Перед використанням новоствореного облікового запису, ще необхідно підтвердити поштову адресу. На протязі кількох хвилин на вашу поштову скриньку повинно прийти повідомлення, яке містить посилання для активації облікового запису.

Як повідомити про корупційне правопорушенняКоманда уповноваженого підрозділу
Безбар’єрністьВивчення міжнародного досвіду
Децентралізація владиОрганізації надання соціальних послугОрганізації надання послуг сприяння зайнятості населенняКращі практикиОрганізація надання адміністративних послуг соціального характеру в умовах децентралізації
Контактні даніСоцпослугиСімейні форми вихованняПатронат над дитиноюМетодичні матеріали
УсиновленняПошук дитиниДопомогаПроектиПро насКонтакти
ДитинаПрава дітейСоцпослугиОздоровлення та відпочинок дітейПрофілактика соціального сирітстваУсиновлення
РішенняПротоколи засіданьПлани робітЗвіти
Публічна інформаціяЩо таке публічна інформація, порядок її отримання та оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформаціїГрафік прийому, контактиФорми для подання запиту на отримання інформаціїІнформація про систему обліку публічної інформації
Електронний кабінет особи з інвалідністюЯкщо людина НЕ ОБЛІКОВАНА у ЦБІЯкщо людина ВЖЕ ОБЛІКОВАНА у ЦБІВхід на портал ЦБІЗаповнення та подача заяви про потребу в забезпеченні допоміжними засобами реабілітації
Е-сервісиЄдиний реєстр отримувачів гуманітарної допомогиДопомога на дітей ФОПДопомога при народженні дитиниСубсидіїСистема розрахунку пенсійного забезпеченняЕлектронний кабінет особи з інвалідністюЄ-допомогаМуніципальна няняВідкриті дані України
Європейська та Євроатлантична інтеграціяУгода про асоціацію між Україною та ЄСПерелік директив ЄС та звіти Мінсоцполітики про їх виконанняПлан заходів Мінсоцполітики щодо імплементації Угоди про асоціаціюТехнічна допомога Європейської Комісії TWINNING, TAIEX TWINNINGЄвроатлантична інтеграція (НАТО)Міжнародні проектиЕкспертно-консультативна групаПроект ЄС - МОП "Зміцнення адміністрації праці з метою покращення умов праці і подолання незадекларованої праці"Презентації
Формування життєстійкостіГромади до участі в Програмі життєстійкостіПоширені запитання-відповіді
ГромадянамСоціальні послугиРеєстр надавачів соціальних послугМатеринство, сім'я, дітиЗвернення громадянПублічна інформаціяПротидія торгівлі людьмиЗапобігання домашнього насильстваГендерна політикаБезоплатна правнича допомогаСоціальні гарантіїСанаторно-курортное лікуванняДецентралізація владиІнформація для переміщених осібРеформа МіністерстваВідкриті даніПакунок малюкаОсобам з інвалідністюГуманітарна допомогаДовідник безбар'єрностіБезбар’єрністьДії населення в умовах надзвичайних ситуацій воєнного характеруєОздоровленняЯк отримати виплатиФормування життєстійкості
Гуманітарна допомогаНаціональний банк відкрив рахунок для гуманітарної допомоги українцям, постраждалим від російської агресіїNBU Opens Fundraising Account for Humanitarian Assistance to Ukrainians Affected by Russia’s AggressionІнтерактивна мапа благодійної допомоги
Інформація для переміщених осібНормативна базаВиплати на проживання для ВПОПитання- відповідіВізуальні матеріалиАлгоритм продовження виплат на проживання для ВПО з 1 березня 2024пункт 2До пункту 3Алгоритм продовження виплат на проживання для ВПО з 1 березня 2024 р. за Заявоюпункт 2.2пункт 2.7пункт 2.4Куди подати заяву про отримання допомоги для ВПО
Особам з інвалідністюРеабілітаціяРеалізація норм Конвенції про права осіб з інвалідністюДержавна підтримка діяльності громадських об’єднань осіб з інвалідністю та їх підприємствЗабезпечення допоміжними засобами реабілітації (технічними та іншими засобами реабілітаціями)Опіка та піклування над повнолітніми особамиПрацевлаштуванняДеякі питання соціального захисту осіб з інвалідністюКаталог 2019Програма придбання спеціально обладнаних автомобілівРеабілітація дітей з інвалідністюЕлектронний кабінет особи з інвалідністюЩодо придбання залізничних квитків
КомандаЖолнович Оксана ІванівнаМарчак Дарія МиколаївнаТокарєва Уляна ДмитрівнаКошеленко Костянтин БорисовичНенюченко Наталія ВікторівнаПостоловська Ірина Олександрівна
Нормативно-правова базаЗвітність та статистикаІнформація для здобувачів та ліцензіатівПерелік суб'єктів, які мають ліцензію з посередництва у працевлаштуванні за кордоном
Реєстр дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуДержавна атестація дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуМережа діючих закладів оздоровлення та відпочинку
Материнство, сім'я, дітиМатеринствоСім`яДитинаСлужби у справах дітей в ОТГСоціально-психологічна реабілітація дітейЗахист смі"ї та дітейРаннє втручання
Міжнародна діяльністьЄвропейська та Євроатлантична інтеграціяМіжнародне співробітництвоБезвізовий режим Україна-ЄС
Міжнародне співробітництвоДовідки про застосування законодавстваМіжнародні проектиСпівробітництво з ООНСпівробітництво з МОПСпівробітництво з Радою ЄвропиКомітет з економічних, політичних, соціальних та культурних прав ООН
єОздоровленняПро послугу та право на послугуПро кошти та банківську карткуПро заклади, що надають послугуПроблемні питання
Нормативна базаНормативні актиПроекти нормативних актівРегуляторна політика
ОрганізаціямВолонтерствоСоціальне страхуванняПублічні закупівлі
Оздоровлення та відпочинок дітейМережа дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуОздоровлення та відпочинок в ДП "УДЦ "Молода гвардія" та ДПУ "МДЦ"Артек"
Особам з інвалідністюПенсійне забезпечення внутрішньо переміщених осібВиди пенсійПенсії військовослужбовцямПенсії громадянам, що за кордономПерерахунки пенсійСпростовуємо міфи про пенсійну системуПенсійне забезпечення осіб, які перемістилися у зв"язку із воєнними діямиДержавна соціальна допомогаКорисні посилання
Прес-центрНовиниМедіа про насВідеогалереяКонтакти для медіаЛюдина для людини
Про міністерствоКомандаПоложення про Міністерство соціальної політикиСтруктура апарату МіністерстваЕнергоефективністьКонтактиВідомстваВакансіїОчищення владиГромадська радаКонсультації з громадськістюМіжнародна діяльністьПрофспілка
Реформа МіністерстваРезультати конкурсу на посади фахівців з питань реформПерелік тестових питань
Про міністерствоПрес-центрНормативна базаОрганізаціямГромадянамЕ-сервісиЕ-даніПочуй менеПрацюй ВІЛЬНО!
Соціальні гарантіїПільгиПрацівникамГромадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофиДітям війниВетеранам праціСоціальні стандартиЦентри захистуУчасникам революції гідності
Соціально-психологічна реабілітація дітейМетодичні ресурсиМережа закладів соціального захисту дітейСоціальні партнери
Установчі документиРегламентКерівництвоСтруктура
Установчі документиПоложення про Громадську раду
Відкриті даніПублічні закупівлі
Звернення громадянЗаконодавство щодо звернень громадянІнформація щодо звернень та прийому громадян
ДержбюджетЗакупівлі
ГоловнаОбговорення проектів нормативно-правових актівДеякі питання сприяння економічній самостійності малозабезпечених сімей

Щоб брати участь у громадському обговоренні проектів потрібно авторизуватися!

Щоб брати участь у громадському обговоренні проектів потрібно авторизуватися, через аккаунт у соціальній мережі «Facebook»

Деякі питання сприяння економічній самостійності малозабезпечених сімей


Проект

 

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

 П О С Т А Н О В А

від                                 2020 р. №

Київ

 

Деякі питання сприяння економічній самостійності малозабезпечених сімей

 

Відповідно до статті 9 Закону України „Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям” Кабінет Міністрів України  п о с т а н о в л я є:

 

1. Затвердити Порядок надання допомоги на здобуття економічної самостійності малозабезпечених сімей, що додається.

2. Установити, що допомога на здобуття економічної самостійності малозабезпечених сімей фінансується за рахунок коштів, передбачених у державному бюджеті за бюджетною програмою „Виплата деяких видів допомог, компенсацій, грошового забезпечення та оплата послуг окремим категоріям населення”.

3. Внести до постанов Кабінету Міністрів України зміни, що додаються.

4. Ця постанова набирає чинності з 1 січня 2021 року.

  

Прем’єр-міністр України                                                                Д. ШМИГАЛЬ

 

                                                       ЗАТВЕРДЖЕНО

                                                     постановою Кабінету Міністрів України

                                                        від                            2020 р. №

 ПОРЯДОК

надання допомоги на здобуття економічної самостійності малозабезпечених сімей

 

 

1. Цей Порядок визначає умови надання допомоги на здобуття економічної самостійності малозабезпечених сімей, її розмір, умови повернення та механізм використання коштів, передбачених у державному бюджеті Мінсоцполітики для її виплати.

2. У цьому Порядку терміни вживаються в такому значенні:

комісія ‒ комісія з питань надання допомоги на здобуття економічної самостійності малозабезпечених сімей, утворена районною у м. Києві держадміністрацією, сільською, селищною, міською радою територіальної громади;

орган соціального захисту населення ‒ структурний підрозділ з питань соціального захисту населення районної держадміністрації, виконавчого органу міської, районної у місті (у разі  утворення) ради;

особа, яка виявила бажання провадити підприємницьку діяльність, – непрацююча працездатна особа з числа членів малозабезпеченої сім’ї у разі її реєстрації як безробітної в установленому порядку, яка виявила бажання отримати фінансову допомогу для організації підприємницької діяльності;

регіональний орган соціального захисту населення ‒ структурний підрозділ з питань соціального захисту населення обласної, Київської міської держадміністрації;

суб’єкт господарювання ‒ юридична особа або фізична особа ‒ підприємець, яка виявила бажання отримати фінансову допомогу на здобуття економічної самостійності малозабезпечених сімей шляхом забезпечення роботою не менше ніж двох непрацюючих працездатних осіб із числа членів малозабезпечених сімей за направленням центру зайнятості строком не менше ніж на два роки;

фінансова допомога ‒ безвідсоткова поворотна фінансова допомога у безготівковій формі, яка надається одноразово за рахунок коштів державного бюджету за рекомендацією державної служби зайнятості непрацюючій працездатній особі з числа членів малозабезпеченої сім’ї для організації підприємницької діяльності або суб’єкту господарювання для сприяння економічній самостійності малозабезпечених сімей шляхом забезпечення роботою не менше ніж двох непрацюючих працездатних осіб із числа членів таких сімей під час провадження ним підприємницької діяльності;

центр зайнятості ‒ міський, районний, міськрайонний центр зайнятості, у якому особа, яка виявила бажання провадити підприємницьку діяльність, зареєстрована як безробітна.

У цьому Порядку термін „непрацююча працездатна особа” вживається у значенні, наведеному в Законі України „Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям”.

3. Розмір фінансової допомоги не може перевищувати 15 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня календарного року, у якому приймається рішення про її надання (далі – граничний розмір фінансової допомоги).

4. Орган соціального захисту населення щомісяця до 5 числа передає списки осіб, які отримують державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям, з урахуванням результатів превентивної верифікації структурному підрозділу з  питань соціального захисту населення / уповноваженій посадовій особі виконавчого органу сільської, селищної, міської ради територіальної громади (далі – структурний підрозділ / уповноважена особа виконавчого органу) за зареєстрованим місцем проживання або місцем проживання таких осіб.

Структурний підрозділ / уповноважена особа виконавчого органу або структурний підрозділ з питань соціального захисту населення районної 
у м. Києві держадміністрації аналізує склад сім’ї отримувачів державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям, виявляє сім’ї, у складі яких є непрацюючі працездатні особи, та інформує таких осіб про можливість отримання ними фінансової допомоги. Якщо непрацююча працездатна особа виявила бажання провадити підприємницьку діяльність, структурний підрозділ / уповноважена особа виконавчого органу або структурний підрозділ з питань соціального захисту населення районної у м. Києві держадміністрації інформує про це центр зайнятості.

5. Для сприяння організації підприємницької діяльності центри зайнятості надають особам, які виявили бажання отримати фінансову допомогу та зареєстровані як безробітні, за їхньою згодою профорієнтаційні послуги, консультації з питань провадження підприємницької діяльності та організовують для них професійне навчання відповідно до законодавства.

Для отримання фінансової допомоги особа, яка виявила бажання провадити підприємницьку діяльність, розробляє бізнес-план самостійно або у процесі професійного навчання.

Після професійного консультування за результатами розгляду бізнес-плану центр зайнятості готує рекомендації щодо виплати таким особам фінансової допомоги (далі – рекомендації центру зайнятості) та передає його структурному підрозділу / уповноваженій особі виконавчого органу або структурному підрозділу з питань соціального захисту населення районної у м. Києві держадміністрації.

6. Особа, яка виявила бажання провадити підприємницьку діяльність, подає структурному підрозділу / уповноваженій особі виконавчого органу або структурному підрозділу з питань соціального захисту населення районної у
м. Києві держадміністрації заяву про надання фінансової допомоги за формою згідно з додатком 1 (далі ‒ заява).

Відповідальність за достовірність зазначених у заяві відомостей про відсутність / наявність фінансових зобов’язань, що перевищують суму граничного розміру фінансової допомоги, та заборгованості з погашення фінансових зобов’язань покладається на особу, яка виявила бажання провадити підприємницьку діяльність.

Разом із заявою подаються:

довідка про притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості, її зняття, погашення;

бізнес-план.

Структурний підрозділ / уповноважена особа виконавчого органу або структурний підрозділ з питань соціального захисту населення районної
у м. Києві держадміністрації долучає до заяви рекомендації центру зайнятості  та інформацію з Державного реєстру обтяжень рухомого майна, Державного реєстру речових прав на нерухоме майно щодо наявності (відсутності) обтяжень речових прав  на  нерухоме майно / обтяжень речових прав на рухоме майно в особи, яка виявила бажання провадити підприємницьку діяльність.

Структурний підрозділ з питань соціального захисту населення районної у м. Києві держадміністрації отримує таку інформацію шляхом безпосереднього  доступу до державних реєстрів відповідно до законодавства.

Структурний підрозділ / уповноважена особа виконавчого органу отримує таку інформацію від органу соціального захисту населення за запитом в триденний строк після надходження заяви.

7. Для отримання фінансової допомоги суб’єкт господарювання / його уповноважений представник подає структурному підрозділу / уповноваженій особі виконавчого органу або структурному підрозділу з питань соціального захисту населення районної у м. Києві держадміністрації заяву про надання фінансової допомоги за формою згідно з додатком 2 та бізнес-план.

Структурний підрозділ / уповноважена особа виконавчого органу або структурний підрозділ з питань соціального захисту населення районної 
у м. Києві держадміністрації повідомляє центр зайнятості про бажання суб’єкта господарювання отримати фінансову допомогу.

Центр зайнятості:

співпрацює з таким суб’єктом господарювання щодо надання йому послуг з добору працівників з числа непрацюючих працездатних осіб, зареєстрованих як безробітні;

повідомляє суб’єкта господарювання та структурний підрозділ / уповноважену особу виконавчого органу або структурний підрозділ з питань соціального захисту населення районної у м. Києві держадміністрації про наявність / відсутність підходящих за професією (спеціальністю), кваліфікацією безробітних з числа непрацюючих працездатних осіб або можливості їх підготовки шляхом професійного навчання для працевлаштування у суб’єкта господарювання (далі – підходящі кандидатури).

За наявності підходящих кандидатур суб’єкт господарювання подає центру зайнятості  для перевірки такі документи:

документ, що підтверджує державну реєстрацію юридичної особи, фізичної особи ‒ підприємця (витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб ‒ підприємців та громадських формувань);

документ, що підтверджує відсутність заборгованості зі сплати податків, зборів, платежів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування та обов’язкових платежів до Пенсійного фонду України, несплачених фінансових санкцій за порушення податкового законодавства, законодавства у сфері загальнообов’язкового державного пенсійного страхування та законодавства про зайнятість населення і загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття (довідка про відсутність заборгованості з платежів,  контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи);

документ, що підтверджує відсутність обтяжень рухомого та нерухомого майна (витяг з Державного реєстру обтяжень рухомого майна, Державного реєстру речових прав на нерухоме майно);

документ, що підтверджує відсутність провадження у справі про банкрутство (довідка з Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство).

Після перевірки документів центр зайнятості  готує свої рекомендації та передає їх разом з поданими суб’єктом господарювання документами структурному підрозділу / уповноваженій особі виконавчого органу або структурному підрозділу з питань соціального захисту населення районної у
м. Києві держадміністрації.

8. Питання надання фінансової допомоги вирішується комісією.

До складу комісії включаються представники центру зайнятості, представники структурного підрозділу / уповноважена особа виконавчого органу або структурного підрозділу з питань соціального захисту населення районної у м. Києві держадміністрації, територіальних органів ДПС, органу соціального захисту населення, організацій (об’єднань) роботодавців і профспілок (за згодою).

Структурний підрозділ / уповноважена особа виконавчого органу або структурний підрозділ з питань соціального захисту населення районної
у м. Києві держадміністрації для вирішення питання надання фінансової допомоги готує документи на розгляд комісії та інформує у письмовому або електронному вигляді осіб, які виявили бажання провадити підприємницьку діяльність, або суб’єктів господарювання про дату і час проведення засідання комісії не пізніше ніж за 5 робочих днів до дати його проведення.

9. Рішення про надання фінансової допомоги або про відмову в її наданні приймається комісією за результатами розгляду бізнес-плану та поданих документів з урахуванням рекомендацій центру зайнятості у присутності особи, яка виявила бажання провадити підприємницьку діяльність, або уповноваженого представника суб’єкта господарювання (за їхнім бажанням) та оформляється протоколом.

Рішення про надання фінансової допомоги особам, які виявили бажання провадити підприємницьку діяльність, у тому числі за наявності обтяжень рухомого та нерухомого майна, незнятої судимості або судимості з відстрочкою виконання вироку, фінансових зобов’язань, що перевищують суму граничного розміру фінансової допомоги, та заборгованості з погашення фінансових зобов’язань приймається комісією з урахуванням конкретних життєвих обставин.

Структурний підрозділ / уповноважена особа виконавчого органу або структурний підрозділ з питань соціального захисту населення районної
 у м. Києві держадміністрації надсилає письмове повідомлення про прийняте комісією рішення особам, які виявили бажання провадити підприємницьку діяльність, та суб’єктам господарювання  не пізніше ніж через 5 робочих днів після його прийняття за формою, встановленою виконавчим органом сільської, селищної, міської ради територіальної громади / районною у м. Києві держадміністрацією.

10. Особа, яка виявила бажання провадити підприємницьку діяльність, щодо якої комісією прийнято рішення про надання їй фінансової допомоги, реєструється як юридична особа чи фізична особа – підприємець протягом
30 календарних днів з дати отримання повідомлення про прийняте комісією рішення.

Якщо особа протягом 30 календарних днів після отримання повідомлення про прийняте комісією рішення не зареєструвалась як юридична особа чи фізична особа – підприємець без поважних причин, вона втрачає право на отримання фінансової допомоги.

Поважними причинами продовження строку реєстрації юридичної особи чи фізичної особи – підприємця є хвороба особи, яка виявила бажання провадити підприємницьку діяльність, смерть членів її сім’ї та родичів, догляд за хворою дитиною віком до 14 років, відвідування закладів охорони здоров’я, судових та правоохоронних органів, військових комісаріатів, інших державних установ та інші обставини, які об’єктивно унеможливлюють реєстрацію юридичної особи чи фізичної особи – підприємця протягом зазначеного строку, що підтверджується відповідними документами.

Суб’єкт господарювання за сприянням центру зайнятості здійснює добір працівників з числа непрацюючих працездатних осіб, які за їхньою згодою можуть бути ним працевлаштовані після надання йому фінансової допомоги.

11. Для надання фінансової допомоги між структурним підрозділом з питань соціального захисту населення районної у м. Києві держадміністрації або виконавчим органом сільської, селищної, міської ради територіальної громади,   центром зайнятості та особою, яка виявила бажання провадити підприємницьку діяльність (за наявності у неї статусу суб’єкта підприємницької діяльності) / суб’єктом господарювання укладається угода / договір.

На момент укладення угоди про надання особі, яка виявила бажання провадити підприємницьку діяльність, фінансової допомоги на здобуття економічної самостійності малозабезпечених сімей (далі – угода) за формою згідно з додатком 3 має бути чинним правовий статус такої особи як члена малозабезпеченої сім’ї. В іншому випадку  попередньо прийняте рішення про надання фінансової допомоги скасовується.

На момент укладення договору про надання суб’єкту господарювання фінансової допомоги для сприяння економічній самостійності малозабезпечених сімей шляхом забезпечення роботою не менше ніж двох непрацюючих працездатних осіб із числа членів таких сімей під час провадження підприємницької діяльності (далі – договір) за формою згідно з додатком 4  у центрі зайнятості мають бути наявні підходящі кандидатури для працевлаштування їх таким суб’єктом господарювання протягом 30 календарних днів з дати отримання ним фінансової допомоги.

Суб’єкт господарювання у разі звільнення однієї / двох працевлаштованих ним осіб зобов’язаний протягом 30 календарних днів працевлаштувати іншу непрацюючу працездатну особу (інших непрацюючих працездатних осіб) за направленням центру зайнятості.

Угода / договір готується структурним підрозділом / уповноваженою особою виконавчого органу, підписується особою, яка виявила бажання провадити підприємницьку діяльність, або суб’єктом господарювання і центром зайнятості  та передається виконавчому органу сільської, селищної, міської ради територіальної громади в установленому ним порядку. Разом із угодою / договором передається рішення комісії та визначені пунктами 6 і 7 цього Порядку документи.

12. Розірвання угоди / договору та повернення отриманих коштів фінансової допомоги відбувається в разі невиконання або неналежного виконання таких умов:

особа, яка  виявила бажання провадити підприємницьку діяльність:

протягом 30 календарних днів з дати укладення угоди не подала виконавчому комітету сільської, селищної, міської ради територіальної громади або структурному підрозділу з питань соціального захисту населення районної  у м. Києві держадміністрації документи, визначені абзацом другим
пункту 15 цього Порядку;

не провадить підприємницьку діяльність після отримання нею фінансової допомоги;

здійснила відчуження майна, придбаного за кошти фінансової допомоги, без  внесення змін до бізнес-плану та погодження комісією;

суб’єкт господарювання не працевлаштував:

протягом 30 календарних днів з дати отримання ним фінансової допомоги двох непрацюючих працездатних осіб за направленням центру зайнятості;

іншу непрацюючу працездатну особу (інших непрацюючих працездатних осіб) за направленням центру зайнятості протягом 30 календарних днів у разі звільнення однієї / двох працевлаштованих ним осіб.

13. Один раз на квартал на засіданні комісії особи, які виявили бажання провадити підприємницьку діяльність, і суб’єкти господарювання доповідають про провадження ними підприємницької діяльності. Доповідачі на кожне засідання визначаються комісією вибірково.

Центр зайнятості у разі виявлення несплати за будь-який період єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування  особою, яка виявила бажання провадити підприємницьку діяльність, і суб’єктом господарювання за працевлаштованих ним осіб інформує про це виконавчий орган сільської, селищної, міської ради територіальної громади або  структурний підрозділ з питань соціального захисту населення районної у м. Києві держадміністрації. 

Структурний підрозділ / уповноважена особа виконавчого органу або структурний підрозділ з питань соціального захисту населення районної 
у м. Києві держадміністрації збирає та подає на розгляд комісії матеріали про виявлені порушення умов угоди / договору.

Рішення про дострокове розірвання угоди / договору та повернення коштів фінансової допомоги, отриманих особою, яка виявила бажання провадити підприємницьку діяльність, суб’єктом господарювання комісія приймає з оформленням протоколу засідання. Протокол є підставою для проведення виконавчим органом сільської, селищної, міської ради територіальної громади або  структурним підрозділом з питань соціального захисту населення районної у м. Києві держадміністрації претензійно-позовної роботи з повернення коштів.

14. З метою отримання бюджетних коштів для надання фінансової допомоги  виконавчий орган сільської, селищної, міської ради територіальної громади або структурний підрозділ з питань соціального захисту населення районної
у м. Києві держадміністрації щомісяця до 5 числа готує та подає регіональному органу соціального захисту населення за встановленою Мінсоцполітики формою заявку щодо потреби в бюджетних коштах для  надання фінансової допомоги (далі – заявка щодо потреби в бюджетних коштах).

У заявці щодо потреби в бюджетних коштах зазначається сума коштів, необхідна для виплати фінансової допомоги особам, які  виявили бажання провадити підприємницьку діяльність, і суб’єктам господарювання, з якими на дату подання заявки укладено угоду / договір.

У разі розірвання з будь-яких причин угод / договорів, для виконання яких на рахунок виконавчого органу сільської, селищної, міської ради територіальної громади або структурного підрозділу з питань соціального захисту населення районної у м. Києві держадміністрації раніше надійшли бюджетні кошти, які не використані на момент формування заявки щодо потреби в бюджетних коштах, виконавчий орган сільської, селищної, міської ради територіальної громади або структурний підрозділ з питань соціального захисту населення районної у м. Києві держадміністрації зменшує таку заявку на суму невикористаного залишку коштів.

Регіональний орган соціального захисту населення узагальнює отримані від виконавчих органів сільської, селищної, міської ради територіальної громади або структурного підрозділу з питань соціального захисту населення районної
у м. Києві держадміністрації заявки щодо потреби в бюджетних коштах та не пізніше ніж протягом двох робочих днів подає Мінсоцполітики узагальнену заявку в розрізі територіальних громад.

Мінсоцполітики після надходження від регіональних органів соціального захисту населення узагальнених заявок щодо потреби в бюджетних коштах не пізніше ніж протягом трьох робочих днів перераховує бюджетні кошти  регіональним органам соціального захисту населення.

Регіональні органи соціального захисту населення не пізніше ніж протягом наступного робочого дня перераховують бюджетні кошти на рахунки виконавчих органів сільської, селищної, міської ради територіальної громади або структурного підрозділу з питань соціального захисту населення районної
у м. Києві держадміністрації.

15. Фінансова допомога особі, яка виявила бажання провадити підприємницьку діяльність, суб’єкту господарювання надається шляхом безготівкової оплати виконавчим органом сільської, селищної, міської ради територіальної громади або структурним підрозділом з питань соціального захисту населення районної у м. Києві держадміністрації витрат на закупівлю обладнання та матеріалів (для особи, яка виявила бажання провадити підприємницьку діяльність, ‒ витрат на сплату за неї єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у мінімальному розмірі за період не більше ніж 3 місяці одним платежем) за заявою-дорученням (додатки 5, 6).

Заява-доручення та інші документи, необхідні для проведення оплати витрат на закупівлю обладнання та матеріалів (рахунок-фактура, рахунок, квитанція, накладна тощо), подаються особою, яка  виявила бажання провадити підприємницьку діяльність, суб’єктом господарювання до виконавчого органу сільської, селищної, міської ради територіальної громади або структурного підрозділу з питань соціального захисту населення районної
у м. Києві держадміністрації.

Оплата витрат на закупівлю обладнання та матеріалів проводиться виконавчим органом сільської, селищної, міської ради територіальної громади або  структурним підрозділом з питань соціального захисту населення районної
у м. Києві держадміністрації після перевірки заяви-доручення та необхідних документів згідно з умовами договору, укладеного між особою, яка  виявила бажання провадити підприємницьку діяльність, суб’єктом господарювання і постачальником (продавцем) обладнання та матеріалів. Такий договір обов’язково має містити положення щодо сплати штрафних санкцій постачальником (продавцем) за порушення ним строків поставки обладнання та матеріалів.

Оплата витрат на закупівлю обладнання та матеріалів відповідно до
заяви-доручення та інших необхідних документів може бути проведена декільком постачальникам (продавцям) у межах суми фінансової допомоги.

Бюджетні кошти перераховуються  на рахунки постачальників (продавців) обладнання та матеріалів не пізніше ніж через п’ять робочих днів з дати отримання заяви-доручення та інших необхідних документів виконавчим органом сільської, селищної, міської ради територіальної громади або  структурним підрозділом з питань соціального захисту населення районної
у м. Києві держадміністрації.

На наступний день після перерахування бюджетних коштів:

виконавчий орган сільської, селищної, міської ради територіальної громади повідомляє про перерахування коштів структурний підрозділ / уповноважену особу виконавчого органу для подальшого інформування  ним / нею у паперовому вигляді протягом одного робочого дня особи,  яка виявила бажання провадити підприємницьку діяльність, суб’єкта господарювання;

структурний підрозділ з питань соціального захисту населення районної у м. Києві держадміністрації повідомляє у паперовому вигляді про перерахування коштів особу, яка виявила бажання провадити підприємницьку діяльність, суб’єкт господарювання.

16. Фінансова допомога повертається протягом 30 календарних днів після закінчення трирічного строку з дати її отримання або достроково – до  закінчення такого строку (в тому числі, у випадку розірвання угоди / договору в разі порушення визначених  пунктом 12 цього Порядку умов).

17. Сума фінансової допомоги, що повертається особою, яка виявила бажання провадити підприємницьку діяльність, зменшується на суму сплачених нею протягом трьох років (або за період до дати її дострокового повернення, в тому числі  у випадку розірвання договору) із дня її отримання податків, зборів (обов’язкових платежів) і єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (за винятком суми єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, сплаченої за рахунок фінансової допомоги).

Сума фінансової допомоги, що повертається суб’єктом господарювання, зменшується на суму єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, сплаченого ним за працевлаштованих осіб відповідно до цього Порядку, в тому числі у випадку розірвання договору.

Фінансова допомога, що повертається (в тому числі в разі розірвання сторонами угоди / договору) після закінчення бюджетного року, у якому її було надано, зараховується до надходжень державного бюджету на рахунок, відкритий у відповідному органі Казначейства за кодом класифікації доходу бюджету 24060300 „Інші надходження”.

Для відображення в обліку повернення фінансової допомоги платіжний документ з відміткою банку про оплату подається особою, яка виявила бажання провадити підприємницьку діяльність, або уповноваженим представником суб’єкта господарювання до виконавчого органу сільської, селищної, міської ради територіальної громади або структурного підрозділу з питань соціального захисту населення районної у м. Києві держадміністрації у п’ятиденний строк із дня повернення фінансової допомоги.

Фінансова допомога, що надається та повертається (в тому числі в разі її дострокового повернення) в межах одного бюджетного року, зараховується  для відновлення касових видатків за відповідною бюджетною програмою на рахунок виконавчого органу сільської, селищної, міської ради територіальної громади або структурного підрозділу з питань соціального захисту населення районної у м. Києві держадміністрації, через який надавались кошти. Заявка щодо потреби в  бюджетних коштах зменшується на суму повернутих коштів.

У полі „Призначення платежу” платіжного документа зазначається: „Повернення фінансової допомоги на здобуття економічної самостійності малозабезпечених сімей за угодою / договором № ________
від „__” _________ 20__ р.”, а також прізвище, ім’я та по батькові особи,  яка  виявила бажання провадити підприємницьку діяльність, або назва суб’єкта господарювання.

18. Фінансова допомога не повертається, якщо:

особою, яка  виявила бажання провадити підприємницьку діяльність:

за трирічний період з дати її отримання сплачено податки, збори (обов’язкові платежі) і єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (за винятком суми єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, сплаченої за рахунок фінансової допомоги) в сумі, що перевищує суму наданої фінансової допомоги;

у перший рік з дати її отримання працевлаштовано за направленням центру зайнятості не менше ніж двох непрацюючих працездатних осіб строком не менше ніж на два роки;

суб’єктом господарювання:

за трирічний період з дати її отримання за працевлаштованих ним осіб сплачено єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування в сумі, що перевищує суму фінансової допомоги.

Рішення про неповернення фінансової допомоги приймається комісією за результатами перевірки виконання особою, яка виявила бажання провадити підприємницьку діяльність, суб’єктом господарювання умов, зазначених у цьому пункті Порядку.

19. Виконавчий орган сільської, селищної, міської ради територіальної громади або структурний підрозділ з питань соціального захисту населення районної у м. Києві держадміністрації здійснює контроль за поверненням фінансової допомоги.

На наступний робочий день після закінчення трирічного строку з дати надання фінансової допомоги виконавчий орган сільської, селищної, міської ради територіальної громади або структурний підрозділ з питань соціального захисту населення районної у м. Києві держадміністрації подає до територіального органу ДПС запит на інформацію про суму сплачених особою, яка  виявила бажання провадити підприємницьку діяльність, податків, зборів (обов’язкових платежів) та єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, суб’єктом господарювання ‒ єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за працевлаштованих ним осіб.

Для підтвердження факту працевлаштування (за направленням центру зайнятості не менше ніж двох непрацюючих працездатних осіб строком не менше ніж на два роки) особа, яка виявила бажання провадити підприємницьку діяльність, подає виконавчому органу сільської, селищної, міської ради територіальної громади або структурному підрозділу з питань соціального захисту населення районної у м. Києві держадміністрації список працевлаштованих ним осіб із зазначенням періоду працевлаштування для перевірки наявності в них статусу непрацюючої працездатної особи та передання його центру зайнятості.

Центр зайнятості інформує у письмовому вигляді виконавчий орган сільської, селищної, міської ради територіальної громади або структурний підрозділ з питань соціального захисту населення районної у м. Києві держадміністрації про сплату особою, яка виявила бажання провадити підприємницьку діяльність, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, за осіб, зазначених у списку.

У разі неповернення суми фінансової допомоги у строки та в сумі, зазначених у пунктах 16 і 17 цього Порядку, така сума вважається заборгованістю, для погашення якої виконавчим органом сільської, селищної, міської ради територіальної громади або структурним підрозділом з питань соціального захисту населення районної у м. Києві держадміністрації проводиться претензійно-позовна робота.

20. Виконавчі органи сільської, селищної, міської ради територіальної громади або структурний підрозділ з питань соціального захисту населення районної у м. Києві держадміністрації подають щокварталу до 10 числа місяця, наступного за звітним періодом, регіональним органам соціального захисту населення за встановленою Мінсоцполітики формою інформацію про використання бюджетних коштів та про виконання результативних показників для її узагальнення та подання до 15 числа Мінсоцполітики.

21. Складання та подання фінансової та бюджетної звітності про використання бюджетних коштів, ведення бухгалтерського обліку, відкриття рахунків, реєстрація, облік бюджетних зобов’язань у Казначействі та операції, пов’язані з використанням бюджетних коштів, здійснюються в установленому законодавством порядку.

22. Сума фінансової допомоги не враховується до середньомісячного сукупного доходу сім’ї (домогосподарства) при обчисленні середньомісячного сукупного доходу сім’ї (домогосподарства) для призначення усіх видів державної соціальної допомоги та житлових субсидій, які відповідно до законодавства надаються залежно від сукупного доходу сім’ї (домогосподарства).

Сума отриманої фінансової допомоги не включається до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу відповідно до підпункту 165.1.1 пункту 165.1 статті 165 Податкового кодексу України.

 

Додатки до Порядку 

 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

                                                     постановою Кабінету Міністрів України

                                                        від                            2020 р. №

ЗМІНИ,

що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України

 

1. Пункт 14 Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2003 р. № 250 (Офіційний вісник України,
2003, № 9, ст. 394; 2020 р., № 61, ст. 1981), викласти в такій редакції:

„14. Для виходу малозабезпеченої сім’ї із складних життєвих обставин за рекомендацією центру зайнятостінепрацюючій працездатній особі із числа членів такої сім’ї, яка бажає провадити підприємницьку діяльність, може бути надана допомога на здобуття економічної самостійності малозабезпечених сімей, порядок надання якої визначається Кабінетом Міністрів України.”.

2. Пункт 1 Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для виплати деяких видів допомог, компенсацій, грошового забезпечення та оплати послуг окремим категоріям населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 грудня 2019 р.
№ 1101 „Деякі питання виплати державної соціальної допомоги” (Офіційний вісник України, 2020 р., № 4, ст. 210, № 69, ст. 2219), доповнити абзацом такого змісту:

„Механізм використання бюджетних коштів на надання допомоги на здобуття економічної самостійності малозабезпечених сімей визначається у Порядку надання допомоги на здобуття економічної самостійності малозабезпечених сімей, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від ________  2020 р. № _____.”.

3. Пункт 7 Порядку обчислення середньомісячного сукупного доходу сім’ї (домогосподарства) для усіх видів державної соціальної допомоги, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 липня 2020 р.
№ 632 „Деякі питання виплати державної соціальної допомоги” (Офіційний вісник України, 2020 р., № 61, ст. 1981), доповнити абзацом такого змісту:

„допомога на здобуття економічної самостійності малозабезпечених сімей.”


Додаткові матеріали



Обговорення

Кількість користувачів, що приймають участь в обговорюванні проекту:
0
Додано пропозицій:
0
Підтримка проекту:Так:0  Ні:0
Обговорення з 30 Листопада 2020р. по 30 Грудня 2020р.

Всі Обговорення проектів нормативно-правових актів