Перед використанням новоствореного облікового запису, ще необхідно підтвердити поштову адресу. На протязі кількох хвилин на вашу поштову скриньку повинно прийти повідомлення, яке містить посилання для активації облікового запису.

Як повідомити про корупційне правопорушенняКоманда уповноваженого підрозділу
Безбар’єрністьВивчення міжнародного досвіду
Децентралізація владиОрганізації надання соціальних послугОрганізації надання послуг сприяння зайнятості населенняКращі практикиОрганізація надання адміністративних послуг соціального характеру в умовах децентралізації
Контактні даніСоцпослугиСімейні форми вихованняПатронат над дитиноюМетодичні матеріали
УсиновленняПошук дитиниДопомогаПроектиПро насКонтакти
ДитинаПрава дітейСоцпослугиОздоровлення та відпочинок дітейПрофілактика соціального сирітстваУсиновлення
РішенняПротоколи засіданьПлани робітЗвіти
Публічна інформаціяЩо таке публічна інформація, порядок її отримання та оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформаціїГрафік прийому, контактиФорми для подання запиту на отримання інформаціїІнформація про систему обліку публічної інформації
Електронний кабінет особи з інвалідністюЯкщо людина НЕ ОБЛІКОВАНА у ЦБІЯкщо людина ВЖЕ ОБЛІКОВАНА у ЦБІВхід на портал ЦБІЗаповнення та подача заяви про потребу в забезпеченні допоміжними засобами реабілітації
Е-сервісиЄдиний реєстр отримувачів гуманітарної допомогиДопомога на дітей ФОПДопомога при народженні дитиниСубсидіїСистема розрахунку пенсійного забезпеченняЕлектронний кабінет особи з інвалідністюЄ-допомогаМуніципальна няняВідкриті дані України
Європейська та Євроатлантична інтеграціяУгода про асоціацію між Україною та ЄСПерелік директив ЄС та звіти Мінсоцполітики про їх виконанняПлан заходів Мінсоцполітики щодо імплементації Угоди про асоціаціюТехнічна допомога Європейської Комісії TWINNING, TAIEX TWINNINGЄвроатлантична інтеграція (НАТО)Міжнародні проектиЕкспертно-консультативна групаПроект ЄС - МОП "Зміцнення адміністрації праці з метою покращення умов праці і подолання незадекларованої праці"Презентації
Формування життєстійкостіГромади до участі в Програмі життєстійкостіПоширені запитання-відповіді
ГромадянамСоціальні послугиРеєстр надавачів соціальних послугМатеринство, сім'я, дітиЗвернення громадянПублічна інформаціяПротидія торгівлі людьмиЗапобігання домашнього насильстваГендерна політикаБезоплатна правнича допомогаСоціальні гарантіїСанаторно-курортное лікуванняДецентралізація владиІнформація для переміщених осібРеформа МіністерстваВідкриті даніПакунок малюкаОсобам з інвалідністюГуманітарна допомогаДовідник безбар'єрностіБезбар’єрністьДії населення в умовах надзвичайних ситуацій воєнного характеруєОздоровленняЯк отримати виплатиФормування життєстійкості
Гуманітарна допомогаНаціональний банк відкрив рахунок для гуманітарної допомоги українцям, постраждалим від російської агресіїNBU Opens Fundraising Account for Humanitarian Assistance to Ukrainians Affected by Russia’s AggressionІнтерактивна мапа благодійної допомоги
Інформація для переміщених осібНормативна базаВиплати на проживання для ВПОПитання- відповідіВізуальні матеріалиАлгоритм продовження виплат на проживання для ВПО з 1 березня 2024пункт 2До пункту 3Алгоритм продовження виплат на проживання для ВПО з 1 березня 2024 р. за Заявоюпункт 2.2пункт 2.7пункт 2.4Куди подати заяву про отримання допомоги для ВПО
Особам з інвалідністюРеабілітаціяРеалізація норм Конвенції про права осіб з інвалідністюДержавна підтримка діяльності громадських об’єднань осіб з інвалідністю та їх підприємствЗабезпечення допоміжними засобами реабілітації (технічними та іншими засобами реабілітаціями)Опіка та піклування над повнолітніми особамиПрацевлаштуванняДеякі питання соціального захисту осіб з інвалідністюКаталог 2019Програма придбання спеціально обладнаних автомобілівРеабілітація дітей з інвалідністюЕлектронний кабінет особи з інвалідністюЩодо придбання залізничних квитків
КомандаЖолнович Оксана ІванівнаМарчак Дарія МиколаївнаТокарєва Уляна ДмитрівнаКошеленко Костянтин БорисовичНенюченко Наталія ВікторівнаПостоловська Ірина Олександрівна
Нормативно-правова базаЗвітність та статистикаІнформація для здобувачів та ліцензіатівПерелік суб'єктів, які мають ліцензію з посередництва у працевлаштуванні за кордоном
Реєстр дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуДержавна атестація дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуМережа діючих закладів оздоровлення та відпочинку
Материнство, сім'я, дітиМатеринствоСім`яДитинаСлужби у справах дітей в ОТГСоціально-психологічна реабілітація дітейЗахист смі"ї та дітейРаннє втручання
Міжнародна діяльністьЄвропейська та Євроатлантична інтеграціяМіжнародне співробітництвоБезвізовий режим Україна-ЄС
Міжнародне співробітництвоДовідки про застосування законодавстваМіжнародні проектиСпівробітництво з ООНСпівробітництво з МОПСпівробітництво з Радою ЄвропиКомітет з економічних, політичних, соціальних та культурних прав ООН
єОздоровленняПро послугу та право на послугуПро кошти та банківську карткуПро заклади, що надають послугуПроблемні питання
Нормативна базаНормативні актиПроекти нормативних актівРегуляторна політика
ОрганізаціямВолонтерствоСоціальне страхуванняПублічні закупівлі
Оздоровлення та відпочинок дітейМережа дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуОздоровлення та відпочинок в ДП "УДЦ "Молода гвардія" та ДПУ "МДЦ"Артек"
Особам з інвалідністюПенсійне забезпечення внутрішньо переміщених осібВиди пенсійПенсії військовослужбовцямПенсії громадянам, що за кордономПерерахунки пенсійСпростовуємо міфи про пенсійну системуПенсійне забезпечення осіб, які перемістилися у зв"язку із воєнними діямиДержавна соціальна допомогаКорисні посилання
Прес-центрНовиниМедіа про насВідеогалереяКонтакти для медіаЛюдина для людини
Про міністерствоКомандаПоложення про Міністерство соціальної політикиСтруктура апарату МіністерстваЕнергоефективністьКонтактиВідомстваВакансіїОчищення владиГромадська радаКонсультації з громадськістюМіжнародна діяльністьПрофспілка
Реформа МіністерстваРезультати конкурсу на посади фахівців з питань реформПерелік тестових питань
Про міністерствоПрес-центрНормативна базаОрганізаціямГромадянамЕ-сервісиЕ-даніПочуй менеПрацюй ВІЛЬНО!
Соціальні гарантіїПільгиПрацівникамГромадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофиДітям війниВетеранам праціСоціальні стандартиЦентри захистуУчасникам революції гідності
Соціально-психологічна реабілітація дітейМетодичні ресурсиМережа закладів соціального захисту дітейСоціальні партнери
Установчі документиРегламентКерівництвоСтруктура
Установчі документиПоложення про Громадську раду
Відкриті даніПублічні закупівлі
Звернення громадянЗаконодавство щодо звернень громадянІнформація щодо звернень та прийому громадян
ДержбюджетЗакупівлі
ГоловнаОбговорення проектів нормативно-правових актівПро затвердження Порядку визначення потреб населення адміністративно-територіальної одиниці / територіальної громади у соціальних послугах

Щоб брати участь у громадському обговоренні проектів потрібно авторизуватися!

Щоб брати участь у громадському обговоренні проектів потрібно авторизуватися, через аккаунт у соціальній мережі «Facebook»

Про затвердження Порядку визначення потреб населення адміністративно-територіальної одиниці / територіальної громади у соціальних послугах


 

М І Н І С Т Е Р С Т В О

СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ

 Н А К А З

м. Київ

__________________                                                                           №  ___________________

 

Про затвердження Порядку визначення потреб населення адміністративно-територіальної  одиниці / територіальної громади у соціальних послугах

 

 

 Відповідно до частини третьої статті 25 Закону України ,,Про соціальні послуги”, пункту 8 Положення про Міністерство соціальної політики України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 року № 423 (зі змінами),

 

НАКАЗУЮ:

 

1. Затвердити Порядок визначення потреб населення адміністративно-територіальної одиниці/ територіальної громади у соціальних послугах, що додається.

2. Директорату розвитку соціальних послуг та захисту прав дітей (Колбаса Р. С.) забезпечити подання в установленому порядку цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.

3. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства соціальної політики України від 20 січня 2014 року № 28 ,,Про затвердження Порядку визначення потреб населення адміністративно-територіальної одиниці у соціальних послугах”, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 7 лютого 2014 року за № 253/25030.

4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра  Лебедцова Б. Б. 

 

 

Міністр                                                                                     Марина ЛАЗЕБНА

 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ Міністерства соціальної

політики України

________________ № _________

 

ПОРЯДОК

визначення потреб населення  адміністративно-територіальної одиниці / територіальної громади у соціальних послугах

 

І. Загальні положення

1. Цей Порядок визначає процедуру збору, узагальнення та аналізу кількісних та якісних даних щодо наявних на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці / територіальної громади вразливих груп населення, осіб / сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах і не можуть самостійно їх подолати, їхніх потреб у соціальних послугах (далі – потреби населення територіальної громади у соціальних послугах).

2. Метою визначення потреб населення територіальної громади у соціальних послугах є отримання об’єктивних даних (кількісних та якісних), необхідних для прийняття управлінських рішень щодо забезпечення розвитку на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці / територіальної громади системи надання соціальних послуг, що функціонує на засадах безперервності, послідовності надання соціальних послуг та їх різноманітності.

Визначення потреб населення територіальної громади у соціальних послугах забезпечується шляхом проведення поглибленого соціального дослідження (на середньостроковий період) та застосування результатів моніторингу надання та оцінки якості соціальних послуг, що проводиться у відповідності до вимог Порядку проведення моніторингу надання та оцінки якості соціальних послуг, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2020 № 449 (на короткостроковий період).

3. У цьому Порядку терміни застосовуються у значеннях, наведених у законах України „Про соціальні послуги”, „Про соціальну роботу з сім’ями, дітьми та молоддю”, „Про місцеве самоврядування в Україні”, „Про охорону дитинства”, „Про запобігання та протидію домашньому насильству”, „Про протидію торгівлі людьми”, „Про соціальну адаптацію осіб, які відбувають чи відбули покарання у виді обмеження волі або позбавлення волі на певний строк”, „Про основи соціального захисту бездомних осіб і безпритульних дітей”, „Про зайнятість населення”, „Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні” та інших нормативно-правових актах з питань соціального захисту, соціальних послуг, соціальної роботи.

4. Цей Порядок застосовується структурними підрозділами з питань соціального захисту населення Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, виконавчими органами сільських, селищних, міських рад (далі – місцевий орган соціального захисту населення), а також обласними державними адміністраціями, Нацсоцслужбою.

Збір та узагальнення даних для визначення потреб населення громади у соціальних послугах проводяться місцевим органом соціального захисту населення із залученням соціальних менеджерів, фахівців із соціальної роботи, представників об’єднань працівників системи надання соціальних послуг, об’єднань надавачів та отримувачів соціальних послуг, закладів освіти, охорони здоров’я, громадських об’єднань, благодійних організацій, наукових установ та інших суб’єктів господарювання, які провадять незалежну професійну діяльність із соціальної роботи, соціології, соціальних послуг, та / або окремих фахівців.

5. Для організації та забезпечення визначення потреб населення громади у соціальних послугах за рішенням голови виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та голови виконавчого органу Севастопольської міської ради / сільського, селищного, міського голови утворюється робоча група з питань визначення потреб населення громади у соціальних послугах (далі – робоча група).

Робочу групу очолює голова або заступник голови виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) / виконавчого органу Севастопольської міської ради / сільський, селищний, міський голова або його заступник.

До складу робочої групи входять представники місцевого органу соціального захисту населення, структурних підрозділів з питань освіти і науки, охорони здоров’я, статистики, молоді та спорту, служби у справах дітей, територіальних органів Національної поліції, уповноважених органів з питань пробації, надавачів та / або отримувачів соціальних послуг та їхніх об’єднань, громадських об’єднань, благодійних, релігійних організацій, представники вразливих груп населення, депутати місцевої ради, соціальні менеджери, фахівці із соціальної роботи та інші фахівці соціальної сфери.

Персональний склад робочої групи та положення про її діяльність затверджується головою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) / виконавчого органу Севастопольської міської ради / сільським, селищним, міським головою, згідно з рішенням якого робочу групу було утворено.

Для організації діяльності робочої групи визначається відповідальний спеціаліст з числа працівників місцевого органу соціального захисту населення або соціальний менеджер.

Основною організаційною формою діяльності робочої групи є засідання, які проводяться за потребою, але не рідше ніж два рази на місяць, до завершення визначення потреб населення громади у соціальних послугах на відповідний період.

6. Робоча група є консультативно-дорадчим органом, основними завданнями якого є планування, узгодження та реалізація заходів, пов’язаних із визначенням потреб населення громади у соціальних послугах та сприяння ухваленню відповідних управлінських рішень щодо забезпечення розвитку системи надання соціальних послуг на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці / територіальної громади.

Робоча група відповідно до покладених на неї завдань:

готує пропозиції та подає на затвердження голові або заступнику голови міської державної адміністрації / сільському, селищному, міському голові або його заступнику план заходів щодо організації  та забезпечення визначення потреб населення територіальної громади у соціальних послугах із зазначенням осіб, відповідальних за збір, оброблення, узагальнення та аналіз даних, зібраних для визначення потреб населення територіальної громади у соціальних послугах;

забезпечує проведення аналізу соціально-демографічної ситуації у селі, селищі, місті, даних про осіб / сім’ї, які належать до вразливих груп населення, перебувають у складних життєвих обставинах (далі – вразливі групи населення), які проживають на відповідній території, та визначає вразливі групи населення;

забезпечує проведення аналізу стану розвитку системи надання соціальних послуг та фінансової спроможності територіальної громади у забезпеченні населення соціальними послугами;

готує пропозиції щодо визначення пріоритетних для жителів територіальної громади соціальних послуг та заходів з розвитку та забезпечення їх надання;

погоджує звіт за результатами визначення потреб населення територіальної громади у соціальних послугах;

розробляє пропозиції до прогнозних та програмних документів економічного і соціального розвитку територіальної громади (стратегії розвитку територіальної громади, місцевої цільової програми, плану (програми) соціально-економічного та культурного розвитку територіальної громади) щодо забезпечення потреб населення територіальної громади у соціальних послугах.

ІІ. Організація визначення потреб населення територіальної громади у соціальних послугах для планування на середньостроковий період

7. Визначення потреб населення територіальної громади у соціальних послугах на середньостроковий період проводиться один раз на три роки у період до 15 травня відповідного календарного року та передбачає: 

1) збір, узагальнення та аналіз даних щодо:

соціально-демографічної ситуації у селі, селищі, місті, інформації про осіб / сім’ї, які належать до вразливих груп населення (додаток 1);

надавачів соціальних послуг, їхніх ресурсів для надання соціальних послуг відповідно до Класифікатора соціальних послуг, затвердженого наказом Мінсоцполітики від 23.06.2020 № 429 (додаток 2) (до запровадження системи електронної інформаційної взаємодії та передання відомостей про надавачів соціальних послуг до Реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг);

забезпечення вразливих груп населення соціальними послугами (додаток 3);

стану розвитку сімейних форм виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, патронату над дитиною;

стану фінансової спроможності територіальної громади у забезпеченні населення соціальними послугами (додаток 4);

стану інформування та обізнаності населення про соціальні послуги, що надаються в селі, селищі, місті, їх зміст та порядок надання;

2) визначення пріоритетних соціальних послуг для жителів територіальної громади та розроблення заходів щодо розвитку та забезпечення їх надання;

3) підготовку проекту звіту за результатами визначення потреб населення територіальної громади у соціальних послугах (додаток 5), його обговорення з громадськістю та затвердження;

4) підготовку пропозицій до прогнозних та програмних документів економічного і соціального розвитку територіальної громади (стратегії розвитку територіальної громади, місцевих цільових програм, плану (програми) соціально-економічного та культурного розвитку територіальної громади) щодо розвитку та забезпечення надання соціальних послуг.

8. Для отримання даних, передбачених абзацами третім – восьмим пункту 7 цього Порядку, місцевий орган соціального захисту населення:

1)  надсилає інформаційний запит до органів, установ, організацій та закладів щодо надання соціально-демографічних даних, інформації про осіб / сім’ї, які належать до вразливих груп населення, даних щодо надавачів соціальних послуг, їхніх ресурсів для надання соціальних послуг, щодо забезпечення осіб / сімей з числа вразливих груп населення та тих, які перебувають у складних життєвих обставинах, соціальними послугами, відповідно до додатків 1–3;

2) проводить збір та аналіз:

прогнозних та програмних документів економічного і соціального розвитку територіальної громади (стратегії розвитку територіальної громади, місцевих цільових програм, плану (програми) соціально-економічного та культурного розвитку територіальної громади);

документів щодо фінансування соціальних послуг;

інформації щодо стану розвитку сімейних форм виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, патронату над дитиною, потреб у їх розвитку;

узагальненої інформації за результатами моніторингу надання та оцінки якості соціальних послуг за попередні періоди, в тому числі щодо планування роботи з розвитку системи надання соціальних послуг;

соціально-демографічних даних, інформації про осіб / сім’ї, які належать до вразливих груп населення, даних щодо надавачів соціальних послуг, їхніх ресурсів для надання соціальних послуг, щодо забезпечення осіб / сімей з числа вразливих груп населення та тих, які перебувають у складних життєвих обставинах, соціальними послугами, відповідно до додатків 1–3;

заяв, звернень, повідомлень про потребу у наданні соціальних послуг;

результатів проведених досліджень щодо соціальних проблем та заходів, спрямованих на їх вирішення (за наявності), тощо.

Виконавчі органи сільської, селищної міської ради та суб’єкти, які володіють або відповідно до своєї компетенції можуть надати інформацію, зазначену в абзацах другому – сьомому пункту 8 цього Порядку надають її місцевому органу соціального захисту населення.

За результатами аналізу отриманих даних / інформації місцевий орган соціального захисту населення визначає перелік респондентів із числа вразливих груп населення, посадових осіб органу місцевого самоврядування, представників надавачів соціальних послуг, підприємств, установ, організацій, територіальних органів Національної поліції, закладів соціальної сфери для участі у соціальному дослідженні із застосуванням кількісних та якісних методів збору інформації (опитування, інтерв’ю, фокус-груп) про потреби населення територіальної громади у соціальних послугах та погоджує цей перелік з робочою групою.  До проведення соціального дослідження можуть залучатися окремі фахівці та / або суб’єкти господарювання, які провадять діяльність із соціальної роботи, соціології, соціальних послуг, представників наукових установ.

Методичні рекомендації щодо збору інформації, аналізу отриманих даних затверджуються Мінсоцполітики.

9. Місцевий орган соціального захисту населення до 15 квітня узагальнює та аналізує отримані дані та результати соціального дослідження, забезпечує підготовку проекту звіту за формою згідно з додатком 5, який виноситься для обговорення на засіданні робочої групи.

Під час розгляду проекту звіту члени робочої групи визначають пріоритетні соціальні послуги та заходи щодо розвитку та забезпечення їх надання з урахуванням:

визначених потреб вразливих груп населення;

стану доступності та відповідності наявних соціальних послуг потребам отримувачів цих послуг та осіб / сімей з числа тих, які потребують соціальних послуг, в тому числі у віддалених населених пунктах;

динаміки та стану розвитку і забезпечення надання базових соціальних послуг у селі, селищі, місті, а також інших соціальних послуг відповідно до Класифікатора соціальних послуг, затвердженого наказом Мінсоцполітики від 23.06.2020 № 429;

стану забезпечення органу місцевого самоврядування кадровими, фінансовими та іншими ресурсами, необхідними для розвитку та надання соціальних послуг відповідно до визначених потреб населення громади у соціальних послугах у середньостроковому періоді.

Після розгляду проекту звіту на засіданні робочої групи місцевий орган соціального захисту населення в разі потреби доопрацьовує звіт  та забезпечує його оприлюднення на офіційному веб-сайті виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) / виконавчого органу Севастопольської міської ради / сільської, селищної, міської ради для громадського обговорення. Отримані від громадськості пропозиції / зауваження беруться до уваги при формуванні остаточного звіту. Після громадського обговорення звіт затверджується головою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) / виконавчого органу Севастопольської міської ради / сільським, селищним, міським головою.

10. Результати визначення потреб населення територіальної громади у соціальних послугах та рекомендації, викладені у звіті, враховуються органом місцевого самоврядування при розробленні або внесенні змін до прогнозних і програмних документів економічного і соціального розвитку територіальної громади, зокрема, стратегії розвитку територіальної громади, місцевих цільових програм, плану (програми) соціально-економічного та культурного розвитку територіальної громади.

При плануванні заходів щодо розвитку та організації надання соціальних послуг визначаються відповідальні виконавці, строки виконання заходів, обсяги та джерела фінансування, індикатори (показники) виконання та очікувані результати. Обсяги видатків, передбачені прогнозними та програмними документами економічного і соціального розвитку територіальної громади щодо забезпечення потреб населення територіальної громади у соціальних послугах, враховуються у прогнозі місцевого бюджету та бюджеті місцевого самоврядування.

Місцевий орган соціального захисту населення (або інший головний розпорядник бюджетних коштів, наділений повноваженнями на здійснення витрат бюджету на соціальні послуги) у процесі планування та використання бюджетних коштів на соціальні послуги забезпечує послідовність і взаємозв’язок з прогнозними та програмними документами економічного і соціального розвитку територіальної громади щодо забезпечення потреб жителів територіальної громади у соціальних послугах. Визначені в цих документах цілі, завдання, обсяги видатків та очікувані результати місцевий орган соціального захисту населення (або інший головний розпорядник бюджетних коштів, наділений повноваженнями на здійснення витрат бюджету на соціальні послуги) враховує, зокрема, під час розроблення плану діяльності на середньостроковий період, пропозицій до прогнозу місцевого бюджету, проекту кошторису та бюджетного запиту на відповідний плановий рік.

11. Для оптимального задоволення потреб жителів територіальної громади  у соціальних послугах заходи щодо розвитку та організації надання соціальних послуг потрібно спрямовувати на досягнення таких цілей:

розвиток мережі надавачів соціальних послуг усіх форм власності;

запровадження необхідних соціальних послуг, зокрема, шляхом соціального замовлення, державно-приватного партнерства, конкурсу соціальних проектів (програм) тощо;

впровадження соціальних послуг, спрямованих на запобігання виникненню складних життєвих обставин та / або потраплянню особи / сім’ї у такі обставини;

кадрове забезпечення системи надання соціальних послуг;

підвищення професійної компетентності / кваліфікації фахівців (працівників), які надають соціальні послуги;

зміцнення співробітництва сіл, селищ, міст та їхньої співпраці з обласною радою щодо організації надання соціальних послуг;

посилення комунікації з жителями територіальної громади щодо переліку соціальних послуг, їх змісту, порядку та умов отримання;

цифровізації процесу визначення потреб населення територіальної громади та надання соціальних послуг, зокрема шляхом запровадження та використання Реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг, на місцевому, регіональному та національному рівнях.

12. Поглиблене соціальне дослідження розпочинається після сплину двох років з дати завершення попереднього дослідження.

ІІІ.  Організація визначення потреб населення територіальної громади у соціальних послугах для планування на короткостроковий період

13. Місцевий орган соціального захисту населення здійснює щорічне визначення потреб населення територіальної громади у соціальних послугах шляхом використання  результатів моніторингу надання та оцінки якості соціальних послуг. Крім того проводиться збір, узагальнення і аналіз даних щодо забезпечення вразливих груп населення соціальними послугами за формою, наведеною у таблиці 3.2. додатку 3 та щодо фінансової спроможності територіальної громади у забезпеченні населення соціальними послугами за формою, наведеною у додатку 4.

14. За результатами узагальнення та аналізу даних місцевий орган соціального захисту населення готує пропозиції щодо коригуванняпрогнозних та програмних документів економічного і соціального розвитку територіальної громади,включеннязаходів, спрямованих на забезпечення населення громади соціальними послугами відповідно до актуальних потреб. Підготовлені пропозиції місцевий орган соціального захисту населення вносить для обговорення і погодження на засідання робочої групи.

15. Пропозиції робочої групи враховуються органом місцевого самоврядування при розробленні / внесенні змін до прогнозних та програмних документів економічного і соціального розвитку територіальної громади та в бюджетному процесі.

 IV. Планування розвитку системи надання соціальних послуг на регіональному та національному рівнях

16. Місцевий орган соціального захисту населення (крім структурних підрозділів з питань соціального захисту населення Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій) щороку до 1 серпня подає до відповідної обласної державної адміністрації узагальнену інформацію щодо забезпечення вразливих груп населення соціальними послугами за формою,  наведеною у таблиці 3.2. додатку 3, та щодо фінансової спроможності територіальної громади у забезпеченні населення соціальними послугами за формою, наведеною у додатку 4.

За результатами визначення потреб населення територіальної громади у соціальних послугах відповідно до розділу II цього Порядку місцевий орган соціального захисту населення (крім структурних підрозділів з питань соціального захисту населення Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій) один раз на три роки до 1 серпня подає звіт, за формою, наведеною у додатку 5, з відповідними додатками до цього звіту.

Структурні підрозділи з питань соціального захисту населення обласних державних адміністрацій (далі – регіональні органи соціального захисту населення) забезпечують збір, узагальнення та аналіз, зокрема:

визначених потреб населення територіальних громад регіону в соціальних послугах;

результатів здійсненого на регіональному рівні моніторингу надання та оцінки якості соціальних послуг;

інформації щодо надавачів соціальних послуг, що надають соціальні послуги на регіональному рівні, їхніх ресурсів для надання соціальних послуг (додаток 2) (до запровадження системи електронної інформаційної взаємодії та передання відомостей про надавачів соціальних послуг до Реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг).

17. З урахуванням результатів аналізу регіональні органи соціального захисту населення щороку до 1 вересня розробляють пропозиції щодо розвитку соціальних послуг, у тому числі комплексних спеціалізованих соціальних послуг, та готують звіт про потреби населення регіону у соціальних послугах, проект якого оприлюднюється на офіційних веб-сайтах регіональних органів соціального захисту населення / обласної державної адміністрації для публічного громадського обговорення.

Отримані від громадськості пропозиції / зауваження беруться до уваги при формуванні остаточного звіту. Після публічного громадського обговорення звіт затверджує голова обласної державної адміністрації.

18. Результати визначення потреб населення регіону в соціальних послугах та рекомендації, викладені у звіті, враховуються при розробленні або внесенні змін до прогнозних і програмних документів економічного і соціального розвитку регіону, зокрема, регіональної стратегії розвитку, регіональних цільових програм, плану (програми) соціально-економічного та культурного розвитку регіону. При цьому враховують потребу у наданні підтримки органам місцевого самоврядування щодо розвитку та організації надання соціальних послуг у територіальних громадах.

При плануванні заходів щодо розвитку та організації надання соціальних послуг визначаються відповідальні виконавці, строки виконання заходів, обсяги та джерела фінансування, індикатори (показники) виконання та очікувані результати. Обсяги видатків, передбачені прогнозними та програмними документами економічного і соціального розвитку регіону щодо забезпечення потреб населення у соціальних послугах, враховуються у прогнозі місцевого бюджету та місцевому бюджеті.

Регіональний орган соціального захисту населення у процесі планування та використання бюджетних коштів на соціальні послуги забезпечує послідовність і взаємозв’язок з прогнозними та програмними документами економічного і соціального розвитку регіону щодо забезпечення потреб населення у соціальних послугах.  Визначені в цих документах цілі, завдання, обсяги видатків, в тому числі міжбюджетні трансферти на надання підтримки органам місцевого самоврядування щодо розвитку та організації надання соціальних послуг у територіальних громадах, та очікувані результати регіональний орган соціального захисту населення враховує, зокрема, під час розроблення плану діяльності на середньостроковий період, пропозицій до прогнозу місцевого бюджету, проекту кошторису та бюджетного запиту на відповідний плановий рік.

19. Регіональні органи соціального захисту населення, структурні підрозділи з питань соціального захисту населення Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій щороку до 15 жовтня подають до Національної соціальної сервісної служби звіт про потреби населення регіону у соціальних послугах, узагальнену інформацію щодо пріоритетних соціальних послуг та незадоволених потреб населення у соціальних послугах у розрізі територіальних громад.

Національна соціальна сервісна служба щорічно проводить аналіз узагальненої інформації та враховує її при розробленні пропозицій до програм дій Уряду, національних стратегічних і програмних документів, державних цільових програм щодо організації надання та розвитку системи надання соціальних послуг в Україні.

20. Національна соціальна сервісна служба щорічно до 1 листопада подає узагальнену інформацію щодо потреб населення територіальної громади у соціальних послугах Мінсоцполітики для врахування її при розробленні пропозицій до програм дій Уряду, національних стратегічних і програмних документів, державних цільових програм щодо організації надання та розвитку системи надання соціальних послуг в Україні.

 

 

Генеральний директор

Директорату розвитку соціальних послуг

та захисту прав дітей                                                                                       Руслан КОЛБАСА

 

 

 

 

Пояснювальна записка

Повідомлення про оприлюднення

Аналіз регуляторного впливу

М-тест

 

 

 

 

 


Додаткові матеріали



Обговорення

Кількість користувачів, що приймають участь в обговорюванні проекту:
0
Додано пропозицій:
0
Підтримка проекту:Так:0  Ні:0
Обговорення з 9 Грудня 2021р. по 23 Грудня 2021р.

Всі Обговорення проектів нормативно-правових актів