Перед використанням новоствореного облікового запису, ще необхідно підтвердити поштову адресу. На протязі кількох хвилин на вашу поштову скриньку повинно прийти повідомлення, яке містить посилання для активації облікового запису.

Як повідомити про корупційне правопорушенняКоманда уповноваженого підрозділу
Безбар’єрністьВивчення міжнародного досвіду
Децентралізація владиОрганізації надання соціальних послугОрганізації надання послуг сприяння зайнятості населенняКращі практикиОрганізація надання адміністративних послуг соціального характеру в умовах децентралізації
Контактні даніСоцпослугиСімейні форми вихованняПатронат над дитиноюМетодичні матеріали
УсиновленняПошук дитиниДопомогаПроектиПро насКонтакти
ДитинаПрава дітейСоцпослугиОздоровлення та відпочинок дітейПрофілактика соціального сирітстваУсиновлення
РішенняПротоколи засіданьПлани робітЗвіти
Публічна інформаціяЩо таке публічна інформація, порядок її отримання та оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформаціїГрафік прийому, контактиФорми для подання запиту на отримання інформаціїІнформація про систему обліку публічної інформації
Електронний кабінет особи з інвалідністюЯкщо людина НЕ ОБЛІКОВАНА у ЦБІЯкщо людина ВЖЕ ОБЛІКОВАНА у ЦБІВхід на портал ЦБІЗаповнення та подача заяви про потребу в забезпеченні допоміжними засобами реабілітації
Е-сервісиЄдиний реєстр отримувачів гуманітарної допомогиДопомога на дітей ФОПДопомога при народженні дитиниСубсидіїСистема розрахунку пенсійного забезпеченняЕлектронний кабінет особи з інвалідністюЄ-допомогаМуніципальна няняВідкриті дані України
Європейська та Євроатлантична інтеграціяУгода про асоціацію між Україною та ЄСПерелік директив ЄС та звіти Мінсоцполітики про їх виконанняПлан заходів Мінсоцполітики щодо імплементації Угоди про асоціаціюТехнічна допомога Європейської Комісії TWINNING, TAIEX TWINNINGЄвроатлантична інтеграція (НАТО)Міжнародні проектиЕкспертно-консультативна групаПроект ЄС - МОП "Зміцнення адміністрації праці з метою покращення умов праці і подолання незадекларованої праці"Презентації
Формування життєстійкостіГромади до участі в Програмі життєстійкостіПоширені запитання-відповіді
ГромадянамСоціальні послугиРеєстр надавачів соціальних послугМатеринство, сім'я, дітиЗвернення громадянПублічна інформаціяПротидія торгівлі людьмиЗапобігання домашнього насильстваГендерна політикаБезоплатна правнича допомогаСоціальні гарантіїСанаторно-курортное лікуванняДецентралізація владиІнформація для переміщених осібРеформа МіністерстваВідкриті даніПакунок малюкаОсобам з інвалідністюГуманітарна допомогаДовідник безбар'єрностіБезбар’єрністьДії населення в умовах надзвичайних ситуацій воєнного характеруєОздоровленняЯк отримати виплатиФормування життєстійкості
Гуманітарна допомогаНаціональний банк відкрив рахунок для гуманітарної допомоги українцям, постраждалим від російської агресіїNBU Opens Fundraising Account for Humanitarian Assistance to Ukrainians Affected by Russia’s AggressionІнтерактивна мапа благодійної допомоги
Інформація для переміщених осібНормативна базаВиплати на проживання для ВПОПитання- відповідіВізуальні матеріалиАлгоритм продовження виплат на проживання для ВПО з 1 березня 2024пункт 2До пункту 3Алгоритм продовження виплат на проживання для ВПО з 1 березня 2024 р. за Заявоюпункт 2.2пункт 2.7пункт 2.4Куди подати заяву про отримання допомоги для ВПО
Особам з інвалідністюРеабілітаціяРеалізація норм Конвенції про права осіб з інвалідністюДержавна підтримка діяльності громадських об’єднань осіб з інвалідністю та їх підприємствЗабезпечення допоміжними засобами реабілітації (технічними та іншими засобами реабілітаціями)Опіка та піклування над повнолітніми особамиПрацевлаштуванняДеякі питання соціального захисту осіб з інвалідністюКаталог 2019Програма придбання спеціально обладнаних автомобілівРеабілітація дітей з інвалідністюЕлектронний кабінет особи з інвалідністюЩодо придбання залізничних квитків
КомандаЖолнович Оксана ІванівнаМарчак Дарія МиколаївнаТокарєва Уляна ДмитрівнаКошеленко Костянтин БорисовичНенюченко Наталія ВікторівнаПостоловська Ірина Олександрівна
Нормативно-правова базаЗвітність та статистикаІнформація для здобувачів та ліцензіатівПерелік суб'єктів, які мають ліцензію з посередництва у працевлаштуванні за кордоном
Реєстр дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуДержавна атестація дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуМережа діючих закладів оздоровлення та відпочинку
Материнство, сім'я, дітиМатеринствоСім`яДитинаСлужби у справах дітей в ОТГСоціально-психологічна реабілітація дітейЗахист смі"ї та дітейРаннє втручання
Міжнародна діяльністьЄвропейська та Євроатлантична інтеграціяМіжнародне співробітництвоБезвізовий режим Україна-ЄС
Міжнародне співробітництвоДовідки про застосування законодавстваМіжнародні проектиСпівробітництво з ООНСпівробітництво з МОПСпівробітництво з Радою ЄвропиКомітет з економічних, політичних, соціальних та культурних прав ООН
єОздоровленняПро послугу та право на послугуПро кошти та банківську карткуПро заклади, що надають послугуПроблемні питання
Нормативна базаНормативні актиПроекти нормативних актівРегуляторна політика
ОрганізаціямВолонтерствоСоціальне страхуванняПублічні закупівлі
Оздоровлення та відпочинок дітейМережа дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуОздоровлення та відпочинок в ДП "УДЦ "Молода гвардія" та ДПУ "МДЦ"Артек"
Особам з інвалідністюПенсійне забезпечення внутрішньо переміщених осібВиди пенсійПенсії військовослужбовцямПенсії громадянам, що за кордономПерерахунки пенсійСпростовуємо міфи про пенсійну системуПенсійне забезпечення осіб, які перемістилися у зв"язку із воєнними діямиДержавна соціальна допомогаКорисні посилання
Прес-центрНовиниМедіа про насВідеогалереяКонтакти для медіаЛюдина для людини
Про міністерствоКомандаПоложення про Міністерство соціальної політикиСтруктура апарату МіністерстваЕнергоефективністьКонтактиВідомстваВакансіїОчищення владиГромадська радаКонсультації з громадськістюМіжнародна діяльністьПрофспілка
Реформа МіністерстваРезультати конкурсу на посади фахівців з питань реформПерелік тестових питань
Про міністерствоПрес-центрНормативна базаОрганізаціямГромадянамЕ-сервісиЕ-даніПочуй менеПрацюй ВІЛЬНО!
Соціальні гарантіїПільгиПрацівникамГромадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофиДітям війниВетеранам праціСоціальні стандартиЦентри захистуУчасникам революції гідності
Соціально-психологічна реабілітація дітейМетодичні ресурсиМережа закладів соціального захисту дітейСоціальні партнери
Установчі документиРегламентКерівництвоСтруктура
Установчі документиПоложення про Громадську раду
Відкриті даніПублічні закупівлі
Звернення громадянЗаконодавство щодо звернень громадянІнформація щодо звернень та прийому громадян
ДержбюджетЗакупівлі
ГоловнаОбговорення проектів нормативно-правових актівПро внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення захисту права працівників на своєчасну виплату заробітної плати

Щоб брати участь у громадському обговоренні проектів потрібно авторизуватися!

Щоб брати участь у громадському обговоренні проектів потрібно авторизуватися, через аккаунт у соціальній мережі «Facebook»

Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення захисту права працівників на своєчасну виплату заробітної плати


Проект

 

Закон УкраЇни

 Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення захисту права працівників на своєчасну виплату заробітної плати

 

Верховна Рада України п о с т а н о в л я є :

 

І. Внести зміни до таких законодавчих актів України:

 

1. Кодекс законів про працю України (Відомості Верховної Ради УРСР,   1971 р., додаток до № 50, ст. 375, із наступними змінами):

 

доповнити статтями 1151, 1152такого змісту:

 

,,Стаття 1151. Додатковий захист права працівника на своєчасне отримання заробітної плати

У разі затримки виплати заробітної плати на строк більше ніж п’ятнадцять календарних днів працівник має право припинити виконання роботи на весь період затримки, попередивши про свої дії власника або уповноважений ним орган в письмовій формі не пізніше ніж за два робочі дні. У такому разі працівник звільняється від виконання своїх трудових обов’язків та має право у свій робочий час бути відсутнім на робочому місці.

Виконання працівником роботи поновлюється з дня, наступного за днем повного виконання власником або уповноваженим ним органом своїх зобов’язань із виплати заробітної плати та інформування про це працівника в письмовій формі або повідомлення працівником у письмовій формі власника або уповноважений ним орган про закінчення тимчасового припинення роботи.

У разі припинення працівником виконання роботи у зв’язку із затримкою виплати заробітної плати власник або уповноважений ним орган виплачує працівникові компенсацію у розмірі, визначеному колективним або трудовим договором, але не меншому від двох третин тарифної ставки встановленого працівникові розряду (окладу) пропорційно до тривалості припинення працівником виконання роботи.

Тимчасове припинення працівником виконання роботи не може бути підставою для застосування до нього дисциплінарного стягнення.

Не допускається тимчасове припинення працівником виконання роботи у випадках, коли відсутність працівника на його робочому місці може призвести до загрози життю чи здоров’ю людей, до невиконання завдань, пов’язаних із забезпеченням оборони, безпеки держави та громадського порядку.

Забороняється тимчасове припинення виконання роботи працівниками (крім технічного та обслуговуючого персоналу) органів прокуратури, суду, Збройних Сил України, органів державної влади, органів місцевого самоврядування, безпеки та правопорядку.

У разі порушення строків виплати заробітної плати, передбачених частиною першою статті 115 цього Кодексу, працівник може звернутися до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, із заявою про невиплату йому заробітної плати.

Посадові особи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, за результатами інспекційних відвідувань (заходів) у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, вносять припис про усунення власником або уповноваженим ним органом порушень вимог частини першої статті 115 цього Кодексу.

У разі порушення строків виплати заробітної плати більше як на два місяці припис центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, є виконавчим документом.

Якщо власник або уповноважений ним орган не сплатив зазначені в приписі суми невиплаченої заробітної плати протягом одного місяця, а також не повідомив у цей строк центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, про оскарження припису, такий припис передається до виконання державній виконавчій службі в порядку, встановленому законом.

Примітка. Стосовно частини першої цієї статті затримкою виплати заробітної плати вважається невиплата або виплата менше ніж 50 відсотків нарахованої за календарний місяць заробітної плати.

 

Стаття 1152. Право працівника на відступлення права вимоги у разі неплатоспроможності підприємства

У разі неплатоспроможності підприємства працівник має право на відступлення права вимоги до боржника щодо зобов’язань з виплати заробітної плати шляхом укладення договору відступленняз центральним органом виконавчої влади з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю або іншою юридичною особою в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері праці та соціальної політики.”.

 

2. У статті 175 Кримінального кодексу України (Відомості Верховної Ради України, 2001 p., №№ 25–26, ст. 131, 2009 р., № 28, ст. 368):

 

у частині третій слова ,,заробітної плати,” виключити;

доповнити частиною четвертою такого змісту:

,,4. Особа звільняється від кримінальної відповідальності, якщо до затвердження прокурором обвинувального акта нею здійснено виплату заробітної плати, інших встановлених законом виплат працівникам у повному обсязі.”.

 

3. У Законі України ,,Про оплату праці” (Відомості Верховної Ради України, 1995 р., № 17, ст. 121, із наступними змінами):

 

Статтю 34 викласти в такій редакції:

,,Стаття 34. Наслідки порушення строків виплати заробітної плати, інших виплат

У разі порушення строків виплати заробітної плати більше ніж на п’ятнадцять календарних днів роботодавець зобов’язаний сплатити працівникові пеню в розмірі 0,06 відсотка суми боргу за кожен день затримки.

У разі відшкодування усієї суми пені, визначеної частиною першою цієї статті, а також несвоєчасно виплаченої заробітної плати, до дня виявлення такого порушення центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, роботодавець звільняється від передбачених   статтею 265 Кодексу законів про працю України фінансових санкцій за таке порушення.”.

 

доповнити статтями 341–343 такого змісту:

,,Стаття 341. Додатковий захист права працівника на своєчасне отримання заробітної плати

У разі затримки виплати заробітної плати на строк більше ніж п’ятнадцять календарних днів працівник має право припинити виконання роботи на весь період затримки, попередивши про свої дії власника або уповноважений ним орган в письмовій формі не пізніше ніж за два робочі дні. У такому разі працівник звільняється від виконання своїх трудових обов’язків та має право у свій робочий час бути відсутнім на робочому місці.

Виконання працівником роботи поновлюється з дня, наступного за днем повного виконання власником або уповноваженим ним органом своїх зобов’язань із виплати заробітної плати та інформування про це працівника в письмовій формі або повідомлення працівником у письмовій формі власника або уповноважений ним орган про закінчення тимчасового припинення роботи.

У разі припинення працівником виконання роботи у зв’язку із затримкою виплати заробітної плати власник або уповноважений ним орган виплачує працівникові компенсацію у розмірі, визначеному колективним або трудовим договором, але не меншому від двох третин тарифної ставки встановленого працівникові розряду (окладу) пропорційно до тривалості припинення працівником виконання роботи.

Тимчасове припинення працівником виконання роботи не може бути підставою для застосування до нього дисциплінарного стягнення.

Не допускається тимчасове припинення працівником виконання роботи у випадках, коли відсутність працівника на його робочому місці може призвести до загрози життю чи здоров’ю людей, до невиконання завдань, пов’язаних із забезпеченням оборони, безпеки держави та громадського порядку.

Забороняється тимчасове припинення виконання роботи працівниками (крім технічного та обслуговуючого персоналу) органів прокуратури, суду, Збройних Сил України, органів державної влади, органів місцевого самоврядування, безпеки та правопорядку.

У разі порушення строків виплати заробітної плати, передбачених частиною першою статті 24 цього Закону, працівник може звернутися до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, із заявою про невиплату йому заробітної плати.

Посадові особи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, за результатами інспекційних відвідувань (заходів), у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, вносять припис про усунення власником або уповноваженим ним органом порушень вимог частини першої статті 24 цього Закону.

У разі порушення строків виплати заробітної плати більше як на два місяці припис центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, є виконавчим документом.

Якщо власник або уповноважений ним орган не сплатив зазначені в приписі суми невиплаченої заробітної плати протягом одного місяця, а також не повідомив у цей строк центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, про оскарження припису, такий припис передається до виконання державній виконавчій службі в порядку, встановленому законом.

Примітка. Стосовно частини першої цієї статті затримкою виплати заробітної плати вважається невиплата або виплата менше ніж 50 відсотків нарахованої за календарний місяць заробітної плати.

 

342. Додаткові заходи забезпечення виплати заробітної плати

Для проведення заходів забезпечення виплати заробітної плати центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, створює та веде Реєстр роботодавців, які порушили встановлені строки виплати працівникам заробітної плати (далі – Реєстр).

До Реєстру включаються роботодавці, які порушили строки виплати заробітної плати більше як на два місяці.

Порядок ведення та наповнення Реєстру визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері праці та соціальної політики.

 

343. Компенсація заробітної плати у разі неплатоспроможності роботодавця

Право на компенсацію заробітної плати у разі неплатоспроможності роботодавця мають працівники, вимоги яких внесено до реєстру вимог кредиторів відповідно до Закону України ,,Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом”.

У разі неплатоспроможності роботодавця працівник має право на відступлення права вимоги до боржника щодо зобов’язань з виплати заробітної плати шляхом укладення договору відступлення з центральним органом виконавчої влади з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю або іншою юридичною особою в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері праці та соціальної політики.

Компенсації підлягають всі належні працівникові суми заробітної плати, передбачені законодавством про працю, колективним або трудовим договором з одночасною сплатою відповідних податків та сум єдиного соціального внеску.

Розмір компенсації не може перевищувати трьох розмірів середньомісячної заробітної плати працівника за дванадцять місяців, що передують місяцю, в якому порушено справу про банкрутство чи припинено трудовий договір у разі звільнення працівника до порушення зазначеної справи, при цьому максимальний розмір компенсації не може перевищувати дванадцяти мінімальних заробітних плат станом на 1 січня відповідного року.

Працівник для отримання компенсації заробітної плати у разі неплатоспроможності роботодавця звертається до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, його територіальних органів протягом трьох місяців після внесення вимог до боржника до реєстру вимог кредиторів.

У разі пропуску з поважних причин цього строку його може бути продовжено центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю.

Кошти, визначені частиною першою цієї статті, виплачуються працівнику центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, його територіальними органами з правом регресної вимоги до боржника.

Кошти, спрямовані на компенсацію заробітної плати у разі неплатоспроможності роботодавця, погашаються боржником у порядку, встановленому для поточних кредиторів.

Порядок компенсації заробітної плати, інших виплат у разі неплатоспроможності роботодавця встановлюється Кабінетом Міністрів України.”.

 

4. У Законі України ,,Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” (Відомості Верховної Ради України, 2012 р.,        №№ 32–33, ст. 413, із наступними змінами):

абзац другий частини четвертої статті 23 після слів ,,та інше соціальне страхування,” доповнити словами ,,вимоги центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, щодо сплати сум компенсації заробітної плати у разі неплатоспроможності роботодавця”;

 

абзац третій частини восьмої статті 33 доповнити словами ,, , крім виплати заборгованості із заробітної плати працівникам боржника”;

 

пункт 1 частини першої статті 45 після абзацу першого доповнити абзацом такого змісту:

,,вимоги щодо відшкодування центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, коштів, спрямованих на компенсацію заробітної плати у разі неплатоспроможності боржника;”.

У зв’язку з цим абзаци другий – тринадцятий вважати, відповідно, абзацами третім – чотирнадцятим;

 

частину першу статті 98 доповнити пунктом 41 такого змісту:

,,41) протягом одного місяця з дня винесення судом ухвали про порушення провадження у справі про банкрутство та введення процедури розпорядження майном подати центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, витяг з Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство, із зазначенням кредиторів-працівників, які мають право на виплати на підставах, визначених статтею 343 Закону України ,,Про оплату праці”, даних про розміри погашених вимог, характеру та розміру належних їм сум, що підлягають компенсації у разі неплатоспроможності роботодавця, а також розрахунку розміру трьох середніх заробітних плат працівника за 12 місяців, що передують місяцю, в якому порушено провадження у справі про банкрутство чи припинено трудовий договір у разі звільнення працівника до порушення зазначеної справи. До витягу додаються завірені копії особових рахунків кредиторів-працівників.”.

 

5.  Абзац п’ятий частини другої статті 2 Закону України ,,Про компенсацію громадянам втрати частини доходів у зв’язку з порушенням строків їх виплати” (Відомості Верховної Ради України, 2000 р., № 49, ст. 422) викласти в такій редакції:

,,грошове забезпечення.’’.

 

6. Частину першу статті 5 Закону України ,,Про судовий збір” (Відомості Верховної Ради України, 2012 р., № 14, ст. 87, із наступними змінами) доповнити пунктом 24 такого змісту:

 

,,24)  центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, виконавчі органи міських рад міст обласного значення, а також об’єднані територіальні громади, до функцій яких належить здійснення контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення, – у справах, пов’язаних із вирішенням питань праці та зайнятості населення.”.

 

7. У Законі України „Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування” (Відомості Верховної Ради України, 2011 р., №№ 2–3, ст. 11, із наступними змінами):

 

у частині першій статті 1:

пункт другий доповнити словами ,,та компенсаційних виплат”;

 

доповнити пунктом 13 такого змісту:

,,13) компенсаційна виплата – виплата працівнику компенсації заробітної плати у разі неплатоспроможності роботодавця;”;

 

у статті 8:

частину першу доповнити словами „ , а також компенсаційні виплати”;

частину третю доповнити словами ,,та цим Законом”;

частину двадцять восьму викласти в такій редакції:

,,28. У разі необхідності центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, за пропозицією центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, правлінь відповідних фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування подає узгоджені зі сторонами соціального діалогу зміни розміру єдиного внеску для внесення їх на розгляд Верховної Ради України та пропорції розподілу за видами загальнообов’язкового державного соціального страхування та для надання компенсаційних виплат для їх затвердження Кабінетом Міністрів України.

Розрахунок розподілу єдиного внеску за видами загальнообов’язкового державного соціального страхування та компенсаційних виплат проводиться на підставі звітності про нарахування єдиного внеску за результатами попереднього року.”.

 

ІІ. Прикінцеві положення

 

1. Цей Закон набирає чинності з 1 січня 2020 року.

2. Установити, що положення цього Закону застосовуються до правовідносин, за якими затримка виплати заробітної плати, вимоги щодо виплати заборгованої заробітної плати у разі неплатоспроможності роботодавця виникли з дня набрання чинності цим Законом.

3. Кабінету Міністрів України протягом шести місяців з дня набрання чинності цим Законом привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом.

 

 

               Голова

Верховної Ради України


Додаткові матеріали



Обговорення

Кількість користувачів, що приймають участь в обговорюванні проекту:
0
Додано пропозицій:
0
Підтримка проекту:Так:0  Ні:0
Обговорення з 26 Березня 2019р. по 26 Квітня 2019р.

Всі Обговорення проектів нормативно-правових актів