Щоб брати участь у громадському обговоренні проектів потрібно авторизуватися!
Про затвердження Положення про діяльність дитячих кімнат в установах та організаціях
М І Н І С Т Е Р С Т В О
СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
м. Київ
________________________ №____________________
Про затвердження Положення про діяльність дитячих кімнат в установах та організаціях
Відповідно до підпункту 3 пункту 11 розділу IV „Виконання договірних та інших міжнародних зобов’язань щодо забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіківˮ додатка 2 до Державної соціальної програми забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків на період до 2021 року, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11 квітня 2018 року № 273 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про діяльність дитячих кімнат в установах та організаціях, що додається.
2. Директорату розвитку соціальних послуг та захисту прав дітей (Колбаса Р. С.) забезпечити подання цього наказу в установленому законодавством порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Лебедцова Б. Б.
Міністр Марина ЛАЗЕБНА
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства соціальної політики України
_____________№ _____________
ПОЛОЖЕННЯ
про діяльність дитячих кімнат в установах та організаціях
І. Загальні положення
1. Це Положення визначає загальні засади функціонування дитячих кімнат в установах та організаціях (далі – дитяча кімната).
2.Дитяча кімната функціонує для надання особам, які працюють в установах / організаціях, та відвідувачам цих установ / організацій послуг із тимчасового догляду за дітьми.
3.Послуги із тимчасового догляду за дітьми надаються дитячою кімнатою на безоплатній основі.
4. Для надання послуг із тимчасового догляду за дітьми у дитячій кімнаті залучаються фахівці, волонтери, які мають педагогічну / психологічну освіту, володіють необхідними навичками та досвідом роботи і спілкування з дітьми, у тому числі з дітьми з інвалідністю (із порушеннями опорно-рухового апарату, зору, слуху, інтелектуальними порушеннями) (далі – фахівці дитячої кімнати).
5. Тривалість перебування дітей та їхніх батьків / законних представників у дитячій кімнаті узгоджується керівником установи / організації.
6. Фахівці дитячої кімнати не надають освітніх послуг, не виконують виховних функцій та не проводять харчування дітей.
7. Для безпечного перебування дітей в дитячій кімнаті проводиться відеоспостереження.
8. При організації ігрової діяльності дітей забезпечується неухильне дотримання правил безпеки та обов’язкова присутність фахівця дитячої кімнати.
9. Дитяча кімната може містити три основні ігрові зони: рухливих ігор, сюжетних ігор, дидактичних ігор та дитячої творчості.
10.Ігрові зони не обов’язково обмежувати, але їх потрібно розміщувати в логічному та послідовному порядку:
у зоні рухливих ігор простір організовується на декількох рівнях (більш функціональний – для дітей старшого дошкільного і молодшого шкільного віку; менш функціональний та максимально безпечний, але з можливостями для активної та багатогранної діяльності – для малюків);
у зоні сюжетних ігор враховується специфіка вікових та індивідуальних особливостей розвитку дітей, у тому числі фізичних і психологічних особливостей хлопчиків та дівчаток.
Для дітей віком 3–4 років забезпечується наявність простих для сприйняття та знайомих за змістом іграшок. При цьому однакових іграшок має бути достатньо для одночасного забезпечення ними всіх дітей однакової вікової категорії.
Для дітей віком 4–5 років передбачаються іграшки – рольові атрибути (кермо, бінокль, сумка, фотоапарат, відеокамера, телефон, тематичний набір іграшок, набір фігурок, декорацій тощо).
Для дітей віком 5–7 років облаштовується предметно-ігрове середовище, яке не обмежуватиме їхню ініціативу і творчі інтереси. Окрім іграшок, цікавих для всіх вікових груп, для дітей старшого дошкільного віку необхідними є комплекти ігор різноманітної тематики.
Для організації ефективного дозвілля дітей у цій ігровій зоні забезпечується присутність фахівців, які добре володіють методами активізації ігрової (у тому числі сюжетної) діяльності дітей, а також фахівця дитячої кімнати, що має психологічну освіту і досвід роботи з дітьми, з метою запобігання конфліктним ситуаціям, що можуть виникнути серед дітей, у яких можуть виникати труднощі в установленні соціальних контактів;
у зоні дидактичних ігор та дитячої творчості створюються умови для різноманітної дитячої діяльності (конструювання, малювання, ліплення, настільні ігри тощо).
11. Окрім ігрових зон, у дитячій кімнаті передбачається облаштування місця для читання та виконання домашніх завдань дітьми шкільного віку без допомоги фахівців дитячої кімнати.
ІІ. Основні завдання
Основними завданнями дитячої кімнати є:
1. Створення умов для поєднання працівниками професійних і сімейних обов’язків.
2. Забезпечення якісного тимчасового перебування дітей та безпосереднього догляду за ними під час перебування батьків на робочому місці або відвідування установи / організації з особистих питань.
3. Сприяння формуванню позитивного ставлення до сім’ї, відповідального батьківства, збереженню сімейних цінностей, забезпеченню рівних прав і можливостей жінок та чоловіків.
4. Забезпечення змістовного дозвілля дітей під час їхнього перебування у дитячій кімнаті.
5. Консультування батьків (законних представників) дитини з організаційних питань діяльності дитячої кімнати.
ІІІ. Умови прийняття, перебування та повернення дітей
1. Обов’язковою умовою прийняття дітей до дитячої кімнати є подання заяви одним із батьків (законним представником) дитини за формою згідно з додатком 1.
2. Діти віком від 3 до 14 років приймаються у дитячу кімнату для перебування без супроводу батьків (законних представників).
3. Діти відвідувачів установи / організації віком до 3 років, а також діти з інвалідністю віком до 14 років можуть перебувати у дитячій кімнаті тільки у супроводі одного з батьків (законного представника).
4. Кількість дітей, які одночасно можуть перебувати у дитячій кімнаті, визначається відповідно до загальної площі ігрового простору.
5. Для перебування у дитячій кімнаті батькам (законним представникам) необхідно пред’явити паспорт чи посвідку на постійне або тимчасове проживання, документи, які підтверджують повноваження законних представників, оригінал чи копію свідоцтва про народження дитини.
6. Інформацію про прийняття та повернення дитини фахівець дитячої кімнати зобов’язаний зазначити в Журналі реєстрації відвідувань, форму якого наведено в додатку 2.
7. У разі прояву дитиною агресивної поведінки фахівець дитячої кімнати повинен терміново викликати одного з її батьків (законного представника) та достроково повернути йому дитину.
8. Забороняється перебування у дитячій кімнаті дітей з речами, що можуть завдати шкоди життю та здоров’ю інших дітей, а також фахівців дитячої кімнати.
9. Ідентифікація потенційно небезпечних речей проводиться фахівцем дитячої кімнати. У разі виявлення такої речі фахівець дитячої кімнати зобов’язаний вилучити її та передати одному з батьків (законному представнику) при поверненні дитини.
10. Дитина повертається з дитячої кімнати одному з батьків (законному представнику), який привів дитину та подав заяву, або іншому з батьків (законному представнику) дитини, дані про якого зазначаються в Журналі реєстрації у графі для додаткової інформації.
11. Правила прийому в дитячу кімнату затверджуються керівником установи / організації та розміщуються при вході в дитячу кімнату для загального ознайомлення.
ІV. Організація та забезпечення діяльності
1. Фахівці дитячої кімнати у своїй діяльності підпорядковуються керівнику установи / організації.
2. Фахівців дитячої кімнати призначає на посади керівник
установи / організації.
3. Для безпосередньої організації роботи дитячої кімнати призначаються відповідальні фахівці.
4. Основними завданнями фахівців дитячої кімнати є:
забезпечення організації діяльності дитячої кімнати;
тимчасовий догляд за дітьми шляхом застосування різних форм і методів роботи;
створення безпечних умов перебування дітей в дитячій кімнаті;
залучення дітей до ігрових занять, розвиваючих ігор, творчих занять, фізкультурних розминок, перегляду дитячих відео, прослуховування музичних творів, читання дитячої літератури;
збереження життя і здоров’я, безпеки дітей, які перебувають у дитячій кімнаті;
збереження та використання за належністю оснащення дитячої кімнати.
5. Один фахівець дитячої кімнати може працювати одночасно не більше ніж із 5 дітьми однакової вікової категорії.
6. Для ефективного функціонування дитячої кімнати встановлюється режим її роботи відповідно до графіка роботи установи / організації.
7. Матеріально-технічне забезпечення дитячої кімнати здійснюється за рахунок установи / організації та інших джерел фінансування, не заборонених законодавством.
8. Приміщення дитячої кімнати бажано облаштовувати на першому поверсі із забезпеченням безперешкодного доступу до нього дітей з порушеннями опорно-рухового апарату, зокрема тих, які пересуваються на кріслах колісних, і дітей з порушеннями зору. За можливості приміщення необхідно облаштовувати окремим входом.
9.Площа дитячої кімнати визначається із розрахунку не менше ніж 2 м2 на одну дитину без урахування меблів.
10. У приміщенні дитячої кімнати облаштовується приймальня, у якій передбачається, зокрема, місце для роздягання дітей. Для осіб, які мають грудних дітей, за можливості облаштовується місце для грудного годування та пеленання.
11. Підлога у приміщеннях дитячої кімнати має бути вологостійкою, із низькою теплопровідністю, стійкістю до мийних і дезінфекційних засобів, не слизькою. Допускається влаштування безпечних систем підігріву.
12. Матеріали, що використовуються для облаштування та оздоблення дитячої кімнати, мають бути безпечними.
13. Дитяча кімната має бути обладнана меблями, що не створюють та не становлять загроз життю та здоров’ю дітей, батьків (законних представників), фахівців дитячої кімнати.
Генеральний директор Директорату розвитку
соціальних послуг та захисту прав дітей Р. Колбаса
Додаткові матеріали
Обговорення
Кількість користувачів, що приймають участь в обговорюванні проекту: | 0 |
Додано пропозицій: | 0 |
Підтримка проекту: | Так:0 Ні:0 |
Всі Обговорення проектів нормативно-правових актів