я, яке є доступним також застрахованій особі та страхувальнику в їх електронних кабінетах на порталі послуг.
18. Інформація з Реєстру, що надається Фонду соціального страхування України, включає відомості, передбачені пунктом 13 цього Порядку в обсязі, необхідному для здійснення перевірки обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності застрахованим особам, надання матеріального забезпечення, страхових виплат та соціальних послуг, відповідно до Закону України ,,Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування”.
19. Інформація з Реєстру, що надається центральному органу виконавчої влади, який реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про загальнообов’язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, включає відомості, що містять посилання на нещасний випадок на виробництві, професійне захворювання в обсязі, необхідному для проведення розслідування та ведення обліку нещасних випадків, професійних захворювань і аварій на виробництві та повідомлення, передбачені в пункті 16 цього Порядку.
20. Структура, формат відомостей та вимоги до їх контролю, процедури взаємодії інформаційних систем та зміни до них визначаються відповідними суб’єктами інформаційного обміну спільними рішеннями, які оформлюються окремими протоколами, підготовленими на підставі цього Порядку.
При обміні інформацією суб’єкти інформаційного обміну впроваджують організаційно-технічні заходи, які забезпечують захист інформації з обмеженим доступом, що передається, та побудов комплексної системи захисту інформації з підтвердженою відповідністю згідно зі статтею 8 Закону України “Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах”.
Інформаційний обмін між суб’єктами інформаційного обміну здійснюється в електронній формі з використанням кваліфікованого електронного підпису та засобів криптографічного захисту інформації, які відповідають вимогам до форматів криптографічних повідомлень, форматів структури, протоколів, алгоритмів та інтерфейсів, встановлених законодавством.
21. Інформація з Реєстру, що містить відомості про реєстраційний номер облікової картки платника податків, період і причину непрацездатності, надається виключно особі, якої вони стосуються, її страхувальнику – за період перебування особи у трудових відносинах із ним, відповідно через електронні кабінети застрахованої особи та страхувальника на порталі послуг, а також особі, яка засвідчує тимчасову непрацездатність, уповноваженій особі – через електронну систему охорони здоров’я у формі електронних копій документів про непрацездатність.
22. Інформація з Реєстру надається територіальними органами Пенсійного фонду України в паперовій формі у формі витягу з Реєстру за усним зверненням:
застрахованій особі – особисто при пред’явленні паспорта (іншого документа, що посвідчує особу), документа, який підтверджує реєстраційний номер облікової картки платника податків за серією та / або номером паспорта, або свідоцтва про загальнообов’язкове соціальне страхування чи пенсійного посвідчення;
у разі якщо застрахованою особою є неповнолітня або недієздатна особа чи особа, цивільна дієздатність якої обмежена, – батькам, опікуну, піклувальнику, іншому законному представнику – при пред’явленні документів, що засвідчують право на представництво інтересів цієї застрахованої особи;
представнику застрахованої особи чи страхувальника – при пред’явленні документів, що посвідчують особу представника та її повноваження діяти від імені особи, яку він представляє.
Інформація з Реєстру може надаватися застрахованим особам в електронній формі через термінали доступу, у тому числі автоматизовані, суб’єктів, підключених до інформаційних сервісів на порталі послуг відповідно до укладених з Пенсійним фондом України договорів у порядку, встановленому законодавством.
Передавання інформації через зовнішніх користувачів масових прикладних сервісів порталу послуг, до яких можуть належати банки, національний оператор поштового зв’язку, страхувальники, інші підприємства, установи та організації (за згодою застрахованих осіб або у випадках та у порядку, встановлених законодавством у сфері захисту персональних даних) тощо, здійснюється за наявності комплексної системи захисту інформації з підтвердженою відповідністю згідно з вимогами законодавства у сфері захисту інформації.
23. Пошук відомостей у Реєстрі здійснюється за прізвищем, ім’ям, по батькові та датою народження застрахованої особи, її реєстраційним номером облікової картки платника податків за принципом повного збігу всіх зазначених ідентифікаторів пошуку та/або кожного окремого із зазначених ідентифікаторів пошуку.
24. Відомості з Реєстру формуються виключно за допомогою програмних засобів його ведення з обов’язковим присвоєнням індексного номера, фіксацією дати та часу їх формування у формі витягу.
Інформація з Реєстру містить актуальні на дату та час її формування відомості, що обробляються, або відомості про відсутність інформації за визначеними ідентифікаторами пошуку.
25. Інформацією з Реєстру, що підлягає оприлюдненню, є:
1) номер листка непрацездатності, дата його відкриття (продовження, закриття), відомості щодо перевірки обґрунтованості його видачі (у разі проведення);
2) кількість, причини, середня тривалість зареєстрованих листків непрацездатності за місяць, квартал, рік, по регіонах, закладах охорони здоров’я, особах, що засвідчили тимчасову непрацездатність;
3) кількість необґрунтовано виданих та продовжених листків непрацездатності за місяць, квартал, рік, по регіонах, закладах охорони здоров’я, особах, що засвідчили тимчасову непрацездатність;
4) кількість днів тимчасової непрацездатності за місяць, квартал, рік, по регіонах, страхувальниках;
5) суми допомоги, що виплачені на підставі листків непрацездатності за місяць, квартал, рік, по страхувальниках.
Оприлюднення інформації, що обробляється в Реєстрі, допускається виключного у знеособленому вигляді.
Доступ до інформації з Реєстру, зазначеній у цьому пункті, є вільним, не потребує авторизації чи ідентифікації користувача на порталі послуг.
Форма оприлюднення інформації, зазначеної у цьому пункті, визначається Пенсійним фондом України.
Додаткові матеріали
Обговорення
Кількість користувачів, що приймають участь в обговорюванні проекту: | 2 |
Додано пропозицій: | 1 |
Підтримка проекту: | Так:1 Ні:0 |
Всі Обговорення проектів нормативно-правових актів