Перед використанням новоствореного облікового запису, ще необхідно підтвердити поштову адресу. На протязі кількох хвилин на вашу поштову скриньку повинно прийти повідомлення, яке містить посилання для активації облікового запису.

Як повідомити про корупційне правопорушенняКоманда уповноваженого підрозділу
Безбар’єрністьВивчення міжнародного досвіду
Децентралізація владиОрганізації надання соціальних послугОрганізації надання послуг сприяння зайнятості населенняКращі практикиОрганізація надання адміністративних послуг соціального характеру в умовах децентралізації
Контактні даніСоцпослугиСімейні форми вихованняПатронат над дитиноюМетодичні матеріали
УсиновленняПошук дитиниДопомогаПроектиПро насКонтакти
ДитинаПрава дітейСоцпослугиОздоровлення та відпочинок дітейПрофілактика соціального сирітстваУсиновлення
РішенняПротоколи засіданьПлани робітЗвіти
Публічна інформаціяЩо таке публічна інформація, порядок її отримання та оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформаціїГрафік прийому, контактиФорми для подання запиту на отримання інформаціїІнформація про систему обліку публічної інформації
Електронний кабінет особи з інвалідністюЯкщо людина НЕ ОБЛІКОВАНА у ЦБІЯкщо людина ВЖЕ ОБЛІКОВАНА у ЦБІВхід на портал ЦБІЗаповнення та подача заяви про потребу в забезпеченні допоміжними засобами реабілітації
Е-сервісиЄдиний реєстр отримувачів гуманітарної допомогиДопомога на дітей ФОПДопомога при народженні дитиниСубсидіїСистема розрахунку пенсійного забезпеченняЕлектронний кабінет особи з інвалідністюЄ-допомогаМуніципальна няняВідкриті дані України
Європейська та Євроатлантична інтеграціяУгода про асоціацію між Україною та ЄСПерелік директив ЄС та звіти Мінсоцполітики про їх виконанняПлан заходів Мінсоцполітики щодо імплементації Угоди про асоціаціюТехнічна допомога Європейської Комісії TWINNING, TAIEX TWINNINGЄвроатлантична інтеграція (НАТО)Міжнародні проектиЕкспертно-консультативна групаПроект ЄС - МОП "Зміцнення адміністрації праці з метою покращення умов праці і подолання незадекларованої праці"Презентації
Формування життєстійкостіГромади до участі в Програмі життєстійкостіПоширені запитання-відповіді
ГромадянамСоціальні послугиРеєстр надавачів соціальних послугМатеринство, сім'я, дітиЗвернення громадянПублічна інформаціяПротидія торгівлі людьмиЗапобігання домашнього насильстваГендерна політикаБезоплатна правнича допомогаСоціальні гарантіїСанаторно-курортное лікуванняДецентралізація владиІнформація для переміщених осібРеформа МіністерстваВідкриті даніПакунок малюкаОсобам з інвалідністюГуманітарна допомогаДовідник безбар'єрностіБезбар’єрністьДії населення в умовах надзвичайних ситуацій воєнного характеруєОздоровленняЯк отримати виплатиФормування життєстійкості
Гуманітарна допомогаНаціональний банк відкрив рахунок для гуманітарної допомоги українцям, постраждалим від російської агресіїNBU Opens Fundraising Account for Humanitarian Assistance to Ukrainians Affected by Russia’s AggressionІнтерактивна мапа благодійної допомоги
Інформація для переміщених осібНормативна базаВиплати на проживання для ВПОПитання- відповідіВізуальні матеріалиАлгоритм продовження виплат на проживання для ВПО з 1 березня 2024пункт 2До пункту 3Алгоритм продовження виплат на проживання для ВПО з 1 березня 2024 р. за Заявоюпункт 2.2пункт 2.7пункт 2.4Куди подати заяву про отримання допомоги для ВПО
Особам з інвалідністюРеабілітаціяРеалізація норм Конвенції про права осіб з інвалідністюДержавна підтримка діяльності громадських об’єднань осіб з інвалідністю та їх підприємствЗабезпечення допоміжними засобами реабілітації (технічними та іншими засобами реабілітаціями)Опіка та піклування над повнолітніми особамиПрацевлаштуванняДеякі питання соціального захисту осіб з інвалідністюКаталог 2019Програма придбання спеціально обладнаних автомобілівРеабілітація дітей з інвалідністюЕлектронний кабінет особи з інвалідністюЩодо придбання залізничних квитків
КомандаЖолнович Оксана ІванівнаМарчак Дарія МиколаївнаТокарєва Уляна ДмитрівнаКошеленко Костянтин БорисовичНенюченко Наталія ВікторівнаПостоловська Ірина Олександрівна
Нормативно-правова базаЗвітність та статистикаІнформація для здобувачів та ліцензіатівПерелік суб'єктів, які мають ліцензію з посередництва у працевлаштуванні за кордоном
Реєстр дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуДержавна атестація дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуМережа діючих закладів оздоровлення та відпочинку
Материнство, сім'я, дітиМатеринствоСім`яДитинаСлужби у справах дітей в ОТГСоціально-психологічна реабілітація дітейЗахист смі"ї та дітейРаннє втручання
Міжнародна діяльністьЄвропейська та Євроатлантична інтеграціяМіжнародне співробітництвоБезвізовий режим Україна-ЄС
Міжнародне співробітництвоДовідки про застосування законодавстваМіжнародні проектиСпівробітництво з ООНСпівробітництво з МОПСпівробітництво з Радою ЄвропиКомітет з економічних, політичних, соціальних та культурних прав ООН
єОздоровленняПро послугу та право на послугуПро кошти та банківську карткуПро заклади, що надають послугуПроблемні питання
Нормативна базаНормативні актиПроекти нормативних актівРегуляторна політика
ОрганізаціямВолонтерствоСоціальне страхуванняПублічні закупівлі
Оздоровлення та відпочинок дітейМережа дитячих закладів оздоровлення та відпочинкуОздоровлення та відпочинок в ДП "УДЦ "Молода гвардія" та ДПУ "МДЦ"Артек"
Особам з інвалідністюПенсійне забезпечення внутрішньо переміщених осібВиди пенсійПенсії військовослужбовцямПенсії громадянам, що за кордономПерерахунки пенсійСпростовуємо міфи про пенсійну системуПенсійне забезпечення осіб, які перемістилися у зв"язку із воєнними діямиДержавна соціальна допомогаКорисні посилання
Прес-центрНовиниМедіа про насВідеогалереяКонтакти для медіаЛюдина для людини
Про міністерствоКомандаПоложення про Міністерство соціальної політикиСтруктура апарату МіністерстваЕнергоефективністьКонтактиВідомстваВакансіїОчищення владиГромадська радаКонсультації з громадськістюМіжнародна діяльністьПрофспілка
Реформа МіністерстваРезультати конкурсу на посади фахівців з питань реформПерелік тестових питань
Про міністерствоПрес-центрНормативна базаОрганізаціямГромадянамЕ-сервісиЕ-даніПочуй менеПрацюй ВІЛЬНО!
Соціальні гарантіїПільгиПрацівникамГромадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофиДітям війниВетеранам праціСоціальні стандартиЦентри захистуУчасникам революції гідності
Соціально-психологічна реабілітація дітейМетодичні ресурсиМережа закладів соціального захисту дітейСоціальні партнери
Установчі документиРегламентКерівництвоСтруктура
Установчі документиПоложення про Громадську раду
Відкриті даніПублічні закупівлі
Звернення громадянЗаконодавство щодо звернень громадянІнформація щодо звернень та прийому громадян
ДержбюджетЗакупівлі
ГоловнаОбговорення проектів нормативно-правових актівПро особливості нарахування та надання грошової допомоги засобами Єдиної інформаційної системи соціальної сфери

Щоб брати участь у громадському обговоренні проектів потрібно авторизуватися!

Щоб брати участь у громадському обговоренні проектів потрібно авторизуватися, через аккаунт у соціальній мережі «Facebook»

Про особливості нарахування та надання грошової допомоги засобами Єдиної інформаційної системи соціальної сфери


 

Текст у форматі Word

 

Проект 

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ 

ПОСТАНОВА 

від                     2024 р. №

 Київ

 

Про особливості нарахування та надання грошової допомоги засобами Єдиної інформаційної системи соціальної сфери 

 

Кабінет Міністрів України постановляє:

1. Установити, що нарахування та надання грошової допомоги (різні види державної допомоги, доплати, стипендії, винагороди, грошове забезпечення, компенсації тощо), реалізованої у межах функціональних можливостей Єдиної інформаційної системи соціальної сфери (далі – Єдина система) здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у Порядку нарахування та надання грошової допомоги засобами Єдиної інформаційної системи соціальної сфери, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня  2021 р. № 404 „Про затвердження Положення про Єдину інформаційну систему соціальної сфери та Порядку нарахування та надання грошової допомоги засобами Єдиної інформаційної системи соціальної сфери” (Офіційний вісник України, 2021 р., № 35, ст. 2067; 2024 р., №        ст.       ) (далі – Порядок):

1) призначення, розрахунок розмірів грошової допомоги та формування інформації про одержувачів грошової допомоги в Єдиній системі проводять структурні підрозділи з питань соціального захисту населення районних, районних у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій (військових адміністрацій), виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад (далі – органи соціального захисту населення);

2) нарахування грошової допомоги, формування реєстрів щодо одержувачів грошової допомоги для перерахування / виплати відповідних коштів таким одержувачам (реєстри нарахувань, зведені реєстри, загальні реєстри), реєстрів для оплати послуг із виплати і доставки грошової допомоги, формування щомісячної (щоквартальної, щорічної) звітності про нараховані / виплачені кошти грошової допомоги, здійснює державне підприємство „Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики України” (далі – ДП „ІОЦ Мінсоцполітики”);

3) фінансування грошової допомоги проводиться Міністерством соціальної політики на підставі сформованих ДП „ІОЦ Мінсоцполітики” реєстрів щодо одержувачів грошової допомоги в Єдиній системі шляхом перерахування коштів для виплати грошової допомоги:

уповноваженим банкам, які перераховують кошти на відкриті в них банківські рахунки (за стандартом IBAN) одержувачів грошової допомоги;

уповноваженій організації, що обслуговує одержувачів грошової допомоги через відокремлені підрозділи (філія, представництво, відділення тощо), які безпосередньо проводять виплату і доставку грошової допомоги одержувачам за місцем фактичного їх проживання в межах України. 

2. Внести до постанов Кабінету Міністрів України зміни, що додаються.

3. Міністерству соціальної політики протягом двох місяців з дня набрання чинності цією постановою забезпечити:

1) технічне доопрацювання Єдиної системи для забезпечення нарахування та надання окремих видів грошової допомоги із застосуванням механізму, визначеного Порядком;

2) інформаційну взаємодію між Єдиною системою та інформаційно-комунікаційними системами уповноважених банків (через програмні інтерфейси електронних інформаційних ресурсів (сервіси);

3) укладення відповідних договорів між Міністерством соціальної політики та уповноваженою організацією / уповноваженими банками.

4. ДП „ІОЦ Мінсоцполітики” протягом двох місяців з дня набрання чинності цією постановою забезпечити:

1) укладення відповідних договорів між ДП „ІОЦ Мінсоцполітики” та уповноваженою організацією / уповноваженими банками;

2) підключення робочих місць посадових осіб уповноваженої організації / уповноважених банків до розробленого та впровадженого функціоналу кабінету в Єдиній системі та / або налагодження з ними за технічної спроможності інформаційно-комунікаційної взаємодії.

5. Ця постанова набирає чинності з 1 червня 2024 року, крім пунктів 3 та 4 цієї постанови, які набирають чинності з дня її офіційного опублікування.

 

 

Прем’єр-міністр України                                                                      Д. ШМИГАЛЬ

 

     ЗАТВЕРДЖЕНО
      постановою Кабінету Міністрів України
       від                   2024 р. №

 

ЗМІНИ,

що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України

 

1. У Порядку призначення і виплати державної допомоги сім’ям з дітьми, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2001 р.     № 1751 (Офіційний вісник України, 2001 р., № 52, ст. 2365; 2005 р., № 17, ст. 902; 2008 р., № 63, ст. 2135; 2009 р., № 12, ст. 257; 2014 р., № 53, ст. 1408; 2016 р., № 97, ст. 3165; 2018 р., № 62, ст. 2144; 2020 р., № 61, ст. 1981; 2022 р., № 95, ст. 5891):

1) у абзаці п’ятому пункту 2 слова „і виплата” виключити, а слово „здійснюються” замінити словом „здійснюється”;

2) у абзаці восьмому пункту 30 слова „які виплачують допомогу” замінити словами „на обліку в яких перебуває одержувач допомоги”;

3) у абзацах четвертому та шостому пункту 43 слова „і виплачує” виключити;

4) пункт 52 доповнити абзацом такого змісту:

„Фінансування та виплата державної допомоги сім’ям з дітьми здійснюються згідно Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для забезпечення соціального захисту дітей та сім’ї, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 р. № 1474 „Деякі питання соціального захисту дітей та сім’ї” (Офіційний вісник України, 2023 р., № 4, ст. 316), та згідно Порядку нарахування та надання грошової допомоги засобами Єдиної інформаційної системи соціальної сфери, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 2021 р. № 404 „Про затвердження Положення про Єдину інформаційну систему соціальної сфери та Порядку нарахування та надання грошової допомоги засобами Єдиної інформаційної системи соціальної сфери” (Офіційний вісник України, 2021 р., № 35, ст. 2067; 2024 р., №        ст.       ).”.

2. У Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2003 р. № 250 (Офіційний вісник України, 2003 р., № 9, ст. 394; 2020 р., № 61, ст. 1981; 2022 р., № 80, ст. 4826, № 95, ст. 5891):

1) у абзаці першому пункту 3 слова „і виплата” виключити, а слово „здійснюються” замінити словом „здійснюється”;

2) пункт 26 доповнити абзацом такого змісту:

„Фінансування та виплата державної соціальної допомоги здійснюються згідно Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для підтримки малозабезпечених сімей, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 р. № 1478 „Деякі питання соціального захисту малозабезпечених сімей” (Офіційний вісник України, 2023 р., № 4, ст. 319), та згідно Порядку нарахування та надання грошової допомоги засобами Єдиної інформаційної системи соціальної сфери, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 2021 р. № 404 „Про затвердження Положення про Єдину інформаційну систему соціальної сфери та Порядку нарахування та надання грошової допомоги засобами Єдиної інформаційної системи соціальної сфери” (Офіційний вісник України, 2021 р., № 35, ст. 2067; 2024 р., №        ст.       ).”.

3. Порядок взаємодії Міністерства фінансів, органів Державної казначейської служби та установ, які здійснюють виплати пільг, субсидій, інших соціальних виплат, під час перерахування таких виплат, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 18 лютого 2016 р. № 151 (Офіційний вісник України, 2016 р., № 20, ст. 787), доповнити пунктом 31 такого змісту:

„31. У разі нарахування та надання окремих видів грошової допомоги згідно Порядку нарахування та надання грошової допомоги засобами Єдиної інформаційної системи соціальної сфери, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 2021 р. № 404 „Про затвердження Положення про Єдину інформаційну систему соціальної сфери та Порядку нарахування та надання грошової допомоги засобами Єдиної інформаційної системи соціальної сфери” (Офіційний вісник України, 2021 р., № 35, ст. 2067; 2024 р.,                     №         ст.       ) (далі – Порядок надання грошової допомоги), положення абзацу першого пункту 3 цього Порядку не застосовується. Для перерахування коштів на здійснення соціальних виплат державне підприємство „Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики України” подає до органів Казначейства зведені реєстри для перерахування / виплати коштів одержувачам грошової допомоги в електронному вигляді за формами згідно з додатками 3, 4 до Порядку надання грошової допомоги, Мінсоцполітики подає до органів Казначейства платіжні інструкції разом із загальними реєстрами у паперовому вигляді за формами згідно з додатками 5, 6 до Порядку надання грошової допомоги.”.

4. УПорядку призначення і виплати державної соціальної допомоги особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 79 (Офіційний вісник України, 2021 р., № 13, ст. 545):

1) у абзаці першому пункту 3 слова „і виплата” виключити, а слово „здійснюються” замінити словом „здійснюється”;

2) пункт 31 доповнити абзацом такого змісту:

„Фінансування та виплата державної соціальної допомоги, надбавки на догляд і допомоги на поховання здійснюються згідно Порядку використання коштів державного бюджету для забезпечення соціального захисту громадян, які потрапили у складні життєві обставини, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 р. № 1475 „Деякі питання соціального захисту громадян, які потрапили у складні життєві обставини” (Офіційний вісник України, 2023 р., № 4, ст. 317), та згідно Порядку нарахування та надання грошової допомоги засобами Єдиної інформаційної системи соціальної сфери, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 2021 р. № 404 „Про затвердження Положення про Єдину інформаційну систему соціальної сфери та Порядку нарахування та надання грошової допомоги засобами Єдиної інформаційної системи соціальної сфери” (Офіційний вісник України, 2021 р., № 35, ст. 2067; 2024 р., №        ст.       ).”.

5. У постанові Кабінету Міністрів України від 14 квітня 2021 р. № 404 „Про затвердження Положення про Єдину інформаційну систему соціальної сфери” (Офіційний вісник України, 2021 р., № 35, ст. 2067; 2023 р., № 100, ст. 5969):

1) назву та пункт 1 постанови викласти у такій редакції:

„Про затвердження Положення про Єдину інформаційну систему соціальної сфери та Порядку нарахування та надання грошової допомоги засобами Єдиної інформаційної системи соціальної сфери”;

„1. Затвердити такі, що додаються:

Положення про Єдину інформаційну систему соціальної сфери;

Порядок нарахування та надання грошової допомоги засобами Єдиної інформаційної системи соціальної сфери.”;

2) доповнити постанову Порядком такого змісту:

  

„ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 14 квітня 2021 р. № 404 

ПОРЯДОК

нарахування та надання грошової допомоги

засобами Єдиної інформаційної системи соціальної сфери

 

1. Цим Порядком визначено механізм централізованого нарахування та надання засобами Єдиної інформаційної системи соціальної сфери (далі – Єдина система) усіх видів грошової допомоги (різні види державної допомоги, доплати, стипендії, винагороди, грошове забезпечення, компенсації тощо) (далі – грошова допомога), реалізованих у межах функціональних можливостей  Єдиної системи.

2. Структурні підрозділи з питань соціального захисту населення районних, районних у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій (військових адміністрацій), виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад (далі – органи соціального захисту населення) приймають рішення про призначення грошової допомоги, розраховують її розмір відповідно до законодавства, що регламентує порядок надання відповідних видів грошової допомоги. Інформація щодо кожного одержувача грошової допомоги (далі – одержувач), строку призначення йому грошової допомоги та її розміру зазначається органом соціального захисту населення у відповідній структурній підсистемі Єдиної системи. Якщо із суми грошової допомоги стягуються аліменти, то інформація про особу, на користь якої проводиться стягнення, а також відсоток частини виплати від нарахованої суми, зазначається органом соціального захисту населення в соціальній справі одержувача відповідного виду грошової допомоги, облік якої ведеться у відповідній структурній підсистемі Єдиної системи.

3. Державне підприємство „Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики України” (далі – ДП „ІОЦ Мінсоцполітики”) на підставі інформації, що міститься в Єдиній системі, сформованої органами соціального захисту населення із застосуванням засобів Єдиної системи, щомісяця до 20 числа:

нараховує належні кошти грошової допомоги на наступний місяць кожному одержувачу за видами грошової допомоги з урахуванням сум повернутих і не виплачених уповноваженими банками або уповноваженою організацією, що здійснює виплату і доставку пенсій та грошової допомоги за місцем фактичного проживання одержувачів у межах України (далі – уповноважена організація), коштів грошової допомоги за попередні місяці (за наявності);

автоматизовано перевіряє призначення та надання грошової допомоги з метою виявлення дублювань виплат за їх одержувачами; 

формує та передає органам соціального захисту населення (за місцем обліку одержувачів) реєстри нарахувань сум грошової допомоги одержувачам (далі – Реєстри нарахувань) за кожним видом грошової допомоги та способу її виплати для перевірки коректності внесеної до Реєстрів нарахувань інформації щодо одержувачів.

Реєстри нарахувань за способом виплати грошової допомоги:

на банківські рахунки одержувачів (за стандартом IBAN) в уповноважених банках формуються згідно з додатком 1 до цього Порядку;

через відокремлені підрозділи (філії, представництва, відділення тощо) уповноваженої організації (далі – виплатний об’єкт) за місцем проживання одержувачів формуються згідно з додатком 2 до цього Порядку.

4. Перелік уповноважених банків, у яких одержувачам відкриваються банківські рахунки, через які здійснюється виплата грошової допомоги, публікується на офіційному веб-сайті Мінфіну.

Порядок відкриття поточних рахунків одержувачам в уповноважених банках визначається Порядком виплати пенсій та грошової допомоги через поточні рахунки в банках, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30 серпня 1999 р. № 1596 (Офіційний вісник України, 1999 р., № 35, ст. 1803; 2016 р., № 79, ст. 2636).

Виплата грошової допомоги в разі застосування положень цього Порядку здійснюється без дотримання вимог абзацу другого пункту 3 та пунктів 12–15, 18, 19, 23 Порядку виплати пенсій та грошової допомоги через поточні рахунки в банках, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 серпня 1999 р. № 1596 (Офіційний вісник України, 1999 р., № 35, ст. 1803; 2016 р., № 79, ст. 2636), а також абзацу другого пункту 4 (щодо укладення договорів з органами соціального захисту населення) та пунктів 9–25, 35–42 Порядку виплати і доставки пенсій та грошової допомоги за місцем фактичного проживання одержувачів у межах України організаціями, що здійснюють їх виплату і доставку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2020 р. № 1279 „Деякі питання організації виплати пенсій та грошової допомоги” (Офіційний вісник України, 2021 р., № 1, ст. 43).

5. Застосування механізму централізованого нарахування та надання всіх видів грошової допомоги, визначеного цим Порядком, забезпечується за допомогою інформаційної взаємодії між уповноваженими банками, уповноваженою організацією, Мінсоцполітики, органами соціального захисту населення, ДП „ІОЦ Мінсоцполітики” шляхом обміну електронними документами з використанням кваліфікованого електронного підпису відповідно до вимог законів України „Про електронні документи та електронний документообіг” і „Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги” (далі – кваліфікований електронний підпис).

6. Органи соціального захисту населення протягом двох робочих днів опрацьовують за допомогою засобів Єдиної системи Реєстри нарахувань за кожним видом грошової допомоги та способу її виплати, вносять за потреби коригування (виправлення технічних помилок, описок щодо персональних даних одержувачів, їхніх виплатних реквізитів), засвідчують достовірність даних і факт проведення нарахування шляхом накладення керівником органу соціального захисту населення або його заступником (відповідно до затвердженого розподілу обов’язків) кваліфікованого електронного підпису. Час і дата накладення кваліфікованого електронного підпису керівником органу соціального захисту населення або його заступником фіксується в Єдиній системі, подальше внесення змін до Реєстру нарахувань забороняється Єдиною системою. 

7. ДП „ІОЦ Мінсоцполітики” за допомогою засобів Єдиної системи (на підставі зафіксованих в Єдиній системі Реєстрів нарахувань як таких, що опрацьовані органами соціального захисту населення) щомісяця 25 числа формує за кожним видом грошової допомоги та способом її виплати:

зведені реєстри нарахувань (далі – Зведені реєстри), за формами згідно з додатком 3 (для перерахування коштів на рахунки одержувачів, відкриті в уповноважених банках) і згідно з додатком 4 (для виплати коштів через відокремлений підрозділ уповноваженої організації за місцем проживання одержувачів);

загальні реєстри нарахувань (далі – Загальні реєстри), згідно з додатками 5 і 6 (для подання в органи Казначейства), на підставі Зведених реєстрів.

До Зведених реєстрів та Загальних реєстрів не включаються дані Реєстрів нарахувань, які органами соціального захисту населення не опрацьовано своєчасно або опрацьовано з порушенням вимог пункту 6 цього Порядку. 

Достовірність загальної суми коштів, що підлягає фінансуванню та перерахуванню, за кожним Зведеним реєстром і кожним Загальним реєстром засвідчується шляхом накладення директором (посадовою особою, яку уповноважено на виконання обов’язків директора) ДП „ІОЦ Мінсоцполітики” кваліфікованого електронного підпису.

Сформовані ДП „ІОЦ Мінсоцполітики” Зведені реєстри та Загальні реєстри наступного дня після їх формування подаються (не пізніше від останнього робочого дня місяця, в якому нараховується грошова допомога) за допомогою засобів Єдиної системи до Мінсоцполітики для проведення фінансування виплати грошової допомоги.

8. Грошова допомога надається одержувачам на умовах, визначених цим Порядком, шляхом перерахування Мінсоцполітики коштів для її виплати:

уповноваженим банкам – на підставі договору між Мінсоцполітики та уповноваженим банком про виплату грошової допомоги (далі – договір про виплату грошової допомоги), укладеного за формою згідно з додатком 7;

уповноваженій організації – на підставі укладеного між Мінсоцполітики та уповноваженою організацією в порядку, передбаченому Законом України „Про публічні закупівлі”, договору на закупівлю послуг.

9. Мінсоцполітики формує платіжні інструкції та подає їх разом із Загальними реєстрами органам Казначейства для перерахування коштів на банківський рахунок Мінсоцполітики, відкритий в уповноваженому банку на підставі укладеного між Мінсоцполітики та уповноваженим банком договору про виплату грошової допомоги, а також для перерахування коштів уповноваженій організації (на її банківський рахунок, відкритий в установі уповноваженого банку на підставі укладеного між Мінсоцполітики і уповноваженою організацією договору на закупівлю послуг.

10. Сформовані ДП „ІОЦ Мінсоцполітики” Зведені реєстри подаються у строк до закінчення місяця, в якому проводиться нарахування грошової допомоги (не пізніше ніж за 3 дні до початку фінансування коштів), окремо, згідно зі способами виплати, за допомогою засобів Єдиної системи або засобів електронної взаємодії до:

уповноважених банків – для перерахування коштів одержувачам на банківські рахунки (за стандартом IBAN);

уповноваженої організації – для виплати коштів одержувачам через виплатні об’єкти. 

Зведені реєстри подаються шляхом інформаційно-комунікаційної взаємодії або в електронній формі через особистий кабінет уповноваженого банку / уповноваженої організації на Соціальному веб-порталі електронних послуг Мінсоцполітики на підставі договору між ДП „ІОЦ Мінсоцполітики” та уповноваженим банком / уповноваженою організацією про інформаційну взаємодію.

Обсяг, структура та формати даних, якими обмінюються суб’єкти електронної взаємодії, визначаються цим Порядком, а також технічними протоколами до договору між ДП „ІОЦ Мінсоцполітики” та уповноваженим банком про інформаційну взаємодію, з дотриманням вимог законів України „Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги”, „Про захист персональних даних”, „Про публічні електронні реєстри”, „Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах”.

11. Для виплати грошової допомоги Мінсоцполітики перераховує щомісяця протягом перших десяти робочих днів місяця, наступного за тим, у якому нараховується грошова допомога, уповноваженим банкам (на банківські рахунки, відкриті на підставі укладених між Мінсоцполітики і уповноваженими банками договорів про виплату грошової допомоги), та двох перших робочих днів місяця, наступного за тим, у якому нараховується грошова допомога, уповноваженій організації (на банківський рахунок уповноваженої організації, відкритий в установі уповноваженого банку на підставі укладеного між Мінсоцполітики і уповноваженим банком договору на закупівлю послуг) суми коштів, що підлягають перерахуванню / виплаті, відповідно до Зведених реєстрів, сформованих ДП „ІОЦ Мінсоцполітики”.

12. Уповноважений банк в установленому порядку не пізніше ніж наступного робочого дня з дати отримання фінансування перераховує кошти на банківські рахунки (за стандартом IBAN) одержувачів, відкриті в цьому уповноваженому банку.

Уповноважені банки зараховують кошти на відкриті в них банківські рахунки (за стандартом IBAN) одержувачів, за умови збігу інформації про банківський рахунок, відкритий на ім’я особи, прізвища, власного імені, по батькові (за наявності), реєстраційного номера облікової картки платника податків (за наявності) та відсутності в уповноваженому банку даних про блокування чи закриття рахунка, про смерть особи, а також про набрання законної сили рішенням суду про визнання її безвісно відсутньою або оголошення померлою.

Плата за розрахунково-інформаційне обслуговування під час оброблення електронних розрахункових документів у системі електронних платежів Національного банку не справляється.

13. Не зараховані уповноваженими банками на банківські рахунки одержувачів суми коштів не пізніше ніж наступного операційного дня після їх надходження повертаються на рахунок Мінсоцполітики, відкритий в уповноваженому банку, із зазначенням номера банківського рахунка (за стандартом IBAN), прізвища, власного імені, по батькові (за наявності), реєстраційного номера облікової картки платника податків (за наявності) одержувача, цифрової ознаки причини незарахування коштів згідно з переліком, викладеним у додатку 8 до цього Порядку, після чого протягом одного операційного дня перераховуються на банківський рахунок Мінсоцполітики, відкритий в органах Казначейства, загальною сумою (за видами грошових виплат), що надійшла за попередній день. 

Інформація про повернуті на банківський рахунок Мінсоцполітики не зараховані на банківські рахунки (за стандартом IBAN) одержувачів суми коштів (згідно з поданою уповноваженими банками інформацією) із використанням функціоналу Єдиної системи завантажується до відповідної підсистеми Єдиної системи. У разі надходження відомостей про смерть одержувача засобами Єдиної системи автоматично закривається в Єдиному соціальному реєстрі, що є складовою Єдиної системи, соціальна реєстраційна картка такої особи. Залежно від отриманої інформації про інші причини незарахування коштів органи соціального захисту населення у період до наступного нарахування ДП „ІОЦ Мінсоцполітики” грошової допомоги приймають рішення згідно із законодавством, що регламентує порядок надання грошової допомоги: уточнюють інформацію в одержувачів грошової допомоги, вносять зміни до реквізитів банківських рахунків одержувачів, зупиняють (у тому числі тимчасово) перерахування коштів за такими рахунками в установах уповноважених банків тощо. Інформація про прийняті рішення завантажується органами соціального захисту населення до відповідної структурної підсистеми Єдиної системи.

14. У разі надходження до уповноваженого банку, в якому відкрито банківський рахунок одержувача, відомостей про смерть або про визнання такої особи безвісно відсутньою, або оголошення померлою такий банк зобов’язаний припинити зарахування коштів на поточний рахунок для виплати будь-якого виду грошової допомоги з місяця, що настає за місяцем смерті особи або місяцем набрання законної сили рішення суду про визнання особи безвісно відсутньою або оголошення померлою, поінформувати Мінсоцполітики, та зазначити інформацію щодо такої особи (графи 2-6 Зведеного реєстру, а також цифрова ознака згідно додатку 8 Порядку). Отримана з банку інформація завантажується до Єдиної системи і автоматизовано звіряється з даними, що містяться у Державному реєстрі актів цивільного стану громадян. За результатами такої звірки, в разі підтвердження отриманої з банку інформації орган соціального захисту населення припиняє виплату і надсилає до уповноваженого банку запит щодо повернення надміру перерахованих на банківський рахунок одержувача сум коштів, розрахованих згідно із законодавством, що регламентує порядок надання грошової допомоги. Надміру перераховані кошти повертаються на банківський рахунок Мінсоцполітики, відкритий в уповноваженому банку, із зазначенням причини повернення коштів щодо кожного одержувача, після чого протягом одного операційного дня кошти перераховуються на рахунок Мінсоцполітики, відкритий в органах Казначейства.

У разі виявлення органом соціального захисту населення факту надміру перерахованої (виплаченої) грошової допомоги обсяг неправомірно отриманих коштів грошової допомоги повертається одержувачем на небюджетний рахунок органу соціального захисту населення, відкритий в органах Казначейства.

Органи соціального захисту населення вносять до Єдиної системи інформацію про повернуті кошти.

Повернуті кошти протягом 15 робочих днів місяця, що настає за тим, у якому було повернуто кошти, але не пізніше ніж 20 грудня поточного року, орган соціального захисту населення перераховує на банківський рахунок Мінсоцполітики, відкритий в органах Казначейства, із розподілом коштів за видами грошової допомоги, місяцями та роками, в яких було проведено відповідну виплату.

15. Уповноважена організація в установленому порядку до 2 числа місяця, наступного за тим, у якому проведено нарахування грошової допомоги, формує паперові відомості на виплату грошової допомоги (далі – паперові відомості), що містять дані, зазначені в електронному Зведеному реєстрі за формою згідно з додатком 4, та у період з 4 по 25 число кожного місяця, наступного за тим, у якому проведено нарахування грошової допомоги, або в інший строк, визначений сторонами договору на закупівлю послуг (далі – виплатний період), доставляє та виплачує кошти грошової допомоги одержувачам через виплатні об’єкти.

Порядок формування паперових відомостей за Зведеними реєстрами, їх передання виплатним об’єктам і руху коштів для виплати грошової допомоги між уповноваженою організацією та її виплатними об’єктами, процедури внутрішнього контролю визначаються внутрішніми документами уповноваженої організації.

З метою забезпечення рівномірної виплати грошової допомоги одержувачам уповноваженою організацією складається графік виплати грошової допомоги одержувачам (далі – графік) для кожного виплатного об’єкта за  адресою фактичного місця проживання одержувачів.

Порядок складання графіка, права та обов’язки уповноваженої організації та Мінсоцполітики щодо захисту персональних даних одержувачів, здійснення контролю за додержанням умов договору на закупівлю послуг щодо строків виплати, забезпечення збереженості та цільового використання коштів для виплати грошової допомоги обумовлюються в договорі на закупівлю послуг.

Виплата грошової допомоги одержувачам проводиться працівником виплатного об’єкта згідно з пунктами 29–34 Порядку виплати і доставки пенсій та грошової допомоги за місцем фактичного проживання одержувачів у межах України організаціями, що здійснюють їх виплату і доставку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2020 р. № 1279 „Деякі питання організації виплати пенсій та грошової допомоги” (Офіційний вісник України, 2021 р., № 1, ст. 43).

Після виплати і доставки грошової допомоги паперові відомості залишаються в уповноваженій організації та використовуються для формування звіту за формою згідно з додатком 10 (далі – Звіт уповноваженої організації).

16. Не виплачені уповноваженою організацією суми коштів грошової допомоги не пізніше ніж наступного робочого дня після завершення виплатного періоду повертаються на рахунок Мінсоцполітики, відкритий в органах Казначейства, загальною сумою (за видами грошових виплат), що надійшла за попередній день. 

Інформація про повернуті Мінсоцполітики не виплачені суми коштів одержувачам (згідно з поданою уповноваженою організацією інформацією), за допомогою засобів Єдиної системи завантажується до її відповідної підсистеми. У разі надходження відомостей про смерть одержувача, засобами Єдиної системи автоматично закривається в Єдиному соціальному реєстрі, що є складовою Єдиної системи, соціальна реєстраційна картка такої особи. Залежно від отриманої інформації про інші причини невиплати коштів органи соціального захисту населення у період до наступного нарахування ДП „ІОЦ Мінсоцполітики” грошової допомоги приймають рішення згідно із законодавством, що регламентує порядок надання грошової допомоги: уточнюють інформацію в одержувача грошової допомоги, вносять зміни до виплатних реквізитів одержувачів, зупиняють (у тому числі тимчасово) нарахування коштів тощо. Інформація про прийняті рішення завантажується органами соціального захисту населення до відповідної підсистеми Єдиної системи.

17. Після закінчення перерахування / виплати сум грошової допомоги не пізніше ніж через 5 робочих днів до Мінсоцполітики (шляхом інформаційно-комунікаційної взаємодії, або в електронній формі з накладенням уповноваженою особою уповноваженого банку / уповноваженої організації кваліфікованого електронного підпису, або через особистий кабінет уповноваженого банку на Соціальному веб-порталі електронних послуг Мінсоцполітики) подаються звіти:

уповноваженими банками, за формою згідно з додатком 9 (далі – Звіт уповноваженого банку);

уповноваженою організацією за формою згідно з додатком 10.

Кожний Звіт уповноваженого банку / Звіт уповноваженої організації протягом трьох робочих днів перевіряється ДП „ІОЦ Мінсоцполітики” щодо коректності поданих даних (відповідність структурі, формату тощо), після чого  директором (посадовою особою, на яку покладено виконання обов’язків директора) ДП „ІОЦ Мінсоцполітики” накладається кваліфікований електронний підпис.

Після проведеної ДП „ІОЦ Мінсоцполітики” перевірки:

кожний Звіт уповноваженого банку протягом п’ятнадцяти робочих днів перевіряється Мінсоцполітики щодо достовірності загальних сум перерахованих, зарахованих / доставлених, а також невиплачених (повернутих) коштів, після чого уповноваженою посадовою особою Мінсоцполітики, визначеною в договорі про виплату грошової допомоги, накладається кваліфікований електронний підпис;

кожний Звіт уповноваженої організації протягом п’яти робочих днів перевіряється Мінсоцполітики щодо достовірності загальних сум перерахованих, зарахованих / доставлених, а також невиплачених (повернутих) коштів, після чого уповноваженою посадовою особою Мінсоцполітики, визначеною в договорі на закупівлю послуг, накладається кваліфікований електронний підпис.

У разі виявлення недостовірності поданих сум, коректності поданих даних  Звіт уповноваженого банку / Звіт уповноваженої організації ДП „ІОЦ Мінсоцполітики” повертає, відповідно, уповноваженому банку / уповноваженій організації для доопрацювання та подання відкоригованого звіту протягом трьох робочих днів. 

За недотримання вимог цього Порядку та договору про виплату грошової допомоги / договору на закупівлю послуг уповноважені банки / уповноважена організація несуть відповідальність відповідно до законодавства України.

18. Після перевірки Звіт уповноваженого банку та Звіт уповноваженої організації завантажуються ДП „ІОЦ Мінсоцполітики” за допомогою засобів Єдиної системи до її відповідних підсистем та використовуються при проведенні наступних розрахунків грошової допомоги одержувачам, а також при формуванні ДП „ІОЦ Мінсоцполітики” за допомогою засобів Єдиної системи реєстрів для оплати послуг із виплати і доставки грошової допомоги (далі – Реєстри для оплати послуг) за формою згідно з додатком 11.

19. ДП „ІОЦ Мінсоцполітики” в строк до 15 числа місяця, наступного за місяцем виплати (доставки) грошової допомоги, за допомогою засобів Єдиної системи формує Реєстри для оплати послуг (на підставі зафіксованих в Єдиній системі Звітів уповноваженої організації, за кожним видом грошової допомоги та згідно з тарифами на оплату послуг, пов’язаних з виплатою і доставкою грошової допомоги одержувачам у готівковій формі, зазначениими в договорі на закупівлю послуг) і подає їх до Мінсоцполітики для проведення оплати. Для підтвердження достовірності сформованих даних та загальної суми коштів, що підлягає оплаті (за кожним Реєстром для оплати послуг) ДП „ІОЦ Мінсоцполітики” за допомогою засобів Єдиної системи формує та передає (із накладенням директором / посадовою особою, уповноваженою на виконання обов’язків директора, ДП „ІОЦ Мінсоцполітики” кваліфікованого електронного підпису) загальний реєстр для оплати послуг із виплати і доставки грошової допомоги, за формою згідно з додатком 12 (далі – Загальний реєстр для оплати послуг), уповноваженій організації та Мінсоцполітики для його підписання (шляхом накладення уповноваженою посадовою особою Мінсоцполітики, визначеною в договорі на закупівлю послуг, та керівником уповноваженої організації кваліфікованого електронного підпису). 

Підписаний Загальний реєстр для оплати послуг є підставою для оплати послуг з доставки грошової допомоги уповноваженій організації.

20. Мінсоцполітики протягом трьох робочих днів після підписання уповноваженою організацією та Мінсоцполітики Загального реєстру для оплати послуг формує платіжні інструкції і подає разом із Загальним реєстром для оплати послуг органам Казначейства для перерахування коштів уповноваженій організації.

Оплата послуг з виплати і доставки грошової допомоги проводиться Мінсоцполітики (шляхом перерахування коштів на банківський рахунок уповноваженої організації окремо за кожним видом грошової допомоги) за рахунок коштів, передбачених у державному бюджеті для виплати відповідного виду грошової допомоги.

21. Для доставки готівкових коштів уповноважена організація має право використовувати банківські рахунки, відкриті в уповноважених банках, визначених відповідно до Порядку відбору банків, через які здійснюється виплата пенсій, грошової допомоги, виплат за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням та заробітної плати працівникам бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 вересня 2001 р. № 1231 (Офіційний вісник України, 2001 р., № 39, ст. 1762; 2020 р., № 6, ст. 278), та перераховувати на них кошти, призначені для доставки до виплатних об’єктів для виплати грошової допомоги.

Тарифи на оплату послуг, пов’язаних із виплатою і доставкою грошової допомоги одержувачам у готівковій формі, зазначені в договорі на закупівлю послуг, можуть бути диференційовані залежно від способу виплати (з доставкою додому, безпосередньо у виплатному об’єкті, на стоянках пересувних відділень тощо) і не можуть бути більшими від тарифів на оплату таких послуг, затверджених Кабінетом Міністрів України.

22. ДП „ІОЦ Мінсоцполітики” щомісяця (щокварталу, щороку) подає Мінсоцполітики звіт про нарахування та виплату грошової допомоги (за кожним видом грошової допомоги) за формою згідно з додатком 13 (далі – Звіт про нарахування та виплату). Інформація за графами 1–27 Звіту про нарахування та виплату подається Мінсоцполітики до 15 числа місяця, наступного за місяцем проведення ДП „ІОЦ Мінсоцполітики” нарахування грошової допомоги, за графами 28–33 – до 20 числа місяця, наступного за місяцем виплати грошової допомоги. У разі коригування нарахованої за місяць грошової допомоги (переплата, недоплата) у відповідних графах Звіту про нарахування та виплату зазначається сума, на яку скориговано розмір грошової допомоги.

23. Орган соціального захисту населення подає до ДПС звітність про нараховану (сплачену) грошову допомогу відповідно до законодавства, сформовану за допомогою засобів Єдиної системи.

 

Додаток 1 - 13 до Порядку нарахування та надання грошової допомоги засобами Єдиної інформаційної системи соціальної сфери

 

Пояснювальна записка

Повідомлення про оприлюднення

 

Пропозиції та зауваження до проекту акта приймаються протягом 15 днів з дня оприлюднення проекту акта за наступною адресою: Міністерство соціальної політики України, 01601, м. Київ, вул. Еспланадна, 8/10; e-mail: d3113@mlsp.gov.ua; тел.: 289-54-97.


Додаткові матеріали



Обговорення

Кількість користувачів, що приймають участь в обговорюванні проекту:
0
Додано пропозицій:
0
Підтримка проекту:Так:0  Ні:0
Обговорення з 12 Березня 2024р. по 27 Березня 2024р.

Всі Обговорення проектів нормативно-правових актів